Když se na ty odkazy které jsi sem dal dívám, tak žádné z těch ložisek nemá vnější "krytí" které zabraňuje vniknutí nečistot a vody do ložiska - OEM ložisko pro uložení kyvky R850,11xx,1200 toto "krytí" má - což znamená, že ty ložiska z odkazů nebudou moc vhodná. A to OEM ložisko na uložení konc. převodu ke kyvce (FAG 10-6465A) je na tom odkazu za 46€ (cca 1300Kč), což je velice podobná cena jako u prodejců BMW dílů u nás v ČR (okolo 1400Kč). Tak mi nějak uniká ta úspora 20€.
Upravil Tonda dne 10.02.2015 06:52
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdravím ve spolek...
V poslední době sleduji na své R1100GS (najeto cca 50tis), že v zatáčce při určitém náklonu mi hučí něco od zadního kola, není to slyšet hned, ale až tak po cca 20km, vůle na zadním kolem nemám žádné. Je možné, že by to byl náznak toho, že odchází to velké ložisko na hrušce?
Díky...
baron_cz napsal:
Zdravím ve spolek...
V poslední době sleduji na své R1100GS (najeto cca 50tis), že v zatáčce při určitém náklonu mi hučí něco od zadního kola, není to slyšet hned, ale až tak po cca 20km, vůle na zadním kolem nemám žádné. Je možné, že by to byl náznak toho, že odchází to velké ložisko na hrušce?
Díky...
Pneu huci vice ci mene vsechny. Takze zkus vypozorovat, jestli to nemuze byt prave od pneu. Jinak ja menil velky lozisko a vuli zadnou nemelo. Ale vypustil jsem olej z hrusky a uz tam byly piliny. Takze mrkni na olej a uvidis co dal.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Pneumatiky mám Michelin Anakee stav tak 50%, zkusím zítra vyměnit olej a pokud budou pilinky v oleji, tak mám jasno... Jak složité je vyměnit tohle ložisko?
Dnes jsem to kousek projel, v zatáčkách to hučelo jak vrtulník, tak jsem vyměnil olej, šupinky tam byly, magnetický výpušťák byl skoro plný šupinek. Jinak jsme zkoušel vůli a už je tam znatelná. Takže to velké ložisko je na výměnu, jen by mě zajímalo, jestli s ním mám měnit i to zadní kuželíkové ložisko?
Tak jsem to rozděl a stáhnout to velké ložisko byl celkem oříšek. Je správné, že rozdíl mezi vnitřní dírou ložiska a hřídelí s převodem je 0,05 mm? Co vím, tak se normálně dává přesah max 0,02 mm... Dostával jsem to stahovákem dolů přes hodinu, ložisko jsem nahříval a hřídel chladit dusíkem, aby to vůbec nějak šlo...
asi som dal zly odkaz, takže oprava: Aktuálne zadné ihličkové na hrušku v BMW je 79,-dolar http://www.maxbmw...d=04282014 a to same ložisko v DE za 49,-é http://www.dswael...7x32x10mm- celkovy rozdiel na jednom kuse je okolo 20,-é podľa toho ako sa to počita!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
31 42 2 314 724 GROOVED BALL BEARING - 17X40X12 4x $16.41 Je to predný travaller, zrejme sa to ani nekazi lebo je tam taka normalna cena i ked ložisko je iba o 1.5mm užšie, čo z toho vypliva ....? Najlepšie sa zaraba na spotrebke a obzvlašt ak je ešte aj monopolna ...!
Upravil JRM66 dne 25.05.2015 08:31
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
tak pánové ,odchází my ložisko a gufero na kardanu,hučí jak kráva .Neznáte někoho prověřenýho na západě čech.Čížek z Varu má plno.dík pelky
Upravil pelky dne 08.06.2015 21:03
Tonda napsal:
Přesně jak píše Cycli. Velký ložisko+malý ložisko+velký gufero a axiální ložisko+malý ložisko+malý gufero stojí něco přes 6000Kč. To axiální jsem teď kupoval a bylo přes 1800Kč. Taky když je vůle na kole nemusí to být nutně velkým ložiskem. Taky to můžou a ve většině případů to jsou ty dvě malý kuželíkový ložiska, na kterých je uložena "hruška kardanu".Ty stojí cca 600Kč kus. Chytneš za kolo nahoře a dole, zkusíš s ním zaviklat a ono se to viklá i s hruškou. Akorát si toho hodně lidí nevšimne, že se to hýbe celý.
Souhlasím teď jsem je měnil, musí se to hlídat ohledně vůle, Chytil jsem kolo ze stran a krásně to cvakalo. Jedno sem měl úplně vysypaný. Předchozí majitel o tom neměl ani šajn, že se to má hlídat a to měl Advíka 5 let. Měnil jsem jen ty dvě kuželíkový ložiska proti sobě. A bacha na utahovací moment!!!
Tak jěště jeden dotaz,dneska jsem měl zadní kolo dole,a symering na hlavním ložisku kardanu,bez známek prusaku oleje,tak jsem vypustil olej ,a po ujetí 1700 km vytekla sotva decka něčeho co jako olej nevypadalo.Vule na ložisku 1max 2 mm.
tak ti olej natekl do tubusu kardanu. povol nebo přestřihni ty pásky na manžetě a uvidíš co vyteče. muže byt ko ložo na vstupu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tam moc oleje nejni, a dává se tam ten co se dává do převodovky, teda já ho tam mám teď měněnej. Mělo by tam být dle manuálu 0.25L oleje. Pokud máš vůli na ložisku, tak by tam být neměla žádná. Když pošleš mejl, tak ti přepošlu servisní manuál v PDF formátu, kterej jde stáhnout na ulož to. Je v angličtině a má 310 stránek. jsou tam i utahovací momenty. Já měl i vůli vepředu na uložení paraleveru. Tu jsem vymezil dotažením a bylo to ok. Ale ten zadek jak jsou tam ty kuželíkový ložiska jsem měl v háji, ty musely ven.
Upravil Janek 008 dne 09.06.2015 20:53