raptor napsal:
madmike - samozatmavovacie plexi? to na akom principe funguje?
Dle intenzity slunce se zatmavuje. Funguje to celkem dobře a rychle se mění zatmaveni, ale má to dvě mouchy. Jedna je jízda v noci, rozmazava světla. Druhá, že máš nad pinlockem trochu mezeru a někdy je takový úhel, že to svítí tím. Takže by byla dobrá tmavá fólie do mezery nebo kšilt. Kdo nejezdí v noci, tak si myslím dobrá možnost.
Jinak u nishui nepíšou kompatibilitu, ale pasuje tam dobře, jediný že má plexi uv ochranu, tak se nezatmavý úplně do černa, ale dle mě dostatečně.
Pracuje to na intenzitě uv záření
Upravil madmike83 dne 15.01.2017 18:21
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Zdravím,
měl jsem jednu z prvních UVEX Enduro u nás (individuální dovoz DE) - v bílí matné (vypadala parádně, nepřehřívala se, měla hoooodně tuhý kšilt - nejvíc ze všech helem co jsem měl v ruce). Teď mám černou lesklou Uvex Enduro, tam nejsem zcela spokojen se kšiltem ale jde to... Nicméně už má své roky, a mám už asi 3tí plexi... Helma je již postarší a zvažuji obměnu... Po Pinlocku ani moc netoužím (celkem mi vadilo, jak se odráží v plexi). Rád bych nějakou slušnou helmu cca kolem 5 tis s pevným kšiltem... Celkem mě zaujalo toto:
Tak ta poslední se zdá, že jí prodává jak HELD, tak ROCC, tak i LS2 Enduro. Líbí se mi proti nové PIONEER, že má dle mého názoru lépe řešený kšilt (zdá se, že bude zajištěn po obou stranách, nemusel by se tak kroutit...)
Ahoj mám X-lite X-551
při silničních přesunech hodně hlučná, větrací hejbata jdou hrozně ztuha nepomohlo ani promazání polstr hodně tuhej nevymačkává se zato ale perfektně větrá, tmavé vnitřní plexi vůbec nevnímám.
Podobné konstrukce přileb budou asi přibližně stejně hlučné bez projetí bych už nic nekupoval. https://www.fc-mo...Start-0024
Caberg tourmax mam, kratce. Doporucuji vyzkouset velmi dukladne, s durazem na misto kolem brady. Je to tam pomerne natesno. Diky tomu muze byt horsi vetrani /na off napriklad/, horsi zavirani klapky jednou rukou, pac ti tam muze vadit brada v poradnem rozmachu.
Jako vyhodu pocituji pinlock v cene.
Hlucnost nedokazu posudit, pac sem menil plego za mensi. Pred tim sem nosil neco v podobne cenove urovni (AIROH), +- zvukove stejny.
Mel jsem velmi kratce. Mista na bradu je malo, ale zalezi, jak velkou mas bradu. Mne to nevadilo. Vetrani je horsi - bradove vetrani je stale otevrene (nejde zavrit), ale ani tak to moc nevetra, horni taky nic moc. Ksilt ujde. Netrepal se, nevydaval zadny nadmerny hluk. Vyhled s prilby velmi dobry. Trochu kratsi slunecni clona - na budiky jsem videl mimo clonu (pod clonou), asi o zvyku. Interier prilby prijemny. Trochu vadil velmi kratky reminek, musel jsem ho uplne natahnout, co to slo, aby me neskrtil. Bohuzel moje prilba za jizdy praskala a cvakal, nezjistil jsem proc, tak jsem reklamoval a vratili mi prachy, dalsi uz jsem nekupoval. Prilba vychazi z modelu Duke. Z pohledu bezpecnosti ma velmi dobre hodnoceni (Sharp 5*).
Upravil HonzaMT dne 23.02.2017 20:23
No já vlastním vyklápěcí Caberg, ale není s kšiltem. Místo před bradou je na mě akorát. Jedná se mi o ten kšilt , jestli nedělá bordel. Takže alespo teď vím že je v poho. Ono se toho moc nenabízí ... výklopka s kšiltem... je jich málo. Scorpion to podělal. měl jsem ji na hlavě v jilemnici a kšilt vůbec nestíní. Jinak byla ok. Tak asi pořeším tu Cabergu Tourmax.
Tak jsem prodal svojí Uvex Enduro a pořídil helmu Richa X-Road.
Mám první 2 vyjížďky tzn. cca 300km v této helmě (dělá jí i např. Axo, Held, Rocc snad i LS2 - vše je to nejspíš ze stejné fabriky pouze s drobnými modifikacemi). Cena cca 4 tis. + případně cca 600Kč za Pinlock.
Naproti konkurenci je vybavena bradovým textilním deflektorem, klasickým zámkem (ne kroužky), sluneční clonou, a možností upgradu na PinLock (plexi s přípravou).
Dle všeho jsou dvě velikosti skořepiny, Mko mi bylo malé Lko v pohodě, takže myslím, že právě zde se to láme.
Do teď jsem měl Uvex Enduro, tato nová helma mi přijde asi o chlup tišší (možné je to kombinace, mé výšky 173cm, nastavení plexi motorky GS1150 atd). Další věcí proti LS2 je absence větraní (sání) na líci/tvářích, které způsobuje hluk přímo na uši (což zde u Richa X-Road není). Hlavní výhoda, kterou zde spatřuji je čtyřbodové uchycení kšiltu - absolutně bez torze, povrzávání atd... což je prakticky u všech přileb pod 10 tis a někdy u u těch dražších častým jevem (včetně Uvexky)!
Celkové vyvážení je fajn, ikdyž váha je o něco vyšší (na offroad bych asi nedoporučil) kouřová clonka je příjemný bonus proti zatmavenému hlavnímu plexi, které jsem měl na Uvexce, které budete navečer proklínat. Zpracování mi přijde celkem fajnové, clonka působí (resp. její ovládání) trochu vachrlatě (umím si to představit bytelnější a rozhodně nelze přirovnat C3 atd.).
Včetně Interphone F5 MC (+příplatkový Schuberth audiokit) váží 1820g (což je cca o 130g těžší než C3 Pro stejné velikosti s tím samým interkomem a audiokitem).
Celkově na enduro helmu s kšiltíkem a pinlockem za 4600 moc konkurenci asi nemá. Na off bych asi nedoporučil, ale pro asfaltové cestovatele, kteří si zvykli na pohodlí kšiltu (plexi máte pořád ve stínu, je přes něj i např. přes mušky lépe vidět, případně během zlomku sekundy pohnete hlavou a nepříjemné ostré slunce odcloníte bez nutnosti vysouvání sluneční clony atd.…) to je zajímavá helma za rozumné peníze. Uvidíme co déšť...
P.S.: Super, že je v nabídce v bílé barvě, v létě hodně oceníte…
P.S.S: Helma je dosti zakřivená a hůř se hledá místo na interkom, ale jde to, 3M VHB prostě drží
HonzaGS-SV přiložený následující obrázek:
[132.33Kb]
Upravil HonzaGS-SV dne 14.05.2017 13:16
Ja ji mam od Kenny s dofukovacimi licnicemi asi dva roky kazdy den na skutru a jsem spokojen. Ted mi asi praskla nejaka pruzinka u clony, tak se nevraci zpet a musim ji zasunout. Ten bradovej deflektor se urcite hodi v zime.
Splněný sen moje 1100GS
Tak oživím téma, zvažuji upgrade mé kšiltovky Richa X-Road z důvodu upgradu motorky (1200GS DOHC) - hledám něco tiššího. Kšilt bych rád zachoval z důvodu pohodlí (zastíněné plexi, lepší viditelnost i se špinavým plexi, rychlé zastíněni v protislunku jen pohybem hlavy atd).
Nicméně nižší hlučnost asi převáží tento požadavek.
Koukám, že jsou zde nové produkty, má někdo zkušenost s HJC C80 ? Nebo prostě skončím u C4ky či C5 nebo něčeho takového ?
Případně NEXX X.WED 2 je stále to samé co bývalo Aventuro ? Celkově jaká je?
ahoj,
k tý NEXXce - já mám XD1, najeto cca. 60tis.KM, nepoužívám plexi, ale jezdím s MX brýlema z ALIexpresu, mám už třetí brýle, jsou skvělý, sednou tam úplně přesně, odnaučil jsem se úplně jezdit s plexi, už jen s brýlema,
hluk neřeším, jezdím cestovní tempo 120kmh, ve vyšších rychlostech by to už asi problém mohl být...
do těch 120kmh je v klidu i používání intercomu+poslech hudby, občas je to na hraně, ale ve většině případů je to OK
moje předchozí helma byla SHOI XR1000, takže srovnání s tichou helmou mám a na tohle jsem si zvyknul a vyhovuje mi to, neměnil bych