FRN napsal(a):
Třeba baterie Yuasa YTX20HL-BS ,18Ah, 12V...tam výrobce udává že jde o bezúdržboou gelovou baterii,startovací proud 310A. cena 2500kč. Oproti tomu varta nabízí taky bezúdržbovou gelovou která má start.proud jen 270A za 4500kč.
Tahle baterka má ale popisu obráceně kontakty pro připojení a navíc jsou tam ty kontakty jiné-místo plíšků kostičky.. jako náhrada klasické Yuasa 51913 se mi vhodná zdá spíš AGM baterie YTX20L-BS, startovací proud o něco menších 270A, správně póly, ale opět kostičky.. Takže by mě zajímalo, zda to půjde připojit k elektroinstalaci motorky bez úprav...
Vždyť kontakty jsou správně, +pól je napravo jak to má být a kostičky pro připojení maj tu výhodu že umožní připojení zboku či zhora. navíc tahle baterka má brutální max start proud 310A což se může hodit při startu v nižších teplotách. Zato ty gelovky maj většinou pouze 170A což za mrazu kdy je zatuhlej motor nevim nevim. Ovšem jsou to jen čísla udávané výrobcem, praxe může být jiná.
FRN napsal(a):
Třeba baterie Yuasa YTX20HL-BS ,18Ah, 12V...tam výrobce udává že jde o bezúdržboou gelovou baterii,startovací proud 310A. cena 2500kč. Oproti tomu varta nabízí taky bezúdržbovou gelovou která má start.proud jen 270A za 4500kč.
Tahle baterka má ale popisu obráceně kontakty pro připojení a navíc jsou tam ty kontakty jiné-místo plíšků kostičky.. jako náhrada klasické Yuasa 51913 se mi vhodná zdá spíš AGM baterie YTX20L-BS, startovací proud o něco menších 270A, správně póly, ale opět kostičky.. Takže by mě zajímalo, zda to půjde připojit k elektroinstalaci motorky bez úprav...
Vždyť kontakty jsou správně, +pól je napravo jak to má být a kostičky pro připojení maj tu výhodu že umožní připojení zboku či zhora. navíc tahle baterka má brutální max start proud 310A což se může hodit při startu v nižších teplotách. Zato ty gelovky maj většinou pouze 170A což za mrazu kdy je zatuhlej motor nevim nevim. Ovšem jsou to jen čísla udávané výrobcem, praxe může být jiná.
U toho startovacího proudu záleží na metodice měření, pokud je u obou baterií jiná, mohou mít ve výsledku klidně startovací proud cca stejný.
FRN napsal(a):
Třeba baterie Yuasa YTX20HL-BS ,18Ah, 12V...tam výrobce udává že jde o bezúdržboou gelovou baterii,startovací proud 310A. cena 2500kč. Oproti tomu varta nabízí taky bezúdržbovou gelovou která má start.proud jen 270A za 4500kč.
Tahle baterka má ale popisu obráceně kontakty pro připojení a navíc jsou tam ty kontakty jiné-místo plíšků kostičky.. jako náhrada klasické Yuasa 51913 se mi vhodná zdá spíš AGM baterie YTX20L-BS, startovací proud o něco menších 270A, správně póly, ale opět kostičky.. Takže by mě zajímalo, zda to půjde připojit k elektroinstalaci motorky bez úprav...
Vždyť kontakty jsou správně, +pól je napravo jak to má být a kostičky pro připojení maj tu výhodu že umožní připojení zboku či zhora. navíc tahle baterka má brutální max start proud 310A což se může hodit při startu v nižších teplotách. Zato ty gelovky maj většinou pouze 170A což za mrazu kdy je zatuhlej motor nevim nevim. Ovšem jsou to jen čísla udávané výrobcem, praxe může být jiná.
U toho startovacího proudu záleží na metodice měření, pokud je u obou baterií jiná, mohou mít ve výsledku klidně startovací proud cca stejný.
Jak to ten či onen výrobce měří se asi nedozvíme. Ale ty menší start proudy u gelovek a větší u bezódržbovek nebo klasických akumulátorů platí asi obecně a je to dáno vnitřním odporem. Čím je odpor nižší tím je prod vyšší jak je známo. Pro mě je rozhodují aby si baterka při pádu neucmrndla (nemám ani s obyč bat problém když motorku hned postavím) a hlavně aby podala vždy takovej proud co si startér žádá. Za mě zatím vítězí tato Yasa viz výše. Pokukuju ale i po té Exide co nabízí Zetor ale ten nízkej proud ně trošku zarazil.
spea - ToM napsal:
Dnes mi mistni polsky prodejce autodilu potvrdil objednani gelovky na jedenactku Exide GEL12-19. Mela by to byt tato http://www.thebat...1404-p.asp Bohuzel vzhledem k nadchazejicim svatkum a naslednych ponovorocnim inventuram dorazi po desatem lednu. Takze pote poreferuji. Kazdopadne mi udeal cenu +/- 1800,- Kc.
Panove, nechystate se nekdo do Polska pro nejako uvetsi varku baterek Exide GEL12-19 ? Pokud jo, pridal bych se. Pokud ne, poresim to pres Zetora.
I pád na hubu je pohyb kupředu
spea - ToM napsal:
Dnes mi mistni polsky prodejce autodilu potvrdil objednani gelovky na jedenactku Exide GEL12-19. Mela by to byt tato http://www.thebat...1404-p.asp Bohuzel vzhledem k nadchazejicim svatkum a naslednych ponovorocnim inventuram dorazi po desatem lednu. Takze pote poreferuji. Kazdopadne mi udeal cenu +/- 1800,- Kc.
Panove, nechystate se nekdo do Polska pro nejako uvetsi varku baterek Exide GEL12-19 ? Pokud jo, pridal bych se. Pokud ne, poresim to pres Zetora.
Zjistim ti aktualni cenu a dam vedet.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Baterku MOTOBATT jsem měl na dvou motorkách, já a švára, točila jak ďas a přez zimu opravdo neslábla. životnost ale moc posoudit nedokážu, byla tam asi tři roky. J.C.
Já teď našel nějakou baterku od MOTOSTART. Ta moje taky uhynula takže musím njít náhradu. Tahle vyjde +- 1800,- podle prvních zjištění, je bezúdržbová, ale o kousíček větší což se pořeší. No a navíc je to nějaká odnož Yuasa
BMW R 1150 GS
Ja tam mel Fiamm FGH21803 ale tu uz nedelaji a misto ni je Fiamm 12 FGH 65 (12V/18,0Ah - M5) za nejakych 1450,-. A pokud muzu mit Exide primo do motorky za podobnou cenu,tak nema cenu experimentovat. Ale jinak proti Fiamm nic nemam.Tocila krasne, jen ji asi ta moje elektrarna s posilovacem + ABS asi dala peknou cocku.
Jara Cimrman napsal:
Baterku MOTOBATT jsem měl na dvou motorkách, já a švára, točila jak ďas a přez zimu opravdo neslábla. životnost ale moc posoudit nedokážu, byla tam asi tři roky. J.C.
Jaro, mal si baterku aj v R-kovym Baworaku?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.