Diky za reakce a miliardu PM a telefonatu.
To jsem se do toho dneska pekne zamotal.
No pokrocil jsem tak, ze se asi vykaslu na repas a neco koupim.
Nechci to prehanet, takze nejspis skoncim fakt u Hyperpro, ale mozna by stalo za to pockat a dozvedet se vic o Tractive.
No zatim nehori, jdu dal studovat..
No hlavne se tech starsich tlumicu nezbavuj.On ten bmw tlumic jako novej je docela drahej a asi ne jen tak pro nic za nic.Kdo repasuje tlumice ti rekne,ze orig.bmw tlumice jsou hodne kvalitni a malokterej tlumic tolik vydrzi bez udrzby a pravidelnych repasi.Samozrejme unavenou pruzinu musis casem vymenit.Navic ten tlumic jako novej stoji cca.20000kc(zadni).A je dost nepravdepodobne,aby tlumic za cca.14000kc byl vyrazne lepsi.
Upravil vevis dne 25.02.2012 13:21
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
raptor napsal: vevis - vyraba BMW tlmice? nie
je olejovy filter v krabici s logom BMW drahsi ako ten isty olejovy filter v krabici Champion? ano
chapeme sa?
Na 1200gs vyrabi tlumice showa a WP.Minimalne WP je znacka,ktera je cenove tesne pod öhlins,ale vysoko nad wilbers nebo hyperpro.Samozrejme,ze pro bmw delaji nejakou nizsi radu,ale to je to hyperpro taky.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Raptor toto je primo ze stranek touratechu.
........přicházíme s nabídkou emulzních tlumičů Hyperpro, které jsou přímo určené jako náhrada sériových na starších motocyklech. Nejde tedy o plně stavitelné špičkové tlumiče za relativně hodně peněz ale o podstatně levnější modely, které ale nabízí jemné nastavení odskoku, jsou plně servisovatelné a umožňují použít originál hydraulické předpětí pružiny BMW. http://touratech-...ch-cz.html
Takze myslet si,ze kdyz repas jednoho tlumice+nova hyperpro pruzina vyjde na cca.5000kc,ze teda pri koupi noveho za cca.12000kc budu mit řadove vyssi kvalitu je nesmysl.
Smysl to ma podle mne u predniho tlumice na 11..,kde je ten predni opravdu relativne jednoduchy tlumic a at hyperpro,wilbers,öhlins(myslim ted ty levne rady techto znacek)budou lepsi.Pravda ale je,ze ta predni jednoducha showa je zas nesmrtelna a repasuje se spis pro dobrej pocit.Vetsinou staci nova pruzina.
Upravil vevis dne 24.02.2012 15:24
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Navic s tema levnyma radama tlumicu ted zacali skoro vsichni prodejci.Zadni wilbers na 1100gs rady ecoline stoji 9000kc!Levnou radu ma i öhlins.(13000kc).Myslet si,ze jsou tyhle levne rady kvalitnejsi nez original tlumice je podle mne nesmysl.
Upravil vevis dne 24.02.2012 15:18
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Klidne bych veril, ze orig. tlumice budou lepsi nez zakladni Hyperpro, jenze jestli to tak fakt je, tak o minimum a to nestoji za ten rozdil v cene.
A jako velky plus u Hyperpra bych videl i to, ze uz ma na sobe progresivni pruzinu, coz je urcite vyborna vyhoda.
vevis napsal:
Raptor toto je primo ze stranek touratechu.
........přicházíme s nabídkou emulzních tlumičů Hyperpro, které jsou přímo určené jako náhrada sériových na starších motocyklech. Nejde tedy o plně stavitelné špičkové tlumiče za relativně hodně peněz ale o podstatně levnější modely, které ale nabízí jemné nastavení odskoku, jsou plně servisovatelné a umožňují použít originál hydraulické předpětí pružiny BMW. http://touratech-...ch-cz.html
Takze myslet si,ze kdyz repas jednoho tlumice+nova hyperpro pruzina vyjde na cca.5000kc,ze teda pri koupi noveho za cca.14000kc budu mit řadove vyssi kvalitu je nesmysl.
Smysl to ma podle mne u predniho tlumice na 11..,kde je ten predni opravdu relativne jednoduchy tlumic a at hyperpro,wilbers,öhlins(myslim ted ty levne rady techto znacek)budou lepsi.Pravda ale je,ze ta predni jednoducha showa je zas nesmrtelna a repasuje se spis pro dobrej pocit.Vetsinou staci nova pruzina.
Výměnou tlumičů získají vlastnosti nového motocyklu co se chování podvozku týká a navíc plynulejší regulaci odskoku ve srovnání se sériovými tlumiči i modelů Adventure.
[quote]vevis napsal:
No hlavne se tech starsich tlumicu nezbavuj.On ten bmw tlumic jako novej je docela drahej a asi ne jen tak pro nic za nic.Kdo repasuje tlumice ti rekne,ze orig.bmw tlumice jsou hodne kvalitni a malokterej tlumic tolik vydrzi bez udrzby a pravidelnych repasi.........
promiň vevis, ale tohle je fakt hroznej blábol........
originál tlumiče 1200 bmw jsou již většinou už jen showa, wp byly hodně ze začátku 2004-2005. ten tlumič je úplně obyčejnej emulzní tlumič, srovnatelnej s nejnižší řadou hyperpro. stojí nějakejch 12 tisíc. aspoň teda předek, což přesně odpovídá hyperpro nebo tractive. již z výroby je vyrobenej tak, aby se nedal repasovat. a ani moc štelovat, řešíš tam jen předpětí pružiny a to je vše.
co se životnosti týče, je to prakticky u včech tlumičů stejné, jde hlavně o životnost oleje.
lajcky řečeno, čím víc se při tlumení zahřívá, tím rychleji ztrácí svoje vlastnosti, což znamená, pokud jezdím po super silnici, vydrží ohlins taky 40 tisíc a skoro na něj nemusíš šáhnout, a pokud s originálem budeš jezdit na mx trati, tak nevydrží 10 tisíc.
vevis napsal:
Raptor toto je primo ze stranek touratechu.
........přicházíme s nabídkou emulzních tlumičů Hyperpro, které jsou přímo určené jako náhrada sériových na starších motocyklech. Nejde tedy o plně stavitelné špičkové tlumiče za relativně hodně peněz ale o podstatně levnější modely, které ale nabízí jemné nastavení odskoku, jsou plně servisovatelné a umožňují použít originál hydraulické předpětí pružiny BMW. http://touratech-...ch-cz.html
Takze myslet si,ze kdyz repas jednoho tlumice+nova hyperpro pruzina vyjde na cca.5000kc,ze teda pri koupi noveho za cca.14000kc budu mit řadove vyssi kvalitu je nesmysl.
Smysl to ma podle mne u predniho tlumice na 11..,kde je ten predni opravdu relativne jednoduchy tlumic a at hyperpro,wilbers,öhlins(myslim ted ty levne rady techto znacek)budou lepsi.Pravda ale je,ze ta predni jednoducha showa je zas nesmrtelna a repasuje se spis pro dobrej pocit.Vetsinou staci nova pruzina.
Výměnou tlumičů získají vlastnosti nového motocyklu co se chování podvozku týká a navíc plynulejší regulaci odskoku ve srovnání se sériovými tlumiči i modelů Adventure.
Zapomnel jsi napsat co se pise predtim.
Myslíme si, že ale majitelé starších strojů, které mají najeto např. 50.000km, již většinou nechtějí do motocyklu investovat desetitisíce a nějakým zásadním způsobem změnit vlastnosti podvozku. Ovšem sériové tlumiče bývají v těchto případech doslova na vyhození a jinak zcela spolehlivý stroj degradují.
Oni to srovnavaj se starejma ojetejma tlumicema.Ja tady rikam,ze kdyz ten tlumic nechas zrepasovat(a delaj to min.3 lidi naprosto bez problemu),tak po te repasi za ani ne polovinu ceny nejlevnejsiho hyperpro tlumice mas opet kvalitni tlumice.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
promiň vevis, ale tohle je fakt hroznej blábol........
originál tlumiče 1200 bmw jsou již většinou už jen showa, wp byly hodně ze začátku 2004-2005. ten tlumič je úplně obyčejnej emulzní tlumič, srovnatelnej s nejnižší řadou hyperpro. stojí nějakejch 12 tisíc. aspoň teda předek, což přesně odpovídá hyperpro nebo tractive. již z výroby je vyrobenej tak, aby se nedal repasovat. a ani moc štelovat, řešíš tam jen předpětí pružiny a to je vše.
co se životnosti týče, je to prakticky u včech tlumičů stejné, jde hlavně o životnost oleje.
čili asi tak.
Odskok jde stelovat taky.Nic vic myslim nenastelujes ani na tech levnych radach novych tlumicu.A popravde kolik z nas dokaze nastelovat utlum komprese?Malo.
Myslim,ze dnes uz ty orig.tlumice repasuje dost lidi za rozumne penize.A naprosto bez problemu.A jak rikas,jde hlavne o vymenu oleje a pritom samozrejme taky pretesneni.Nic vic se tam nema moc co rozbit.Nevim z jakeho materialu je öhlins nebo hyperpro,ale vyhoda tech orig.tlumicu je v tom,ze jsou ocelove a kvalita oleje i po desitkach tisic km je nesrovnatelne lepsi,nez v hlinikovych tlumicich.
A na otazku co je kvalitni tlumic si kazdy musi odpovedet sam.Sice je pekne mit drahy öhlins,kde nastelujes vse pokud to umis.Ale na orig.tlumici mi odeslo tesneni hydrostelu po 105000km.(zabiralo az na 11 cvaknuti).MR GS to same na öhlins po 20000km.Easyriderovi vytekl v Bolivii zrepasovany öhlins.Vytect muze i orig.tlumic,ale vetsinou je to po uplne jinejch km.Mnohdy hodne pres 100000km.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
basto napsal:
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
Nevim jestli ti neudelal spis tuzsi utlum.(Ale sam v tom mam trochu zmatek.)To se pry dela normalne.Jsou tam takove planzety a neni problem nejakou pridat.Kdyz jsi daval novou pruzinu ale kvuli prekladani motorky to nestaci,tak je to prej dobry.Ale najdou se prej lidi,kteri nechtej kupovat novou pruzinu a resej to pritvrzenim a nechaj starou pruzinu.Nepatrne to sice pomuze,ale je to prej nesmysl.Taky si lidi nechavaj delat podlozku pod pruzinu a myslej si,ze kdyz ta mrtva pruzina bude stlacena vic nez kolik zvladne hydrostel(pokud tam je),tak to bude ok.Dnes mi to Beran ukazoval.Kdyz na tech vecech nekdo trva,tak to udela,ale rovnou rika,ze problem to resi minimalne.
Prikladam fotku rozebraneho tlumice na 1100gs.
ja tam daval i o 30% tvrdsi pruzinu neko si ji nechal ukroutit v perarne a udelal jich vice a honza zlabek mel jednu v servisu, tak jsem si ji koupil a spokojenost vevidana PS: utlum ,odskok, to je jedno, hlavne ze to fachci
chlapci ne utlum a odskok, ale utlum odskoku a utlum komprese.
utlum je to v kazdem pripade, ale jde o to, jestli stlaceni pruziny ( komprese ) nebo roztahovani ( odskok )
Mas pravdu,uz to vim taky.V tom tlumici jde tema planzetama pritvrdit oboji!Ale myslim,ze na odskok staci ten sroubek.Lepsi tlumice s nadobkou maj stelovani i komprese,ale udajne to neni sranda sestelovat a malokdo to pri beznem jezdeni sesteluje a vyuzije.
nevím, že by šel štelovat odskok na předním tlumiči r1200gs.
olej v ocelovém těle se zahřívá a tím stárne mnohem rychleji než v hliníku, který lépe vede teplo. ať mi nikdo netrvdí, že z originálu po 40 tisících vyteče super olej a ne kolomaz. jen díky konstrukci, která je úplně triviální, to nemá až takovej vliv na funkci jako u těch ostatních,
zjednodušeně - olej tam moc práce nenadělá, víc práce je na pružině.
kvalitou já rozumím.
možnost nastavení předpětí pružiny, matkou nebo hydraulicky příp. výmena pružiny za tvrdší
(to třeba ten nejlevnější ohlins nenabízí)
možnost nastavení odskoku příp. komprese
(jemnější nastavení systému, dle potřeby jezdce, nejlépe rychlá a pomalá komprese, to na předku orig bmw nemá)
oddělený olej od dusíku, nevniká emulze
(delší životnost oleje, stálá charakteristila útlumu bez ohledu na délku jízdy, to nemá ani základní hyperpro ani ten ohlins za 20)
možnost repase a výměny dílů
možnost systému pds
(těsně před dorazem nastupuje druhý pístek, tlumení olejem se tak exponenciálně zvýší)
kvalita použitého materiálu
(kamarád jirka pořád reklamuje oka na bitubo tlumiči, ale je fakt, že s tím jezdí hroznou kládu)
no a hlavně pak jízdní vlastnosti, což je sice subjektivní dojem, ale neméně důležitý.
(u některých výrobců tlumičů se prostě nedá naštelovat, aby to jezdilo dobře offroad i na silnici)
milan enduroskola napsal:
nevím, že by šel štelovat odskok na předním tlumiči r1200gs.
olej v ocelovém těle se zahřívá a tím stárne mnohem rychleji než v hliníku, který lépe vede teplo. ať mi nikdo netrvdí, že z originálu po 40 tisících vyteče super olej a ne kolomaz. jen díky konstrukci, která je úplně triviální, to nemá až takovej vliv na funkci jako u těch ostatních,
zjednodušeně - olej tam moc práce nenadělá, víc práce je na pružině.
kvalitou já rozumím.
možnost nastavení předpětí pružiny, matkou nebo hydraulicky příp. výmena pružiny za tvrdší
(to třeba ten nejlevnější ohlins nenabízí)
možnost nastavení odskoku příp. komprese
(jemnější nastavení systému, dle potřeby jezdce, nejlépe rychlá a pomalá komprese, to na předku orig bmw nemá)
oddělený olej od dusíku, nevniká emulze
(delší životnost oleje, stálá charakteristila útlumu bez ohledu na délku jízdy, to nemá ani základní hyperpro ani ten ohlins za 20)
možnost repase a výměny dílů
možnost systému pds
(těsně před dorazem nastupuje druhý pístek, tlumení olejem se tak exponenciálně zvýší)
kvalita použitého materiálu
(kamarád jirka pořád reklamuje oka na bitubo tlumiči, ale je fakt, že s tím jezdí hroznou kládu)
no a hlavně pak jízdní vlastnosti, což je sice subjektivní dojem, ale neméně důležitý.
(u některých výrobců tlumičů se prostě nedá naštelovat, aby to jezdilo dobře offroad i na silnici)
S tim odskokem mas pravdu.To stelovani je jen na zadnich tlumicich.
Zadni tlumic na 11.. a predek i zadek na 1200gs na seriovych tlumicich olej od dusiku oddelenej maj.
A ten system pds ma podle mne zadni tlumic na 1150gsa.Jestli i 1200gsa nevim.
Prikladam foto.
PS:Mysli ci co chces,ale clovek co repasuje tlumice mi jasne rekl,ze v ocelovem tlumici bmw je i po 100000km olej sice hodne zakalenej,ale porad olej.Z hliniku se pry dostava do oleje hodne bordelu a pri repasu je to nesrovnatelne horsi sracka.
vevis přiložený následující obrázek:
[125.5Kb]
Upravil vevis dne 24.02.2012 17:38
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
milan enduroskola napsal:
originál tlumiče 1200 bmw jsou již většinou už jen showa, wp byly hodně ze začátku 2004-2005. ten tlumič je úplně obyčejnej emulzní tlumič, srovnatelnej s nejnižší řadou hyperpro. stojí nějakejch 12 tisíc. aspoň teda předek, což přesně odpovídá hyperpro nebo tractive. již z výroby je vyrobenej tak, aby se nedal repasovat.
Ten repas se spise nepredpoklada.Ale na 1200gs je predni i zadni tlumic plne rozebiratelnej.Uvnitr jsou bezna tesneni,krouzky,olej atd.Jedine co se musi vyresit,je opetovne natlakovani dusikem s cimz opravdu vyrobce nepocital.Resi se to montazi maleho ventilku do tela tlumice.Vzhledem k tomu,zepan Beran si za toto uctuje 250kc/kus,tak to asi nebude tak slozite.
Zadni tlumic na 11..gs to same co tlumice na 1200gs.
Predni tlumic na 11..gs.Neni rozebiratelny.Problem je pouze v tom,ze vicko je tam jakoby na pevno.Pri demontazi se poskodi a ani nejde dat zpet.Resi se to vytvorenim zavitu a vyrobou sroubovaciho vicka.Cena za to je tusim 500kc.
Uvnitr je opet vse standartni a vymenitelne.V prednim tlumici neni dusik a proto neni treba resit ventilek.Navic olej zde byva i po vice nez 100000km v relativne dobrem stavu.Takze pokud tlumic nesakne a nejezdi se off-road,tak se repas dela spis pro dobrej pocit.K vyraznemu zlepseni jizdnich vlastnosti staci nova progresivni pruzina.
Takze za mne pokud jsou predni tlumice hyperpro s dusikem a pokud clovek tech par tisic chce investovat,tak u rady 11..gs se pro zlepseni jizdnich vlastnosti vyplati vymenit predni tlumic cely.Zadni podle mne staci zrepasovat a dat progresivni pruzinu.Pro mnoho lidi je podle mne uspora cca.7000kc za jeden tlumic zajimava.
To same tlumice na 1200gs.Je to cca.10000kc za tlumice nove uvnitr s novymi pruzinami proti cca 28000kc za uplne nove tlumice podobnych kvalit jako original,ale s moznosti zvolit si tvrdost pruziny a se zarukou.(Ale tu na repas vetsinou mate taky.)A to je na financnich moznostech a prioritach jednotlivce.
PS: Netusim jestli jsou hyperpro tlumice repasovatelne(ale asi jo) a kdo repase zajistuje.(asi prodejce).
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Nazdar,
chcem vymeniť oba tlmiče. Mám obyčajnú GS a chcel by som dať vyššie tlmiče z Adv.
Môžete mi niekto povedať ako sa takto upravená hladká GS správa? Boli nejaké problémy alebo nutné prerábky pri montáži? Môžete sem prosím zavesiť fotku motorky po takejto úprave?
Zatiaľ rozmýšlam nad týmito, verzia Comfort: http://www.wunder...Adventure/
Moc informácii som sa tu o nich nedočítal, asi nie sú moc rozšírené. Príp. aké by ste mi doporučili v tejto cenovej kategórii?
gixerak napsal:
Nazdar,
chcem vymeniť oba tlmiče. Mám obyčajnú GS a chcel by som dať vyššie tlmiče z Adv.
Môžete mi niekto povedať ako sa takto upravená hladká GS správa? Boli nejaké problémy alebo nutné prerábky pri montáži? Môžete sem prosím zavesiť fotku motorky po takejto úprave?
Zatiaľ rozmýšlam nad týmito, verzia Comfort: http://www.wunder...Adventure/
Moc informácii som sa tu o nich nedočítal, asi nie sú moc rozšírené. Príp. aké by ste mi doporučili v tejto cenovej kategórii?
Ďakujem za pomoc
Ahoj, já jsem takovou úpravu udělal, místo starých standart jsem dal Ohlins pro Adventure. Motorka je jako vyměněná, je to bomba, nic ji nerozhází, prostě jede suveréně, kam ji pošleš.
Celkově se ti zvedne asi o 3cm, záleží, jak máš staré pružiny unavené.
Nic jsem upravovat nemusel, pouze pak budeš mít kratší boční a hlavní stojan. Boční stojan lze prodloužit jednoduše botičkou, kterou uděláš zhruba o 2cm vyšší, hlavní stojan lze použít na tvrdém povrchu, ale ani jedno kolo nejde do vzduchu, při demontáži kola je pak potřeba pod stojan dát třeba kus prkna.
Tlumiče mám asi 10tis, byl jsem s nima v Albánii a je to nebe a dudy, plně naložená motorka a pořád je dobře ovladatelná a ani jednou jsem si neškrtl o kryt motoru, což bylo dříve běžné.
Vlevo po koupi a vpravo po všech dosavadních úpravách a s Ohlinsema pro Adventure:
Upravil stepan dne 27.03.2012 15:33
Máš to pekne vytunene
Tie krátke stojany ma nenapadli... 3 cm je dosť, ale vyzerá to dobre.
V tej diskusii čo si sem dal link je spomenuté, že je iný predok oproti adv. Nerobí to problémy?