raptor ano trafil si to presne, je to on ...mne sa u misa nikdy nic take nestalo, prave naopak a tak som ostal dost prekvapeny, ked mi to hovoril...
Upravil scorpion dne 28.12.2011 16:18
Vrchni Vasnosta napsal:
já slyšel,že jako první jí má objednanou Hix.....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Co jiného je u motorky lépe uzpůsobeno k chlazení vzduchem než boxer, podobně jako u letadla hvězdicový motor?
..........................kapalinou chlazený boxer je zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů, a technicky ta nejhorší možná kombinace........ jako takový je vodou chlazený boxer technicky i ekonomicky dlouhodobě neudržitelná schizofrenní koncepce.
Tohle je všechno pravda.
Na druhou stranu, BMW si nemůže dovolit vyrábět vrcholný model GS s výkonem motoru nižším, než má konkurence. Třeba já používám svého boxera jako pohodlný cestovní stroj, který je opravdu všestranně použitelný, ale chci, aby v kopcích jel minimálně tak dobře jako jiné moto, nebo raději i lépe. Takových uživatelů je spousta.
Takže je jasné, že BMW musí zvednout výkon motoru.
Oni taky dobře ví, že boxer vodník je kompromis jak zůstat pořád koncepčně originální a přitom posunout parametry motoru výš.
Určitě se snaží potáhnout vzducháč, ale asi se to už dál nedaří.
Měl jsem strach, že vodník boxer bude vypadat strašně, ale kluci němečtí to pojali velice rozumně a vzhled motorky bude asi zachován.
Já to vidím jako realizovatelné řešení a lepší mě nenapadá.
Pája
paja1 som skeptisch... novy boxer-vodnik od BMW urcite nebude mat 150 koni ako ma multistrada, ale myslim ze ludia sklamani nebudu
ten kto sa chce pohodlne prehanat na 1098 hrajucej sa na cestovne enduro ma super sexi okarbonovanu volbu ale...
ale ten kto chce skutocne cestovne enduro nepotrebuje 150HP, pre adventure cestovatelov su totiz podla mojho nazoru dolezite uplne inaksie parametre ako vykon a toto BMW velmi dobre vie a dufam ze sa nebude blaznivo hnat za vykonom nebodaj na ukor spolahlivosti
p.s. a dufam ze nemeckych sudruhov nikdy nenapadne urobit take faux-pas ako urobila kawwasaki pri Versyse 1000
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 29.12.2011 17:26
To Raptor.
Nebál bych se toho, že šlápnou vedle, už ze vzhledu je vidět, že si dobře uvědomují co dělá tu motorku tak populární. Zvednou výkon a průběh momentu ve středních otáčkách. Budou se prát s udržením těžiště co nejníže a dobře to dopadne.
Podvozek zůstal....i když je paralever na druhé straně.
Je jasné že to bude jiná motorka než Ducati s motorem ze supersportu, ale pokud chtějí držet prodeje tak ta mašina musí jet.
Pája
paja1 je pre teba tak potrebny vykon na urovni 150 koni???....myslim, ze na cestovnej masine urcite nie...uprednostnujes asi krutiaci moment a to, nech to pekne slape od spodu..
ked sa derie a hlada vykon vyssie a vyssie, vacsinou je to na ukor spodku...
keby to ostalo pri vzduchu a nove GS by malo nejakych 130 koni, tak si myslim, ze klientela GS by bola asi omnoho spokojnejsia...neviem, mozno sa pletiem..
scorpion napsal: paja1 je pre teba tak potrebny vykon na urovni 150 koni???....myslim, ze na cestovnej masine urcite nie...uprednostnujes asi krutiaci moment a to, nech to pekne slape od spodu..
ked sa derie a hlada vykon vyssie a vyssie, vacsinou je to na ukor spodku...
keby to ostalo pri vzduchu a nove GS by malo nejakych 130 koni, tak si myslim, ze klientela GS by bola asi omnoho spokojnejsia...neviem, mozno sa pletiem..
jakou ma logiku donekonecna resit vzduch, kdyz podle nasich informaci je to kvuli EUROX, tj. emisim?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks: nech je lamentovat...akorát je humorné, že nejvíce lamentují majitelé starých modelů, tedy né ti, kteří si kupují nové modely
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Hicks: nech je lamentovat...akorát je humorné, že nejvíce lamentují majitelé starých modelů, tedy né ti, kteří si kupují nové modely
kladiem si otazku, za co v buducnosti menit...a ci vobec bude za co menit...
Hele Raptůrku ty spis se svejma kamaradama, nebo co ti neni jasny?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Hicks: nech je lamentovat...akorát je humorné, že nejvíce lamentují majitelé starých modelů, tedy né ti, kteří si kupují nové modely
Sice je to chlazene vzduchem,ale vzhledove to pripomina vodnika boxer od bmw.
Tak treba to trochu okopirovali. http://www.jawa-5...boxer.html
vevis přiložený následující obrázek:
[154.53Kb]
Upravil vevis dne 30.12.2011 12:13
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Vjetrnik napsal:
to Hicks: nech je lamentovat...akorát je humorné, že nejvíce lamentují majitelé starých modelů, tedy né ti, kteří si kupují nové modely
nerekl bych humorne, ale naprosto logicke
pochopitelne mozna, ale logicke moc ne...
Kdyz delas tovarne minimalni ksefty, motorku hodlas mit celej zivot atd... tak je trochu divny bejt nas*anej, ze si dovoli vyrabet motorky, co se libi nam, co jednou za ty 3-5 let neco od nich koupi...
nemyslis?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2