Po přečtení obou dílů cestopisu od dufina v Motoroute (mimochodem moc pěkný) myslím že v jeho případě se na poškození motoru podepsalo několik shodných náhod které neměl možnost v daný čas na daném místě řešit ihned.
1.vadný termostat a následné zavzdušňování chladícího systému kvůli kterému docházelo k přehřívání motoru a ventilátor to nedokázal v tak vysokých teplotách uchladit.
2.v návaznosti na to mu začalo problikávt mazání čož sice po dolití oleje přestalo ale v tu dobu už mohly být šálky chycené ?
3.jak napsal motorový olej měl za sebou 13000 km a to v tak těžkých podmínkách a teplotách místy 49°C je podle mě velký nájezd.
Jisté je že ta motorka dostala sodu a za takových podmínek by asi měly problémy i jiné značky motorek. Pro mě z toho plyne že při běžném používání motorky (lehký až středně těžký of - každý má hranice někde jinde) a při správné péči by neměl být problém. Čím více sportovněji založená je , tím více se o ni musím starat.
diky Rosto.
Psal jsem to tak, jak se to skutecne udalo.
Jeste maly detail:ten termostat se projevoval tak, ze pri prudkem ubrani plynu, z exapanzni nadrze zacala strikat gejzirkem voda az na budiky.
V servisu jeste technik menil tusim nejaky pretlakovy ventil, ze pry to tam uz jednou mel.
Pamatuju si to jak dneska, ten vnitrni strach a obavu ze konec. Jedu do kopce fakt hustej kamenovyjezd a ta kontrolka me vydesila. Slezu a koukam hladina mezi ryskami. Jelikoz blikani jsem neznal. v ty pustine jsem nahodil laptop a pdf manualu ctu "nizka hladina oleje". Jenze ho tam bylo podle merky OK. Takze me napadaly teorie rozbiteho olejoveho cerpadla a pod. Po doliti asi 2dc to prestalo
No uz jsem o tom vsem napsal docela dost
Upravil dufino dne 21.02.2012 14:03
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Po vsetkych tych info ktore som sa dozvedel o klepani motora na tomto fore u f800 gs, som znervoznel,kupil som na jesen zanovne moto f 800 gs-7tiskm. Da sa predist takejto "tragedii" s motorom , pri pravidelnej vymene oleja pri 10tis.km, pri dodrzanej hranici- 1cm nad riskou? jazdim skor lahku adventuru, bez extremov v terene. Nikde som sa viac nedozvedel, ako to co pisete. Aky pocet motorov to postihuje, ci to je zanedbatelne mizive 000nic %,alebo sa treba vazne obavat, aj ked ho setrim. ? GEORG
Klid. Nedávej víc oleje, dej jak má být- klidně na horní hranici- zahřátý olej- nešroubuj zátku jen přilož na závit.
Nervozní začni být až ti začne něco rachotit, a osobně si myslím že to nepřijde. Strach ma velké uši. Je to zbytečné zatěžování osobního softvéru nic s tím neuděláš, akorát budeš mít vředy.
>Juraj Proto vzniklo toto vlákno aby jsme se něco pokud možno dověděli a vyvarovali se rizikových činností.Myslím že je okolo toho trochu hysterie ale nedivím se,nikdo nechce po tom co pořídí za ranec peněz motorku ještě do ní sypat další obrčástky; já osobně se budu o moto starat a užívat tak jako o každé před tím jen snad s tím rozdílem že hladinu oleje budu držet na horní rysce + toť asi vše co jsem si z této dlouhé debaty vzal,ale informace jsou vždy dobré tak je ku prospěchu to sledovat.Doporučuju ti totéž v klidu jezdi,starej se o moto a vše ostatní je v rukou páně (jak říkáme my ateisti) PS pokud nejsou k dispozici věrohodná čísla (%) těchto závad oproti počtu jezdících motorek,tak je to převážně ,,vaření z vody".
Mám na to stejný názor a až se oteplí a začnem se víc věnovat samotnému ježdění tak to vlákno vyšumí a nám zbude jen požitek z jízdy na dobře vybrané motorce.
Tak ste ma ukludnili. Od novembra sa tesim ze ju znova osedlam a uz je to za dverami,.Myslim ze po takej starostlivosti ako ma u mna sa mi snad neodvaci niecim nekalim.Zaroven dufam, ze v letnych mesiacoch nejake to stretko na Slovensku, ci v Cechach dame! Za cestovnu adventuru som dal dost penazi, a stale sa drzim nazoru ze BMW GS raz a navzdy, je to diagnoza..Mna to chytilo tesne pred 40kou, uz ma to nepusti.
kim: No myslím, že ta skutečná procenta se asi nedozvíme...
Juraj: A co máš za ročník... jestli 2010+ asi bych ohledně motoru byl vklidu. Teda (už jsem to tady psal) podle mých info je nepoměrně menší poruchovost (motoru) od tohoto roku výroby...
BTW: Ohledně histerie - jestli poukazujete na mou osobu, tak z toho trágo nedělám, ale holt to zamrzí. Právě proto, že to je GS a má to jistou pověst. A pak vidím jak kámoš na TA už nerušeně 10 let jezdí a já to mám v servisu :-( To holt nasere...
Navíc je prostě potenciál, že když se to opraví (vymění klika a vyvyžovák - respektive šála) může to klidně začít znova... IMHO kůli té vaně (ať už mazáním či vybracemi).... toť vsjo, přátelé.
diaboluss napsal:
kim: No myslím, že ta skutečná procenta se asi nedozvíme...
Juraj: A co máš za ročník... jestli 2010+ asi bych ohledně motoru byl vklidu. Teda (už jsem to tady psal) podle mých info je nepoměrně menší poruchovost (motoru) od tohoto roku výroby...
BTW: Ohledně histerie - jestli poukazujete na mou osobu, tak z toho trágo nedělám, ale holt to zamrzí. Právě proto, že to je GS a má to jistou pověst. A pak vidím jak kámoš na TA už nerušeně 10 let jezdí a já to mám v servisu :-( To holt nasere...
Navíc je prostě potenciál, že když se to opraví (vymění klika a vyvyžovák - respektive šála) může to klidně začít znova... IMHO kůli té vaně (ať už mazáním či vybracemi).... toť vsjo, přátelé.
Neměl jsem na mysli tebe v souvislosti s histerií myslím to všeobecně;asi bych taky nebyl v pohodě kdyby se mi to přihodilo
Mam rocnik 2008, motorka bola v takom stave kupovana, ako keby mala 0km, totalna novota,rukovate,pedale,pneu,proste novota, kupovana v Nemecku Motorrad Bayer gmbh(mimochodom, vazne seriozna firma!),pisal som im dnes o tomto probleme diskutovanom na nasich forach, prave mi odpisali, ze takyto problem este doposial neriesili,. Preto si myslim , ze ak takyto problem vznikne, je to asi sposobene tak trochu i majitelom, ktory si zmyli cestovne enduro s ostrou husquarnou, a brechit motora nakloneny o 90 st. mu neprospeje(pri padoch.)Zostava nam len dufat, a spolahnut sa na "sudruhov z NDR" ze neurobili az taku velku chybu, .
Čau,
tak jsem to všechno přečetl..
Na jednu stranu mi z toho asi brzo praskne hlava, ještě, když mi stojí v garáži 800GS r.v. 2008 :-D (za kterou jsem rád-na podzim jela jako po másle)
Na druhou stranu vlastně stejně nic nenadělam. Prostě jezdit a čekat, to je asi jediné řešení co ?
vacek napsal:
Čau,
tak jsem to všechno přečetl..
Na jednu stranu mi z toho asi brzo praskne hlava, ještě, když mi stojí v garáži 800GS r.v. 2008 :-D (za kterou jsem rád-na podzim jela jako po másle)
Na druhou stranu vlastně stejně nic nenadělam. Prostě jezdit a čekat, to je asi jediné řešení co ?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Po spoustě času strávených nad výše zmíněným problémem mám nové poznatky.
za prvé: Arogance BMW je donebevolající. Na maily neodpovídají, telefonáty řeší stylem: máš problém, je totvůj problém a objednej si od nás nové (předražené) díly nejlépe celej motor!
za druhé: Problém klapání (jak už jsem psal) je výrazně vyšší u modelů 08/09. Ale důvodem je (podle zdrojů z Německého servisu) použitý materiál na klikové hřídeli. Od modelu 2010+ je klika z "lepší" oceli a tudíž to vydrží to, co má (mělo by).
Tedy jak jsme zde špekulovali o té polovaně, zdá se, že to asi nebude tou pravou příčinou. Např. u modelů ST se dává i do nových modelů (2010+) a problémy tam nejsou. Takže (dle mého názoru) ty pozmněněné polovany na novějších GS motorech jsou spíš z hlediska toho mazání či obtékání oleje... ale to je můj dohad, nemějte to za bernou minci...
a za třetí:
Nechám to opravit tím způsobem, že (co mi zbejvá) koupím od BMW fungl novou klikovku a vyvažovací hřídel (z toho lepšího matriálu) a dám to do toho mýho motoru. A budu doufat, že tím ten problém bude odstraněn :-)