Spea - ToM napsal:
Hosi. Zacinate to tu pekne zaplevelovat ****inama. Nechcete si zalozit specialni vlakno, ci zamiŕit do pokecu o nicem?
Já jsem pouze vznesl dotaz co je to GUMA pancéřové hadičce No mirekcinan se rozhodl že podá odborný výklad.... což se mu tedy moc nepovedlo
Upravil 3axap dne 29.09.2011 18:38
však se to týká i pancéřových hadic :-) resp. hlavně jich.
vlastimil: ad, hadice, například firma Honeywell nebo svýho času Hansaflex
ad, stan - zkus to a uvidíš, cpát ti to nebudu, je to prověřená věc, která navíc neni z mojí hlavy
tím bych to uzavřel, ostatním se omlouvám, ale krom rejpanců sem tu od vlastimila nic kloudnýho a adresu oprav atd.. nečet
já bych tedy prosil klidně odbornější výklad s teflonem i pro takového hejla, jako jsem já, protože chtít v krámě gumový pancéřový hadičky, no nevim, asi bych byl přinejmenším za blbce!
Kolik bych mel namerit na aku (gelovka), ktera je OK a je plne nabita? Myslim original BMW Exide do jedenactky. Ptam se proto, ze mi po natoceni uz temer v 90% hazi chybu ABS. Kolik vlastne RJ musi namerit pro bezchybne nastaveni ABS? Nameril jsem na ni 12,52 V.
A jeste jeden dotaz. Co s CDI po odpojeni a opetovnem zapojeni aku? Musi se CDI tzv. nakaliborvat jako u maleho GS? Pote, co jsem po nabiti aku vlozil po nekolika dnech zpet, motor doslova zesilel. Silenej tvrdej zvuk, po pridani plynu prskal jak kocka, obcas pecka do vyfuku, nedrzel volnobeh. Po ohrati a nekolikatem startu uz je vse OK, ale byl jsem chvili na vazkach, zdali je vse OK.
Upravil spea - ToM dne 28.12.2011 16:05
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - mrkni se, jestli máš u obou válců správně "zaskočené" lanka škrtících klapek. Docela často to vyskočí z těch kruhových černých vodítek, když se sundává nádrž...
kačeR1100GS
V manuálu (na 1150GS co sem někdo dával obrázek) píšou,že po odpojení a následnem zapojení baterie máš otočit klíčkem (rozsvítí se ti kontrolky) a 2x vzít za plyn až na doraz....potom nastartovat....
Upravil zetor dne 28.12.2011 17:04
zetor napsal:
V manuálu (na 1150GS co sem někdo dával obrázek) píšou,že po odpojení a následnem zapojení baterie máš otočit klíčkem (rozsvítí se ti kontrolky) a 2x vzít za plyn až na doraz....potom nastartovat....
Tak to by melo byt stejne jako u Dakara. Na priste vyzkousim.0
4 Lu_cas. Diky, priste si to pohlidam.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Kolik bych mel namerit na aku (gelovka), ktera je OK a je plne nabita? Myslim original BMW Exide do jedenactky. Ptam se proto, ze mi po natoceni uz temer v 90% hazi chybu ABS. Kolik vlastne RJ musi namerit pro bezchybne nastaveni ABS? Nameril jsem na ni 12,52 V.
Ahoj,
těch 12.5 V je málo.
Na plně nabité 12V baterce, pokud je skutečně OK, bys měl naprázdno naměřit přes 13 V. Takových řekněme 13.25 až 13.5 V. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Spea - ToM napsal:
Kolik bych mel namerit na aku (gelovka), ktera je OK a je plne nabita? Myslim original BMW Exide do jedenactky. Ptam se proto, ze mi po natoceni uz temer v 90% hazi chybu ABS. Kolik vlastne RJ musi namerit pro bezchybne nastaveni ABS? Nameril jsem na ni 12,52 V.
Ahoj,
těch 12.5 V je málo.
Na plně nabité 12V baterce, pokud je skutečně OK, bys měl naprázdno naměřit přes 13 V. Takových řekněme 13.25 až 13.5 V.
Ok, diky za reakci. Tak je asi opravdu kaput. Je to ale divny, protoze je na ni datum vyroby 03/09, takze by mela byt necele dva roky stara. Startuje bez problemu, ale nenahodi to ABS.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Na baterce je normální napětí bez zátěže a min 2 hodiny po zhasnutí motoru 12,3 - 12,6V. Jak na tom baterka skutečně je zjistíš při zátěži, nejlépe při stertování, napětí nesmí poklesnout pod 10,5V - to už je baterka tak asi na 50% výkonu. Měření naprázdno nic moc neřekne, při různém mat desek Ca, Cd, AG apod.
bobGS napsal:
Na baterce je normální napětí bez zátěže a min 2 hodiny po zhasnutí motoru 12,3 - 12,6V. Jak na tom baterka skutečně je zjistíš při zátěži, nejlépe při stertování, napětí nesmí poklesnout pod 10,5V - to už je baterka tak asi na 50% výkonu. Měření naprázdno nic moc neřekne, při různém mat desek Ca, Cd, AG apod.
To bude zrejme ten muj problem. ABS asi potrebuje urcite napeti, ktere pri startu poklesne pod minimum, tim si ho vyhodnoti jako nedostatecne pro spravnou funkcnost a skonci chybou. Jeste me zarazilo to, ze kdyz jsem aku meril tesne po nabiti, tak jsem nameril 13,7 V. Behem pul hdiny to postupne klesalo az na 12,6V. Nekomu bez ABS by jeste asi nejakej ten patek slouzila. Ja uz mam objednanou novou.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
bobGS napsal:
Na baterce je normální napětí bez zátěže a min 2 hodiny po zhasnutí motoru 12,3 - 12,6V.
No, jak u které baterky...
Ale 12.3 V naprázdno u čerstvě a plně dobité baterky je opravdu málo a "normální" to není.
Takováto baterka buďto není (už nebo ještě) plně nabitá respektive už není zcela v pořádku a mj. trpí samovybíjením.
bobGS napsal:
Jak na tom baterka skutečně je zjistíš při zátěži, nejlépe při startování,
bobGS napsal:
Jak na tom baterka skutečně je zjistíš při zátěži, nejlépe při startování, napětí nesmí poklesnout pod 10,5V
To bude zrejme ten muj problem. ABS asi potrebuje urcite napeti, ktere pri startu poklesne pod minimum, tim si ho vyhodnoti jako nedostatecne pro spravnou funkcnost a skonci chybou. Jeste me zarazilo to, ze kdyz jsem aku meril tesne po nabiti, tak jsem nameril 13,7 V. Behem pul hdiny to postupne klesalo az na 12,6V. Nekomu bez ABS by jeste asi nejakej ten patek slouzila. Ja uz mam objednanou novou.
Ten samovolný pokles napětí (bez zátěže už za půl hodiny po plném nabití na pouhých 12.6 V) je příliš velký a rychlý. Baterka už není zcela OK, trpí už samovybíjením a rychlejším úbytkem kapacity, ale jak je vidět, je stále ještě schopna (po určitou dobu od svého dobití) poskytovat vysoký startovací proud.
Mám to podobně, baterka je obyčená a asi 5 let stará, starty jsou ale stále absolutně bez problému i třeba po 6 týdenní přestávce, akorát se mi už pak zpravidla nechytne ABS (když ale startuju třeba po týdnu od poslední vyjížďky, ABS se chytne).
Stačí ale buďto před takovýmto startem do 12 V konektoru motorky na hodinu zastrčit nabíječku anebo po pár minutách jízdy zastavit a znovu nastartovat (alternátor stačí za tu chvilku baterku i vzhledem ke dvojnásobnému startu dostatečně oživit) a ABS se chytne.
Já jsem zatím byl líný a/nebo šetrný na to, abych stále ještě funkční baterku vyhodil a kupoval a instaloval novou, ale když už máš novou baterku objednanou, tak asi už v tuto chvíli to máš vyřešené.
Ale počítej s tím, že možná už za rok nebo druhou sezónu se Ti to s tou problematickou aktivací ABS objeví znovu i u relativně zánovní baterky, Nevím, jak citlivé je na toto 1150 a 1200 GS, ale u 1100 GS je známá věc, že tu napěťovou hranici pro kontrolu a aktivaci ABS nastavil výrobce asi až zbytečně přísně.
Čili další a definitivní možností je malá svépomocná úprava zapojení ABS - buďto automatika jak říká GROG, kdy relé připojí ABS s malým zpožděním (až poté, co alternátor začne baterku dobíjet) a člověk na to nemusí myslet, anebo ještě jednodušeji pouhým sériovým vřazením vypínače (v podstatě simulace vypojení pojistky ABS) a lze pak ABS de/aktivovat i bez vypínání motoru a jeho opětovného startování. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
bobGS napsal:
Jak na tom baterka skutečně je zjistíš při zátěži, nejlépe při startování, napětí nesmí poklesnout pod 10,5V
To bude zrejme ten muj problem. ABS asi potrebuje urcite napeti, ktere pri startu poklesne pod minimum, tim si ho vyhodnoti jako nedostatecne pro spravnou funkcnost a skonci chybou. Jeste me zarazilo to, ze kdyz jsem aku meril tesne po nabiti, tak jsem nameril 13,7 V. Behem pul hdiny to postupne klesalo az na 12,6V. Nekomu bez ABS by jeste asi nejakej ten patek slouzila. Ja uz mam objednanou novou.
Ten samovolný pokles napětí (bez zátěže už za půl hodiny po plném nabití na pouhých 12.6 V) je příliš velký a rychlý. Baterka už není zcela OK, trpí už samovybíjením a rychlejším úbytkem kapacity, ale jak je vidět, je stále ještě schopna (po určitou dobu od svého dobití) poskytovat vysoký startovací proud.
Mám to podobně, baterka je obyčená a asi 5 let stará, starty jsou ale stále absolutně bez problému i třeba po 6 týdenní přestávce, akorát se mi už pak zpravidla nechytne ABS (když ale startuju třeba po týdnu od poslední vyjížďky, ABS se chytne).
Stačí ale buďto před takovýmto startem do 12 V konektoru motorky na hodinu zastrčit nabíječku anebo po pár minutách jízdy zastavit a znovu nastartovat (alternátor stačí za tu chvilku baterku i vzhledem ke dvojnásobnému startu dostatečně oživit) a ABS se chytne.
Já jsem zatím byl líný a/nebo šetrný na to, abych stále ještě funkční baterku vyhodil a kupoval a instaloval novou, ale když už máš novou baterku objednanou, tak asi už v tuto chvíli to máš vyřešené.
Ale počítej s tím, že možná už za rok nebo druhou sezónu se Ti to s tou problematickou aktivací ABS objeví znovu i u relativně zánovní baterky, Nevím, jak citlivé je na toto 1150 a 1200 GS, ale u 1100 GS je známá věc, že tu napěťovou hranici pro kontrolu a aktivaci ABS nastavil výrobce asi až zbytečně přísně.
Čili další a definitivní možností je malá svépomocná úprava zapojení ABS - buďto automatika jak říká GROG, kdy relé připojí ABS s malým zpožděním (až poté, co alternátor začne baterku dobíjet) a člověk na to nemusí myslet, anebo ještě jednodušeji pouhým sériovým vřazením vypínače (v podstatě simulace vypojení pojistky ABS) a lze pak ABS de/aktivovat i bez vypínání motoru a jeho opětovného startování.
Tedy klobouk dolů,to byl projev.....Takhle to uměl i LukyGSnevíte co je s ním,že už nepíše?
Upravil 3axap dne 29.12.2011 14:23