Kluci jak povolujete šestihrannou matici č. 36 u axiálního ložiska pastorku, hned pod tisícihranem? Mám to jaksi celý venku a potřebuju povolit tu matici abych mohl vyměnit ložisko... ****a nenapadlo to povolit na začátku rozborky a teď už mám všechny věci z odlitku hrušky venku... Chytat pastorek za ozubení je trochu kravina :-)
napadlo mě jestli čirou náhodou někdo z vás co se jim rozsypal kardan nemá doma kus kloubu pasující na tisícihran, z toho bych si udělal přípravek na zajištění tisícihranu a matku pak můžu povolit.
~ R1100GS ~
no_-_name napsal:
Kluci jak povolujete šestihrannou matici č. 36 u axiálního ložiska pastorku, hned pod tisícihranem? Mám to jaksi celý venku a potřebuju povolit tu matici abych mohl vyměnit ložisko... ****a nenapadlo to povolit na začátku rozborky a teď už mám všechny věci z odlitku hrušky venku... Chytat pastorek za ozubení je trochu kravina :-).......
Odpověděl jsi si sám - povoluje se to před tím, než se rozdělá zbytek. Tzn. zaaretuješ si to přípravkem, ohřeješ matici a povolíš - je to dotažené "na krev" (200Nm + Loctite). Teď už ti zbývá asi jen ta aretace přes kardan, a i tak se ti to bude dělat dost blbě, jelikož se ti tam pak nebude dát nasadit "ořech 36" s "pelouchem" a budeš to muset dělat nějakým očkovým klíčem nebo trhákem tak s metrovou pákou.
Ono je fakt dobrý si prvně přečíst manuál, a pak něco dělat. Do baráku taky lezeš dveřma a ne oknem.
Upravil Tonda dne 18.04.2014 07:11
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nakonec jsem to vyřešil opatrným rozříznutím matice na dvou stranách proti sobě fortunkou a koupením nové M24x1,5 za brutálních 9 Kč... Tu jsem posléze na soustruhu utočil na správnou vejšku (nízké měli jen v pevnosti 4.8).
~ R1100GS ~
Opět dotaz na věc, která se tu už řešila, ale konečnou odpověď jsem nenašel, tak to zkusím zase já.
Na podzim jsem zjisti vůli v hrušce kardanu. nebyla veliká, ale přeci jen byla znát. Vyměnil jsem obě kuželíková ložiska, čepy byly bez poškození, vnitřní čep utáhl 8,5 Nm a vůle zmizela. Po krátké době byla vůle znát. Malá, ale byla. Byla pouze při chycení kola nahoře a dole. Při chycení kola z boku nebyla žádná. Vnitřní čep jsem vyndal, očistil závity, protočil ložisko a opět smontoval. Moment zase 8,5 Nm. Cca 800 km bez vůle, dnes jsem se vrátil z cesty a zase je znát minimální vůle. Opět při chycení kola nahoře a dole. Je fakt dost malá, ale znát je.
Má cenu to opět rozdělal a stejným způsobem zpátky smontovat? Nebo je prostě "normální", že malá vůle tam prostě bude a dál to neřešit? Případně co udělat, aby vůle zmizela "navždy"?
Když se tak dívám za kolik jsou na netu, tak origo vychází nejlevněj
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Však osobně taky dávám originál - zatím jsem nikde nesehnal náhradu, která by ho kvalitou a cenou dovedla nahradit.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
jaké jsou prosím utahovací momenty č. 1 a 3 nebo kde se dá stáhnout něco kde jsou napsány at pořád nepíši.. děkuji.
PS co je č. 9 a 10 jsem tam neměl.
lupen přiložený následující soubor: 230.jpg
Upravil lupen dne 18.06.2014 01:03
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Tonda napsal:
Tak tady máš odemně nafocenej post
Sundat kolo+brzdič+čidlo ABS(pokud ho máš)
Horkovzdušnou pistolí nahřát vnitřní čep cca na 120st., aby povolil Loktite v závitu; střihnout nebo povolit (podle toho jaký máš) stahovací pásky na manžetě.
Povolit kontramatku na vnitřním čepu.
Povolit vnitřní čep.
Nahřát a povolit vnější čep.
Povolit vzpěru kardanu.
Opatrně vysunout hrušku kardanu a označit si fixou polohu (kardan se musí dát zpět, tak jak byl - kříže u hrušky i za převodovkou musí být přesně zrcadlově proti sobě - proto paralever) - potom už netočit z hřídelí v nohavici /rameni/
Odpáčit křížový kloub - drží na hřídeli na rozpěrném kroužku. Když už je to dole, tak zkontrolovat gufero za křížem jestli nechčije olej do manžety.
Pomale, opatrně, rovnoměrně vyklepnout ložiska - je lepší okolí ložisek nahřát horkovzduškou.
Všechno si očistit (závity na čepech, matku, závity v rameni /nohavici/kardanu...) a naklepnout opatrně a rovnoměrně nový ložiska - opět je lepší nahřát okolí děr pro ložisko horkovzduškou a naopak ložiska šupnout na chvíli do chladna.
Namazat drážkové hřídele grafitovým tukem. Naklepnout kříž, aby se překonal odpor rozpěrného kroužku na hřídel
Napatlat lehce závity čepů Loctitem 2701 nebo obdobnou sračkou na závity.
Nasunout hrušku do nohavice - chce to trochu citu a trpělivosti trefit se na drážkovou hřídel v nohavici /rameni/ - dodržet pozici kříže. Upevnit vzpěru kardanu.
Vnější čep dotáhnout 150Nm
Vnitřním čepem vymezit vůli 7Nm (z vlastní dlouhodobé zkušenosti spíše cca 8-10Nm)
Díky Klasice za poskytnutí modelu k focení
Jestli si na to z jakéhokoliv důvodu netroufáš (zkušenosti, vybavení dílny....), tak to svěř někomu, kdo už to někdy dělal (Cyril, Dodotech, Carservis, Renocar, Autec, Cycli, já....)
Tondo prosíííím nešlo by tých žabakov trochu upgrejdovať? Začala sa mi trochu vyklať hruška! Tie male dve ložiska na uchytenie hrušky musia byť origo alebo stači nejaky lacnejši eqivalent? 65,-ojro je trochu Tých 600kč ako úvadzaš v prvom prispevku tohoto vlakne z roku 07 už asi davno neplati?
Upravil JRM66 dne 09.02.2015 16:52
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.