servisak napsal:
ted jsem je objednával a bylo to 3960kč bez slevy
Milane, neupsal ses o litr?
Já je teď dával Danovi (starostovi) a bylo to za obě ložiska 33172311091 cca o litr míň.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Malakh napsal:
Niečo mi ušlo, alebo prečo chýba príspevok od "bmwivo" o údržbe týchto ložísk? Ráno tu ešte bol
...protože jsem se nechal unést výše uvedenou cenou, hodně jsem nadával a pak si zavolal do BMW, a je to o litr méně, jak tu zmiňuje Tonda, tudíž příspěvek jsem vymazal
Jen jsem zmiňoval možnou údržbu ložisek a tak možné oddálení výměny těchto již drahých ložisek, kupoval jsem pár za 1200?.Kč( kdysi, asi před 5ti lety.)
Protože ložiska chodí cca v 40 až 60 stupních, tak doporučuji tak každou druhou výměnu oleje udělat i údržbu těchto ložisek a to myslím tak, že vyšroubuji čepy, po ohřátí, pootočení ložisek do jiného úhlu - třeba prstem, promazání, třeba spray na řetěz Castrol, očištění závitů a zpětnou montáž čepů dle manuálu s dotažením na cca 10NM, ( píše se tuším 7NM), Aplikovat Locktite 2701 dle manuálu. Vše bez demontáže kola a pracovky a čehokoliv ostatního. Věřím, že to prodlouží životnost již takto předražených ložisek, které se snad i varábějí u nás v ČR pro BMW.
Upravil bmwivo dne 13.03.2014 12:59
Ivoš.
xtmotoman napsal:
Ahoj,
mám dotaz ohledně kardanu na mé 1100GS. Všiml jsem si, že kardan je kolem prachovky přichycené páskou lehce mastný. Není tam únik oleje, ani na ohmat ty místa nejsou vyloženě mastná, jen třeba po nějaké době provozu se tam nalepí prach a mastnotou ztmavne a pak je to vidět. Jinak ne. Když jsem to otřel čistým bílým hadrem, nebyly na něm skvrny od oleje, jen ten tmavý prach. Zkoušel jsem vůle podle zde popsaného návodu a žádné jsem nezjistil. Motorka má najeto 56000km. Může to něco znamenat, nebo je to normální? Díky za rady!
Je možné, že ti sákne některé z gufer (buď na vstupu do konc. převodu nebo na výstupu z převodovky). Povol (nebo střihni) stahovací pásku a odhrň manžetu - možná tam bude trocha oleje. Když tam bude sucho, tak nic neřeš.
Tak jsem na doporučení sundal prachovku a vylo v ní pár kapek oleje, ale když jsem sáhl do "těla kardanu", bylo tam úplně sucho. Olej na manžetě byl čistý, jakoby byl čerstvě nalitý, používám Castrol SynTrax 75W-140. Manžetu jsem tedy počádně od oleje očistil, dal zpět a najel asi 250km. Opět sundal a zatím nikde ani kapička. Raději to budu průběžně sledovat, za dva a půl roku co motorku mám jsem prachovku nikdy nesundaval, tak těžko říct, kdy se tam mohl objevit.
BMW R1100GS - '98 - 70000km
Ahoj kluci. Kámoš mi dělal komplet repas kardanu na 1100ce r.v. 1997. Montáž zpět na motorku jsem si ale dělal sám a při prvotní demontáži jsem si neoznačil jak byl nasazenej. Takže jsem teď při nasazování dal oba kříže zrcadlově k sobě. Ovšem zdá se mi, že ty kříže nejsou v ideální rovině. Vždy je to o zub posunutý. V týhle diskuzi jsem se dočetl, že to je normální. A já se teď ptám. Může to být o ten jeden zub posunutý doleva nebo doprava? Je to jedno? Děkuji..
No ale přesně v ose to nasadit nejde, pže na sebe nepasuje ozubení. Vždy je to o půlzub posunutý. Zkoušel jsem to čtyřikrát, tak i tak, nebo celý přetočit.
mmme napsal:
No ale přesně v ose to nasadit nejde, pže na sebe nepasuje ozubení. Vždy je to o půlzub posunutý. Zkoušel jsem to čtyřikrát, tak i tak, nebo celý přetočit.
Tohle neřeš. Líp ti to nepůjde. On už je za ta léta a ujeté kilometry taky trochu "unavený a vymačkaný" ten silentblok na hřídeli - to ti ten "půlzub", jak ty píšeš udělá.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vikec napsal:
Nevím jak na 1100,ale na 1150 nejsou křížky v zákrytu,ale lehce přesazený i na fungl kardanu.
Na 1150GS ADV je novej lehce přesazenej - tak cca zub a "něco". U 1150 obyč GS je novej dá se říct přesně proti sobě - mám ho doma náhradní v krabici a je naprosto přesně zrcadlově (nebavím se o pár stupních). U 1100 jsem novej už několik let nedával (vždy už ho majitelé při poškození chtěli sehnat starší funkční - prostě inzerátovej, e-bay atd.), ale když jsem třeba před 8-mi, 10-ti lety dával novej, tak byl taky naprosto přesně proti sobě.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vikec napsal:
Tak to mě nenapadlo,že Adv má jinej,než obyč GS.
Zase su vo něco chytřejší:-)
On u ADV ani nějak blbě seskládat nejde - je tam jedna drážka zdvojená. U obyč GS jsou všechny drážky stejné.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vikec napsal:
Tak to mě nenapadlo,že Adv má jinej,než obyč GS.
Zase su vo něco chytřejší:-)
On u ADV ani nějak blbě seskládat nejde - je tam jedna drážka zdvojená. U obyč GS jsou všechny drážky stejné.
O tom vím,jen sem žil v domění,že to bylo od určitýho roku výroby a né v závislosti na typu. Každopádně teďka mám koupenej fungl kardan ani na mou 100GS a tam mě ten tlumič záběru připadá mnohem logičtěji udělanej,tím jak je to do trojůhelníku,tak myslím že je to mnohem odolnější na protočení,než kulatej.
Kluci jak povolujete šestihrannou matici č. 36 u axiálního ložiska pastorku, hned pod tisícihranem? Mám to jaksi celý venku a potřebuju povolit tu matici abych mohl vyměnit ložisko... ****a nenapadlo to povolit na začátku rozborky a teď už mám všechny věci z odlitku hrušky venku... Chytat pastorek za ozubení je trochu kravina :-)
napadlo mě jestli čirou náhodou někdo z vás co se jim rozsypal kardan nemá doma kus kloubu pasující na tisícihran, z toho bych si udělal přípravek na zajištění tisícihranu a matku pak můžu povolit.
~ R1100GS ~