Zatím kraťoučká, mobilem zachycená, miniukázka jak vypadá moje skorokaždodenní (to pro Vlastimila ) cesta do práce...
YouTube Video
je tam i menší skok, několik pěknech vinglů, oranice atd, atd...
to vypada dobre
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak odhad na citlivost na teplotu, ci resp. chlad se m dnes potvrdil. Po cca 10km ceste jsem prijel v desti do podzemnich garazi obchodaku. Mokrejch. S lehkou opatrnosti jsem v pohode dojel k eskalatorum a zaparkoval. Za cca 40 min jsem se vratil, moto a hlavne guma zatim vychladla a ja nasledne temer nebyl schopem vyjet ven! Jel jsem naprosto krokem BEZ PLYNU, jen jsem poustel spojku a stejne mi v zaberu litalo zadni jak blazen. Na jednicku bez plynu to neslo... Jak na regulernim lede. Jel jsem s nohama na zemi a proklozujici spojkou jak totalni lempl
A kdyz se nad tim zamyslim, tak ty nejvetsi problemy, ktery jsem mel, byly vzdy do dvou km od vyjeti a skutecne v chladu. Tim nerikam, ze by to neklouzalo i zahraty, porad musim jezdit na vode pocitove jak pripos..., ale znat to proste je.
Takze ze zacatku pozor
PS: jinak mam nejakych 2150 a ubytek se ted nejak zrychlil. Za chvilku budu na boso.
Upravil morabo dne 04.10.2012 21:44
Maiali nel Fango!
Tak teď mi to nasadilo brouka do hlavy, E09 (starou, v rozměru 140) jsem slítal do sraček asi po deseti tisících, což jsem až nechápal, štval mě hluk a na chování na mokru jsem si zvykl. Ale říkal jsem si, že bych nazul 07, jen kvůli hluku, asi by mě dost mrzela v terénu... A tudíž jsem v myšlenkách ujel zpátky na 09 a pak najdu tohle téma. A teď babo raď, že by se ty gumy fakt tak zhoršily?
~ R1100GS ~
Hele ja nevim, Morabo musi jezdit jako kanec, ja na nich daval taky kolem 10 tis. Na mokru horsi byla to je fakt, ale jinak byla velmi dobra.
Aktualne 1250 GSA HP
Davam tohle video z cesty do prace i sem do vlakna, kdyz uz tu byla i upoutavka a ma to konecne asi i lehouckou, nepatrnou, naprosto okrajovou souvislost s vydrzi mych pneu.
YouTube Video
Upravil morabo dne 09.10.2012 17:20
Maiali nel Fango!
A je víceméně dojeto. Už se pohybuju i po částech gumy, které nejsou vzorkem . K dnešku 2650km a tenhle týden půjde dolů.
Nakonec se mi tak nějak potvrdilo všechno, co jsem psal už dřív.
Např. tady: http://www.bmwgs....ost_262109
Guma je to v zásadě dobrá. Nemá sice nějaký vyloženě silný místo, ale jedinou vyloženou slabinou je chování na mokru, zvlášť za nízkejch teplot a dokud se pořádně nezahřeje. Jezdit se na ní ale určitě dá. Nicméně právě za na tý vodě s notnou dávkou opatrnosti, spíš se staženou zadnicí a jelikož tenhle handicap kompenzuje jen cenou nižší o 400Kč oproti pro mně referenční MCE Karoo, asi Mitasku vzhledem k tomu jak a kdy jezdim hned zas tak neobuju. Doufal jsem totiž alespoň v případnou o trochu delší životnost, ta ale v případě mého použítí nějak nepřišla...
Pro srovnání dávám ukazku dalších olítaných pneu a jejich nájezdem. Musím zmínit, že i to ostrý Karoočko už ve 2,5kkm nevypadalo o mnoho líp, takže výdrž je v přáípadě mého provozu s E09 tak nějak srovnatelná.
Ještě doplním, že z kilometrů co absolvovala Mitaska bylo cca 350 km velmi kochacím tempem po okreskách a 400km najel rovněž mimo město, po silnici Hicks. Karoočko má zase zasebou cestu na Radarku a zpět po D1 atd. Prostě i podmínky celkem vyrovnaný.
Ještě zmíním jednu zvláštnost, která se mi s přibývajícím ojetím u 09 projevila. Na vnější hraně jedněch špuntů se mi udělaly takový růžky. Na funkci živočicháře to rozhodně nemá vliv, asi k tomu dochází v souvislosti s borcením špalku v zatáčce. Jen se mi u toho teď ke konci začaly ty postižený špunty praskat, trhat atd, ale v takovýmhle stavu už je to stejně putna. Nicméně jsem to na následujících fotkách označil i s dedukcí toho, jak se to asi v náklonu ohýbá.
Toť moje poznatky a moje zkušenost. Nevylučuju, že někomu ta guma může vyhovovat, i já si na její specifika postupně zvykl, k srdci mi ale nepřirostla a už se těším na přezutí .
Maiali nel Fango!
Tak ještě poslední poznatek, kterej jsem si uvědomi, že jsem nesdělil. To je rychlost úbytku špuntů. Ačkoli chápu, že na to má vliv kde co, takže tyhle dojmy, zvlášť z jednoho exempláře E09 nemusí bej úplně reprezentativní. Na druhou stranu se ale všechny Karoočka co jsem měl chovaly tak nějak pořád stejně.
Zjištění je teda následující.
Mitaska ze začátku drží relativně dýl v kondici a špunty mizí zdánlivě pomaleji. Ke konci se ale úbytek spíš i zrychlil (možná v důsledku horší trakce malých špuntů a tedy většímu a častějšímu protáčení, hrabání atd).
Karoo se na začátku rychleji pootrhá (přesto má ale lepší trakci) a o něco dřív začíná vypadat fakt jetě. V ten moment se ale úbytek zpomalí a stavu totální ohoblovanosti se dosáhne později. Moment, kdy jezdím i po gumě mezi špalky se téměř nedá dosáhnout (a to mně u Mitasky potkalo přeci jen brzo).
Stručně řečeno
- olítaná Karoo má "špunty" v děsivym stavu, ale pořád je má
- olítaná 09 nemá špunty vůbec
- 09 v 50% stavu vypadá líp než 50% Karoo
Těžko říct co si z toho vzít a co je lepší, protože vlastnosti v daný okamžik navíc nejsou dány pouze stavem a výškou špuntu... Ale když už jsem se tu pokoušel o co nekomplexněší pohled a co nejdetailnější analýzu, tak ať je tu tohle info taky.
Prece nenapisu, "sejrim na ni" a hotovo. Na moto si takhle pro sebe tak nejak prirozene analyzuju v zasade vsechno, tak proc se nepodelit
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
A je víceméně dojeto. Už se pohybuju i po částech gumy, které nejsou vzorkem . K dnešku 2650km a tenhle týden půjde dolů.
Nakonec se mi tak nějak potvrdilo všechno, co jsem psal už dřív.
Např. tady: http://www.bmwgs....ost_262109
Guma je to v zásadě dobrá. Nemá sice nějaký vyloženě silný místo, ale jedinou vyloženou slabinou je chování na mokru, zvlášť za nízkejch teplot a dokud se pořádně nezahřeje. Jezdit se na ní ale určitě dá. Nicméně právě za na tý vodě s notnou dávkou opatrnosti, spíš se staženou zadnicí a jelikož tenhle handicap kompenzuje jen cenou nižší o 400Kč oproti pro mně referenční MCE Karoo, asi Mitasku vzhledem k tomu jak a kdy jezdim hned zas tak neobuju. Doufal jsem totiž alespoň v případnou o trochu delší životnost, ta ale v případě mého použítí nějak nepřišla...
Pro srovnání dávám ukazku dalších olítaných pneu a jejich nájezdem. Musím zmínit, že i to ostrý Karoočko už ve 2,5kkm nevypadalo o mnoho líp, takže výdrž je v přáípadě mého provozu s E09 tak nějak srovnatelná.
Ještě doplním, že z kilometrů co absolvovala Mitaska bylo cca 350 km velmi kochacím tempem po okreskách a 400km najel rovněž mimo město, po silnici Hicks. Karoočko má zase zasebou cestu na Radarku a zpět po D1 atd. Prostě i podmínky celkem vyrovnaný.
Ještě zmíním jednu zvláštnost, která se mi s přibývajícím ojetím u 09 projevila. Na vnější hraně jedněch špuntů se mi udělaly takový růžky. Na funkci živočicháře to rozhodně nemá vliv, asi k tomu dochází v souvislosti s borcením špalku v zatáčce. Jen se mi u toho teď ke konci začaly ty postižený špunty praskat, trhat atd, ale v takovýmhle stavu už je to stejně putna. Nicméně jsem to na následujících fotkách označil i s dedukcí toho, jak se to asi v náklonu ohýbá.
Toť moje poznatky a moje zkušenost. Nevylučuju, že někomu ta guma může vyhovovat, i já si na její specifika postupně zvykl, k srdci mi ale nepřirostla a už se těším na přezutí .
Vcelku jo, ale Morabo jak se tak na ty gumy dívám, ty nemáš velkou důvěru při jízdě v zatáčkách na špuntech. Jde o to, že ty gumy jsou zničený
neustálým hrabáním na tvrdém povrchu. Kdo jezdí tak nějak rozuměji, tomu to ty rohy neudělá. Holt máš nějakou divokou ruku. Včera mi volal kámoš a při hovoru mi sdělil, že má na 09 asi 5 tkm a ještě minimálně 2 tkm dá. Je to skutečně o tom jak se z pneu zachází. Mě taky vydrží stejný nájezd co tobě plus mínus tisíc. Jsi zkrátka divoký a pro ty co jedou za tebou nebezpečný jezdec, neboť za tvojí motorkou pořád něco lítá. Na Radarce jsem Lukymu omlátil blatník a chladič - sorry.
Vyfotim ti stupacky zespodu
Ale zda se mi, ze ty rohy jsou prave z klopeni pod plynem.... Ale cert vi.
Jinak hrabu spis na polomekkym, ale je urcite znat, ze mam hodne sviznejch rozjezdu po meste a taky dost brzdim zadni i na asfaltu. No a hlavne off (jako i na polnackach, lesnackach atd) si taky dost pritacim bloklym zadkem a to si nedelam iluze, ze by bylo extra setrny...
Ze nejezdim jako uplne reprezentativni GeeSak je mi jasny a hlasim to kudy chodim
Maiali nel Fango!