Tondo dik. Jestli si pamatuješ,tak sem u tebe byl letos na konci léta(stříbrná GSA s tlusťochem v sedle),odvzdušňovali sme spojku a měnili kapalinu a bavili sme se o tom,že by to mohl zpusobovat spojkovej váleček,ale po dojetí sezony sem na zkoušku měnil kapalinu ve spojce znova a byla uplně krásně čistá,tak myslím že spodní váleček bude ok a přikláním se k tomu kardanu. Rozeberu to odzadu,posvítím si do roury a budu snad chytřejší. Nejhorší je,že ten prokluz nebyl pravidelnej,prostě někdy to klouzlo,jindy né,vždycky na 6ku. Spojka je celá nová,tam problém nebude. O čepech vím. Jakej je potom moment na dotažení té kyvky?
Jo, už si vzpomínám. Tak jestli ti kapalina přes těsnění válečku neutíká do prostoru spojky a nemastí ti lamelu, tak bude váleček dobrej. A tu spojku jsi měnil sám nebo ti ji měnil někdo? Je opravdu vyměněna komplet s přítlačáky a pružinou? Kardan to dělat může - setkávám se s tím i na jiných modelech než jen na 1150. Kolikrát to právě dělá přesně to, co popisuješ. Sporadicky si to klouzne - třeba když je jízda delší a guma teplem změkne. Po odstavení a vychladnutí a nebo třeba kratších projížďkách to neudělá. No a pak se to jednoho dne urve úplně a protočí se to. Pak už se ani nerozjedeš. Uvidíš až sundáš ten zadní převod.
Tady máš ty momenty ohledně kyvky:
Tightening torque:
Fixed-bearing stud bolt
(clean thread + Loctite 2701)...................... 160 Nm
Floating-bearing stud bolt
(clean thread + Loctite 2701).......................... 7 Nm
Locknut ...................................................... 160 Nm
Spring strut to swinging arm
(clean thread + Loctite 243).......................... 58 Nm
Spring strut to rear frame ............................. 50 Nm
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ještě jednou dik:-) Jo,spojka je komplet nová,dělal sem to já. Bylo tam sucho a ani se mě ta stará nezdála nějak sjetá,nicméně sem ju přezto vyměnil,komplet i s obouma přítlačákama a pružinou. Rozdělám a uvidím.
tondo pls cim cistis zavity? dratenym kartacem asi ne, co? WD je pocitam taky blby.. ja to zatim delam hadrem a nehtama.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Závity od lepidla jako je třeba Loctite 2701 (které fest drží) čistím "nahrubo" takovou škrabkou, kterou mám vybroušenou ze soustružnického nože a potom "načisto" pilníkem na závity (já mám od fa BAHCO).
Něco takového: http://www.azverc...vu-zavitu/
Tonda napsal:
Závity od lepidla jako je třeba Loctite 2701 (které fest drží) čistím "nahrubo" takovou škrabkou, kterou mám vybroušenou ze soustružnického nože a potom "načisto" pilníkem na závity (já mám od fa BAHCO).
Něco takového: http://www.azverc...vu-zavitu/
aha, dik
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tondo,mám to rozdělaný,šlo to suprově,kuželíky co drží hrušku toho mají dost,takže není co řešit,jeden čep-venkovní je lehce líznutej,tak ho asi taky koupím a kardan pohledem nevypadá nějak extra vyteklej,ale 100% asi taky nebude. Jinak hlavní ložisko je naprosto bez sebemenší vůle,gufero netknutý,ani náznak mastnoty a vstup do hrušky taky krásně suchej a bez vule. Takže tohle se rozdělávat nemusí. Jinak mám už kardan,kterej nejde nasadit jinak-nemá jednu drážku. Je to r.v.03 a najeto 50 000km. Dávám odkaz na rajče s fotkou toho kardanu. Sou tam aji fotky těch čepů atd. http://vikecb12.r...080964.jpg
Zítra to zajedu do renocaru objednat a snad se zadaří i při montáži:-)
Ne ten čep se vybodni - takhle lehce lízlej je úplně v pohodě (bývá to neskutečně víc - i pár desetin mm). Hele, takhle podle fotek ten tlumič záběru na kardanu vypadá OK - ale fakt to může být v začátku. Jestli tě nějak netlačí čas, tak se zastav, můžu ti na zkoušku půjčit jiný kardan, poskládej to klidně na chvíli na zkoušku se starýma kuželíkama a zkusíš to projet. Abys nedal ranec za novou hřídel a problém nepřetrvával - tolik práce to zase není (na to kolik stojí nový kardan).
Nebo jestli nemáš čas se zastavit ke mně, tak si čmrkni přes ty dvě "trubky" a silentblok popisovačem a projeď to - když ti to klouzne, tak pak budeš mít značky mimo - mockrát jsem to takhle zkoušel, když jsem si nebyl jistej a tlumič záběru vypadal OK.
Upravil Tonda dne 12.12.2013 20:50
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To označení fixou mě taky napadlo. Nikdy,když to klouzlo sem to nepodržel pod plynem,vždycky sem hnedka ubral,takže to co klouzalo nikdy nedostalo pořádnej záhul tepelnej. Ta guma se jeví na správným místě,ale je jakoby lehce "podmáznutá" lepivou sračkou,což nevím jestli je známka toho protočení. Pozice křížků není v zákrytu,ale to tady někdo dával fotku že je snad origo,tak fakt nevím. Nejhorší je,že ten prokluz se nestával pravidelně,takže při mojem štěstí bych na to při zkušebním poskládání čekal pul sezony:-)
Ta pozice křížků u toho kardanu z 1150 GS Adventure je takhle v pohodě - je to mírně přesazené (cca tak o jeden zoubek) i u nového vybaleného z krabice.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak můj záhadnej prokluz spojky je zřejmě rozluštěn. Dnaska sem mašinu rozházel,vytáhl spodní spojkovej váleček a zpoza něho mě vytekla spojková kapalina a ložisko ve válečku je docela dost vychozený. Nicméně kapalina se mě nijak viditelně nešpinila ani neztrácela,rozhodně né tak,abych musel dolívat(taky proto,že sem spojku asi dvakrát odvzdušňoval,takže nikdy nebyla dost dlouhá doba na to ubytek zpozorovat). Vytáhl sem teda startér,posvítil si dovnitř a bylo jasno. Na lamele je kapka kapaliny a dole je to zamaštěný. Zvenku ale zatím nebylo na motoru nic vidět,fšude sucho. Takže nová lamela,kterou sem tam dával na začátku sezony 2013 to má asi sečtený,protože to zřejmě odmastit nijak nejde,takže si to zvopáknu,dám novou lamelu(přítlačáky a pružinu sem dával loni) a koupím spodní váleček a snad bude konečně pokoj.
Ještě mě napadá,že bych si tu lamelu,kterou teďka vymontuju mohl nechat obložit,protože má najeto necelejch 10 000km,takže drážkování bude 100% v pořádku. Asi si ju takhle nachystám jako "rezervní" do zásoby:-)
Pro příště budu vědět,že když klouže spojka,tak to chce mašinu celou rozházet pěkně vodzadu a přesvědčit se že je fšechno v pořídku. Tak sem si aspoň dopřál novej kardan a dal sem i ložiska uložení hrušky. Ložiska přímo v hrušce sou naprosto bez vule a v nejlepší kondici,což mě potěšilo.
A zase mě to utvrzuje o dokonalosti dvouventila,kde se tohle nestane:-)
Vikec napsal:
Tak můj záhadnej prokluz spojky je zřejmě rozluštěn. Dnaska sem mašinu rozházel,vytáhl spodní spojkovej váleček a zpoza něho mě vytekla spojková kapalina a ložisko ve válečku je docela dost vychozený. Nicméně kapalina se mě nijak viditelně nešpinila ani neztrácela,rozhodně né tak,abych musel dolívat(taky proto,že sem spojku asi dvakrát odvzdušňoval,takže nikdy nebyla dost dlouhá doba na to ubytek zpozorovat). Vytáhl sem teda startér,posvítil si dovnitř a bylo jasno. Na lamele je kapka kapaliny a dole je to zamaštěný. Zvenku ale zatím nebylo na motoru nic vidět,fšude sucho. Takže nová lamela,kterou sem tam dával na začátku sezony 2013 to má asi sečtený,protože to zřejmě odmastit nijak nejde,takže si to zvopáknu,dám novou lamelu(přítlačáky a pružinu sem dával loni) a koupím spodní váleček a snad bude konečně pokoj.
Ještě mě napadá,že bych si tu lamelu,kterou teďka vymontuju mohl nechat obložit,protože má najeto necelejch 10 000km,takže drážkování bude 100% v pořádku. Asi si ju takhle nachystám jako "rezervní" do zásoby:-) Pro příště budu vědět,že když klouže spojka,tak to chce mašinu celou rozházet pěkně vodzadu a přesvědčit se že je fšechno v pořídku. Tak sem si aspoň dopřál novej kardan a dal sem i ložiska uložení hrušky. Ložiska přímo v hrušce sou naprosto bez vule a v nejlepší kondici,což mě potěšilo.
A zase mě to utvrzuje o dokonalosti dvouventila,kde se tohle nestane:-)
To jsem ti psal v tom příspěvku o kus výše, že jestli seš si jistý, že ti neteče spojkový váleček.
A o tom rozebírání motorky pěkně odzadu (když ji neznáš a nevíš, jestli někde něco neteče) jsem ti tehdy říkal, když jsi byl u mě odvzdušnit to ovládání spojky.
Ten váleček vezmi a zastev se s ním u mě (zkontroluji ti ho) - ať ho nekupuješ zbytečně - to ložisko v pístku je docela volné záměrně. Nesmí být vysypané a nebo drhnout - nasaď do něj vypínací tyčku a zatoč s ní v ložisku. Jestli ložisko bude OK, tak se vymění gumička a můžeš zase jezdit (nové těsnící gumičky mám doma).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vikec napsal:
Tak můj záhadnej prokluz spojky je zřejmě rozluštěn. Dnaska sem mašinu rozházel,vytáhl spodní spojkovej váleček a zpoza něho mě vytekla spojková kapalina a ložisko ve válečku je docela dost vychozený. Nicméně kapalina se mě nijak viditelně nešpinila ani neztrácela,rozhodně né tak,abych musel dolívat(taky proto,že sem spojku asi dvakrát odvzdušňoval,takže nikdy nebyla dost dlouhá doba na to ubytek zpozorovat). Vytáhl sem teda startér,posvítil si dovnitř a bylo jasno. Na lamele je kapka kapaliny a dole je to zamaštěný. Zvenku ale zatím nebylo na motoru nic vidět,fšude sucho. Takže nová lamela,kterou sem tam dával na začátku sezony 2013 to má asi sečtený,protože to zřejmě odmastit nijak nejde,takže si to zvopáknu,dám novou lamelu(přítlačáky a pružinu sem dával loni) a koupím spodní váleček a snad bude konečně pokoj.
Ještě mě napadá,že bych si tu lamelu,kterou teďka vymontuju mohl nechat obložit,protože má najeto necelejch 10 000km,takže drážkování bude 100% v pořádku. Asi si ju takhle nachystám jako "rezervní" do zásoby:-) Pro příště budu vědět,že když klouže spojka,tak to chce mašinu celou rozházet pěkně vodzadu a přesvědčit se že je fšechno v pořídku. Tak sem si aspoň dopřál novej kardan a dal sem i ložiska uložení hrušky. Ložiska přímo v hrušce sou naprosto bez vule a v nejlepší kondici,což mě potěšilo.
A zase mě to utvrzuje o dokonalosti dvouventila,kde se tohle nestane:-)
To jsem ti psal v tom příspěvku o kus výše, že jestli seš si jistý, že ti neteče spojkový váleček.
A o tom rozebírání motorky pěkně odzadu (když ji neznáš a nevíš, jestli někde něco neteče) jsem ti tehdy říkal, když jsi byl u mě odvzdušnit to ovládání spojky.
Ten váleček vezmi a zastev se s ním u mě (zkontroluji ti ho) - ať ho nekupuješ zbytečně - to ložisko v pístku je docela volné záměrně. Nesmí být vysypané a nebo drhnout - nasaď do něj vypínací tyčku a zatoč s ní v ložisku. Jestli ložisko bude OK, tak se vymění gumička a můžeš zase jezdit (nové těsnící gumičky mám doma).
Tondo,dik ale váleček už mám objednanej. Já sem se teprve teďka dostal k tomu to rozdělat(zvednout podsedlovku) abych se na váleček dostal. Ven nic neteklo,tenkrát když sme to odvzdušňovali tak ani nebyla žádná mastnota v prostoru spojky,zřejmě to tenkrát jen začalo mastit lamelu a nebylo to vidět ani od startéru. No nic,budu to mít fšecko fungl,tak by to už mělo fungovat a mohl by od toho byt chvilu pokoj.
Ahoj,
mám dotaz ohledně kardanu na mé 1100GS. Všiml jsem si, že kardan je kolem prachovky přichycené páskou lehce mastný. Není tam únik oleje, ani na ohmat ty místa nejsou vyloženě mastná, jen třeba po nějaké době provozu se tam nalepí prach a mastnotou ztmavne a pak je to vidět. Jinak ne. Když jsem to otřel čistým bílým hadrem, nebyly na něm skvrny od oleje, jen ten tmavý prach. Zkoušel jsem vůle podle zde popsaného návodu a žádné jsem nezjistil. Motorka má najeto 56000km. Může to něco znamenat, nebo je to normální? Díky za rady!
Upravil xtmotoman dne 05.03.2014 09:25
BMW R1100GS - '98 - 70000km
Mně se dělá něco podobného okolo zadního čidla ABS. Chystám se, že vyměním těsnění toho čidla, protože mne nenapadá, čím by to jinak mohlo být. Setkal jste se s tím někdo?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
xtmotoman napsal:
Ahoj,
mám dotaz ohledně kardanu na mé 1100GS. Všiml jsem si, že kardan je kolem prachovky přichycené páskou lehce mastný. Není tam únik oleje, ani na ohmat ty místa nejsou vyloženě mastná, jen třeba po nějaké době provozu se tam nalepí prach a mastnotou ztmavne a pak je to vidět. Jinak ne. Když jsem to otřel čistým bílým hadrem, nebyly na něm skvrny od oleje, jen ten tmavý prach. Zkoušel jsem vůle podle zde popsaného návodu a žádné jsem nezjistil. Motorka má najeto 56000km. Může to něco znamenat, nebo je to normální? Díky za rady!
Je možné, že ti sákne některé z gufer (buď na vstupu do konc. převodu nebo na výstupu z převodovky). Povol (nebo střihni) stahovací pásku a odhrň manžetu - možná tam bude trocha oleje. Když tam bude sucho, tak nic neřeš.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
stepan napsal:
Mně se dělá něco podobného okolo zadního čidla ABS. Chystám se, že vyměním těsnění toho čidla, protože mne nenapadá, čím by to jinak mohlo být. Setkal jste se s tím někdo?
Jsou tam z obou stran o-kroužky (18mm x 2mm)- vyměň je a mělo by být po problému.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Hmm ja to mam taky vsude mozne, ale nikdy me nenapadlo to resit Takze budu nadale doufat ze to nic neni. Podle me pokud tam neni olej tak je to v klidu a jen kolem te prachovky, nebo cidla, jak se tam treba pouzilo nejake lepidlo, nebo olej predtim tak je ten povrch jiny a ma to asi vetsi sklony se tam chytat. Ale rad se necham pouzit od zkusenejsich
Ahoj kluci,jsem z Berouna a potřebuji někde objednat ty kuzekiková ložiska do hrušky na zadku kardanu.Mám R1150GS rok 2003 twin a najeto 48200km.Bohužel dotaženi nepomohlo.Diky za odpoveď
Upravil Bartonda dne 13.03.2014 05:44