gixerak napsal:
Máš to pekne vytunene
Tie krátke stojany ma nenapadli... 3 cm je dosť, ale vyzerá to dobre.
V tej diskusii čo si sem dal link je spomenuté, že je iný predok oproti adv. Nerobí to problémy?
Ahoj, ono musíš počítat s tím, že i nové tlumiče pro normální GS zvýší motorku, protože staré tlumiče mají většinou unavené pružiny a motorka je díky tomu více u země.
Tlumiče jsou stejné, pouze mají vyšší zdvihy o 2cm a to samozřejmě předek i zadek.
Psalo se, že přední vidlice u GS jsou jiné u ADV, že jsou prý delší. Já mohu jen říct, že mám původní GS 1150 ročník 2000 a žádné problémy to nedělá.
a ja sa plne podpisujem pod stepanove slova o vymene tlmicoch a pruzin, tiez som absolvoval vymenu origo tlmicov a pruzin na mojej 11,5 ke za tlmice z 11,5 adv. a hyperpro pruziny
vymena v pohode a jazda to bolo o inom v pozitivnom slav zmysle
a teraz cerstvo som to obul do Ohlins tiez adventure verziu a o tom napisem neskor ked zobudim umretu baterku alebo nahodim novu .o)
Ak si vysej postavy a rad zahnes do offu je to dobra cesta ako si urobit dobre
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Chlapi jen tak pro zajímavost, jaké máte nastavení na tlumičích po repasi s pružinami hyperpro? Já mám na Adventure 1150 předek 2 zoubek a zadek 8-9 cvaknutí od maxima tvrdosti. A k čemu slouží šroubek, ve spodní části, na zadním tlumiči?
Dnes jsem poprvé vyjel, ale není to ono, budu muset ještě laborovat. Oproti starým tlumičům, mi přijde motorka nervóznější.
Chose napsal:
Chlapi jen tak pro zajímavost, jaké máte nastavení na tlumičích po repasi s pružinami hyperpro? Já mám na Adventure 1150 předek 2 zoubek a zadek 8-9 cvaknutí od maxima tvrdosti. A k čemu slouží šroubek, ve spodní části, na zadním tlumiči?
to bude serizovano utlumu..tj. vlastni nastaveni tlumice.
NESMI byt v EXTREMNICH polohach.. nejlip tak o 1,5 otacky zpet.. jinak z toho mas hardtail a znicis to.
Dej pro zkousku do stredni polohy.
Zadek podle toho kolik vazis nemusis tolik utahnout myslim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chose napsal:
Chlapi jen tak pro zajímavost, jaké máte nastavení na tlumičích po repasi s pružinami hyperpro? Já mám na Adventure 1150 předek 2 zoubek a zadek 8-9 cvaknutí od maxima tvrdosti. A k čemu slouží šroubek, ve spodní části, na zadním tlumiči?
Dnes jsem poprvé vyjel, ale není to ono, budu muset ještě laborovat. Oproti starým tlumičům, mi přijde motorka nervóznější.
Ahoj Chose, na papirech, co mam k pruzinam Hyperpro je napsano, ze predek 2-4 pozice, zadek 10-15 cvaknuti (proti smeru hodinovych rucicek). Tlumic pisou 1-2 otacky otevreny, to se mi ale nezda, seriove je to 1/2 otacky otevreny na solo, zavreny (smer H) na tvrde nastaveni a otevreny (smer S) na mekke nastaveni. Takze podle Hyperpro by to melo byt nastavene jeste mekci nez seriove, coz moc nekoresponduje s tim, ze je motorka celkove tvrdsi. Ja se vratim zpatky k seriovemu nastaveni tlumice: dotahnout smerem k H a pak o 1/2 otacky povolit.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Chose napsal:
...
Dnes jsem poprvé vyjel, ale není to ono, budu muset ještě laborovat. Oproti starým tlumičům, mi přijde motorka nervóznější.
Jinak me se zda motorka taky tvrdsi a nervoznejsi, nekdo psal, ze si pruziny musi trosku sednout a povolit, tak taky cekam. Jinak je fakt, ze vedeni je lepsi a ze je to mozna jen subjektivni pocit po tom blate, co jsem tam mel puvdne.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
ako som pisal, moja cesta povzdvihovania kvality podvozku na 1150 GS bola nasledovna:
origo tlmce + pruziny ( naj.: cca 70 tis. ) som vymenil za zanovne origo tlmice z adventure + hyperpro pruziny ( naj.: 20 tis. ) - na tomto prvom upgraide som najazdil cca 6 tis km
tak silne na mna zaposobila tato zmena ze som rozhodol a osud mi doprial urobit dalsiu zmenu a sice "obut" to do Ohlins. Na tomto obuti mam momentalne najazdenych prvych 440 km
Vysledok? ..................... najlepsia investicia s najviac citelnym vysledkom
nepamatam sa kedy som mal naposledy 200 km jazdy neustale najezene chlpy, stale mi behali zimomriavky spokojnosti a v prilbe som sa len tak pre seba priblblo usmieval
Bavili ma jamy, bavili ma kolaje od kamionov cez ktore som zamerne furt robil slalom a do prilby som krical stastim a spokojnostou
imho svoje k tomu pridalo aj to ze to bol prvy vyjazd
v skratke:
moto s origo tlmicami a pruzinami = jazdila,
zanovne adv. tlmice a hyperpro pruziny = neuveritelna zmena moto zacala ovladat spolocenske tance
moto s podvozkom Ohlins = to je symfonia, to je balet
este raz dakujem vsetkym co mi tu odpovedali na dotazy a radili ohladom horeuvedenych veci ( stepan, vjetrnik, MikiberG atd.....)
Upravil vlk dne 16.04.2012 22:47
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vlk napsal:
v skratke:
moto s origo tlmicami a pruzinami = jazdila,
zanovne adv. tlmice a hyperpro pruziny = neuveritelna zmena moto zacala ovladat spolocenske tance
moto s podvozkom Ohlins = to je symfonia, to je balet
Asi poprvé tu někdo takto srovnal vlastnosti nejčastějších variant podvozků na GSu.
Pokaždé, když slyším nadšeného nového uživatele takto drahého podvozku, tak mám radost, že nejsem jedinej "blázen", kdo dal do "staré" motorky tolik peněz.
Přeji mnoho vysmátých kilometrů na prakticky novém stroji
Alespoň pro mne tato změna znamenala asi tolik, jako koupě jiné motorky. Od té doby, co mám Ohlinse se mi snad ještě nestalo, že bych podvozek dostal do nějakého limitu.
Upravil stepan dne 17.04.2012 10:23
Jinak me se zda motorka taky tvrdsi a nervoznejsi, nekdo psal, ze si pruziny musi trosku sednout a povolit, tak taky cekam. Jinak je fakt, ze vedeni je lepsi a ze je to mozna jen subjektivni pocit po tom blate, co jsem tam mel puvdne.
Zatím to vnímám podobně. Zdá se mi to takové trochu tvrdé a uskákané. Asi to bude chtít správně nastavit.
Jaký je vlastně vztah mezi předpětím a útlumem? Dá se zjednodušeně říct, že když přitvrdím pružinu, musím povolit útlum, aby se stihala pružina rychleji vracet? Nebo jak vlastně na to?
BMW GS = stroj na radost
vlk napsal:
v skratke:
moto s origo tlmicami a pruzinami = jazdila,
zanovne adv. tlmice a hyperpro pruziny = neuveritelna zmena moto zacala ovladat spolocenske tance
moto s podvozkom Ohlins = to je symfonia, to je balet
Asi poprvé tu někdo takto srovnal vlastnosti nejčastějších variant podvozků na GSu.
Pokaždé, když slyším nadšeného nového uživatele takto drahého podvozku, tak mám radost, že nejsem jedinej "blázen", kdo dal do "staré" motorky tolik peněz.
Přeji mnoho vysmátých kilometrů na prakticky novém stroji
Alespoň pro mne tato změna znamenala asi tolik, jako koupě jiné motorky. Od té doby, co mám Ohlinse se mi snad ještě nestalo, že bych podvozek dostal do nějakého limitu.
absolutny suhlas zo stepanem
nech si myslia ludia co chcu, kludne budem za blazna co dal tolik penez do stare motorky, ale vedzte ze ten blazon vie a hlavne teraz citi co urobil a preto je VYSMÁTY jak lečo
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Já mám Ohlins jen na "zadku" takže jsem poloviční, ale šťastný blázen (slova Štěpána)! Časem by jsem chtěl to samé i na předek :-)
Uvidíme zda to bude finančně reálné! Ale je pravda, že co jsem pořídil "lehkou holku" v podobě XR 400 R tak už GS v terénu tolik netrápím a pokud mám chvilku času tak jí sedlám!
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Já pořídil Tractive a po prvních pár stovkách kilometrů jsem nadšenej, ale vopravdu nadšenej. Jak píše "vlk" fakt si užívám děsný silnice a hrozný koleje na dálnicích. Dřív jsem nechtěl na dálnici, ale dneska si to fakt užívám, doufám, že mě to zase přejde páč co si budem povídat jezdit po dálnici je fakt úchylárna, pokud to neni nutný.
ja len tolko ze som vymenil 1150GSA s origo tlmicmi na hyperpro pruzinach za 120GSA s origo tlmicmi na hyperpro pruzinach... a po pritvrdeni (povodny majitel to mal strasne na makko) som tiez vysmiaty jak leco a nechapem ako ti nemci mohli zlepsit uz beztak dokonaly podvozok 1150..
Jinak me se zda motorka taky tvrdsi a nervoznejsi, nekdo psal, ze si pruziny musi trosku sednout a povolit, tak taky cekam. Jinak je fakt, ze vedeni je lepsi a ze je to mozna jen subjektivni pocit po tom blate, co jsem tam mel puvdne.
Zatím to vnímám podobně. Zdá se mi to takové trochu tvrdé a uskákané. Asi to bude chtít správně nastavit.
Jaký je vlastně vztah mezi předpětím a útlumem? Dá se zjednodušeně říct, že když přitvrdím pružinu, musím povolit útlum, aby se stihala pružina rychleji vracet? Nebo jak vlastně na to?
Tvrdost pružiny nemá souvislost s útlumem. Jednoduše řečeno-tvrdost nastaviš dle zatížení motorky. Útlum souvisí s návratem tlumiče po najetí kola na překážku nebo nerovnost. Pokud pociťuješ kopance do pozadí od zadního kola, tak máš rychlý útlum. Tlumič se vrací rychle do horní polohy. Při průjezdu přes roletu se zadní kolo chová jako míč a začne skákat, má malý kontakt s podložkou. Pokud je pomalý útlum jsou rázy od zadního kola tlumené a při přejetí více nerovností za sebou tlumič nestíhá tyto kopírovat. Motorka je pocitově tvrdá. Je potřeba si s tím trošičku pohrát. Hodně zdaru.
Jaký je vlastně vztah mezi předpětím a útlumem? Dá se zjednodušeně říct, že když přitvrdím pružinu, musím povolit útlum, aby se stihala pružina rychleji vracet? Nebo jak vlastně na to?
Ja nevim, rekl bych ze naopak, kdyz je pruzina tvrdsi, musis ji vic tlumit, aby nekopala. Ale jsem laik a jezdim spis asfalt, takze offroad nastaveni nevim. Ja jsem zkousel pred jednou projizdkou pul otacky povolit, jindy pritahnout, jezdil jsem podobne trasy. Vyrazny rozdil jsem ve vysledku nevnimal, takze jsem se vratil k nastaveni doporucenemu vyrobcem.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
A co doporučuje výrobce? Jezdím taky asfalt, i když to je někdy spíš off road (znamená to zavřená cesta? ). Teď mám vepředu pružinu nastavenou na 1. polohu, vzadu standard a na tlumiči 1,5 otáčky od S (zleva)
Představoval bych si to jako větší žehličku na drobné nerovnosti (rozbitý asfalt) a klidnější průběh na podlouhlých vlnách - tam mám pocit, že se houpe = chtěla by asi přitlumit a na větší citlivost by asi chtěla povolit na pružinách - ale v podstatě není už kam.
Z předku mám pocit, že tlumí málo, jako kdyby lehce pořad kmital nahoru a dolů...
Kdyby někdo měl tip na osvědčené asfaltové nastavení 100/100 (100 kg, 100 km/h), tak sem s ním
BMW GS = stroj na radost
Taky mám Ohlinse a musím říct,že do terénu určitě udělá větší službu 21 kolo.
Originál odpružení pokuď je funkční je v pohodě.Ohlins mám na adv.a oceňuju větší světlou výšku,protože mám obyč.1150 a origo byly nízký.Co se týče štelování tak to je alchymie.Do terénu to určitě,ale klasickou vidlici nenahradí.
Pořád je to buldozer.
buboGS napsal:
A co doporučuje výrobce? Jezdím taky asfalt, i když to je někdy spíš off road (znamená to zavřená cesta? ). Teď mám vepředu pružinu nastavenou na 1. polohu, vzadu standard a na tlumiči 1,5 otáčky od S (zleva)
Představoval bych si to jako větší žehličku na drobné nerovnosti (rozbitý asfalt) a klidnější průběh na podlouhlých vlnách - tam mám pocit, že se houpe = chtěla by asi přitlumit a na větší citlivost by asi chtěla povolit na pružinách - ale v podstatě není už kam.
Z předku mám pocit, že tlumí málo, jako kdyby lehce pořad kmital nahoru a dolů...
Kdyby někdo měl tip na osvědčené asfaltové nastavení 100/100 (100 kg, 100 km/h), tak sem s ním
Nikdy to nebude to pravé ořechové. Je to strašná alchymie. Pokud to bude super na silnici, tak na off to stíhat nebude. Já to mám nastavené tak, aby na silnici byla motorka tvrdší a mimo to odvádělo svoji práci. Pokud potřebuješ poměkčit a nemáš kam, tam máš tvrdou pružinu a stejně s tím nic víc nenaděláš. Až dáš kufry a spolujezdce, tak se to změní..