HonzaGS-SV napsal:
Jak bylo již asi tak 150x řečeno dnes se vyrábějí jen kvalitní a kvalitnější oleje... takže asi se není čeho bát... Já liju Shell Advance VSX-4 (nyní zvaný AX7) polosynt. a také bez problémů...
bobGS napsal:
Na www.oleje - nič moč, je to jen jeden názorový proud, jsou i jiní olejáři a neříkají zrovna to samé............
aha, díky za info, mohl bych poprosit nějaký konkrétní odkaz?
a podle těchto jiných olejářů tedy neplatí třeba tato poučka?
Doporučený motorový olej
Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).
Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy.
a co podle Tebe?
nikomu necpu, aby se poučil a choval se racionálně při výměně oleje, jen dávám šanci přestat být marketingovou ovcí
Kde se ta poučka vzala nepátrám zas jedna z tendenčních polopravd typu nebude-li pršet nezmoknem, nicméně výrobce určuje zcela přesně co používat v návodu pro obsluhu a údržbu. Server www.oleje - když pominu jiné, provozuje jej firma, která prodávala i zázračné přísady s teflonovými částicemi,, které nejsou zrovna košer. Ale každý si svůj motor musí hýčkat či ničit sám, je to každého boj.
Upravil bobGS dne 16.03.2013 20:07
jirk123 napsal:
Teď jsem měnil olej .. moto 70 000 nalil jsem plne okénko, něco málo přes 3.5 l ujel jsem 150 km a olej byl do půlky okénka.. tak,jsem tam dolil dalších 240 ml.. a okénko mám po horní kroužek. Takže tam mám tak 3.8 l oleje což by bylo OK ale překvapilo me, jak to šlo dolů v okénku. Leju castrol act evo..
Myslíte že je to ok ? Kouří to normálně, Bojim se stiracich kroužku.. ale při 70 000 ..divný.. začal jsem si to psát tak uvidíme až bude hezky.. díky..
Jestliže si vypustil olej, vyměnil filtr a nalil cca 3,5L nového oleje (jak si napsal po vrch okénka) a potom hned odjel na projížďku (takhle jsem to pochopil z toho jak si to napsal), tak je jasné, že část oleje zmizela - "pobere" to filtr. To je normální.
Upravil Tonda dne 16.03.2013 21:33
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
HonzaGS-SV napsal:
Jak bylo již asi tak 150x řečeno dnes se vyrábějí jen kvalitní a kvalitnější oleje... takže asi se není čeho bát... Já liju Shell Advance VSX-4 (nyní zvaný AX7) polosynt. a také bez problémů...
optimismus je jen nedostatek informací
co si tím myslel? Když to splňuje všechny předepsané specifikace tak by neměl být problém
jirk123 napsal:
Teď jsem měnil olej .. moto 70 000 nalil jsem plne okénko, něco málo přes 3.5 l ujel jsem 150 km a olej byl do půlky okénka.. tak,jsem tam dolil dalších 240 ml.. a okénko mám po horní kroužek. Takže tam mám tak 3.8 l oleje což by bylo OK ale překvapilo me, jak to šlo dolů v okénku. Leju castrol act evo..
Myslíte že je to ok ? Kouří to normálně, Bojim se stiracich kroužku.. ale při 70 000 ..divný.. začal jsem si to psát tak uvidíme až bude hezky.. díky..
Jestliže si vypustil olej, vyměnil filtr a nalil cca 3,5L nového oleje (jak si napsal po vrch okénka) a potom hned odjel na projížďku (takhle jsem to pochopil z toho jak si to napsal), tak je jasné, že část oleje zmizela - "pobere" to filtr. To je normální.
Jj vymenil, tých 150 km bylo během dvou jízd, takže po první jízdě me úbytek nepřekvapil, až když jsem přijel z druhé a byla tam Pulka okénka.. no nic.. uvidime.. díky.
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Hele taky záleží kdy na to koukáš. Tepelná roztažnost je prevít. Kontroluj vždy cca 5 min po zastavení. Ta roztažnost ti půl okna udělá v klidu.
Pokud jsi dolil do teplého motoru po vrch a při další jízdě na to koukl až po delším čase, bude se ti zdát že ti ubylo.
HonzaGS-SV napsal:
Jak bylo již asi tak 150x řečeno dnes se vyrábějí jen kvalitní a kvalitnější oleje... takže asi se není čeho bát... Já liju Shell Advance VSX-4 (nyní zvaný AX7) polosynt. a také bez problémů...
optimismus je jen nedostatek informací
co si tím myslel? Když to splňuje všechny předepsané specifikace tak by neměl být problém
Je to věčná diskuse, Co je to kvalitní a kvalitnější? - budí to dojem že je to jedno co do motoru naleješ, který je výhodný pro prodejce míchačů. Jisté je jen to, že se motor s levným olejem nezadře. Není jisté třeba u auta, jak dopadnou hydroštely po výměně apod. Specifikace je laťka, některý olej přeleze jen tak tak, některý bez problémů a některý ji splní s velkou rezervou. Je to otázka ceny. Myslíš, že je jedno, jaký olej použiješ z hlediska opotřebení motoru, z hlediska úsad, karbonování. Já myslím a mám i změřeno že ne. Záleží na každém, jestli je pro něj tím nejdůležitějším ušetřit pár stovek ročně, když jinak do ježdíka vrazí desítky tisíc
Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40).
Doporučuje - viz návod pro údržbu a to v závislosti na teplotě, u nás poněkud úsměvné, u moderních motorů oleje stačí do cca -25, leda že by někdo drandil od polárního kruhu na rovník, to pak jo
Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).
docela krávovina, rozdíl mezi olejem na krátké a dlouhé trasy je tak maximálně v tom, že na krátké trasy volím dražší a kvalitnější olej, který obsahuje více aditiv a stabilizačních přísad protože olej při nich rychleji degraduje, nicméně lepší je ho vyměnit dřív a je to. Lehkoběžné oleje - motor pro ně musí být vyroben, u starších motorů způsobují opotřebení cca o 60%vyšší - změřeno rozborem oleje, navíc většina motorů, které měly spotřebu oleje 0 začnou olej žrát - vyzkoušeno.
Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci.
Dejme tomu, že tyto pojmy , které by se na serveru o olejích vyskytovat neměly (dneštní technologie to poněkud poupravily, nicméně tady se použít dají) Každý výtobce doporučuje olej, formou: Použitý olej musí splňovat specifikaci RN720, např Elf Solaris 5W30 - tzn s tímto olejem byl motor vyvíjen a testován.
Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy.
Ti v záruce nalejí to co mají - tzn doporučovaný olej, nebo co si zákazník přinese, zapíšou - materiál dodal zákazník a je to.
Můj názor je ten, že na serveru WWW.oleje se dá dočíst spoustu informací, nicméně ne všechny jsou obecnou pravdou a ne vždycky se dají vzít bez znalostí souvislostí.
Např. kolega si nechal vyměnit na BMW 6válci olej s deklarací - dáme tam levnější se stejnou specifikací, výborné zkušennosti, ušetříte 600. po výměně musel měnit všechny hydroštely, stálo ho to 12000, , servis to označil za vadu motoru, prokazatelně nalil stejně kvalitní olej...
další případ- Opel Meriva po záruce - taky použit levnější olej, stejně kvalitní, 3 nadzdviháky a 4 hydroštely. Úspora 400Kč, náklady cca 3500,- a to se vyplatí.
vzhledem k rozsahu, se tu nedá víc diskutovat, ale jak už jsem psal, je každého věc, ja a co mění, tohle jsou mé zkušennosti z mnohaletého působení, nicméně jiný může mít zkušennosti jiné. Racionální výměna je trošku sázkou do loterie, přiznávám že v 80% případů to majitel nepozná, nebo až po čase a s olejem to nespojuje
Upravil bobGS dne 17.03.2013 14:17
Jo tak jisté je, že levné (ideálně no-name) oleje asi nebudou tím nejlepším...
Já si dávám do 1150 Shell Advance VSX4 (nyní AX7) což je částečně syntetický olej... já ho dávám ve vizkozitě 15w50 a myslím, že vzhledem k ceně kolem 200/l je někde ve střední cenové hladině... navíc ho neměním po 10 000km ale většinou před dovolenou... tzn. po 5000-6000km. Myslím, že se nemám čeho bát:-) specifikace splňuje, výměnu provádím častěji než je udáváno a jezdím spíš delší trasy...
Já hovořím o klasických výrobcích kteří dodržují určité směrnice a o oleji odpovídající dané specifikaci. Opravdu nevěřím že olej od výrobce Sheel způsobí zadření protože tam před tím běhal Castrol. To je vše.
Waltr napsal:
Já hovořím o klasických výrobcích kteří dodržují určité směrnice a o oleji odpovídající dané specifikaci. Opravdu nevěřím že olej od výrobce Sheel způsobí zadření protože tam před tím běhal Castrol. To je vše.
Milý Waltře, nikdo tu nepíše o zadření, každý výrobce musí dodržovat a používat pro danou specifikaci schválený balík aditiv (jinak by splnění norem nemohl tisknout na obal) a k němu schválený základový olej. Problém je, že balíky aditiv jsou různé, a obsahují různé přísady. Dneska se ti už motůrek nezadře (to bylo za krále klacka), ale třeba přestane fungovat proměnné časování ventilů, hydroštely apod. Ty případy co jsem uvedl jsou skutečné, u mě to byly hydroštely na 1,9TDI za 2000Kč po výměně oleje - je to běžná věc. Psal jsem přece, že ne vždycky se to stane. Lej si co chceš kam chceš ale nevnucuj to , že se nemůže nic stát ostatním, garantuji, že může. Mimochodem všichni výrobci, kteří mají vlastní vývoj doporučují i při přechodu z 10W40 na 5W40 proplach - já to dělám tak, že před výměnou naleju do motoru čistící paták, olej vypustím a dám nový, doporučím kratší interval výměny. Zatím jsem neměl s tímto postupem problém, kromě svého auta, kde jsem se na to vyprdnul. Pochopitelně u motoru, který nemá hydraulická udělátka na tlak oleje, je to jednodušší. K věcem můžem mít různý vztah, každý podle sebe. Do laboratoře chodí někdo s močí, jiný s olejem, nehledej v tom konspiraci, je to podle vkusu každého soudruha a podle toho, co ho zajímá
Upravil bobGS dne 18.03.2013 20:41
S těmi oleji je to stejně divný, já do svý 13 let starý fabky leju Paramo za 90kč/l, teď jsem měnil olej. filtr po 90.000km, vlastně ani olej neměním, jen dolívám, a už jsem najel 100.000 km a čekám, kdy se jaká závada projeví, spotřeba a hlučnost motoru je pořád stejná, kdy se projeví nějaké to opotřebení a jakým způsobem? Kolikrát mi k ideální hladině oleje chybělo 2,5 litru oleje( v zatáčkách problikávala olejnička) a pořád to jede- loni jsem před dovolenou u moře dolil 2 litry a vyrazil k moři - 10 hodin po dálnici a furt to jelo. Tam i zpět bez ztráty kytičky, jezdím v létě, v zimě denně 100 km - dálnice a město.
červenej Elf
Waltr napsal:
Já hovořím o klasických výrobcích kteří dodržují určité směrnice a o oleji odpovídající dané specifikaci. Opravdu nevěřím že olej od výrobce Sheel způsobí zadření protože tam před tím běhal Castrol. To je vše.
Milý Waltře, nikdo tu nepíše o zadření, každý výrobce musí dodržovat a používat pro danou specifikaci schválený balík aditiv (jinak by splnění norem nemohl tisknout na obal) a k němu schválený základový olej. Problém je, že balíky aditiv jsou různé, a obsahují různé přísady. Dneska se ti už motůrek nezadře (to bylo za krále klacka), ale třeba přestane fungovat proměnné časování ventilů, hydroštely apod. Ty případy co jsem uvedl jsou skutečné, u mě to byly hydroštely na 1,9TDI za 2000Kč po výměně oleje - je to běžná věc. Psal jsem přece, že ne vždycky se to stane. Lej si co chceš kam chceš alre nevnucuj to , že se nemůže nic stát ostatním, garantuji, že může. Mimochodem všichni výrobci, kteří mají vlastní vývoj doporučují i při přechodu z 10W40 na 5W40 proplach - já to dělám tak, že před výměnou naleju do motoru čistící paták, olej vypustím a dám nový, doporučím kratší interval výměny. Zatím jsem neměl s tímto postupem problém, kromě svého auta, kde jsem se na to vyprdnul. Pochopitelně u motoru, který nemá hydraulická udělátka na tlak oleje, je to jednodušší. K věcem můžem mít různý vztah, každý podle sebe. Do laboratoře chodí někdo s močí, jiný s olejem, nehledej v tom konspiraci, je to podle vkusu každého soudruha a podle toho, co ho zajímá
Mám zkušenost se dvěma oleji u 2t.. když jsem si spletl kanistry s různými oleji.. motorka nejela. Když jsem to rozebral tak tam byly takoví cucky slem nebo co.. a ty byly všade.. takže změna oleje 4t .? Ja plachnu.. jinak tohle téma je nekonecnej příběh.. poměrně nic nedavajici.. a ameriku neobevis..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
barokar napsal:
S těmi oleji je to stejně divný, já do svý 13 let starý fabky leju Paramo za 90kč/l, teď jsem měnil olej. filtr po 90.000km, vlastně ani olej neměním, jen dolívám, a už jsem najel 100.000 km a čekám, kdy se jaká závada projeví, spotřeba a hlučnost motoru je pořád stejná, kdy se projeví nějaké to opotřebení a jakým způsobem? Kolikrát mi k ideální hladině oleje chybělo 2,5 litru oleje( v zatáčkách problikávala olejnička) a pořád to jede- loni jsem před dovolenou u moře dolil 2 litry a vyrazil k moři - 10 hodin po dálnici a furt to jelo. Tam i zpět bez ztráty kytičky, jezdím v létě, v zimě denně 100 km - dálnice a město.
No ve firmě jsme tyhle motory běžně jezdili 200 rekord byl 300k km, ale zcela jistě ve 100k km vydržel olej od výměny k výměně, pravda jiná značka. Pořád to jede - zatím, nicméně já najedu asi 50k km za rok, tak mě záleží na tom, aby to vydrželo co nejdéle. Mimochodem - na P306 jsem najel 500k km, pouze značkový olej, při prodeji jsem nedoléval mezi výměnami, dneska má 750k km u jiného majitele a startuje v zimě na drc, mezi výměnami 1l.......Pravda paramo jsem do něj nelil.
Jinak 2T - kamarád do 2T u letadla lil Castrol fulsyn - letadlo nalétalo do revize jednou tolik km, motor nezakarbonovaný, a pořád funkční. Jo platil za značku, ale revize motoru stojí ranec, vyplatilo se mu to.
Pravda o objevení ameriky to není, je to o selském rozumu - levně koupený dvakrát placený. Na druhou stranu kdo najede 5k km ročně to asi neřeší.
Upravil bobGS dne 19.03.2013 22:58
Podle specifikace by to nebyl problém - požadavek je API SF a vyšší. Akorát za ty stejný peníze (okolo 200Kč za litr) koupíš už oleje s podstatně vyšší specifikací. Stěžejně byl tento olej vyvinut pro veterány. Osobně bych do něj pro R1100, 1150 nešel.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...