Hel naposledy se k tomu vyjádřím, dokud nebude jasné o jakou závadu se vlastně jedná je vše na ůrovni fantazie.
Přemýšlel jsem....
A použiju zase obrázek z odkazu Tryskáče- koukni na ty profily, že se taková stěna na stojáka rozkmitá? Přemýšlel jsem i o tom, že má tvůj mechanik pravdu, řekněme že opravdu dojde k rozkmitání. zhora to drží jako třmen klikovku- ve středu ne....je to zespod sešroubováno tou klecí vyvažováku. Ta zase dodá, trochu tuhosti. Ale řekněme že je to pořád málo. Ať tak či tak, mě motorka kolem 4,2 do 4,5 t ot/m drnčí. Nechci polemizovat jestli je to tím, na 2010 jsem nejel. Ale pokud si má některé ložisko odnést následky z tohoto ...vrnění, bude to ložisko na klice od vyvažováku. To závaží které slouží k vyvažování výkyvu hmotnosti chodu motoru, působí právě při vibracích, nebo rázech zcela naopak. Díky uchycení přes 3 čepy. (např řetěz kola a tři body přední a zadní ozub kolo a čep kyvky)
Svým způsobem se tahle myšlenka nebízí, ale já se stále více kloním k teorii SVÉST OLEJ PŘES VYVAŽOVÁK.
Takže si myslím že zacpali další dvě díry pro stečení oleje a ten z mís po celém motoru stéká přes vyvažovák. Další kanálky jsou až v převodovce.
CHtělo by to vidět ten nový díl, jestli je to jen ,,papír a nezmenila se nejak tvarování, je to jasné. Jsem o tom skálopevně přesvědčen.
No a teď co z toho plyne.
Vem to, zaves zkušenému svářeči, nech ty díry zavaři, a po prdeli.
Zbylé ušetřené tisíce rozděl mezi charitu a mě.
Waltr... Ty vole ty jseš střelec!!! No něco na tom je.... mně je vpodstatě jedno, zda to je tím, že olej teče jinak, či vybracema... ty moje "teorie" byly (jak jsem již nesčetněkrát psal) založeny na zkušenosti, že tímto se model 08 liší od 2010 OK? Jestli to je kůli oleji nebo vybracím to je již otázka druhá, nechci říci, že méně důležitá...
BTW: Vážne by jsi na takové motorce jezdil??? Když bys věděl, že je to nějak "pobalstlené" na bázi doměnek a odhadů??? Vážně???!!!
diaboluss napsal:
BTW: Vážne by jsi na takové motorce jezdil??? Když bys věděl, že je to nějak "pobalstlené" na bázi doměnek a odhadů??? Vážně???!!!
hele a motorka je nejakej statickej utvar, nebo co?
V prubehu zivota se ti tam objevuji ruzne zavady... az seberu odvahu, tak sem neco pastnu. (aneb jak jsem se malem zabil kvuli nedotazeni sroubu).
chci rict, ze tam je tolik potencialne pruserovejch momentu.. ze hrotit extremne jednu diskutabilni vec mi prijde prehnane.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No ja osobne mám na F 800 GS nalietané 65tis.km ( z toho dosť po nespevnených cestách) a to že sa mi to vys+ere niekde na ďalekej ceste ma určite nenecháva ľahostajným. Ale, určite z toho nebudem robiť až takú vedu, aj keď je to najdôležitejšia časť. Keď na tej moto jazdíš, tak si to podla mňa odsleduješ (zmeny zvuku, vibrácie a tak).
Tých vecí čo sa ti na motorke môže po ceste po+srať (odhliadnuc od toho že ťa môže niekto na aute zostreliť a dopadneš horšie) je toľko, že kebi som mal nad tým rozmíšľať musel bi som sedieť doma, alebo sa voziť len okolo komýna.
To je moja odpoveď Diabolussovi na otázku či bi som na takej moto jazdil, aj po oprave a možno úprave ako píše Waltr. JA URČITE ÁNO, pretože to je motorka ktorá si zaslúži so mnou jazdiť.
SISO: To je až trochu filozofie motorkažení, na co zde narážíš. Souhlasím s tebou, nicméně vyvstaly nějaké další otázky: Nějaké to cokdyby...
1/ Co když s takovou "upravenou" motorkou někde někoho sestřelíš a potom po tobě pude pojišťovna, zistí to (žes provedl takovouto "amatérskou" opravu) a neuzná ti pojistku... pak se nedoplatíš a uštřených pár desítek tisíc za motor či rozsáhlejší opravu najednou bude zcela irelevantních...
2/ Co když to bude furt ok.... jezdit ok... ale v jednom momentě se tam "něco" posere a ten motor se ti třeba kousne ve 130 na dálnici - když třeba jedeš s holkou někam...
Já vím, nahlížím na to poesimisticky a prosím, neopakuj mi, že bych mohl jezdit jen kolem komína... nicméně snažím se tady poukázat i na ty potenciální průsery, co by mohly nastat... třeba ne moc pravděpodobně, ale mohly...
A neber to jako nějakou negatívu na tvůj příspěvek... protože s ním nelze nesouhlasit, leč výše uvedé je vpodstatě jen taková anabáze, co mně při tom napadla......
Taky si tu ohreju polivcicku. Jelikoz to o cem se tu pise, je jeden z hlavnich duvodu, proc uz bych si podruhe osmikilo nekoupil. I kdyz jsem ho mel nejradsi, tak nejsem tak bohaty abych mohl investovat 200k do moto, dalsich 100k za tuning, aby bylo pouzitelne a pak aby po 10ti tisicich odesla spojka, nekolikrat prosaknul olej a ve 30 tisicich zaclo cinkat v motoru. Sorry kluci, na to fakt nemam.
Kazdopadne pokud se nekdo chcete poustet do rozebrani motoru, doporucuju nejdriv omrknout Haynes Service Manual :-) http://www.bmwgs....d_id=13292
jenom k tomu kousnuti motoru... mne se kousla moto asi v 70 az kile.. ustal jsem to.. nic hroznyho.
tusim, ze jsem duchapritomne vymackl spoku.
duvod: dosel olej u dvoutaktu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zdravím všechny zmých cest po Španělsku a Portugalsku. Madrid, Lisabon více jak 16st, na severu v horách 2st., sluníčko. Myslím, že toto počasí by vás všechny vyhnalo do terénu a i přes fyzikální zákony vám vychladilo hlavy.
Jako spokojený majitel osmikila musím taky něco přidat. mě maximálně vyhovuje hlavně kvůli jízdním vlastnostem a poměru váhy-výška-objem-výkon. Zase bych si ji vybral. Jezdím podhorské silnice a lehký off a myslím, že pro tento komerční účel byla tato motorka vyrobena. Pokuď někdo chce jezdit těžký off, akrobacii, přetěžování v blátě, prachu, estrémním terénu a s pochybným benzínem, měl by tuto komerční motorku pro tyto účely přizpůsobit, miniálně servisem jak je zvykem u ostrých endur. Pak se nedivím, že i přes velké finance se vložené do úprav se spokojenost nedostavila. I já teď jezdím po Španělsku kvůli tomu, že jsme pro zdejší zákazníky připravily jiný než běžný komerční produkt a prověřuji podmínky. A může se stát, že dojde taky k průseru, tak jako zřejmě došlo tady u komerční motorky v extrémních podmínkách.
Byla tu i snaha o ekonomické zhodnocení a připtom nidko nevyhodnotil spotřebu. Myslím si, že Hicks při svém náběhu už v porovnání s konkurenci má našetřený solidní základ na vysněnou motorku, Akorát nerozumím, proč tu nedávno prohlašoval, že si nepotřebuje posilovat ego silným motorem.
Píšu tento příspěvek hlavně pro ty, kdo se rozhodují jakou motorku. Závěrem už přeji všem zdejší počasí.
Takže jestli jsem to pochopil dobrali jsme se k tomu že odchází šálky na klice které drží ojnici s vyvažovacím závažím. Inovace modelů 2010 a výš spočívá jak napsal Waltr v tom že ve spodním dílu bloku motoru jsou v odlitku vyplněny otvory kterými stéká olej zpět do vany. No a teď řešíme jestli to vyplnění je kvůli zesílení daného místa aby se zabránilo vibracím a následnému poškození šálků nebo aby se v tom místě déle zdržoval olej a lépe mazal šálky ojnice vyvažováku. Pochopil jsem to správně ?
Moc by mě zajímalo kolik mají najeto ostatní z přispívajících a jestli mají s motorem (zvukem motoru) nějaký problém. Uveďte i r.v. ať si vtom uďěláme přehled . Co tu bylo řečeno se jedná v celém československu o dva motory.
No tak aby jsme si to ujasnili ještě více- ty dva jisté motory které odešly- nemají známou příčinu. Dufino se ji nedozvěděl- tedy pokud jsem dobře četl- zadřený motor- ale jestli bylo přesně identifikováno (sděleno) co konkrétně jsem si nevšiml.
A druhý od Šímy- to zůstane věčným tajemstvím- reklamní stroj.
Takže máme rachotíci s chytlou klikou (šálky) na vyvažovaku u Diablose- a to nevíme jak- foto nedodáno
Za mě jedna 2010 po zahřátí cvrlikající řetěz rozvoďáku (asi) rozhodně je to oblast kol vačkových hřídelí.
Z anglického fora- klepající - přidřené písty- (proto jsem prosil ať Diabolus koukne i na písty.
Za mě- vzhledem k množství strojů, to není taková hrůza, a na druhou stranu ani numero uno.
Trochu bych ubral na hysterii.
Mimochode Diabolus, taky tam je něco jako- v žádném případě nerozebírejte vyvažovák (od jeho ojnice) nevím sice proč- ale to není uspusobené na rozebrání- patrně nalis.
Za me nevim presne. Oficialne mi servis nic nerekl.
Jen mi technik v Inveltu ukazoval ten rozebrany motor kde byl pripeceny pist (tusim pravy) a pridrene saly na klice, coz uz jsem tu psal.
Upravil dufino dne 20.02.2012 15:10
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Rostabmw: No rozumíš tomu dobře. Jen těch případů bude asi víc, protože ne každej to medializuje. A pokud mám správný info, tak Šímovi se tam posral rozoďák. Taky nevim přesně, ale nemělo s klapáním nic společnýho...
Waltr:
O obrázky jsem se pokoušel, ale asi nějak vypadly... pokus číslo xyz:
Jinak já nijak nehysterčím. Víceméně jsem se asi už rozhodl - nechám to opravit. Vyměnit šálu, ovalit kliku a budu na to dávat víc bacha! A basta. Snad to vydrží...
pipo bude mít hp2,ta je lehčí než 800 gs,a problémy tam nejsou,jen někdo není moc spokojenej se zadním vzduch.tlumičem.ale jinak super moto.800 gs jsem měl chvíly taky a bez problému.Ale můžu se přidat s třetím kusem přidřeným na šálách celkem tři šály na 650 gs twin,měl najeto pouhé 3tisíce km.r.v. 2008,je pravdou že jsem na tom nejezdil já, olej byl měněný,benzín nevím jaký jezdil,motor mám doma na prodaj,kdyby někdo chtěl na díly,spojka jak nová,klika taky,ojnice,písty,hodně stejného s 800 gs,nebo celé rozebrané,kdyby se někdo chtěl podívat,v čem nastala chyba.raději jezdím jednoválec 650 a 1200 gs,neříkám že to je špatná motorka,myslím že i podvozek který tu kde ho hanil je o.k.,spíše s těch lepších,ale kdybych si kupoval 800 gs,tak od roku 2010 výše.
"Žij svůj sen"
TAk HP je už zase jinde. Ale taky i jinde cenově... :-) 800GS je větší masovka a sand i univerzál. Nejel jsem na HP, ale dle sedla to je spíš enduro, než cestovní enduro IMHO.
diaboluss napsal:
TAk HP je už zase jinde. Ale taky i jinde cenově... :-) 800GS je větší masovka a sand i univerzál. Nejel jsem na HP, ale dle sedla to je spíš enduro, než cestovní enduro IMHO.
HP2 je trochu o necem jinem, nez osmikilo...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
HP2 je trochu o necem jinem, nez osmikilo...
...to rozhodně...ve všem je lepší a hlavně je to boxer
jdi do prdele.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2