Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 15 z 31:   1  ...  12    13    14    15    16    17    18  ...  31  
 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
no_-_name
#281 
Přidané 17.04.2014 23:34
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
Kluci jak povolujete šestihrannou matici č. 36 u axiálního ložiska pastorku, hned pod tisícihranem? Mám to jaksi celý venku a potřebuju povolit tu matici abych mohl vyměnit ložisko... ****a nenapadlo to povolit na začátku rozborky a teď už mám všechny věci z odlitku hrušky venku... Chytat pastorek za ozubení je trochu kravina :-)

napadlo mě jestli čirou náhodou někdo z vás co se jim rozsypal kardan nemá doma kus kloubu pasující na tisícihran, z toho bych si udělal přípravek na zajištění tisícihranu a matku pak můžu povolit.
~ R1100GS ~
 
Tonda
#282 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 18.04.2014 07:02

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
no_-_name napsal:
Kluci jak povolujete šestihrannou matici č. 36 u axiálního ložiska pastorku, hned pod tisícihranem? Mám to jaksi celý venku a potřebuju povolit tu matici abych mohl vyměnit ložisko... ****a nenapadlo to povolit na začátku rozborky a teď už mám všechny věci z odlitku hrušky venku... Chytat pastorek za ozubení je trochu kravina :-).......


Odpověděl jsi si sám - povoluje se to před tím, než se rozdělá zbytek. Tzn. zaaretuješ si to přípravkem, ohřeješ matici a povolíš - je to dotažené "na krev" (200Nm + Loctite). Teď už ti zbývá asi jen ta aretace přes kardan, a i tak se ti to bude dělat dost blbě, jelikož se ti tam pak nebude dát nasadit "ořech 36" s "pelouchem" a budeš to muset dělat nějakým očkovým klíčem nebo trhákem tak s metrovou pákou.
Ono je fakt dobrý si prvně přečíst manuál, a pak něco dělat. Do baráku taky lezeš dveřma a ne oknemWinkCool.
Upravil Tonda dne 18.04.2014 07:11
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
no_-_name
#283 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 20.04.2014 09:11
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
Nakonec jsem to vyřešil opatrným rozříznutím matice na dvou stranách proti sobě fortunkou a koupením nové M24x1,5 za brutálních 9 Kč... Tu jsem posléze na soustruhu utočil na správnou vejšku (nízké měli jen v pevnosti 4.8).
~ R1100GS ~
 
Miho
#284 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 01.05.2014 16:48
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
Opět dotaz na věc, která se tu už řešila, ale konečnou odpověď jsem nenašel, tak to zkusím zase já.
Na podzim jsem zjisti vůli v hrušce kardanu. nebyla veliká, ale přeci jen byla znát. Vyměnil jsem obě kuželíková ložiska, čepy byly bez poškození, vnitřní čep utáhl 8,5 Nm a vůle zmizela. Po krátké době byla vůle znát. Malá, ale byla. Byla pouze při chycení kola nahoře a dole. Při chycení kola z boku nebyla žádná. Vnitřní čep jsem vyndal, očistil závity, protočil ložisko a opět smontoval. Moment zase 8,5 Nm. Cca 800 km bez vůle, dnes jsem se vrátil z cesty a zase je znát minimální vůle. Opět při chycení kola nahoře a dole. Je fakt dost malá, ale znát je.
Má cenu to opět rozdělal a stejným způsobem zpátky smontovat? Nebo je prostě "normální", že malá vůle tam prostě bude a dál to neřešit? Případně co udělat, aby vůle zmizela "navždy"?
 
Vikec
#285 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 01.05.2014 20:03

Příspěvků: 988
Registrace: 13.06.12
Já to utáhl 10Nm a zatím bez vůle. Od montáže zatím ujeto cca 3000km
 
http://vikecb12.rajce.idnes.cz/
kubas
#286 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 19:31
Avatar člena


Příspěvků: 1073
Registrace: 16.06.13
Ahoj,neví náhodou někdo rozměry toho velkého ložiska v zadním kole?a je kuličkové,nebo válečkové?Skusil by jsem si ho sehnat v práci..
 
ripper
#287 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 19:47
Avatar člena


Příspěvků: 2178
Registrace: 05.07.09
kubas napsal:
Ahoj,neví náhodou někdo rozměry toho velkého ložiska v zadním kole?a je kuličkové,nebo válečkové?Skusil by jsem si ho sehnat v práci..


Myslíš č. 3? 85X120X18

www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/Diagrams/B0000749.png

jinak tady si pohledej... Smile

http://www.maxbmw...d=04302013
Upravil ripper dne 05.05.2014 19:48
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
 
esterkafoto.cz
kubas
#288 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:17
Avatar člena


Příspěvků: 1073
Registrace: 16.06.13
Jo to bude ono..neměl by jsi rozměry?
 
maqrtek
#289 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:20
Avatar člena


Příspěvků: 550
Registrace: 26.06.11
Myslíš ty rozměry, který ti tam ripper napsal? 85X120X18 nebo je snad chyba někde mezi monitorem a židlí?
In pivo veritas!
 
Tonda
#290 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:29

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
Typ ložiska je 61917-C3.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
ripper
#291 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:32
Avatar člena


Příspěvků: 2178
Registrace: 05.07.09
Když se tak dívám za kolik jsou na netu, tak origo vychází nejlevněj helpless
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
 
esterkafoto.cz
Tonda
#292 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:36

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
Však osobně taky dávám originál - zatím jsem nikde nesehnal náhradu, která by ho kvalitou a cenou dovedla nahradit.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
kubas
#293 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 05.05.2014 20:37
Avatar člena


Příspěvků: 1073
Registrace: 16.06.13
Samozřejmě byla chyba mezi telefonem a židlí..sem slepej.. SoráčCoolGrin
 
lupen
#294 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.06.2014 14:01
Avatar člena


Příspěvků: 365
Registrace: 04.11.12
Ahojte. Mate číslo na jezka.. prosim do pm potrbuji loziska..

Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
 
lupen
#295 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.06.2014 21:35
Avatar člena


Příspěvků: 365
Registrace: 04.11.12
davide děkuji.
foto : jen že je ten vnější čep opravdu železný 1100
lupen přiložený následující obrázek:


[93.46Kb]
Upravil lupen dne 16.06.2014 21:36
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
 
lupen
#296 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 18.06.2014 00:58
Avatar člena


Příspěvků: 365
Registrace: 04.11.12
jaké jsou prosím utahovací momenty č. 1 a 3 nebo kde se dá stáhnout něco kde jsou napsány at pořád nepíši.. děkuji.
PS co je č. 9 a 10 jsem tam neměl.
lupen přiložený následující soubor:
230.jpg
Upravil lupen dne 18.06.2014 01:03
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
 
servisak
#297 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 18.06.2014 07:06
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
Stahni si na motorkarich reprom a mas tam uplne vsechny.. a ty.dve cisla jsou polozky z rozvodovky z 1200
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
lupen
#298 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 19.06.2014 01:59
Avatar člena


Příspěvků: 365
Registrace: 04.11.12
no joo díky.. Frown
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
 
lupen
#299 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 28.09.2014 22:32
Avatar člena


Příspěvků: 365
Registrace: 04.11.12
tak dneska jsme rozebrali kamaradovu 150 ADV je to v háji co..
lupen přiložený následující obrázek:


[77.69Kb]
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
 
JRM66
#300 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 01.11.2014 20:08

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Tonda napsal:
Tak tady máš odemně nafocenej post
Sundat kolo+brzdič+čidlo ABS(pokud ho máš)
Horkovzdušnou pistolí nahřát vnitřní čep cca na 120st., aby povolil Loktite v závitu; střihnout nebo povolit (podle toho jaký máš) stahovací pásky na manžetě.

Povolit kontramatku na vnitřním čepu.

Povolit vnitřní čep.

Nahřát a povolit vnější čep.

Povolit vzpěru kardanu.

Opatrně vysunout hrušku kardanu a označit si fixou polohu (kardan se musí dát zpět, tak jak byl - kříže u hrušky i za převodovkou musí být přesně zrcadlově proti sobě - proto paralever) - potom už netočit z hřídelí v nohavici /rameni/

img231.imageshack.us/img231/1241/dscn5384zc7.jpg
Odpáčit křížový kloub - drží na hřídeli na rozpěrném kroužku. Když už je to dole, tak zkontrolovat gufero za křížem jestli nechčije olej do manžety.

Pomale, opatrně, rovnoměrně vyklepnout ložiska - je lepší okolí ložisek nahřát horkovzduškou.

Všechno si očistit (závity na čepech, matku, závity v rameni /nohavici/kardanu...) a naklepnout opatrně a rovnoměrně nový ložiska - opět je lepší nahřát okolí děr pro ložisko horkovzduškou a naopak ložiska šupnout na chvíli do chladna.

Namazat drážkové hřídele grafitovým tukem. Naklepnout kříž, aby se překonal odpor rozpěrného kroužku na hřídel
Napatlat lehce závity čepů Loctitem 2701 nebo obdobnou sračkou na závity.
Nasunout hrušku do nohavice - chce to trochu citu a trpělivosti trefit se na drážkovou hřídel v nohavici /rameni/ - dodržet pozici kříže. Upevnit vzpěru kardanu.

Vnější čep dotáhnout 150Nm
Vnitřním čepem vymezit vůli 7Nm (z vlastní dlouhodobé zkušenosti spíše cca 8-10Nm)

Dotáhnout kontramatku 105Nm. Dotáhnout vzpěru kardanu 43Nm.

Nasadit kolo, brzdič a hurá jezditCoolWinkthumbs up

Díky Klasice za poskytnutí modelu k foceníWinkCool
Jestli si na to z jakéhokoliv důvodu netroufáš (zkušenosti, vybavení dílny....), tak to svěř někomu, kdo už to někdy dělal (Cyril, Dodotech, Carservis, Renocar, Autec, Cycli, já....)
Tondo prosíííímpraypraypraysay cheese! nešlo by tých žabakov trochu upgrejdovať?hmm! Začala sa mi trochu vyklať hruška!Ouf Tie male dve ložiska na uchytenie hrušky musia byť origo alebo stači nejaky lacnejši eqivalent? 65,-ojro je trochu Shock Tých 600kč ako úvadzaš v prvom prispevku tohoto vlakne z roku 07 už asi davno neplati?
Upravil JRM66 dne 09.02.2015 16:52
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
Strana 15 z 31:   1  ...  12    13    14    15    16    17    18  ...  31  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 49
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.41 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI