Tak po neúspěšné konverzi na plovák viz. https://www.bawor...d_id=41911
jsem včera zase piny z konektoru vrátil zpět, z pumpy sundal jenom samotný plovák, přepnul funkci měření v diagnostice a vložil do nádrže nový originální pásek.
Po 20 tis km mě přestalo svítit hladový oko
Snad vydrží aspoň tak dlouho, jako ten první
Výměna čidel klepání na obou válcích. Na diagnostice se často objevila závada.
Upravil Mr GS dne 29.03.2024 18:36
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak ale aspoň ti to ukazuje kilometry...
Si Vem že mě na R80 nejde tachometr,tak se mi furt zda ze tam mam málo tak furt beru benzin a pak se stim tahám těch 33litru nebo kolik to má...Kupredu spatki ni krok...
No, bez tachometru bych jezdit nemohl. Vždyť pak ani nevíš, kdy vyměnit olej. To bych si tam dal aspoň něco pro pumpičkáře. V decathlonu to stojí pár korun a máš pokoj a není to žádná nevratná změna.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mám to jako 3ti motorku takže měním jednou za rok a nebo 2000km.
Už sem ho měl 2x rozdelany a dycky šel chvilu...průser je je je to g/s a ty nejsou a 600 za jetej nedám. A digitální sibenrok nechcu a nic digitální tam nechcu ani GPS. Mám mapu a autoatlas cssr je tam gottwaldov. s tím sem trefil aji do gapa a to sem nejel po hlavní...
Kupredu spatki ni krok...
Plováky už dávám běžně, zatím ani jedna vratka co tam bylo špatně?
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
DAGR napsal:
Plováky už dávám běžně, zatím ani jedna vratka co tam bylo špatně?
ZFE řady basic.
Nejde deaktivovat v diagnostice jedna z hodnot, která je potřeba pro vypnutí měření páskem.
Já tam mám jen thermocouples, kde přepneš na potenciometr, ale další hodnotu KL56... to už tam není, takže to není možný přenastavit.
Stejně by to měřilo s plovákem nepřesně, protože plovák musí být uprostřed pod víčekm, kde byl až tuším od r 2011.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ADV neměl plovák pod víčkem, to mělo GS, ADV ho má na čerpadle, s plovákem jsem si vždy pohrál a funguje to zatím. První kusy cca 1,5 roku zpět. Plovák se musí upravit na GS i na GSA, na RT mám vyrobené držáky, protože starší čerpadla nemají držák na čerpadle. Je pravda že nevím jestli jsem to dělal na basic jednotce.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
Mr GS napsal:
ale dokud jsem používal Castrol 20w50 tak to žralo oleje kvanta... i po zmíněné výměně... 2l na 10tis bylo minimum.
Motorex legend a vejdu se v pohodě do litru. Nejčastěji doleju jednou půl litru a pak mě to vyjde už do výměny.
...)
Jinak všude dávám ještě Metaltec (cca 10let) ...nevím jestli to opravdu funguje či ne, ale dle videi asi jo. A zkušennost, zatím nic se neposralo.
Ahoj, kolik dáváš toho metaltecu + kolik oleje, do motoru, převodovky, koncáku?
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Nefungovaly. Diagnostika psala závadu. Tebe by napadlo měnit čidla klepání preventivně?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ok .. díky za odpověď, já jen že v nějakých režimech jsem něco jako klepání z pravého válce slyšel a tak mě zajímalo jestli diagnostika pozná když to čidlo klepání je po smrti . Ale po výměně KN filtru za papírový a s novou helmou už slyšim prdlačku tak je to asi vyřešený :-) . Ale když jsme u těch preventivních výměn ... Po kolika km bys ty doporučoval vyměnit ložisko v hrušce . Mám teď najeto 62 000km ... a jezdím solo a spíš nalehko . Díky .
Ano, diagnostika to pozná a zaznamená, ikdyz to je sporadická závada a ne trvalá, takže to napíchni a když tam bude záznam, tak to výměn. Stojí to pár korun a ušetřit to může velký problémy. Zvlášť pokud, jak píšeš, neslyšíš nic.
Ložisko v koncovým převodu bych doporučoval vyměnit, až bude vykazovat známky opotřebení a nebo před cestou kolem světa Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Ano, diagnostika to pozná a zaznamená, ikdyz to je sporadická závada a ne trvalá, takže to napíchni a když tam bude záznam, tak to výměn. Stojí to pár korun a ušetřit to může velký problémy. Zvlášť pokud, jak píšeš, neslyšíš nic.
Ložisko v koncovým převodu bych doporučoval vyměnit, až bude vykazovat známky opotřebení a nebo před cestou kolem světa
Ok díky moc.. Já na GS právě jezdím spíš dálky 1000km+ protože na to je nejlepší . Na ježdění kolem komína mám jiné stroje ... a tak šance, že mi to zkurví dovolenou je dost vysoká, proto se toho bojím jak čert kříže .. Známky opotřebení je nějaká vůle a nebo uslintávající gufero ? (to předpokládám už je finální stádium - až začne olej lítat ven) . Díky .
Chápu, ale posrat se může cokoliv, kdykoliv. Když to budeš měnit preventivně, tak kdy? Po 60tis? A kdo ti zaručí, se to nevysype v 58tis?
Za tepla, tzn. po jízdě, se k tomu kolu ohni, chyť ho na deváté a třetí hodině a zkus vůli střídavě k sobě a od sebe L/P. Pak to chyť na šesté a dvanácté a to samé. Jakmile bude vůle ( výrobce udává větší než 1mm na obvodu ráfku) tak je to na výměnu. Jinak bych jezdil. Hodně záleží na zátěži a způsobu použití, ale mě většinou vydrželo kolem 90tis.km. Ale jsou lidi, co jim to vydrží v pohodě dost přes sto tis.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Chápu, ale posrat se může cokoliv, kdykoliv. Když to budeš měnit preventivně, tak kdy? Po 60tis? A kdo ti zaručí, se to nevysype v 58tis?
Za tepla, tzn. po jízdě, se k tomu kolu ohni, chyť ho na deváté a třetí hodině a zkus vůli střídavě k sobě a od sebe L/P. Pak to chyť na šesté a dvanácté a to samé. Jakmile bude vůle ( výrobce udává větší než 1mm na obvodu ráfku) tak je to na výměnu. Jinak bych jezdil. Hodně záleží na zátěži a způsobu použití, ale mě většinou vydrželo kolem 90tis.km. Ale jsou lidi, co jim to vydrží v pohodě dost přes sto tis.
Super .. moc děkuju .. až se dostanu do garáže , tak s tím pořádně zalomcuju :-) Pak to radši ještě zkusím za tepla po jízdě .. a uvidíme :-) .. Díky ... Berry
Ok .. díky za odpověď, já jen že v nějakých režimech jsem něco jako klepání z pravého válce slyšel a tak mě zajímalo jestli diagnostika pozná když to čidlo klepání je po smrti . Ale po výměně KN filtru za papírový a s novou helmou už slyšim prdlačku tak je to asi vyřešený :-) . Ale když jsme u těch preventivních výměn ... Po kolika km bys ty doporučoval vyměnit ložisko v hrušce . Mám teď najeto 62 000km ... a jezdím solo a spíš nalehko . Díky .
Ahoj, Já ho klukům doporučuji udělat 70-80tkm. BEru to jako výměnu řetězovky - když se vymění jen to ložisko předejde se nejen neřešitelné věci na dovolené, ale je to podstatně levnější než když se to vysype na cestě. Někdy to jde velmi rychle....Každopádně olej v rozvodovce dělám při každém servisu, je to pár korun a vidíš při tom stav oleje-případné šponky...Asi tak.
Jenže u jednovačky je ložisko zapouzdřený, takže žádný špony neuvidíš. Asi tak.
Nemá moc smysl měnit to preventivně, zvlášť pokud nemáš ani tušení, kolik to vydrží. U každého je to individuální a dokud si na to nepřijde, tak je to sypání peněz do kanálu. Jak jsem psal. Pochopím to, když má někdo najeto 70-80 tis a chystá delší cestu (jako delší, ne do Albánie), ale měnit preventivně něco, co se jednomu vysype po 40tis, protože to používá jako krosku a druhému po 140tis. Protože nikdy nesjede z asfaltu, je podle mě nesmysl. S takovým přístupem je lepší nikam nejezdit, aby se náhodou něco nestalo. Pak začneš vozit basu nářadí, náhradní pneumatiky, ložiska do převodovky, kardan, lamelu spojky.... a najednou se probudíš na psychiatrii napichnutej na kapačku s antidepresivama.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Kluci díky za názory. To ložisko dostává asi úplně jinak na prdel, když jede GSA ve dvou se se třema kuframa a na nich ještě vaky plný kempovacího bordelu ... a když jedu sám na GS "na lehko" Co vím tak výmena ložiska je cca 10 000Kč což není malá investice, tak dám na Mr. GS a budu zatím jen hlídat vůli na kole a častěji měnit olej v hrušce . Díky a hezký den všem ... Berry
Nekrytované ložisko u dvouvačky též dokáže umřít bez výstrahy šponami. Vloni koupený převod, olej vyměněn 3x během desítky tisíc km vždy byl čirý, bez artefaktů, jen černý. Vůle 3 mm na ráfku při "křížení" kola vznikla za 500 km, od Lipna domů to dalo po ose.
Francis napsal:
Nekrytované ložisko u dvouvačky též dokáže umřít bez výstrahy šponami. Vloni koupený převod, olej vyměněn 3x během desítky tisíc km vždy byl čirý, bez artefaktů, jen černý. Vůle 3 mm na ráfku při "křížení" kola vznikla za 500 km, od Lipna domů to dalo po ose.
Tam ale asi muselo být něco špatně od začátku .. já co si pamatuju tak olej z hrušky vypouštim a vypadá podobně jak když sem ho tam lil ... po 10 000km je furt pěknej .. rozhodně ne černej .