[167.97Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[169.55Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dali jsme si sraz s Thanasisem ráno, že pojedeme do té opravny spolu, sraz lehce po osmé. Ale já neměl k ránu spánek, a tak jsem vstal sám dřív, odepnul všechny hliníkáče, abych odlehčil motorku a uložil je prozatím v recepci. Guma seděla úplně na ráfku, bylo jasné, že jakmile sednu na motorku i s celou váhou jezdce, pneumatiku roztrhám. Díky tomu, že zatím nebyl velký provoz, připadlo mi lehké sám s motorkou přejít naproti do benzinky. Ale ouvej, jak těžké to bude jsem pochopil, až když jsem dal ze stojanu a chtěl jsem udělat první metry. Úplně prázdná guma je něco úúúúplně jiného, než hodně podhuštěná. Hodně podhuštěná se ještě dá tlačit, ale úplně prázdná vzdoruje silněji. Určitě to nešlo tak rychle jak jsem si zprvu představoval, že budu moci s motorkou „rychle přeběhnout“ silnici (průměrná městská větší cesta, ale dva pruhy na každý směr plus – naštěstí ne příliš vysoký středový ostrůvek – ale téměř všude se zabradlím, aby znemožnil chodcům přecházet jinde než na přechodu). Hm, to se mi nelíbilo. To znamenalo, že benzinka je sice naproti, ale já musím pokorně tlačit až k nejbližší křižovatce, tam přejít jako ostatní chodci na druhou stranu a tu samou vzdálenost opět nazpět k benzince. Nebylo to daleko, určitě ne víc než 50-70 metrů, ale úplně mě do splavilo. Nadával jsem si, že jsem nepočkal na kamaráda, protože ve dvou by to byla hračka. Ale protože tolikrát již mi pomohl tím komresorkem po cestě a nechtěl jsem se cítit, jakože „se vezu“ na zádech jiného, chtěl jsem získat čas a vše stihnout sám, skoro než se ostatní parta vzbudí. Zpocený jak myš jsem dorazil k benzince, kde mi zaměstnanec nejřív rozměnil drobné a nemohl pochopit, na co to chci, a já naplnil gumu -jako naschvál to teď fungovalo normálně- normálním obyčejným klasickým komresorem jako na všech benzinkách na světě. Bez platebního automatu, prostě zapneš a fouká dokud nevypněš. Do prčic, to nemohlo být i jinde? Po celou naši zbylou cestu po ostrovech to byla jedíná benzinka s tímto obyčejným komresorem, všude jinde přiblblé automaty. Lilo ze mne jako v tropech, čůrky po skráních, o zádech ani nemluvím, ale celý šťastný jsem ještě načerpal benzín, abych se nějak odměnil benzíňákovi v kukani a odjel směrem k servisu motorek. Tam jsem jako zdaleka první zákazník před ještě navřeným servisem, ale už jsem byl klidný.
Doc přiložený následující obrázek:
[152.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Asi za půl hodiny přišel majitel a odemkl, postupně se trousili i zaměstanci. Nemohu říci, že by byl nějak neochotný, ale rozhodně byl studený jak čumák. Nejdříve začal vytláčet ven všechny motorky, uložené v prostoru servisu. K tomu měl pruhy určený přesně nakreslený prostor před opravnou. Já ale tam také zaparkovaný. Uvědomil mne, že tady bude parkovat on ty mašiny zevnitř, potřebuje ho celý a hned vedle doleva a doprava od jeho vymezéno místa je zákaz parkování a že bych mohl dostat pokutu! A co jako mám dělat? No přece zaparkovat zatím za rohem, než na mne přijde řada!!! To je pro srdečnou řeckou duši absolutně nepochopitelné jednání. Kdyby to bylo u nás, rozhodně by mne nenechal zase tlačit „prozatímně“ motorku za roh, již by to nechal na místě a nějak to převeksloval, aby ji dal dovnitř na první uvolněné místo. Určitě by se vyptával, kudy jsme jeli, obdivoval by tak dalekou cestu, přišli bychom jako lidi k sobě do daleko bližšího, přátelštější ho kontaktu, i kdyby to mělo znamenat malý skluz pro celou opravnu, protože zaměstantci až přijdou, budou muset vyndávat mašiny ven, místo aby se hned ujali práce. Inu to, za co nás plísní Evropa, slabší produktivita práce, se tady názorně předvedlo. Ano Řek by byl méně produktivní, ale lidštější. No nic, to jen tak na okraj. Je ale na tisíc procent jisté, že bych bych první zákazník v řadě, že nejdřív by se zabývali mojím problémem, cestovatele z kruhé konce Evropy, aby mě obsloužili. Ani to ne, až teprve když dorazil jako jeden z posledních zaměstnanců jeden mladý hoch, a to už ostatní zaměstnanci pracovali na polorozdělaných pracech na rampách, tehdy mi dali motorku dovnitř.
Doc přiložený následující obrázek:
[142.53Kb]
Upravil Doc dne 29.03.2012 09:03
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zhruba jsem tak jenom očumoval asi kolem půl hodiny, než se se mnou začalo něco dělat. Podle ruchu v servisu a asi 5-7 zaměstanců a hodně dalších polorozebraných motorek mám za to, že jde o úspěšný podnik s hodně prací, přesto jsem neviděl, že by pracovali v nějakém shonu či stresu. Tempo absolutně přijatelné pro zaměstnance, v klidu. To u nás zaměstanci v takovém servisu s tolika prací by museli sebou kmitat víc.
Doc přiložený následující obrázek:
[149.38Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ale asi tady je ten rozdíl, ten zakopaný pes naší menší produktivity. Nejsme ani líný národ a pracujeme dokonce daleko více hodin, než v Německu a jiných rozvinutých státech, přesto máme horší produktivitu, díky jednoznačně horší organizaci práce (a velké byrokracii). Ale nevím jak bych vám to teď vysvětlil, aby nedošlo k nějakému nedorozumnění: já bych prostě (mluvím teď duší za všechny Řeky) nechtěl, abychom se poevropštili tímto způsobem. Abychom zlepšili produktivitu a organizaci a ztratilo se lidské teplo, vztahy šly do pozadí a tak.
Doc přiložený následující obrázek:
[155.92Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já tam trpělivě čekal, ale nakonec jsem je litoval a místo hněvu, za z mého pohledu nepochopitelné zdržení, jsem se necítil nijak ublížen. Ale bylo mi jich líto. Když se Angláni napijí na párty, jsou si všichni rovni, od vrátného až po šéfa, všichni mají rozvázané kravaty a baví se družně, ale toto mezilidské teplo se jim najednou vytratí ve střízlivém stavu. A nebyla to vina toho konkrétního majitele, podobné chování měli všichni zaměstanci. I v Česku je jisté, že by přístup byl méně... komisní, natož jižněji.
Doc přiložený následující obrázek:
[150.53Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Než jsem byl hotov, dorazil i Thanasis, který měl také mapku a když sešel dolů před hotel, pochopil, že jsem to zatím jel zařizovat sám a přijel mi dělat partu. Guma zalepena správným flekem zevnitř, celkový stav gumy ale i po stranách dobrý, neviděli jsme nějaké škody, praskliny z boku, přestože se jelo na podhuštěné a s velkým nákladem, nebo se tlačila po ráfku. Možná vzorek ubyl o trochu dříve, určitě vyšší teplotou.
Doc přiložený následující obrázek:
[142.85Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Návrat do hotelu, já ještě rychlá sprcha a jiné prádlo, abych nezačínal den propocený, ale osvěžený a čistý.Všeho ostatního se zatím zhostily holky, všechny tašky odnoseny, zabaleno, check-out hotov. Dobře se doplňujeme. Bylo ještě docela brzo, asi kolem desáté když jsme vyráželi.
Doc přiložený následující obrázek:
[152.65Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Super fotka, zvětšte si ji, klasika oproti modernizaci
Doc přiložený následující obrázek:
[163.79Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tentokrát jsme obětovali ještě další hodinu zdržení, abychom si udělali projížďku i na motorce po Londýně. To se nám moc líbilo, ale nakonec musíme vyrazit.
Doc přiložený následující obrázek:
[185.24Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[167.61Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[177.25Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[152.65Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[155.69Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[154Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[180.61Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[174.07Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[148.4Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
žádný z těch malých obchodů není Angličana, všude cizinci všeho druhu
Doc přiložený následující obrázek:
[164.97Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic