TomasTT napsal:
xHacker:
testovalo se to dva roky. Od loňského léta (od června) to jezdilo celkem na 9 motorkách v evropě i v USA a průměrně najeli na každé kolem 15 tisíc mil (cca 24 tisíc km). Převážně tedy po silnici a lehký offroad, nebylo to na žádném offroad speciálu. Všechny tlumiče letos v zimě u výrobce rozebrali a zkontrolovali. Podle očekávání byl olej ve všech OK, servis víceméně nebyl u žádné potřeba ale interval je nastavený na 30 tisíc km nebo jedna velká offroadová expedice.
Takže nejde ani tak o roky jako o počet kilometrů a charakter cest. Servis je u toho snadný, je to v principu stejné jako u všech TracTive - prostě výměna oleje a po 30 tisících výměna těsnění. Ten solenoid nemá žádný předepsaný servisní interval a nic dalšího se v tom nehýbe. Jako největší potenciál pro závadu vidím mechanické poškození některého z kabelů, pochopitelně se to stát může. Ale jinak to je konstrukčně docela jednoduchý a protože uvnitř nejsou žádné motory, tak by to mohlo vydržet dlouho.
Díky za vysvětlení... Určitě požádám Marcela o zapůjčení k otestování. Má za barákem pěknou polňačku i lehčí off road trať, tak si to půjčím a vyzkouším projet stejnou rychlostí, stejnou trasu, ale různé nastavení.
I když držkuje, snad to půjčí...
Upravil xHackerM dne 17.04.2014 13:14
xHacker: já jsem to bohužel vyzkoušet nemohl, nemám ruku v takovém stavu abych to risknul ale milan málokdy něco moc chválí a tady z toho byl naprosto nadšený, takže to asi funguje dobře
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mardock napsal:
Nějaká akce na tlumiče se neplánuje ?
Když by se sešlo víc objednávek, tak můžeme dohodnout nějakou cenu ale dost pochybuju že by se to povedlo zorganizovat, protože to je ta nejvyšší cenová kategorie a spousta lidí to bere tak, že když mají starší motorku tak už do ní nechtějí nic investovat (na rozdíl od jiných zemí).
Každopádně můžu dohodnout nějakou speciální akci při větším počtu objednávek, obvykle je potřeba třeba 10 objednávek aby to mělo nějaký smysl ale nejsem si jistý, jestli by vůbec byl takový potenciál z ČR. Pochopitelně i kdyby to byl mix různých typů (GS starší, novější, GSA starší i novější).
že by se nás tu sešlo deset ,jsem sice skeptický,ale zkus sem hodit cenu .Jako motivaci ,třeba to pomůže .díky
Piju a kouřím za West UPS Bohemia
Já z toho strach ani nemám, kunstrukce je opravu robustní a precizní a s pravidelným servisem počítam a výhoda servisovatelnosti je u tlumičů fakt velký plus.
Jenom rejte, já si vyčkám na příležitost, mám trpělivost snipera
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Macek01 napsal:
Já z toho strach ani nemám, kunstrukce je opravu robustní a precizní a s pravidelným servisem počítam a výhoda servisovatelnosti je u tlumičů fakt velký plus.
Jenom rejte, já si vyčkám na příležitost, mám trpělivost snipera
No, myslím, že jestli Tomáš napíše cenu, tak Ti právě došla...
Mardock napsal:
Nějaká akce na tlumiče se neplánuje ?
Když by se sešlo víc objednávek, tak můžeme dohodnout nějakou cenu ale dost pochybuju že by se to povedlo zorganizovat, protože to je ta nejvyšší cenová kategorie a spousta lidí to bere tak, že když mají starší motorku tak už do ní nechtějí nic investovat (na rozdíl od jiných zemí).
Každopádně můžu dohodnout nějakou speciální akci při větším počtu objednávek, obvykle je potřeba třeba 10 objednávek aby to mělo nějaký smysl ale nejsem si jistý, jestli by vůbec byl takový potenciál z ČR. Pochopitelně i kdyby to byl mix různých typů (GS starší, novější, GSA starší i novější).
že by se nás tu sešlo deset ,jsem sice skeptický,ale zkus sem hodit cenu .Jako motivaci ,třeba to pomůže .díky
Nechal jsem spočítat cenu při společné objednávce 10sad. To je minimum, co mi řekli že by bylo zajímavé. http://shop.toura...-2013.html
Jak sami vidíte, standardní cena je 89 tisíc s DPH.
takže reálně bych viděl nějakou takovou speciální nabídku při velké objednávce o deset tisíc nižší. 15% sleva by byla 77 tisíc s DPH.
Ale nevěřím, že ČR má potenciál na 10 objednávek v řádu měsíce apod. Nejsme ve španělsku nebo v itálii. USA objednali dohromady 45 sad jako jejich první dodávku - pro představu velikosti trhu.
I když... pokud vezmu v úvahu, že jsou lidi kteří kupují originál BMW ESA2 tlumiče na výměnu za 37+44 tis (81 tis. komplet), tak tohle je rozhodně lepší volba a cenově už to není takový rozdíl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
15% je super. To by u Level1 pro 11GS dělalo slušných cca 2400. Teda jen přední tlumič, kterej bych chtěl. Nebýt drahýho eura, tak jsme ještě někde jinde, ale co už. Tak ještě 19 tlumičů a jdeme do toho.
Upravil Mardock dne 17.04.2014 16:23
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Mám za sebou další popojížďky a opět jsem nadšenej. U EPA a DDA je cítit každý stupeň nastavení (1-5), doporučení od TT mít DDA nastavené o minimálně jeden stupeň výše se dnes potvrzuje. Zjistil jsem, že na silnici je ideální při mé váze a výšce si ve městě nastavit EPA na první suteň a poté si podle charakteru vozovky a jízdy je přidávat nebo ubírat DDA. Ve městě jezdím na první stupeň DDR, na horší okresce 2-3 stupeň a na pěkné silnici na 3-5 a to je požitek. (ACE vždy 4 nebo 5) No nevím co by to dělalo na cestovních gumách, ale to bych se asi zabil mírní mě naštěstí mozek a špunty a to je dobře.
V terénu jsem se dnes ustálil na nastavení - sucho - polňačka a utažená šotolina: ACE stupeň 3 víc nemá smysl dávat, EPA v zadu stupeň 2 DDA stupeň 3, na předku EPA 1 DDA 2, při o něco náročnějším terénu nastavím zadek - EPA 3 DDA 3, předek EPA 2, DDA 2 ACE snižuji na 2 nebo 1- tady je to ještě pořád o pokusech. EPA a DDA cítíte každý stupeň nastavení a u ACE už to poznávám také, projevy jsou znát hlavně při přejezdech opakovaných překážek s ostřejším nástupem. Ono to ACE v offu je asi o zvyku vnímání motorky, jelikož v podvozku cítíte něco zvláštního ale když to snížíte na minimum, tak vám to chybí. No chce to ještě mnoho a mnoho kilometrů a pozornosti.
Při každé jízdě mám pocit, že sem si koupil uplně novýho hrocha, protože ten můj se takhle pozitivně nikdy nechoval :-)
Vysvětlivky ke zkratkám:
EPA: electronic preload adjuster / elektrické nastavení předpětí pružiny DDA: dynamic damping adjuster / solenoid průtoku oleje uvnitř tlumiče - nastavení tuhosti tlumicího systému ACE: Actively Controlled Electronic suspension / nastavení vlivu řídící jednotky na nastavení tlumičů - aktivní řízení průtoku oleje podle dynamiky jízdy bez nastavování jezdcem
EPA je tedy to samé jako utahování kolečka hydrauliky předpětí u klasických tlumičů ale zde se nastavuje elektricky DDA je v principu totéž jako nastavování komprese a odskoku na klasickém tlumiči ale zde je to elektricky z řídítek ACE je nastavení míry zásahu řídící jednotky do průtoku oleje během jízdy v závislosti na údajích z čidel v řídící jednotce (akcelerace, nárazy atd...)
Upravil TomasTT dne 17.04.2014 18:59
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Macek01 napsal:
Já z toho strach ani nemám, kunstrukce je opravu robustní a precizní a s pravidelným servisem počítam a výhoda servisovatelnosti je u tlumičů fakt velký plus.
Jenom rejte, já si vyčkám na příležitost, mám trpělivost snipera
Tak ty máš trpělivost?Já výbavu.
Čas strávený na BMW GS se do života nepočítá!
Macek01 napsal:
Já z toho strach ani nemám, kunstrukce je opravu robustní a precizní a s pravidelným servisem počítam a výhoda servisovatelnosti je u tlumičů fakt velký plus.
Jenom rejte, já si vyčkám na příležitost, mám trpělivost snipera
Tak ty máš trpělivost?Já výbavu.
Safra to je pravda a už máš ten úderník spravenej? někdy bych to chtěl vidět.
Upravil Macek01 dne 17.04.2014 18:53
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Dobře děkuju, mažu tedy svůj příspěvek s popisem. Ale pamatoval jsem si to už dobře viď :-)
EDIT: jinak sem napíšu další zkušenost až po delším testování, zkusil jsem všechny kombinace a teď už bych popisoval jen různé pokusy.
Upravil Macek01 dne 17.04.2014 19:10
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Jen pro zajímavost... ta samá technologie ale na jiné kategorii vozidel...
Jak jsem se tak na to video díval, tak si říkám, že jsou to magoři. Na sněhu, všude kolem stromy a jede fakt jak blázen.. Taky dobrý sport teda...