Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1300GS
Strana 17 z 18:   1  ...  14    15    16    17    18  
 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
xylem
#321 
Přidané 05.11.2023 16:25
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
Francis napsal:
xylem napsal:
skopalik napsal:
Koukám, že do převodovky se vrátily přímé zuby. By mě zajímalo proč? https://www.youtu...nZgYF7Q7B8 (v čase 1:19)


Zaimavej point, v nekolika recenzich se nadmiru slintalo nad perfektne odladenym quick-shifterem, hledal bych v tom souvislost. ...

To asi ne. Při řazení posouvají se po drážkách hřídele "spojky" a zapadají do ozubů na čelech kol, čímž spojí volně se otáčející kolo s hřídelí.


muze byt, ale urcite se chovaji jinak kola se sikmym a primym ozubenim a je mozny, ze primy funguji na ten QS lepe...
nebo jen lepe odladili tu "vypinaci" elektroniku ...

nebo oboje Wink
 
Francis
#322 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 05.11.2023 18:11
Avatar člena


Příspěvků: 684
Registrace: 09.08.17
Hledej impuls ke změně v penězích a emisích.
1) Přímé zuby jsou levnější na výrobu
2) Při použití přímých zubů nepotřebujdeš axiální ložiska na hřídelích, převod negeneruje sílu do osy rotace kola.
3) Soukolí s přímými zuby má vyšší účinnost = nižší ztráty -> klesne spotřeba a emise CO2.

V převodovce jsou ozubená kola v trvalém záběru, vždy jedno kolo z páru se volně točí na hřídeli. Zařazení rychlosti se děje zubovou spojkou, která je na drážkách a vůči hřídeli se netočí, tuto spojku posune řadící vidlička, spojka čelním ozuby zapadne do převodového kola, tím jej spojí s hřídelí a přenáší točivý moment. Převodová kola se axiálně nijak nehýbou, tvar zubů nemá na řazení vliv.
Upravil Francis dne 05.11.2023 18:13
 
www.trust-rust.cz
patol
#323 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 05.11.2023 18:52

Příspěvků: 643
Registrace: 20.12.12
Pistolnik napsal:
Velmi se omlouvám John_Ice a patol, že jsem v rámci patnáctiřádkového textu měl jeden názor a tedy jednu větu shodnou s někým jiným. Netušil jsem, že by to někoho mohlo pohoršit.

PS. To nemluvím o tom, že v rámci pročítání 15 stránek příspěvků, jsem si toho nevšiml.

Ved ja som si robil prdel, nevidis tam toho smajlika ? Grin
 
hicks
#324 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 05.11.2023 19:24
Avatar člena


Příspěvků: 16423
Registrace: 09.07.08
Francis napsal:
V převodovce jsou ozubená kola v trvalém záběru, vždy jedno kolo z páru se volně točí na hřídeli. Zařazení rychlosti se děje zubovou spojkou, která je na drážkách a vůči hřídeli se netočí, tuto spojku posune řadící vidlička, spojka čelním ozuby zapadne do převodového kola, tím jej spojí s hřídelí a přenáší točivý moment. Převodová kola se axiálně nijak nehýbou, tvar zubů nemá na řazení vliv.


a klasicka 12ka me helilkalni ozubena kola?

Z toho co popisujes.. melo to vubec nejake extra vyhody..?

viz.

https://www.bmwmo...-in-detail
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
xylem
#325 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 06.11.2023 00:40
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
Francis napsal:
Hledej impuls ke změně v penězích a emisích.
1) Přímé zuby jsou levnější na výrobu
2) Při použití přímých zubů nepotřebujdeš axiální ložiska na hřídelích, převod negeneruje sílu do osy rotace kola.
3) Soukolí s přímými zuby má vyšší účinnost = nižší ztráty -> klesne spotřeba a emise CO2.

V převodovce jsou ozubená kola v trvalém záběru, vždy jedno kolo z páru se volně točí na hřídeli. Zařazení rychlosti se děje zubovou spojkou, která je na drážkách a vůči hřídeli se netočí, tuto spojku posune řadící vidlička, spojka čelním ozuby zapadne do převodového kola, tím jej spojí s hřídelí a přenáší točivý moment. Převodová kola se axiálně nijak nehýbou, tvar zubů nemá na řazení vliv.


1+2) jasan, ale pak by jejch vyroba nedava smysl ani na predchozch modelech, takze nejaky vyznam mely a asi nejen vyuzti axialnich sil pro "zamknuti" kvaltu
spis to tipuji na hlucnost (pamatuji si dobre, ze sikma jsou mene hlucna ?)

3) to asi ano, ale to tedy je supermaly rozdil ne ?
 
puchyyla
#326 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 06.11.2023 07:49
Avatar člena


Příspěvků: 389
Registrace: 08.07.13
hicks napsal:
a klasicka 12ka me helilkalni ozubena kola?

Z toho co popisujes.. melo to vubec nejake extra vyhody..?


Kam chodíš na takový výrazy jako "helilkalni ozubena kola"? :-D

Výhody to zcela jistě má, proto se šikmé ozubení používá snad ve všech automobilech. Šikmé ozubení přenese více momentu. Je tišší. Je samosvorné = když kvalt zařadíš "napůl", sám se dotáhne vlivem axiální síly. Toto se projevuje pozitivně i v extrémním případě, kdy se boční řadící ozubení ožvejká. U převodovky s přímými zuby ti začnou kvalty vypadávat dříve, protože tam nepůsobí žádná síla proti.

Osobně bych za tou změnou viděl zejména ojebávání. Z pohledu výrobce není třeba řešit to, jestli ta převodovka padne ve 150tis. nebo 400tis. najetých km. A léta praxe ukázala, že to drží až zbytečně dlouho, tak proč to nezlevnit.
 
hicks
#327 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 06.11.2023 08:37
Avatar člena


Příspěvků: 16423
Registrace: 09.07.08
puchyyla napsal:
Kam chodíš na takový výrazy jako "helilkalni ozubena kola"? :-D

Výhody to zcela jistě má, proto se šikmé ozubení používá snad ve všech automobilech. Šikmé ozubení přenese více momentu. Je tišší. Je samosvorné = když kvalt zařadíš "napůl", sám se dotáhne vlivem axiální síly. Toto se projevuje pozitivně i v extrémním případě, kdy se boční řadící ozubení ožvejká. U převodovky s přímými zuby ti začnou kvalty vypadávat dříve, protože tam nepůsobí žádná síla proti.

Osobně bych za tou změnou viděl zejména ojebávání. Z pohledu výrobce není třeba řešit to, jestli ta převodovka padne ve 150tis. nebo 400tis. najetých km. A léta praxe ukázala, že to drží až zbytečně dlouho, tak proč to nezlevnit.


ja mel celou dobu za to, ze se "helikalni" normalne pouziva Grin v anglictine je to "helical gear".

Jinak dik za vysvetleni.

Tj. po ramu castecne lisovanem z ocelovych plechu mame dalsi (trochu) podezreni na prehnany ojeb...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Tryskac
#328 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 06.11.2023 10:42

Příspěvků: 738
Registrace: 16.11.08
ako písal Francis šikmé zuby u tejto prevodovky nemajú absolutne nič s radením. Kolesá sa nepresúvajú, presúvajú sa zubové spojky a vplyv na zaraďovanie či vyskakovanie kvaltov má geometria či stav bočných kameňov a otvorov v kolesách nie tvar zubov.
i.ebayimg.com/images/g/seEAAOSwpWNiDoET/s-l1600.jpg
 
hicks
#329 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 07.11.2023 10:30
Avatar člena


Příspěvků: 16423
Registrace: 09.07.08
1250 vs 1300 (dole).

i.imgur.com/I8PX8TE.png
Upravil hicks dne 07.11.2023 10:31
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Tryskac
#330 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 07.11.2023 19:54

Příspěvků: 738
Registrace: 16.11.08
tu tie črevá vidno trochu lepšie scontent-fra3-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384541649_780175204119257_5758359386334260418_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=6pUzWvyqgKUAX_a2cgf&_nc_ht=scontent-fra3-2.xx&oh=00_AfBef_KUUg4jJUny4Yrvbeaz7d1uvzn2PQve4unBD_NTlg&oe=654EB759[/img]<br />
[img]https://www.facebook.com/photo/?fbid=780175207452590&set=pb.100063803540612.-2207520000[/img]<br />
tretí pokus<br />
 [img]https://ridermagazine.com/wp-content/uploads/2023/10/2024-BMW-R-1300-GS-review-first-ride-3.jpg

Mad
Upravil Tryskac dne 07.11.2023 20:07
 
Francis
#331 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 07.11.2023 22:56
Avatar člena


Příspěvků: 684
Registrace: 09.08.17
Tryskáčův třetí pokus :-)

ridermagazine.com/wp-content/uploads/2023/10/2024-BMW-R-1300-GS-review-first-ride-3.jpg
Upravil Francis dne 07.11.2023 22:57
 
www.trust-rust.cz
xylem
#332 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 07.11.2023 23:15
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
hicks napsal:
1250 vs 1300 (dole).

i.imgur.com/I8PX8TE.png


ne že bych viděl milion rozebraných boxerů, ale celkem mě překvapuje pohon vaček u té 1250, že nejsou oba z klikovky, ale každý odjinud, zajímavý ...
 
yuri13
#333 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 08.11.2023 09:05
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
pro zajímavost.. šikmý ozubení se dělalo hlavně kvůli snížení hlučnosti převodovky.. což se dneska asi dá vyřešit tvarem skříně, olejem a povrchovou úpravou.. u převodovek se zpátečkou bývaly převody vpřed šikmé a zpátečka přímá kvůli jinému způsobu zařazení.. jo a jestli je ozubení šikmé nebo přímé na řazení vliv nemá.. to drží vidličky.. kdyby si to mělo kvalty nějak dotahovat, musely by sudé a liché kvalty mít opačný sklon zubů..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Tryskac
#334 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 08.11.2023 11:13

Příspěvků: 738
Registrace: 16.11.08
Xylem, áno je to tak že u 1250 je primárny prevod aj s jeho vôľami súčasťou ventilového rozvodu.
U 1300 by mohol byť pohon priamo z kluky, no aj vpredu aj vzadu sú tam vložené velké tenké kolá, pre ktoré nemám iné vysvetlenie, len že sú súčasťou rozvodov.
cdn-img.moto.it/images/34250834/HOR_STD/1000x/screenshot-2023-10-02-alle-15-23-40-png.jpeg
[https://www.mcnews.com.au/wp-content/uploads/2023/11/2024-BMW-R-1300-GS-Launch-Diagram-Driveline-1140x658.jpg][/img]
Upravil Tryskac dne 08.11.2023 11:16
 
servisak
#335 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 08.11.2023 11:52
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
To slaby kolo bude nejspis cast volnobezky na startovani. Ne rozvody
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Tryskac
#336 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 08.11.2023 12:29

Příspěvků: 738
Registrace: 16.11.08
To ma tiež najprv napadlo, ale rovnaké je odzadu pri altíku na ľavej strane - vidno ho na tom kreslenom obrázku s kardanom /mne vložený obrázok znovu nezobrazilo/ a naň už iný dôvod nie je, kedže u 1250 ide ľavý rozvod priamo z kľuky. Tak ma nič iné nenapadá, že kvôli niečomu tam vložili do rozvodov dvojité medzikolo.
 
Paul
#337 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 09.11.2023 09:31
Avatar člena


Příspěvků: 2629
Registrace: 04.03.11
Pěkný srovnání nového světla vs 1250:
YouTube Video
 
Tygr
#338 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 09.11.2023 18:04

Příspěvků: 274
Registrace: 23.02.16
Tak vám nevím,dnes sem to měl půjčený na 2 hoďky v Cartecu a mám z toho spíš negativní zážitek.Ergonomie za mě super,podvozek taktéž sic si nemyslím,že lepší než na 1250.Co mě ale hodně nemile překvapilo,byl motor resp.jeho projev na volnoběh a jízda v nízkých rychlostech=kolem 50-60(obec).To je za mě HRŮZA.Něco jak šrouby nasypaný v míchačce.Přestávalo mě to vobtěžovat tak kolem 70-80 km/h.Ta motorka mi přijde taková bytelnější než předchozí 1250,např.vidle sou podstatně většího průměru...pozitivní mi přijde,že se da zvolit varianta bezblinkrů v bástrech.Světlo v reálu za mě v poho,ale pohled na to nádrz z pozice řidiče,taky nic krásnýho.Celkově je ta motorka pocitově lehoučká.Na to co kolem toho bylo za humbuk a za tajnosti,tak za mě zklamání hlavně z toho projevu motoru,jeho projev mi přijde hrubší než u 1250.Takže vím,že tohle faktnepotřebuju.Zdar
 
skopalik
#339 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 13.11.2023 23:15

Příspěvků: 11
Registrace: 03.03.14
servisak napsal:
To slaby kolo bude nejspis cast volnobezky na startovani. Ne rozvody


Spíš to budou rozvody, starter je vepředu nahoře. https://www.motor...c__11_.jpg
 
Spoilt
#340 
Nová generace R/M 1300/1400 GS (2024)
Přidané 23.11.2023 19:16

Příspěvků: 22
Registrace: 13.07.11
Pánové rychlý dotaz. Máte po objednání nějaký přesnější termín na předání? Důvodem dotazu je pak větší výběr ojetých strojů pro nás smrtelníky, kteří mají našetřeno jen skoro půlku nového:-) Jestli se vůbec stihne začátek sezóny. Díky.
 
Strana 17 z 18:   1  ...  14    15    16    17    18  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1300GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 63
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,701
Nejnovější člen: Kovi

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.46 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI