Vjetrnik napsal:
to Hicks: nech je lamentovat...akorát je humorné, že nejvíce lamentují majitelé starých modelů, tedy né ti, kteří si kupují nové modely
nerekl bych humorne, ale naprosto logicke
pochopitelne mozna, ale logicke moc ne...
Kdyz delas tovarne minimalni ksefty, motorku hodlas mit celej zivot atd... tak je trochu divny bejt nas*anej, ze si dovoli vyrabet motorky, co se libi nam, co jednou za ty 3-5 let neco od nich koupi...
nemyslis?
Ahoj,
dovolím si do toho vstoupit, a snad to nebude chápáno jako nemístné - vždyť i Ty také vlastně reaguješ na Petrovu odpověď Vjetrníkovi...
Takže k té logičnosti (a podle Tebe nelogičnosti):
Ta logika podle mne (a myslím, že i Petr to tak myslel) přece spočívá právě v tom, že člověk, který má v úmyslu si případného nového vodou chlazeného boxera koupit, nebude tuto koncepci motoru kritizovat.
To je přece logické, ne?
Kritizují ji ale zcela logicky ti, kterým se tato koncepce nelíbí, kteří ji odmítají a kteří si proto tohoto zbastlence signalizujícího zánik klasického BMW vzduchem chlazeného boxera už ze zásady koupit nechtějí.
I v tom je ta logika, zapadá to do sebe a nic není s ničím v rozporu.
A nejsou v tom jenom nebo výhradně finanční důvody - např. kapotovaný autobus na dvou kolech typu BMW K-GT nebo K-GTL poháněný řadovým vodou chlazeným šestiválcovým motorem třeba mně (nebo nám kritikům boxera-vodníka) neleží ani v patě respektive vůbec nic proti němu nemám(e).
A druhá obecnější poznámka:
Existuje obrovská spousta lidí, kteří si NIKDY nekoupí novou motorku za 400 tisíc, stejně jako si NIKDY nekoupí nové auto za 800 tisíc nebo za milion Kč.
Buďto si to někteří vůbec nemohou z finančních důvodů dovolit anebo jiní by i mohli, ale připadá jim to jako nerozumné - když znají u té hromádky železa a plastu pokles hodnoty/ceny v čase a když si svůj vysněný stroj mohou čím dál snadněji pořídit zánovní, v relativně velmi dobrém stavu a o mnoho levněji. To je neoddiskutovatelný fakt.
Sám se k této druhé skupině (racionálněji uvažujících spotřebitelů) hlásím, a protože je nás takto uvažujících opravdu hodně, tak vlastně umožňujeme nebo alespoň usnadňujeme jiným (těm movitějším nebo lidem kupujícím spíše srdcem než rozumem) jejich rozhodnutí koupit si zcela nový stroj.
Proč?
Protože ti vědí, že budou moci za pár let svůj původně zcela nový stroj zase celkem snadno prodat té druhé skupině a případně si zase (pokolikáté už) pořídit opět nějaké jiné nové motorové vozidlo...
Ovšem v případě vodníka-boxera se mnou už v tomto koloběhu nepočítejte - to jsem vám chtěl říct už teď dopředu __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Mne proste stve, ze dogmatickym bazirovanim na chlazeni vzduchem hazite oknem vsechny ty vychytavky radialnima brzdama pocinaje, adaptivnima tlumicema pokracujice a treba vychytanym kokpitem konce.
Na mne proste ta vase boxerovzduchofundamentalisticka skupinka pusobi dost neduveryhodne...
vzdyt vy z velky casti bojkotujete i 12ky (s takovejma peknejma komentarema, ze to jsou plastom*dky)...
+ stale plati, ze tim, ze kupujete motorky jednou za 20 let baworaku tedy opravdu nepomahate. Byt takovyhle vsichni, uz davno delaj jenom auta... a vy mozna nemate ani nahradni dily.
Upravil hicks dne 30.12.2011 18:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je to problém. Mám ještě jiný nenáročný motor(eč)ky pro radost, kterých bych se nerad vzdal, a nemám tolik místa v garáži.
Kromě toho nelze sedět jedním zadkem v mnoha sedlech (není čas), a nechci platit pojišťovnám ročně iks povinných ručení (další zbytečné výpalné) a absolvovat iks STK a měnit iks náplní při malých ročních nájezdech.
Zkrátka - zjistil jsem časem, že mi jedna velká mašina (jeden univerzální a spolehlivý, vzduchem chlazený boxer) bohatě stačí ke spokojenosti.
hicks napsal:
Mne proste stve, ze dogmatickym bazirovanim na chlazeni vzduchem hazite oknem vsechny ty vychytavky radialnima brzdama pocinaje, adaptivnima tlumicema pokracujice a treba vychytanym kokpitem konce.
Na mne proste ta vase boxerovzduchofundamentalisticka skupinka pusobi dost neduveryhodne...
To není dogmatické, ale je to zdůvodněno.
Viz výše moje technicko-ekonomické výhrady vůči koncepci vodou chlazeného boxera.
Boxer u motorky je spolu s hvězdicovým motorem u letadla ideálním typem vzniklým a přímo předurčeným k náporovému chlazení vzduchem.
Chladit boxera vodou jistě lze, ale je to v principu nesmysl. Boxer je u motocyklu ta nejméně vhodná koncepce víceválcového spalovacího motoru pro chlazení vodou. Tečka.
hicks napsal:
vzdyt vy z velky casti bojkotujete i 12ky (s takovejma peknejma komentarema, ze to jsou plastom*dky)...
Já 12ku nebojkotuju. Kdybych si nemohl koupit 11ku, koupil bych si 1150ku, a kdybych si nemohl koupit ani 1150ku, koupil bych si 12ku.
hicks napsal:
+ stale plati, ze tim, ze kupujete motorky jednou za 20 let baworaku tedy opravdu nepomahate. Byt takovyhle vsichni, uz davno delaj jenom auta... a vy mozna nemate ani nahradni dily.
Tak to ne, s tím na mne nechoď.
Tím, že jsem od Němce odkoupil jeho mírně ojetou BMW R 1100 GS, si zase on koupil nový BMW stroj.
Tím jsem i já podle svých možností a podle své svobodné volby nepřímo podpořil i výrobce BMW.
Taky jsem si mohl za své peníze koupil třeba zájezd na Kanárské ostrovy nebo moto Suzuki... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
hicks napsal:
+ stale plati, ze tim, ze kupujete motorky jednou za 20 let baworaku tedy opravdu nepomahate. Byt takovyhle vsichni, uz davno delaj jenom auta... a vy mozna nemate ani nahradni dily.
Tak to ne, s tím na mne nechoď.
Tím, že jsem od Němce odkoupil jeho mírně ojetou BMW R 1100 GS, si zase on koupil nový BMW stroj.
Tím jsem i já podle svých možností a podle své svobodné volby nepřímo podpořil i výrobce BMW.
Taky jsem si mohl za své peníze koupil třeba zájezd na Kanárské ostrovy nebo moto Suzuki...
má pravdu, předsedo...
Upravil stepan dne 30.12.2011 19:23
Dovi napsal:
Je to problém. Mám ještě jiný nenáročný motor(eč)ky pro radost, kterých bych se nerad vzdal, a nemám tolik místa v garáži.
Kromě toho nelze sedět jedním zadkem v mnoha sedlech (není čas), a nechci platit pojišťovnám ročně iks povinných ručení (další zbytečné výpalné) a absolvovat iks STK a měnit iks náplní při malých ročních nájezdech.
Zkrátka - zjistil jsem časem, že mi jedna velká mašina (jeden univerzální a spolehlivý, vzduchem chlazený boxer) bohatě stačí ke spokojenosti.
hele nerikej, ze 2 motorky neuzivis.
Jednu s havarijkem -- tu na ktere casto jezdis + mazla jen s povinnym.
Garaz vzhledem k cene motorky (cca pul mega) je spis marginalni zalezitost, pokud tedy nebydlis na Male Strane...
Proc to ale rikam... cekat, ze ti vyrobce bude stale produkovat tu jednu jedinou motorku, co ti plne vyhovuje.. to mi prijde nerealisticke.
Dovi napsal:
To není dogmatické, ale je to zdůvodněno.
Viz výše moje technicko-ekonomické výhrady vůči koncepci vodou chlazeného boxera.
Boxer u motorky je spolu s hvězdicovým motorem u letadla ideálním typem vzniklým a přímo předurčeným k náporovému chlazení vzduchem.
Chladit boxera vodou jistě lze, ale je to v principu nesmysl. Boxer je u motocyklu ta nejméně vhodná koncepce víceválcového spalovacího motoru pro chlazení vodou. Tečka.
furt nechapu, proc se porad dogmaticky drzis MOTORU.
Motorka prece neni jen motor...
trochu mne to zarazi... jak casto vubec na motorce jezdis vs. se na ni koukas?
Dovi napsal:
Tak to ne, s tím na mne nechoď.
Tím, že jsem od Němce odkoupil jeho mírně ojetou BMW R 1100 GS, si zase on koupil nový BMW stroj.
Tím jsem i já podle svých možností a podle své svobodné volby nepřímo podpořil i výrobce BMW.
Taky jsem si mohl za své peníze koupil třeba zájezd na Kanárské ostrovy nebo moto Suzuki...
tohle by se muselo propocitat.
Nerikam, ze nejste soucasti potravniho retezce.. ALE..
ja porad vidim, ze nemec da 450 tisic za novou moto.. skoro na ni nejezdi, full servis za hromadu Ecek, a pak vam ji proda za min nez polovinu.
Ja bych si porad tipl, ze ziskovost (pro tovarnu) tech, kteri si kupuji nove motorky je o dost vyssi, nez neprimej odbyt skrze jety moto.
Ale tohle fakt spekuluju...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hoši tohle hádání k ničemu nevede. Zkuste se vžít do jiné role.
Jste zodpovědní za definici koncepce pro nástupce BMW R1200GS tak, aby byl dál nejlepším cestovním endurem na trhu a vy by jste za něj tím pádem mohli požadovat patřičný exkluzivní obnos. Tím udržíte výrobu v zisku a práci pro spoustu šikovných dělníků.
To pak musí kecy stranou a musíte postavit opravdu super stroj. Jen se koukněte, jak se v této katogorii přiostřila konkurence. V současnosti jsou všechny odpovídající motorky dalších výrobců silnější než GS. Tohle se prostě musí změnit, jinak se na dobré prodeje může zapomenout.
Takže výkon nahoru, pokod možno minimální váhu, zlepšit ještě spolehlivost, udržet tradici a být originální. Popřípadě vymyslet další vychytávku, jakou bylo ESA, ale fakt už nevím co.
Třeba bych navrhnul předělat snímače tlaku v kolech, aby se v nich dala měnit baterka za 25kč a né celé čidlo za 2500Kč.
paja1 napsal:
Hoši tohle hádání k ničemu nevede. Zkuste se vžít do jiné role.
Jste zodpovědní za definici koncepce pro nástupce BMW R1200GS tak, aby byl dál nejlepším cestovním endurem na trhu a vy by jste za něj tím pádem mohli požadovat patřičný exkluzivní obnos. Tím udržíte výrobu v zisku a práci pro spoustu šikovných dělníků.
To pak musí kecy stranou a musíte postavit opravdu super stroj. Jen se koukněte, jak se v této katogorii přiostřila konkurence. V současnosti jsou všechny odpovídající motorky dalších výrobců silnější než GS. Tohle se prostě musí změnit, jinak se na dobré prodeje může zapomenout.
Takže výkon nahoru, pokod možno minimální váhu, zlepšit ještě spolehlivost, udržet tradici a být originální. Popřípadě vymyslet další vychytávku, jakou bylo ESA, ale fakt už nevím co.
Třeba bych navrhnul předělat snímače tlaku v kolech, aby se v nich dala měnit baterka za 25kč a né celé čidlo za 2500Kč.
nemají to hoši vůbec jednoduché.
ja nerikam nic jineho..
taky bych asi radsi chtel olej-vzduch, ale co nadelame?
taky chci poradny tlumice, nizky teziste, dobry brzdy, palubni pocitac...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To Dovi
Ještě přidám, že mám taky rád co nejjednodušší věci a vzduchem chlazený boxer je parádní příklad super řešení. Jenže BMW musí být na špici a to na vzduchu nepůjde. Možná by mohli rozděli boxery na 2 větve jako Ducati má vzduchem chlazeného Monstera a pak další výkonnější tipy.
R1000GS lehký vzduchem chlazený boxer 90k s co nejjednodušší a robustní konstrukcí
a
R1300GS vodou chlazený boxer řekněme aspoň 140-150k nadupaný technikou až po okraj...
???????
Tohle by mohla být cesta
paja1 napsal:
To Dovi
Ještě přidám, že mám taky rád co nejjednodušší věci a vzduchem chlazený boxer je parádní příklad super řešení. Jenže BMW musí být na špici a to na vzduchu nepůjde. Možná by mohli rozděli boxery na 2 větve jako Ducati má vzduchem chlazeného Monstera a pak další výkonnější tipy.
R1000GS lehký vzduchem chlazený boxer 90k s co nejjednodušší a robustní konstrukcí
a
R1300GS vodou chlazený boxer řekněme aspoň 140-150k nadupaný technikou až po okraj...
???????
Tohle by mohla být cesta
To by bylo idealni pro nas uzivatele, ale bohuzel asi neunosne pro vyrobce.
Dopadlo by to tak, ze na jednu prodanou nadupanou a drahou 150 konovou masinu by pripadalo nekolik (mnoho) kusu levnejsich, spolehlivejsich a provozne nenarocnejsich vzduchem chlazenych boxeru. A vyroba tech drahych superstroju by se pak bez dotace z prodeje jinych typu stala dlouhodobe neudrzitelnou.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
Dopadlo by to tak, ze na jednu prodanou nadupanou a drahou 150 konovou masinu by pripadalo nekolik (mnoho) kusu levnejsich, spolehlivejsich a provozne nenarocnejsich vzduchem chlazenych boxeru. A vyroba tech drahych superstroju by se pak bez dotace z prodeje jinych typu stala dlouhodobe neudrzitelnou.
ja se obavam, ze vy tu sice mate silacky reci.. ale ve finale byste si moc tehle Defender-like motorek nekoupili. Uz jenom kvuli cene, kterou by na to BMW dalo (viz Sertao apod).
---
mne se idea drzet 2 linie libi a uz se (nejenom) tady o tom nekolikrat mluvilo.. ale jak rikam.. byl bych hoodne opatrnej.
Jo, pokud by to bylo narvany alespon modernima brzdama a tlumicema tak jo, ale to by zase pro vas nebylo dostatecne spartansky.
Mne proste prijde, ze pozadavek jezdcu jako jsem ja -- tj. aby to V PRVNI RADE DOBRE JEZDILO, je rozumnej a pochopitelnej.
Vy porad mluvite jen dokola o motoru... motoru, motoru.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Vy porad mluvite jen dokola o motoru... motoru, motoru.
A co když dovi nemyslí jen motor, ale celkově jednoduchou robustní koncepci?
A navíc tím že kupci jako dovi koupí starší motorku třeba od němce, tak tomu "bohatému" němcovi tím umožní vyměnit stroj a pořídit si novou mašinu. Takže přispějí oba rozvoji značky...
Upravil paja1 dne 30.12.2011 21:55
Pája
hicks napsal:
Vy porad mluvite jen dokola o motoru... motoru, motoru.
A co když dovi nemyslí jen motor, ale celkově jednoduchou robustní koncepci?
A navíc tím že kupci jako dovi koupí starší motorku třeba od němce, tak tomu "bohatému" němcovi tím umožní vyměnit stroj a pořídit si novou mašinu. Takže přispějí oba rozvoji značky...
vzdyt jsem to psal...nezpochybnuji podil Doviho a spol. na potravnim retezci...
...
ja bych nerad zapadnul do detailu -- jenom proste nechapu proc takhle zatratit motorku jsem kvuli tomu, ze je chlazena vodou, zvlast kdyz to dost mozna je kvuli emisim...
zajimavy je, ze Dovimu treba nevadi, kolik jeho motorka vazi.. kdyz uz je tak prisnej.
Upravil hicks dne 30.12.2011 22:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ale ja porad nechapu proč prostě na to nenavěsí za příplatek místo průměrných(showa) tlumičů nedají WP nebo Ohlins za který si ten zákazník rád zaplatí!!!!!A potom my -second hand zákazníci to jenom oceníme a příště si koupíme znova ojeté bmw. Motor neřeším, jezdim na 650 a nikdy s vodou nebyl problém kromě toho že začalo chcát gufero za 12 korun.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
.......Existuje obrovská spousta lidí, kteří si NIKDY nekoupí novou motorku za 400 tisíc, stejně jako si NIKDY nekoupí nové auto za 800 tisíc nebo za milion Kč.
Buďto si to někteří vůbec nemohou z finančních důvodů dovolit anebo jiní by i mohli, ale připadá jim to jako nerozumné - když znají u té hromádky železa a plastu pokles hodnoty/ceny v čase a když si svůj vysněný stroj mohou čím dál snadněji pořídit zánovní, v relativně velmi dobrém stavu a o mnoho levněji. To je neoddiskutovatelný fakt.
Sám se k této druhé skupině (racionálněji uvažujících spotřebitelů) hlásím............
.....s racionalitou to nemá nic společného, pokud nejsi automechanik......u ojetiny je to vždy sázka do loterie a dosti adrenalinový sport.........
.......kupuješ si staré televize, pračky, ledničky, počítače? Taky je to přeci RACIONÁLNÍ.....technika jako technika....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
.......Existuje obrovská spousta lidí, kteří si NIKDY nekoupí novou motorku za 400 tisíc, stejně jako si NIKDY nekoupí nové auto za 800 tisíc nebo za milion Kč.
Buďto si to někteří vůbec nemohou z finančních důvodů dovolit anebo jiní by i mohli, ale připadá jim to jako nerozumné - když znají u té hromádky železa a plastu pokles hodnoty/ceny v čase a když si svůj vysněný stroj mohou čím dál snadněji pořídit zánovní, v relativně velmi dobrém stavu a o mnoho levněji. To je neoddiskutovatelný fakt.
Sám se k této druhé skupině (racionálněji uvažujících spotřebitelů) hlásím............
.....s racionalitou to nemá nic společného, pokud nejsi automechanik......u ojetiny je to vždy sázka do loterie a dosti adrenalinový sport.........
.......kupuješ si staré televize, pračky, ledničky, počítače? Taky je to přeci RACIONÁLNÍ.....technika jako technika....
S těma televizema apod. už bych byl opatrnej- ty se říděj jinejma zákonama- elektrotechnika a elektronika se vyvíjejí mílovými kroky(narozdíl od automotobilismu) takže to nejde takhle unisono srovnávat.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
..........Mne proste prijde, ze pozadavek jezdcu jako jsem ja -- tj. aby to V PRVNI RADE DOBRE JEZDILO..............
...jak jsi si potom mohl pořídit VOSMIKILO, když tyhle požadavky NESPLŇUJE.....
mam rozebirat jak jses spatnej jezdec co neumi zatacet na osmikilu a svadi to na motorku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2