Dnes prvnich 100 km po repasi predku s novou Hyperpro - zadek Hyperpro uz davno, stav tlumice neznamy, ale asi ok. Predek daleko tvrdsi, kdyz se jen vezu, skoro mam pocit, ze az moc. Pokud se ovsem jelo svizneji, je predek nesrovnatelny, jisty. Dostal jsem se i mimo asfalt a tam je to znat nejvic - driv skoro kazda vyraznejsi nerovnost sla do dorazu. Ted: Parada, predek vsechno pobira, je jisty.
Jinak jsem to nastavil podle doporuceni vyrobce Hyperpro a je to dost tvrde i na podle nich nejmekci nastaveni. Ale mozna jde o zvyk, stara pruzina byla fakt hodne mekka.
Upravil alesvagner dne 22.02.2012 19:55
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
Dnes prvnich 100 km po repasi predku s novou Hyperpro - zadek Hyperpro uz davno, stav tlumice neznamy, ale asi ok. Predek daleko tvrdsi, kdyz se jen vezu, skoro mam pocit, ze az moc. Pokud se ovsem jelo svizneji, je predek nesrovnatelny, jisty. Dostal jsem se i mimo asfalt a tam je to znat nejvic - driv skoro kazda vyraznejsi nerovnost sla do dorazu. Ted: Parada, predek vsechno pobira, je jisty.
Jinak jsem to nastavil podle doporuceni vyrobce Hyperpro a je to dost tvrde i na podle nich nejmekci nastaveni. Ale mozna jde o zvyk, stara pruzina byla fakt hodne mekka.
alesvagner tak hovoris ze mimo asfaltu to je lepsie to som potreboval pocut,lebo mne predok na nerovnostiach skace jak koza a asi to uz ma tlmic a pruzina za sebou...
Upravil tantito dne 22.02.2012 20:06
citim sa fajn..
basto napsal:
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
Nevim jestli ti neudelal spis tuzsi utlum.(Ale sam v tom mam trochu zmatek.)To se pry dela normalne.Jsou tam takove planzety a neni problem nejakou pridat.Kdyz jsi daval novou pruzinu ale kvuli prekladani motorky to nestaci,tak je to prej dobry.Ale najdou se prej lidi,kteri nechtej kupovat novou pruzinu a resej to pritvrzenim a nechaj starou pruzinu.Nepatrne to sice pomuze,ale je to prej nesmysl.Taky si lidi nechavaj delat podlozku pod pruzinu a myslej si,ze kdyz ta mrtva pruzina bude stlacena vic nez kolik zvladne hydrostel(pokud tam je),tak to bude ok.Dnes mi to Beran ukazoval.Kdyz na tech vecech nekdo trva,tak to udela,ale rovnou rika,ze problem to resi minimalne.
Prikladam fotku rozebraneho tlumice na 1100gs.
ja tam daval i o 30% tvrdsi pruzinu neko si ji nechal ukroutit v perarne a udelal jich vice a honza zlabek mel jednu v servisu, tak jsem si ji koupil a spokojenost vevidana PS: utlum ,odskok, to je jedno, hlavne ze to fachci
chlapci ne utlum a odskok, ale utlum odskoku a utlum komprese.
utlum je to v kazdem pripade, ale jde o to, jestli stlaceni pruziny ( komprese ) nebo roztahovani ( odskok )
Mas pravdu,uz to vim taky.V tom tlumici jde tema planzetama pritvrdit oboji!Ale myslim,ze na odskok staci ten sroubek.Lepsi tlumice s nadobkou maj stelovani i komprese,ale udajne to neni sranda sestelovat a malokdo to pri beznem jezdeni sesteluje a vyuzije.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
alesvagner tak hovoris ze mimo asfaltu to je lepsie to som potreboval pocut,lebo mne predok na nerovnostiach skace jak koza a asi to uz ma tlmic a pruzina za sebou...
No ja si myslel, ze to je vlastnost, ze je to proste tezky na predek. Tohle je neco uplne jineho, pevne vedeni, pobira to velke nerovnosti, vyborne to tlumi. Driv to bylo trapeni, i proto jsem se offroadu vyhybal, ze na to ta motorka neni. Ted jsem proste jel, mohl jsem zrychlit, pocit byl nerovnatelne jistejsi.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner tak hovoris ze mimo asfaltu to je lepsie to som potreboval pocut,lebo mne predok na nerovnostiach skace jak koza a asi to uz ma tlmic a pruzina za sebou...
No ja si myslel, ze to je vlastnost, ze je to proste tezky na predek. Tohle je neco uplne jineho, pevne vedeni, pobira to velke nerovnosti, vyborne to tlumi. Driv to bylo trapeni, i proto jsem se offroadu vyhybal, ze na to ta motorka neni. Ted jsem proste jel, mohl jsem zrychlit, pocit byl nerovnatelne jistejsi.
to je pesnicka na moje usi...tiez sa vyhybam offroadu,ako nahle dam neake skurvene €ura dokopy tak to poriesim,viem ze sa asi nebudem rovnat s tym lahsim enduram ako je africa,800gs a podobne ale aj tak sa pokusim,na ceste je to stale v pohode aspon mi to tak pride,menil som za ZX9R od Kawasukico patri este medzi tie posledne podcive sportaky a podvozok R1100GS je uzasny ked to aj s tym porovnam..a to myslim vazne,sice som stratil 70Hp ale zvykam si ...a o Ohlinsoch sami uz aj sniva,ale to nehrozi z mojej penazenky zatial ..
citim sa fajn..
Vjetrnik napsal:
...taky si musím najít chvilku a namontovat to....
tak nato by som si nasiel aj dve chvilky...ak by si nemal cas tak mi to posli a ja si to poriesim a dam ti vediet ako to funguje..vazne,a potom ti to vratim ako nove nepozkodene a v 105% stave....
Upravil tantito dne 23.02.2012 22:18
citim sa fajn..
tantito: Drzim palce, at to udelas brzy, budes nadseny. Jinak je mi jasne, ze to neni jen o tlumicich, ale je to rozhodne i o nich.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
tantito: Drzim palce, at to udelas brzy, budes nadseny. Jinak je mi jasne, ze to neni jen o tlumicich, ale je to rozhodne i o nich.
tak tak nieje to len o tlmicoch..ale ale ked zatnem zuby tak letim 5cm nad zemou...som rad ze si napisal ze to je lepsie aj offroad,nikde som sa to nemohol docitat...to bude moja dalsia investicia teraz som dal skoro 1000€ do ochrany moto od TT a uz som akysi cisty od tych €ur ktore budte radi ze nemate,zlata koruna,chcel by som ohlins aj ked potrebuju servis a starostlivost,ale to potrebuju kazde a kolko ta to teda cele vyslo...?:
citim sa fajn..
V pripade druhy varianty ani nevim kde ho koupit, mate nekdo zmapovany prodejce a ceny?
Aldo u 1200gs je vyhoda,ze uz i predni tlumic je vymakanej.Na rozdil od 11..gs je v nem krome oleje i plyn.Takze si myslim,ze 1200gs ma v zakladu dobre tlumice.Navic je dela bud WP nebo showa.Takze si myslim,ze by mel stacit repas a nove pruziny.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
alda - hyperpro predavam ja, lacnejsia varianta tlmica stoji 462€ / ks
clenovia bmwgs.cz maju u mna 10%
pruzina hyperpro stoji 108€ / ks a tiez plati 10% zlava
doba dodania je cca +1 mesiac
tak tak nieje to len o tlmicoch..ale ale ked zatnem zuby tak letim 5cm nad zemou...som rad ze si napisal ze to je lepsie aj offroad,nikde som sa to nemohol docitat...to bude moja dalsia investicia teraz som dal skoro 1000€ do ochrany moto od TT a uz som akysi cisty od tych €ur ktore budte radi ze nemate,zlata koruna,chcel by som ohlins aj ked potrebuju servis a starostlivost,ale to potrebuju kazde a kolko ta to teda cele vyslo...?:
Uz jsem to tu psal, ale pro Tebe jeste jednou:
Pruziny jsem koupil na podzim v Bikerscrown sadu za 4.246 CZK, predni tlumic repasoval pan Prochazka z Cercan za 2.150 CZK, zadek jsem zatim neresil, zda se mi ok.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
V pripade druhy varianty ani nevim kde ho koupit, mate nekdo zmapovany prodejce a ceny?
Podle me zkus repas tlumicu (pokud bude za rozumne penize) a novy pruziny. Uvidis vysledek. Pokud neresis penize, je samozrejme jednodussi, rychlejsi a jistejsi (zaruka) koupit komplety.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS