A druhá E-10, venkovní teplota 10,5 stupňů a tlak 2,1, ujetá vzdálenost 35 km po dálnici, rychlost 130 - 140 km/h, je potřeba si uvědomit, že když zastavím, tak chvilku trvá než tam ten trn zabodnu. Pneumatika nebyla nová (nájezd 837 km)
joe přiložený následující obrázek:
[212.62Kb]
Upravil joe dne 11.10.2015 20:25
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
schrek napsal:
tohel je posledni dobou dost castej obrazek, vzdy slycham stejnou odpoved, prehrata guma, pochybuju ale, ze ted to bylo prehratim pneumatiky, kdyz je venku 8 stupnu.
A ono to tak skutečně je. Na tom obrázku je jasně vidět, že odešly ty velké figury tzn. že došlo k přehřátí v místě největších ploch. To, že je venku 8 stupňů je pravda, ale jestli tam měl nafoukáno třeba 2,3 a jel z maželkou na pohodu 140 km/h, tak se to stane taky. Nejde dělat závěry z jednoho obrázku. Bylo by objektivní kdyby ten kámoš po pravdě řekl jak to bylo. Nám se to na Dakarce stalo jednou když kámoš jel na dvouvačce a honil nás na dálnici cestou do Rumunska. Mazal s tím 160 a po 150 km bylo vymalováno (guma se prostředkem rozpadla) i přes to s ní celé Rumunsko dojel a sám uznal, že je ko..t. Mně to při testech vycházelo obdobně. Je potřeba si uvědomit, že ta guma není určena k rychlým dálkovým přejezdům.
Tohle vsechno dokazu pochopit a je samozrejme ze figurova guma neni na nejaky dalnicni prejezdy a to odjakziva, ale pokud clovek jezdi porad stejne a s predchozima nekolika sadama se to nestalo a ted najednou to jde takhle do kopru, tak je potreba si asi rict i druhou stranku veci a to ze Mitas neco zmenil, dal jinou smes? Za posledni dobu sem zaregistroval diskuzi o tom, ze je jina smes , ale verze Dakar se to nemelo dotknout a taky jsi psal, ze snizili rychlostni index.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Na těch fotkách s utrženými špunty jsou rozdíly...u těch co tu dával Suky je to stržený na plátno ( nebo z plátna? ) Kdežto na fotce od Rudy se to krásně utrhlo v materiálu..přijde mi, že každá je jiný případ
Upravil tomtom dne 11.10.2015 21:18
A ono to tak skutečně je. Na tom obrázku je jasně vidět, že odešly ty velké figury tzn. že došlo k přehřátí v místě největších ploch. To, že je venku 8 stupňů je pravda, ale jestli tam měl nafoukáno třeba 2,3 a jel z maželkou na pohodu 140 km/h, tak se to stane taky. Nejde dělat závěry z jednoho obrázku. Bylo by objektivní kdyby ten kámoš po pravdě řekl jak to bylo. Nám se to na Dakarce stalo jednou když kámoš jel na dvouvačce a honil nás na dálnici cestou do Rumunska. Mazal s tím 160 a po 150 km bylo vymalováno (guma se prostředkem rozpadla) i přes to s ní celé Rumunsko dojel a sám uznal, že je ko..t. Mně to při testech vycházelo obdobně. Je potřeba si uvědomit, že ta guma není určena k rychlým dálkovým přejezdům.
To jsou pouze kecy a jenom kecy.
Jezdím výhradně na zadním kole E-09 Dakar a to co se děje letos je strašné!!!
Popisuji tady but vlastní zkušenosti nebo někoho jiného ale byl jsem u toho.
To co je vidět na fotografii letos dvakrát. Jednou ve skupině čtyř motorek přesun do Benátek na trajekt. Před začátkem cesty kontrola tlaku u všech motorek a během cesty také jedna kontrola. Rychlost do 130km/h a přesto jedna dopadla jak na obrázku. V okamžiku zjištění poškození kontrola tlaku a ten OK. Proč to ostatní pneu neudělaly? 1x F650GS, 2xF800GS, 1x Triumph 800Xc. Pneu foukány na 2,9
Další případ 2x F800GS po dálnici cca 50km rychlost 140-150 jedna pneu opět jak na fotografii. Měření tlaku OK.
Třetí příklad výlet na alpské šotoliny najeto 2900km utrhané špunty a výška dezénu do 3mm (reklamováno vráceny peníze). Přesun po dálnici do 130km tlak OK.
Guma dopadla hůře než když jsem se vrátil loni z Gruziie po 8400km.
Čtvrtý případ tentokrát s E10 Dakar výlet na Korsiku 3400km guma KO. Bez poškozených špuntů ale ojetá.
Ještě jednou není to moje první zkušenost s Mitasem jezdím je několik let ale to co prodávají tento rok je hrůza.
A to se dokonce prodávaly E-09 s idexem T to je do 190km/h. Takže mají vydržet stálou rychlost 190km/h bez ohledu na teplotu. Ted jsou myslím s idexem R 170km.
Upravil machcomp dne 11.10.2015 22:34
BMW F800GS Adventure
Já teď jezdím (něco přes 1300km) vzadu E09 se zeleným pruhem (byla tady v nabídce za 1200 od Joea). Teoreticky nejměkčí směs. Na suchu na asfaltu vynikající (jen trochu nervózní na podélných nerovnostech), za tepla krásně kontrolovatelné drifty, kreslí čáry na asfaltu a nic se neulamuje. S tlakem 2,5 za studena jsem s ní jel 30km v kuse 140kmh a bez náznaku problému (bez bagáže). Na suché šotolině fakt slušná guma, hrabanka s listím ve výjezdech slušný. Na mokru na asfaltu je to ale zase špatný, na trojku úplně kdykoli při silnějším přidání prohrabu, a i na 4ku při zrychlování z 90kmh jsem jí plynem roztočil. Ale i tak bych si ji jí koupil znova, jestli ještě budou, za 1200 kč to byl dobrý kauf. A propos, budou ještě někdy k mání? Nikde jsem jí v nabídkách neviděl.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
A ono to tak skutečně je. Na tom obrázku je jasně vidět, že odešly ty velké figury tzn. že došlo k přehřátí v místě největších ploch. To, že je venku 8 stupňů je pravda, ale jestli tam měl nafoukáno třeba 2,3 a jel z maželkou na pohodu 140 km/h, tak se to stane taky. Nejde dělat závěry z jednoho obrázku. Bylo by objektivní kdyby ten kámoš po pravdě řekl jak to bylo. Nám se to na Dakarce stalo jednou když kámoš jel na dvouvačce a honil nás na dálnici cestou do Rumunska. Mazal s tím 160 a po 150 km bylo vymalováno (guma se prostředkem rozpadla) i přes to s ní celé Rumunsko dojel a sám uznal, že je ko..t. Mně to při testech vycházelo obdobně. Je potřeba si uvědomit, že ta guma není určena k rychlým dálkovým přejezdům.
To jsou pouze kecy a jenom kecy.
Jezdím výhradně na zadním kole E-09 Dakar a to co se děje letos je strašné!!!
Popisuji tady but vlastní zkušenosti nebo někoho jiného ale byl jsem u toho.
To co je vidět na fotografii letos dvakrát. Jednou ve skupině čtyř motorek přesun do Benátek na trajekt. Před začátkem cesty kontrola tlaku u všech motorek a během cesty také jedna kontrola. Rychlost do 130km/h a přesto jedna dopadla jak na obrázku. V okamžiku zjištění poškození kontrola tlaku a ten OK. Proč to ostatní pneu neudělaly? 1x F650GS, 2xF800GS, 1x Triumph 800Xc. Pneu foukány na 2,9
Další případ 2x F800GS po dálnici cca 50km rychlost 140-150 jedna pneu opět jak na fotografii. Měření tlaku OK.
Třetí příklad výlet na alpské šotoliny najeto 2900km utrhané špunty a výška dezénu do 3mm (reklamováno vráceny peníze). Přesun po dálnici do 130km tlak OK.
Guma dopadla hůře než když jsem se vrátil loni z Gruziie po 8400km.
Čtvrtý případ tentokrát s E10 Dakar výlet na Korsiku 3400km guma KO. Bez poškozených špuntů ale ojetá.
Ještě jednou není to moje první zkušenost s Mitasem jezdím je několik let ale to co prodávají tento rok je hrůza.
A to se dokonce prodávaly E-09 s idexem T to je do 190km/h. Takže mají vydržet stálou rychlost 190km/h bez ohledu na teplotu. Ted jsou myslím s idexem R 170km.
žádnej index nenahradí chybějící IQ
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jenomže je tu jedno ale. Pokud tu gumu přehřeji třeba ihned po přezutí tím, že jedu rychle i na vcelku krátkém úseku, tak na pneumatice nemusím nic poznat a projeví se to až při postupném najíždění kilometrů a klidně se špunty začnou trhat třeba až po 2000 km. Když se na ty obrázky pozorně zadíváte při zvětšení je vidět jak je ten materiál jako by spečený. Proč se většinou figura utrhne úplně u paty na plátně a nebo je tam od prostředka výduť? Proto, že je to v místech kde je teplotně nejvíc namáhaná a nestačí se chladit. Za poslední roky jezdím vzadu jenom E-09 (pokud netestuji jinou) a nikdy se mi to nestalo. Omlouvám se - jednou, ale to bylo účelově Nejdůležitější je to neuhnat v době kdy je pneumatika nová tedy s figurou vyšší jak 10 mm. Proč je k tomuto efektu E-10 méně náchylnější? Proto, že má o celé tři milimetry nižší a podstatně větší figury, tzn. lépe se teplo odvádí na podložku (asfalt)
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Rudo jak je to s těma e09 se zeleným pruhem?Taky by jsem měl zájem jako Mel.
Jinak aby jsem přispěl..e09 dakar jsem měl a byl jsem maximálně spokojenej.Teď mám nazuty Karoo3 a ty jsou sice lepší na silnici při rychlé jízdě ale jinak slabej průměr..Ještě by to chtělo doladit tu přední e09 a byla by to paráda.Na zadek pro mě e09 nemá chybu!
per aspera ad astra
Ta predni E09 vzdy byla na houno, ja sem ve verzi 231" zacal pouzivat Mitas XT, ale panove z Mitasu rozhodli, ze tato pneu neni zajimava tak ji zrusili. Jinak alternativa k E09 v 19" by mohla byt TKC, ale jen do urciteho stupne OFF. Jinak kluci pouzivaji zadni OFF gumy v 19" dopredu
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
No ten předek je opravdu problém..Teď přez zimu spáchám přední 21" kolo a bude. 19 ku si nechám v záloze a budu spokojenej parchant.
per aspera ad astra
schrek napsal:
Ta predni E09 vzdy byla na houno, ja sem ve verzi 231" zacal pouzivat Mitas XT, ale panove z Mitasu rozhodli, ze tato pneu neni zajimava tak ji zrusili. Jinak alternativa k E09 v 19" by mohla byt TKC, ale jen do urciteho stupne OFF. Jinak kluci pouzivaji zadni OFF gumy v 19" dopredu
Nemáš pravdu pokud myslíš, že o tom rozhodli pánové ve Zlínském nebo Pražském mitasu. Bylo to tak trochu o nás bez nás. Pneumatiky jsou zboží jako každé jiné a pokud se jeden výrobní segment neprodává dle představ, tak by se jeho výroba měla zrušit i když s tím nemusíme souhlasit, ale co už. Je to hra čísel. A s tou zadní 19 na předku je to jen pro silné povahy a mimo silnici. Kdo vyzkoušel ví. Proč si myslíte, že zrušili výrobu oblíbené Karoo II pro velká cestovní endura. Pro ty samé problémy jako má E-09 při vyšších rychlostech. Motorky jsou rychlejší a silnější a je podstatný rozdíl jestli jedeš na E-09 a spěcháš na 1100 GS nebo na 1200 GS dvouvačce, byť ve stejném rozměru. Za pár let se může stát, že se budou dělat pneumatiky na endura jen v dezénech typu Karoo III, TKC 70 nebo Haidenau Scout a výrobci budou vysmátí nebudou témeř žádné reklamace a mi budeme nasraní.
Upravil joe dne 12.10.2015 18:57
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
joe napsal:
Za pár let se může stát, že se budou dělat pneumatiky na endura jen v dezénech typu Karoo III, TKC 70 nebo Haidenau Scout a výrobci budou vysmátí nebudou témeř žádné reklamace a mi budeme nasraní.
Když jsou lidi dementi a jezdí na Korsiku na 09kách,tak se není čemu divit...
Všechny GS budou vypadat jak RT a špunty na pneu budou jen namalovaný...hlavně pozérství za každou cenu a pak strašnej brek,jak nic nefunguje
Místo vyřizování reklamací bych rozdával poukazy na lobotomii
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
A zapomeňte na to, že pokud má pneumatika rychlostní index třeba 170 km/h, že má vydržet stálou rychlost 170. Je to pouze informace která vám zaručí, že se guma neroztrhne a vy se na ní nezabijete. To, že Vám shoří je trošku jiná kapitola. Ta pneumatika musí tuto zkoušku abslolvovat dvakrát po deseti minutách s povoleným zatížením. A dělají to tak všichni výrobci.
joe přiložený následující obrázek:
[115.47Kb]
Upravil joe dne 12.10.2015 20:07
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
ty mitasky na motorky od 70kw vys uz proste nepatri - u 1100-1150 a 800 gs je to ještě prijatelny ale na 1200 a silnejsi pokud se chcete povozit tak je tam proste nedavejte a nebo s tim musite pocitat ,je to traktor za supr prachy a podle toho se s nima musí jezdit - když na 800ce tlacim kudlu v serpentynach 07ka to bezproblemu prenese , kamos uz na tygru 955 když zacne tahat ze zatáčky full v otáčkách tak ta guma ujizdi a doslova se hobluje a to i zasucha - lame se to kolem tech 70kw a 90-100Nm je to proste fyzika , ja je jezdil dycky bezproblemu a dycky jezdit budu - do silnejsi moto uz nejspis nepujdu :-) na 09ce jsem ted odjel spanelsko - v terenu supr ale logicky na dalnici koncila nova kolem 125 jeta uz sie nechala tak 135 - na 1V na pohodu ale zkouset na tom 150 na velky moto to je vstupenka do nebe
Upravil milanek dne 12.10.2015 22:02
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Ma to cenu vubec kupovat? Premyslim, jestli E-09 nebo E-10 a u obou lidi pisou, jak jsou letos mekky a jak mizi pred ocima... Mam ted E-07 a taky bych rekl, ze drivejsich 15k km nedaji ani nahodou... Ale za ty prachy vydrzi a zvladnou fakt dost!
Upravil BURE dne 13.10.2015 10:09
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!