TomasTT napsal:
ripper: právě se totiž pomočil blahem
...pomočil nebo udělal?
V případě testovacího jezdce učitě pomočil
JE TO FAKT PECKA!
Pěkná práce.
Velká gratulace majiteli.
Jen aby kluci s Esa nebrečeli,až jim tenhle postarší kousek napráská v zatáčkách
Ps:Už jen naskladnit dostatek stupaček a krytů V.vík
Piju a kouřím za West UPS Bohemia
Včera cesta z TT domů na novým podvozku:
nakonec jsem díky počasí zvolil nejrychlejší cestu domů a to po dálnici. Projel jsem kroupy, slunce déšť a po celou dobu do mě tlačil silný boční vítr. Během příjezdu k dálnici jsem nastavil EPA na uroveň 1, DDA na 2 a ACE na 4 (pneu Karoo T).Snesitelná rychlost byla do 140 Km/h. Po asi 30ti kilometrech jízdy po dálnici jsem nastavil ACE na nejvyšší stupeň a motorka se začala v i při silném větru chovat jako přilepená k silnici a okamžitě jsem si dovolil zvýšit rychlost o 50 km/h na 190 vítr nevítr - neuvěřitelné opravdu. Při snížení podílu ACE o dva stupně, jsem musel zpomalit na 160-170 jelikož jízda byla pocitově méně stabilní (DDR a EPA bez změny nastavení). Při razantnějším brždění se předek ani nehne a při přidání plynu je to to samé. Poté jsem opět tempo zklidnil jelikož už nejsem dalniční závodník :-)
Nyní plánuji celý den na mě známý pěkný off cestě a budu zkoušet a zkoušet a dám vědět jak to dopadlo. Milan mi vysvětlil poměry nastavení, jelikož jsem s tímto na originálních tlumičích nikdy nalaboroval, maximálně jsem přitvrdil pružinu, když jsem jel ve dvou s nákladem a dost mě to nebavilo. Teď je to opravdu zábava, musím si ale všechny kombinace a projevy podvozku napsat, voleb je opravdu dost.
Jinak musím říci, že mě včerejší den moc bavil a všichni z TT jsou moc fajn chlapi, jsem rád, že jsem u montáže mohl být po celou dobu.
Chlapi díky moc za všechno !!
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
gratuluju... ja mam od vcerejska neprijatej hovor od Tomase, pocitam, jdu se objednat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Macek01 napsal:
Díky, máš se opravdu na co těšit je to perfektní.
jdu pristi stredu nakonec.
nicmene.. ten muj tlumic je prece jenom odlisnej... jsem zvedavej
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
K tématu - mezi tím tlumičem ACE a tlumičem P&T (DDA) pro LC je jeden velký technický rozdíl:
ACE má poměrně velké možnosti individuálního nastavení všech parametrů pomocí ovladače na řídítkách, který neřeší situaci, kdy si jezdec nastaví naprostou pitomost (třeba totálně utáhne přední tlumič, nastaví ho na maximální odpor oleje a k tomu naprosto povolí zadní a nastaví ho maximálně měkký apod). Prostě člověk má k dispozici tři parametry pro přední a tři pro zadní, každý v pěti úrovních. To znamená že kombinací je celkem hodně. Dynamiku (progresi) útlumu řeší řídící jednotka, která se nedá zcela vypnout ale její vliv jde minimalizovat. Při extrémním přetížení nastaví sama průtok oleje tak, aby nedošlo k tvrdému nárazu na gumový doraz tlumiče.
Plug&Travel DDA tlumič pro BMW LC využívá senzory a řízení a ovládání z BMW. Těch senzorů resp. vstupů do řízení je víc než u ACE - mimo jiné tam je vstup z CanBusu třeba s informací o poloze plynu, brždění atd. Takže nejen dynamické údaje z akcelerometrů ale i přímo informace o tom, že jezdec má nějak stisknutou brzdovou páčku nebo jede pod plynem atd. Program to vyhodnocuje a podle toho nastavuje tlumiče. Ale jezdec má k dispozici mnohem menší počet individuálních voleb nastavení oproti ACE a z principu toho ovládání, které není nezávislé pro předek a zadek nemůže nastavit nějakou nesmyslnou kombinaci.
Aby byl ten rozsah nastavení větší, použil výrobce pro tento typ motorky tlumič, který má kromě elektricky ovládaného (solenoidem) průtoku hlavní tryskou také dvě pomocné trysky na externí nádobce oleje. Tlumiče (jak přední tak zadní) mají tedy tzv. piggytail, externí nádobku na olej, kterého je tam víc a jeho průtok se dá ovlivnit dvojicí pomocných ventilů, které fungují jen při kompresi. HS ovlivňuje kompenzaci při zvýšení tlaku při nečekaném extrémním nárazu. Při správně nastaveném tlumiči a jízdě třeba po silnici přijde nečekaný náraz na hranu asfaltu, který aktuální nastavení tlumiče nedokáže "pobrat" a následovalo by nakopnutí do řídítek. V tomhle okamžiku vstupuje do hry HS ventil, který pustí zvýší průtok oleje pod pístem do externí nádobky a tím pádem se zrychlí pohyb pístu a rána není tak velká. Ten vliv jde nastavit HS ventilem poměrně ve velkém rozsahu, jak moc má tedy tento ventil pomáhat při náhlém zvýšení tlaku.
Obdobně LS ventil pomáhá filtrovat malé (ale časté) nárazy způsobené třeba typem povrchu vozovky. Vpodstatě dělá "žehlení" silnice. Když je utažený, tak jezdec v řídítkách vnímá přesně že jede po hrubém asfaltu, po kostkách, po hladké silnici atd. Když se povolí, tak ty tlumiče tu informaci o povrchu stírají a jezdec má pocit, jako na měkkém cruiseru, což může být velmi pohodlné a příjemné na dlouhých cestách.
Ty HS/LS ventily jsou jak na předním, tak na zadním tlumiči, podobně jako jsou mechanické tlumiče typu HighEnd nebo Extreme.
Takže ACE verze je konstrukčně odlišná od plug&travel, což je také důvod, proč stojí téměř stejně. U ACE je řídící jednotka a ovládací panel ale u P&T jsou tlumiče s externí nádobkou ale bez řídící jednotky a ovládání (protože se ovládají z palubního systému BMW).
Jinak motor předpětí má opravdu velký rozsah. Větší než by člověk čekal. Když na nějakém středním nebo nižším stupni (2-3) člověk ještě v pohodě většinou nohy došlápne, tak ho nastavení předku i zadku na stupeň 5 spolehlivě zvedne tak, že mává nohama ve vzduchu.
A je potřeba ještě zdůraznit, že všechny nastavení ACE se dají dělat za jízdy pod plnou zátěží, není potřeba zpomalovat nebo dokonce zastavovat. Kdykoliv jde ovládat cokoliv. Změny dynamického nastavení průtoku i vlivu elektroniky na kompenzaci dynamiky jízdy jsou okamžité, změna nastavení předpětí chvilku trvá (než motor vyjede s hydraulikou do dané polohy) - během té doby ovládací dioda bliká, takže jezdec ví, že se provádí změna a že ještě motor nedosáhnul dané polohy. To zejména v případech většího rozsahu. Ty změny předpětí se dělají za jízdy málo, nastavení tlumiče se nemá dělat pomocí předpětí ale pomocí DDA.
Mardock napsal:
Nějaká akce na tlumiče se neplánuje ?
Když by se sešlo víc objednávek, tak můžeme dohodnout nějakou cenu ale dost pochybuju že by se to povedlo zorganizovat, protože to je ta nejvyšší cenová kategorie a spousta lidí to bere tak, že když mají starší motorku tak už do ní nechtějí nic investovat (na rozdíl od jiných zemí).
Každopádně můžu dohodnout nějakou speciální akci při větším počtu objednávek, obvykle je potřeba třeba 10 objednávek aby to mělo nějaký smysl ale nejsem si jistý, jestli by vůbec byl takový potenciál z ČR. Pochopitelně i kdyby to byl mix různých typů (GS starší, novější, GSA starší i novější).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Macku, jen počkej, až začne jezdit i žena a zaregistruje se na fórum... Myslím, že pak začneš okopávat ředkvičky, mýt okna, vytírat i chodník před barákem...
Podvozek si u Marcela vyzkouším. Rozdíl ale těžko poznám, když jsem 12ku sedlal jen párkrát. Nicméně jsem zvědavý, jak dlouho ten podvozek vydrží do první repase. 3 roky, 5 let, víc......? Jaké u toho budou závady atd. Spíš mě zajímá ta stránka spolehlivosti a životnosti. To teď ale neví ani v TT, domnívám se...
xHacker:
testovalo se to dva roky. Od loňského léta (od června) to jezdilo celkem na 9 motorkách v evropě i v USA a průměrně najeli na každé kolem 15 tisíc mil (cca 24 tisíc km). Převážně tedy po silnici a lehký offroad, nebylo to na žádném offroad speciálu. Všechny tlumiče letos v zimě u výrobce rozebrali a zkontrolovali. Podle očekávání byl olej ve všech OK, servis víceméně nebyl u žádné potřeba ale interval je nastavený na 30 tisíc km nebo jedna velká offroadová expedice.
Takže nejde ani tak o roky jako o počet kilometrů a charakter cest. Servis je u toho snadný, je to v principu stejné jako u všech TracTive - prostě výměna oleje a po 30 tisících výměna těsnění. Ten solenoid nemá žádný předepsaný servisní interval a nic dalšího se v tom nehýbe. Jako největší potenciál pro závadu vidím mechanické poškození některého z kabelů, pochopitelně se to stát může. Ale jinak to je konstrukčně docela jednoduchý a protože uvnitř nejsou žádné motory, tak by to mohlo vydržet dlouho.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...