Dovi napsal:
Dopadlo by to tak, ze na jednu prodanou nadupanou a drahou 150 konovou masinu by pripadalo nekolik (mnoho) kusu levnejsich, spolehlivejsich a provozne nenarocnejsich vzduchem chlazenych boxeru. A vyroba tech drahych superstroju by se pak bez dotace z prodeje jinych typu stala dlouhodobe neudrzitelnou.
ja se obavam, ze vy tu sice mate silacky reci.. ale ve finale byste si moc tehle Defender-like motorek nekoupili. Uz jenom kvuli cene, kterou by na to BMW dalo (viz Sertao apod).
Jaký silácký řeči?
Právě naopak - relativní skromnost a respektování reality!
Jasně jsem napsal, a stojím si za tím, že bych nekoupil novou motorku za plnou katalogovou cenu. Všechny své stroje, ať auta (kromě posledních dvou nižší střední třídy koupených jako nová auta) nebo motorky jsem kupoval z druhé ruky, a nikdy jsem nešlápnul vedle.
Toho spartánského BWW moto Defendera jakožto robustního vzduchem chlazeného boxera ala 1100 nebo 1150 GS (bez zbytečností typu elektroposilovač brzd apod.) bych si klidně v budoucnu znovu pořídil - a samozřejmě zase z druhé ruky.
To říkám pánům v Mníšku pod Alpou a v Berlíně už teď v předstihu.
hicks napsal:
Mne proste prijde, ze pozadavek jezdcu jako jsem ja -- tj. aby to V PRVNI RADE DOBRE JEZDILO, je rozumnej a pochopitelnej.
Jistěže je ten požadavek ZCELA srozumitelný a pochopitelný.
Nikdo na světě přece nechce, aby jeho motorka (nebo auto) V PRVNÍ ŘADĚ JEZDILO ŠPATNĚ...
Otázkou ovšem je, co si lidi představujou pod pojmem "ABY TO DOBŘE JEZDILO". Třeba pro mne a moje potřeby jezdí starý dobrý BMW R 1100 GS pořád DOBŘE, a víc než DOBŘE.
Subjektivně bych dokonce řekl, že jezdí VÝBORNĚ.
hicks napsal:
Vy porad mluvite jen dokola o motoru... motoru, motoru.
No, když on ten motor je už víc než století základem každého motorového vozidla.
A od vlastností a spolehlivosti použitého motoru se odvíjí možnosti a vlastnosti jím osazeného motorového vozidla a jeho celková životnost, spolehlivost a obliba vůbec. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
hicks napsal:
Vy porad mluvite jen dokola o motoru... motoru, motoru.
A co když dovi nemyslí jen motor, ale celkově jednoduchou robustní koncepci?
A navíc tím že kupci jako dovi koupí starší motorku třeba od němce, tak tomu "bohatému" němcovi tím umožní vyměnit stroj a pořídit si novou mašinu. Takže přispějí oba rozvoji značky...
vzdyt jsem to psal...nezpochybnuji podil Doviho a spol. na potravnim retezci...
...
ja bych nerad zapadnul do detailu -- jenom proste nechapu proc takhle zatratit motorku jsem kvuli tomu, ze je chlazena vodou, zvlast kdyz to dost mozna je kvuli emisim...
zajimavy je, ze Dovimu treba nevadi, kolik jeho motorka vazi.. kdyz uz je tak prisnej.
Shrnuto aneb shrnu to:
Ke svému štěstí nepotřebuju nejnovější výdobytky technického pokroku, nezřídka bohužel "pokroku", který lidem dříve nebo později zkomplikuje život. A který je za dva tři roky zase překonán dalším "pokrokem", často bohužel vynuceným ekonomickými zájmy kohokoliv jiného než samotného uživatele.
Takže preferuju motorku spíš spartánštěji vybavenou, robustní, spolehlivou, v případě nutnosti svépomocně opravitelnou.
Bez zbytečných serepetiček, které sice, když fungují, o něco zlepšují vlastnosti motorky, ale prodražují ji, činí ji dlouhodobě méně spolehlivou a v případě poruchy se stávají velkou přítěží.
A tou přítěží vůbec nemyslím jenom hmotnost. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Kazdy, kto si kupoval alebo rozmyslal nad novou motorkou ci uz 1100, 1150 alebo 1200 GS/A tak vedel dopredu, ze ta motorka v porovnani s konkurenciou ma mensi vykon pohonnej jednotky. Napriek tomu sa ale asi kupujuci sam bez natlaku rozhodol, ze ten motor chce a mal na to aj svoj akceptujuci dovod.
Keby chcel predsa motorku s vyssim vykonom, tak siahne po konkurencii a neriesi BMW.
Mozno preto je pre par ludi ako hicks, paja1, Vjetrnik nepochopitelne, preco sa rozobera ten motor na tolkych forach a diskusiach, preco niekto chce nechat zachovanu tu koncepciu vzduchu pred vodou aj za cenou mensieho vykonu- niekomu mozno ide viac o spolahivost a prejav pohonnej jednotky v nizsich otackach a s krutiacim momentom ako o vykon...
Ja netvrdim, ze si to GS nepyta vacsi vykon, ano zislo by sa, ale dolezitejsie pre moje potreby je nieco ine..a keby som sa chcel ukludnit s vyssim vykonom na nejakej podobnej motorke na cestovanie, tak nesiahnem po BMW GSA.
Napad, co tu padol ohladom subeznej vyroby vody a vzduchu je super, ale asi vsetci vieme,ze je to nerealizovatelne z financnych dovodov pre firmu. Kladiem si ale otazku, keby to nastalo a bolo zrealizovatelne, co by sa asi udialo, keby predajnost vzduchacov v buducnosti bola vyssia ako vodnikov, kazdy by sa rozhodoval podla seba co chce...
Podla mna ma Dovi vo vela veciach pravdu...
Hicks ma tiez celkom fajn pohlad na ten podvozok a veci okolo toho, mozu tam davat lepsie podvozkove casti a kazdy by to len prijal s vacsim usmevom.
Tiez si myslim, ze oslavovat 30 rokov vyroby GS/A ci uz ediciu alebo doplnkovym sortimentom je len a len dokaz toho, ze ta motorka s tou pohonnou jednotkou mala uspech pri klientoch a vacsinou sa pre tu masinu rozhodovali ludia, co prisli k skusenostiam ohladodm motoriek skor a pri inych znackach.
Vo vseobecnosti - vekovy priemer majitela BMW je oproti napr japonskym znackam trosku vyssie a to tiez asi hovori same za seba.
Cas ukaze, ci sa bude po case oslavovat napriklad 60 rokov GS, pretoze ako vsetci vieme, pri dnesnej vyrobe sa nam to s kvalitou nejak vsetko d.r.b.k.a ..
A ako sa to hovori u nas...Kazdy raz skonci bud pri BMW alebo HD...
Upravil scorpion dne 31.12.2011 14:51
hicks napsal:
Mne proste stve, ze dogmatickym bazirovanim na chlazeni vzduchem hazite oknem vsechny ty vychytavky radialnima brzdama pocinaje, adaptivnima tlumicema pokracujice a treba vychytanym kokpitem konce.
nic proti radialnym brzdam ale GS ich nutne nepotrebuje, totiz od R1100GS BMW vysoko vycnieva nad svojou konkurenciou ako brzdami tak podvozkom
samozrejme ak ich novemu modelu daju ok, ale nie je to nic NUTNE
adaptivne tlmice sice neviem co mas na mysli ale ak ESA system tak to ti zasa dam za pravdu ze je to viacmenej nekazovy system a silno "nakazlivy" a navyse ked sa ti to aj pokazi tak prides domov na poslednom nastaveni a basta
a co sa tyka dogmatickeho bazirovania si vedla, je tu evidentne velka skupina BMW owenerov (ktori maju odjazdene viac km a viac motoriek) ktori skratka vidia vyhody vzduchaca vacsie ako vyhody noveho vodnika (hoc ho este nepozname)... kazdopadne nikto z nas s novym boxer-vodnikom uz nic nespravi... ten model pride a uvidime aka bude predajnost oproti klasickym vzduchacom
raptor napsal:
adaptivne tlmice sice neviem co mas na mysli
(!!)
YouTube Video 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
...ještě nepanikařím, ale posledního vzducháče asi stejně nakonec objednám...
Mno... nekdy mne napadaji podobny myslenky... Nemyslim, ze to nakonec bude az takova tragedie a urcite vodnik pojede vic a lip, ale stejne...
Nicmene dle drbu probihajicich na advrideru, podporenych udajne i lidmi z tovarny a nekterych vyznamnych dealerstvi, by 1250 mela prijit az v roce 2014, takze mame jeste chvilku cas.
Maiali nel Fango!
treba to bude mit el. stavitelne plexi... nejake odolne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Saturnin napsal:
Váhal jsem jestli mám dát tu fotku sem, nebo do zvěrstva
to je myslim fake... minimalne uchyceni plexi je VELMI podezrele. prototypy mely podelne listy...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Paul napsal:
Světlo taky, podle prototypů by měla mít diody pro denní svícení..
svetlo je imho z motarda.. jak HP, tak 650.
co jsem s tim jel, tak to moc nesvitilo... tj. = Photoshop
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2