E 07 mám čerstvě - asi 300 km, takže srovnávat zatím moc nemůžu. Zatím jsem nejel na vodě, ale na suchu vypadají, že drží OK už od nova. V neděli jsem si škrtnul v zatáčce botou a to jsem si myslel, že to není možné - motorku mám trochu výš než standard - lekl jsem se fest
Zdá se mi, že se malinko zavírají (typicky na kruháku), ale nic děsivého - každá nová guma se chová trochu jinak než předchozí olítaná :-).
Překvapilo mě ticho - postupně se ale začínají ze předu trochu ozývat - ten zvuk je ale tišší a vyšší, takový ječivější - pořád je to ale proti TKC božský klid . K60 byla časem taky hlučnější, myslím, že to bude podobné.
Na K60 jsem vloni najel cca 15000 a neměl jsem problém ani na mokru.
Důvody proč K60 nebo E07 jsou u mě přesně ty samé:
U cestovní gumy mi moc vadil malý vzorek, kdy pak stačilo najet na nějaký kamínek, či štěrčík na cestě a hned to klouzalo. u k60 to ta guma pobere líp a cítím se jistější.
To samé očekávám u E-07, myslím že to bude podobné nebo srovnatelné. Při stejném nájezdu a obdobných vlastnostech a spolehlivosti asi rozhodne cena :-)
Upravil buboGS dne 22.05.2013 07:49
BMW GS = stroj na radost
Mno já se docela bojím těch zpráv z fóra, jak všichni píší že jim mitasky nárazově ztratily tlak... ale na druhou stranu k60 se už nedělají, jenom ty scouty a ten prostřední plný proužek se mi moc nelíbí, takže asi nebude jiná volba, než e07.
budu rád, když pak taky napíšeš své zkušenosti, až najedeš více...
Když je vůle, cesta se najde
Já měl obyč K60, najel jsem na nich 10tis a byly asi v polovině. Vyměnil jsem je před Tureckem za scouty. Na nich mám teď asi 12 tis a jsou mírně pod polovinou.
Já jsem s těma gumama spokojenej. Jezdil jsem Tourance (ty už nikdy nechci, nesedí mi)
Měl jsem TKC - úžasně pohodlná guma. Jen nájezd je menší (najel jsem na ní cca 9tis).
K60 a Scout jsou pro mě dobré gumy. Mám na nich Albánii i Turecko. Jsem hodně klidný jezdec a nehledám limity.
Suchá šotolina klidným turistickým tempem je v poho. (samo horší než TKC) ale pro turistiku si myslím že dobrá guma. V blátě já lehám aji na TKC, takže to hodnotit nemůžu a ani bahno nevyhledávám.
Samo že je to kompromis mezi cestovní AnčaK a TKC. Já je beru jako uni a pro mě jsou ty gumy OK.
Letos na nich jedu šotolinové Alpy, tak potom můžu poreferovat, jestli se vrátím
Ale chápu, že někomu s ostřím stylem jízdy nebo většímu Offrouďákovi nemusí vyhovovat.
Ruda mi dal doporučení k montáži, já jsem to předal technikům v pneuservisu a budu více monitorovat tlak v pneu (doteď jsem tak nečinil ) - pak by asi neměl být problém...
Ten středový pruh se mi taky moc "nelíbil", ale na funkci to nemělo žádný (pozorovatelný) vliv. Guma fungovala, problémy jsem s ní neměl, pouze před demontáží jsem si všiml praskliny mezi bloky - nevím, jak dlouho tam byla, problém s tím nebyl, mohl to být důsledek náběhu výrobu.... Nevím
Pokud by mi nevyhovovaly E-07, tak další gumy budou opět K60 a budu více monitorovat tlak v pneu i jejich stav
BMW GS = stroj na radost
jencekgs napsal:
... Já jsem s těma gumama spokojenej. Jezdil jsem Tourance (ty už nikdy nechci, nesedí mi)
Měl jsem TKC - úžasně pohodlná guma. Jen nájezd je menší (najel jsem na ní cca 9tis).... Suchá šotolina klidným turistickým tempem je v poho. (samo horší než TKC) ale pro turistiku si myslím že dobrá guma. V blátě já lehám aji na TKC, takže to hodnotit nemůžu a ani bahno nevyhledávám.
Samo že je to kompromis mezi cestovní AnčaK a TKC. Já je beru jako uni a pro mě jsou ty gumy OK....
Ale chápu, že někomu s ostřím stylem jízdy nebo většímu Offrouďákovi nemusí vyhovovat.
Pod tohle se podepisuju, lépe bych to ANI JÁ SÁM nenapsal
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
...pořád je to ale proti TKC božský klid . K60 byla časem taky hlučnější, myslím, že to bude podobné.
Čoveče to bys měl slyšet MCE Karoo, to je teprve nálož hluku
Každopádně K60 Scouty mám také, ale moc mi nesedí. V zatáčkách postrádám jistotu v náklonu..
Ještě je letos trochu ojezdím, ale radši si pak pořídím Anakeečka, nebo Karoo 3. Ještě jsem se pořádně nerozhodl a počkám si na delší zkušenosti s Karoo.
Tak se zdá ,že ta guma se nechová stejně na všech mašinách. Já třeba nelpím na tom aby tam ten pásek uprostřed nebyl i když dnes se stejně nedá nic jinýho sehnat než z páskem ve 150-tce . Sjel jsem jak klasickou k60 tak scouta a v podstatě jsem nepoznal rozdíl. Za sucha mě ta guma nikdy nezklamala a to ve dvou jezdím sem tam i kolem 200( tach). V terénu ( v suchém) taky žádný problém - tady bych nesrovnával se špuntem. typu TKC . Je pravda ,že když jsme si dali spicha u mě na chalupě za deště ,kde mám jen trávu ,tak jeden kámoš s koročkama T bez problému,tři se scoutem za pomocí nohou a jednoho jsme museli s e-o7 tlačit :-) Např. pro mně je to ideální guma jako univerzál ne cesty Před tím jsem měl anakee a to jsem na chalupu ve dvou v dešti nikdy nevyjel. Myslím,že kdo byl zvyklý na komfort na asfaltu třeba na anakee,tak mu ta guma nesedne. Kdo jezdí víc off tak pujde radši do špuntu. Když ale vezmu v potas její univerzalitu vs cenu a dojezd ,tak na cestování alespoň pro mě ideální guma. Ten kord je opravdu velmi tvrdý což považuji za výhodu třeba při defektu. Kámoš na e-07 píchnul a než stačil zastavit tak jel ještě asi 30 m po prázdné gumě a byla v háji a to byl lehký stromek 650 . Myslím ,že u scouta by se to nestalo. Jinak 99%jezdim ve dvou a často dost přetížený a předek mám teď 19 tis a zadek 10 tis. Obě gumy jsou už jen na asfalt na dojetí.
www.marselus.com
jencekgs napsal:
Já měl obyč K60, najel jsem na nich 10tis a byly asi v polovině. Vyměnil jsem je před Tureckem za scouty. Na nich mám teď asi 12 tis a jsou mírně pod polovinou.
Já jsem s těma gumama spokojenej. Jezdil jsem Tourance (ty už nikdy nechci, nesedí mi)
Měl jsem TKC - úžasně pohodlná guma. Jen nájezd je menší (najel jsem na ní cca 9tis).
K60 a Scout jsou pro mě dobré gumy. Mám na nich Albánii i Turecko. Jsem hodně klidný jezdec a nehledám limity.
Suchá šotolina klidným turistickým tempem je v poho. (samo horší než TKC) ale pro turistiku si myslím že dobrá guma. V blátě já lehám aji na TKC, takže to hodnotit nemůžu a ani bahno nevyhledávám.
Samo že je to kompromis mezi cestovní AnčaK a TKC. Já je beru jako uni a pro mě jsou ty gumy OK.
Letos na nich jedu šotolinové Alpy, tak potom můžu poreferovat, jestli se vrátím
Ale chápu, že někomu s ostřím stylem jízdy nebo většímu Offrouďákovi nemusí vyhovovat.
To si pis ze se vratis Uvidime jak se budou chovat v porovnani s myma Mitas E10 V nejhorsim te vytahnu na lane
zetor napsal:
Jak jsem již psal, tak jsem jezdil E-10 + Scout...TKC + Scout no a dneska mi od Marseluse přišla sada Scout + Scout...jsem na tu přední zvědav...
Jinak zadní Scout je za mě super silniční guma + lehčí offroadek zvládá taky bezproblémů...
Teď se ukáže, jak je na tom přední...
Přední zvládá leda to co Tourancka. Je uplně na pikaču v terénu.
Tak Já zas tak moc terén nevyhledávám...párkrát do měsíce jedu nějakou polní + lesní cestu...jinak nic moc...
Rozmýšlel jsem se nad Touranckama, ale radši mám o něco hrubší vzorek. V brzké době mne čeká Ga-Pa + nějaká passa a 14 dní na to Chorvatsko...Nic moc hrubšího jsem nechtěl dávat...
Jsem zvědav, jak se s tou přední budou "ponižovat nečistí"...
Je zajímavé sledovat diskuze o gumách. Co člověk to názor. Každý si stejně musí všechny sjet a sám uvidí, co mu sedí nejlépe. Každý je jiný a jedinečný.
Jen v jedné gumě se většina lidí shodne, že jedna z nejlepších cestovních gum na výdrž a na silnici, která drží na suchu i mokru je METZELER Tourance.
Nejde vyrobit výbornou gumu do terénu a zároveň výbornou na silnici, a ještě k tomu s dlouhým nájezdem, která drží za sucha a mokra. Všechno je o kompromisech a každému vyhovuje něco jiného.
Dovolím si nesouhlasit S touranckami. Já se naich cítil teda hodně nejistě na mokru. A na morém přechodu mi vyloženě lepilo.
Ale jinak souhlas. Jsou to dvě protikladné vlastnosti. Vydrž vs. přilnavost.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
Dovolím si nesouhlasit S touranckami. Já se naich cítil teda hodně nejistě na mokru. A na morém přechodu mi vyloženě lepilo.
Ale jinak souhlas. Jsou to dvě protikladné vlastnosti. Vydrž vs. přilnavost.
Nemels je nahodou hodne stare? Moje meli asi 5 let a bylo to desne, jak pises. Temer jsem se (no a ted my to vyhvezdickuje...) po... Brzda na cervenou a projel jsem vesele dal... No a byly to stare sunty, asi je mel predchozi majitel prevazne v mrazaku. Jine, novejsi to nedelali. Ted mam E10, ktere by teoreticky meli byt na silnici horsi nez tourance a proti tem starym jsou to supersportovni gumy. Ale pry malo vydrzi, to me ale tolik netrapi, jsou celkem levne
Na scouty jsem koukal taky, ale nakonec jsem si rekl ze podporim ceskou produkci a koupil Mitas v Nemecku
Já měl dvoje a dělali to obé. Jedny byly na moto a jedny jsem koupil. Ale myslím že starší jak dva roky alespoň ty jedny nebyly. Každopádně už je nemám takže to nemůžu dohledat. Splněný sen moje 1100GS