Já myslím, že když se podíváš na LC8, která má rám pořád stejný a měnili tam tlumiče v rozsahu 210 - 265 a fungují i 310mm, tak to tak kritický z pohledu geometrie nebude. Při extrémní délce by to teoreticky mohlo třeba i jít spodkem motoru do země. Ale funkčně jsou ty motokrosový délky docela pakárna. Já jsem chvíli jezdil na těch ohlinsech s 330mm (a kamarád s HP2 taky - máme stejný typ vidlí) a je to neovladatelný. V každý zatáčce jsem si vybíral kam vyskočím když se něco stane. Naprosto šílený. 300mm je jen o 10% míň a změna je o 1000% k lepšímu. A taky bych už potřeboval sedět prakticky na rámu, i to nejnižší sedlo mi už bylo vysoký na došlápnutí. Navíc k tomu předku jsem neměl odpovídající zadek. K čemu 330 vpředu a vzadu jen 210mm se kterými nic moc nejde udělat? Teď to mám hodně přitvrzený podložkama a mám i jiný objem oleje ale neteče to ani v extrému a těch 30cm mi bohatě stačí. Spíš mám malý rejdy, což je fakt pakárna. Určitě by mi stačilo i 260mm, moc v tom nevidím rozdíl. S tou motorkou se neskáče a když už člověk někde poskočí, tak předek je v pohodě, ten pobere cokoliv ale zadek by potřeboval o trošku víc. Já si teď zadek vyřeším dálkově ovládaným tlumičem, protože u normálního je pakárna když si to člověk nastaví na fakt rychlou jízdu po kamenité cestě a pak jede kus silnici a je to moc tvrdý a nechce se ti to pořád měnit. Ovladačem se párkrát máčkne a je to hned. Když se to nenastaví správně, tak to je jeden hupík, druhý a obvykle max na třetím už to bouchne na doraz.
Ty podložky dopředu jsem měnil snad rok. Zkoušel jsem různý pružiny - včetně vyrobených "na míru", různé výšky oleje, nastavení planžet. Nakonec mám nastavení od Halbycha údajně na tenhle typ tlumiče na pouštní závody, pochopitelně trošku víc oleje, podložky 30mm a nejtvrdší sériový pružiny jaké Ohlins dělá. Jezdit se s tím dá a v zatáčkách na silnici to je pořád snesitelný. S tímhle zdvihem se prostě musí počítat s tím, že když zabrzdím, tak mi zmizí celý kokpit z výhledu a motorka se předkloní třeba o 20cm.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
cibus napsal:
TT> Verze "S" měly výšku 265, pak 245 a pak zase 265. Šibovalo se s tím i u "R" verze.
Pokud to přední kolo patří k těm vidlím a je to skutečně z "S" vezre, má to zdvih 265. S největší pravděpodobností je to z ročníku 2003, kdy byly ráfky v RAL "sociální stříbrná."
Někde jsem našel i údaj o 261mm a teoreticky by to mohlo být i ze superendura ne? Tam bylo 250mm?
Každopádně prodávající tvrdil, že to je rok 2006.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Martin z Racetoolu mi poslal seznam všech zdvihů tlumičů 950, 990 a 1190 od roku 2003. Docela slušný změny...
normální adventure: 230, 210, 225, 190
S a R: 265, 245, 225, 220
Něco jiného prý mají v settings listech a něco jiného ve specifikacích. Každopádně se to dost silně měnilo. Třeba u Adventure R model 2010 bylo 265, o rok později 245, 950 do 05 to samé..
Upravil TomasTT dne 05.05.2015 16:16
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
čert ví, proč s tím takhle vekslovali. koukám, že zrovna model 2006 byl z těch nejvíc skrčenejch.
(btw: když se koukneš "vedle", je to tam v sekci technika moc pěkný článek od HonzyH, kde jsou popsané rozdíly mezi jednotlivými ročníky, a to jak zdvihy a výšky v kohoutku, tak ostatní změny v komponentech).
Ptal jsem se Martina a prý přišli s nějakou výškou a když si zákazníci stěžovali, že je to moc vysoký, tak další rok přišli s nižším a takhle dokola.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
cibus napsal:
TT> Verze "S" měly výšku 265, pak 245 a pak zase 265. Šibovalo se s tím i u "R" verze.
Pokud to přední kolo patří k těm vidlím a je to skutečně z "S" vezre, má to zdvih 265. S největší pravděpodobností je to z ročníku 2003, kdy byly ráfky v RAL "sociální stříbrná."
248 pro puntičkáře..Zadní ráfek z 2003 se pozná hlavně že je široký 4.25 další pak už byly 4.50
cibus napsal:
TT> Verze "S" měly výšku 265, pak 245 a pak zase 265. Šibovalo se s tím i u "R" verze.
Pokud to přední kolo patří k těm vidlím a je to skutečně z "S" vezre, má to zdvih 265. S největší pravděpodobností je to z ročníku 2003, kdy byly ráfky v RAL "sociální stříbrná."
248 pro puntičkáře..Zadní ráfek z 2003 se pozná hlavně že je široký 4.25 další pak už byly 4.50
přední kolo nepatří k těm vidlím, náboj je černý a ráfek je excel - ten se na LC8 seriově nikdy nemontoval...
jinak stavba krásná ať má, nebo nemá smysl, Super!!!
TomasTT napsal:
Oživím trošku staré vlákno o nový přírůstek do rodiny "trošku více offroad GS" z naší produkce...
1100, 21+18, WP předek zdvih 290mm. Vzadu (zatím) starý Wilbers ale to se změní, stejně jako ta původní konstrukce kokpitu, světel atd. Sedlo Touratech.
Dneska jsme provedli pár zásadnějších změn na mé motorce a - funguje to super
Vpředu už teď nemám dvoukotouč (testovali jsme to a teď už je pryč i brzdič a jeho adaptér), je tam jiné sedlo, změnili jsme nastavení předních vidlí a teď se přehazuje zadní L2 za elektrický tlumič...
TomasTT napsal:
Dneska jsme provedli pár zásadnějších změn na mé motorce a - funguje to super
Vpředu už teď nemám dvoukotouč (testovali jsme to a teď už je pryč i brzdič a jeho adaptér),
Tomaši zaujimal by ma dôvod tejto amputacie, kotuč na ľavej strane ostal pôvodny seriovy, alebo ho maš krapet zväčšeny?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM: bylo to šíleně jedovatý. Mám tam pořád ABS (kvůli duálním brzdám které mě vyhovují a trošku kvůli obavám aby to nějak nezlobilo bez toho ABS). A stačilo lehce vzít za brzdu, předek se potopil o 30cm a šlo to do smyku. S jedním kotoučem to pořád brzdí víc než slušně a jde to dávkovat. Navíc to je podstatně lehčí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mira: to byla jedna z otázek, kterou jsem řešil a rozhodl se takhle. Teď by to znamenalo spoustu nového frézování a na druhou stranu, ten ráfek vydrží neuvěřitelné věci. Nicméně - jedna z věcí, kterou jsem chtěl, bylo zapsat to do TP a tady s tím to šlo.
Zadní je jasný - chtěl bych pochopitelně 18" ale nevejde se to a tady na ten sériový občas obouvám bezdušově nějaké cestovnější pneu (třeba teď si zrovna na výlet chystám Karoo). Ale vpředu mám duši pořád a vlastně jinou gumu než Desert jsem tam ani neměl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zadní je jasný - chtěl bych pochopitelně 18" ale nevejde se to a tady na ten sériový občas obouvám bezdušově nějaké cestovnější pneu (třeba teď si zrovna na výlet chystám Karoo).
Čau motorka parádní,tiše závidím.. Jen dotaz jakou Karoo chystáš? A pokud je to ta stará dobrá ostrá karoo tak kde jsi ji sehnal?
per aspera ad astra
kubas: ano, je to ta stará dobrá Karoo A sehnal jsem jí tak, že jsem zašel do svého soukromého skládku a tam na mě čekala protože jsem nějak tušil, že budou nedostatkové. Bohužel už je poslední
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...