Váha je průser, ale to oko víc mimo osu než na té druhé (jinej zdvih a tudíž komprese) je tedy větší... .. jinak já měl mimo jiných vodníka 250/593 Master (Praga ED 250 s tím samým motorem byla mnohem lepší). Měl jsem ji skoro novou, ale kromě motoru, jsem ji musel skoro celou předělat, aby to trochu fungovalo.... .a i tak to byl krám...
Upravil Bubak dne 26.12.2017 20:25
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
To ze je na prvej ojnici diera pre kluku navrtana nizsie nemusi by automaticky zle a iny zdvih, lebo aj diera pre ojnicny cap vyzera posunuta smerom nadol.
V tych rokoch to bola asi aj trochu ina presnost odliatkov, vykovkov a opracovania ako dnes.
Mozne podobne chutovky by sa nasli aj naprilad na Nortonoch s podobne z tych rokov.
Jj, je to tak, nejdulezitejsi je roztec stredu ojnicnich ok. To uz jsem tu resil a brousenim se to srovnalo. To co je videt je dano tehda vlozenim do pripravku. Ojnice se proste dovazi a pojede to jako fik... je potreba resit i zdanlive detaily...jsem zvedav jak na tom budou vahove pisty.
Upravil Michal21 dne 26.12.2017 22:17
Dal jsem se do vyzkumu na ojnicnim lozisku. Na pulitru je zajimave, ze jsou zde jehly ulozeny v kleci. Standartne byvaji jehly ulozeny volne vedle sebe ve dvou radach. Jehly jsou jasny, jsou tam 5x16. Tyto se dnes daji spatne sehnat. Nahrazuji se jehlami 5x8 dvakrat vedel sebe. Podarilo se mi sehnat loziskove klece. Nedalo mi to a trochu jsem se na ne zameril. Nejdrive jsem si sehnal original vykres aby bylo s cim porovnavat. Na klecich jsou tri kriticka mista. Jedna se o bocni vedeni valecku, obvodove vedeni valecku a vnitrni odlehceni, ktere je zde priblizne 0,3mm. Nejsem studovanej motorar, ale je mi jasny, ze to tam ve fabrice nedelali ze srandy. Podle me opotrebeni klece a ubrouseni tohoto odlehceni ma na ojnicni lozisko spatny vliv. Rozhodl jsem se, ze klece udelam nove. Material je taky docela zajimavy. Norma CSN ho oznacuje jako vysokopevnostni dural. Nasel jsem oznaceni taky jako "superdural". No nezni to dramaticky??? model ve 3D pro ilustraci...
Michal21 přiložený následující obrázek:
To vnutorne odlahcenie je tam myslim koli tomu aby klietka nejazdila po tej casti capu po ktorej sa odvaluju ihlicky. Na cape je klietka zastredens len na oboch koncoch capu ale to je uz mimo obeznych drah ihliciek.
Přesně tak, vybrání je tam proto, aby se klec netřela s čepem v dráze jehel. Je to u jehlových ložisek normální, vybráno je buď zevnitř nebo zvenku podle toho, který průměr ložisko vede.
Upravil puchyyla dne 28.12.2017 01:05
Abysme to tady trochu doklepli, pripravil jsem si 3D model celeho ojnicniho loziska. Usporadani tohoto loziska je na pulitru docela zajimave, kdy setrvacniky jsou v kuse s ojnicnim cepem a na cepu je natazen krouzek z loziskove oceli. Ze stejne oceli je vyroben i krouzek do ojnice. Puvodni dokumentace uvadi jako material ocel 14100.5. Problemem je, ze tento material se dnes jiz neda sehnat. Podle materialoveho slozeni jsem zjistil, ze je tam 1C a 1,4Cr. Ze zahranicnich norem jsem dosel podle materialoveho slozeni na moderni oznaceni 1.3505 nebo take 100Cr6. Neni mezi nami nejaky odbornik na oceli?
Michal21 přiložený následující obrázek:
Tady najdeš ekvivalent k původnímu značení ČSN dle norem EN : https://online.fe...eli/?typ=3
Mělo by to být 102Cr6 (1.2067)
Ta 5 za tečkou v původním značení dle ČSN udávala že materiál byl normalizačně žíhaný a popouštěný. S tím by si měl poradit nástrojař který ti to bude dělat.
Upravil Martin69 dne 28.12.2017 23:02
Jeste jsem si pro vas pripravil takovy mensi schema mazani z originalni dokumentace. Pro lepsi nazornost jsem ho teda trochu vylepsil. Cervene je znazornen privedeny olej do rozvrtane klikove hridele, kam je privaden pres rotacni privod v podobe takoveho hribku na pruzine(polozka 5). Casto se stava, ze hribek vuci deklu (tzv želvě) spatne licuje a hned mate zadelano na problem, nebot se do kliky nedostava potrebny tlak oleje. Ve stredovem setrvacniku je modre znazornena komurka pro vyrovnani tlaku, ktera slouzi jako odstredivy sberac pripadnych necistot. Originalni dokumentace rika, ze se tato komurka ma po nekolika tisicich kilometrech otevrit a vycistit. A ted si to predstavte, pekne sundat hlavu s valcem z motorky, ktery nic neni, jen proto, abyste to vycistili. Myslite, ze tohle nekdo poctive delal? Sebemensi necistota zapricini okamzite zakousnuti ojnicniho loziska. Vsimnete si, ze na predeslem obrazku ze 3D je uvnitr oranzoveho krouzku videt zapich se tremi otvory po obvodu. Tyto otvory maji prumer 1,5mm. Temto otvorum staci na ucpani velmi malo...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Martin69 napsal:
Tady najdeš ekvivalent k původnímu značení ČSN dle norem EN : https://online.fe...eli/?typ=3
Mělo by to být 102CR6 (1.2067)
Ta 5 za tečkou v původním značení dle ČSN udávala že materiál byl normalizačně žíhaný a popouštěný. S tím by si měl poradit nástrojař který ti to bude dělat.
Diky, docela zajimavy, ze tam nedelaji rozdil mezi 14100 a 14109.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Je tu dalsi krucek k te nerealne veci v dalce, ktere se rika cil...Dneska jsem vyzvedl vybrouseny valec. Nedalo mi to a hned jsem hodil na vahu pisty. Vysledek prikladam...
Pist pravy
Michal21 přiložený následující obrázek:
Copak ten jeden gram, to by slo...hale co ukazuje originalni vykres...trochu to propocitam a upravim, snad se alespon na tech 195g dostanu.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Pojdme poresit neco lepsiho nez je politika...posledni dobou me neskutecne chytlo shaneni vykresu motoru ohc. V relativne kratke dobe se mi jich sesla pekna radka. Dokonce se mi dostaly do ruky i dosti unikatni kousky jako je klikova hridel ci prevodovka. Vetsina z vykresu je v zalostnem stavu a ja to tak preci nemuzu nechat. Zrovna ted tu rekonstruuji vykres ve formatu A0, ktery byl dost potrhan a uz tener necitelny. Az s nim skoncim bude vypadat jako by zrovna vylezl z tiskarny. Je to teda hrozna piplacka, kdy jsem na tomto vykresu po cca triceti hodinach prace zhruba v jedne tretine, ale vysledek a hlavne ty pocity stoji za to! i kdyz se tedy musim priznat, ze i na moji trpelivost je toho dost...
Dulezity je cil a ten je v tomto pripade shromazdeni kompletni vykresove dokumentace motoru ohc. Ptate se proc??? Jen tak...pro radost...
Upravil Michal21 dne 10.01.2018 00:00
Hosi puvodni plan na ohccko byl v lete se svezt. Odpoved s predpokladanym terminem z chromovny z ledna letosniho roku mi dava tusit, ze to letos nevyjde. Prej devet mesicu...nevadi, pojdme se zamerit na motor, alespon je na to vic casu. Rekl jsem si ze nebudu delat kompromisy a vsechno co je spatne dam novy. Tentokrat jsem se povenoval primarnimu kolu, ktere jsem po konzultaci s panem Satkem shledal na vyhozeni. V katalogu nahradnich dilu je to polozka 17. Cela sestava primarniho kola je take docela zajimava, ale v dobe vzniku pulitra jiz davno znama. Dvoutakty nic takoveho nemaji. Jedna se o volne ulozene zubate kolo na cepu setrvacniku, kdy je kolo do zaberu zapojeno jen pomoci pritlacne pruziny. Teoreticky receno napriklad pri zadreni motoru by to melo pruzinu premoct a primarni kolo zacit preskakovat na hrideli. Na internetu lze nalezt vyrobce replik techto kol. Nechci nikoho krizizovat, ale na originalnim vykrese lze nalezt par radiusu, ktere na replice vubec nejsou. Kluci, nechci delat chytryho, ale takovy veci se nedelaji na dilci ze srandy....
Michal21 přiložený následující obrázek: