svejkyblack: nevím co myslím tím "při navigaci". Jako že nejde regulovat hlasitost zvuku pokud navigace říká hlasové pokyny? Tak to mě jde jak s F5MC tak F5XT. Oboje jsem dneska důkladně zkoušel a rozhodně jde snížit hlasitost i během okamžiku kdy navigace říká hlasový pokyn. Používám profil "otevřená helma" a hlas "Zuzana" s vyslovováním názvů ulic.
Naopak hlasitos v zumu mi při připojené BT sadě nejde. Píše to že hlasitost se ovládá na přilbě.
Jedno Zumo z prodaných 50ks máme už "mrtvé" taky. Nepodařilo se to rozchodit ani v garminu - odhaduji že odešla elektronika. Cyklický restart se dá brejknout a provést tovární reset a jde zapnout sledování které dělá záznamy o problémech a v okamžiku kdy dojde k zásadní chybě, která vede k restartu, to zapíše dump, ze kterého se dá vysledovat který modul to způsobil a proč. Já měl zatím všechny loopcrashe způsobené mapami kromě jednoho, kdy jsem si omylem nahrál waypoint s nesmyslnými souřadnicemi a zapomněl na to a zmáčknul jsem ho ukázat na mapě.
Navigace se pochopitelně bude vychytávat. Je tam spousta věcí, které by měli dořešit - mám tady teď další testovací verzi v jedné z beta navigací, která konečně přináší čtyři datová pole na stránce kompasu a další vychytávky, které se mi líbí ale kdy to bude hotové pro release, to netuším. Odhaduju že nový sw bude nejméně každý měsíc, možná i častěji.
Každopádně u F5MC bych taky viděl že by měli trošku pohnout s vývojem dalších verzí, protože tam rozhodně není všechno OK a když řešíme nějaký problém, tak si vždycky nejdřív zkouším jestli to dělá také v F5XT, protože některé věci v MC jsou udělané divně - třeba mute mikrofonu v různých situacích, kde pak MC "zapomene" že je vypnutý a nezapne ho. Ale vývoj probíhá docela rychle a český dovozce je v programu beta testerů, takže na to celkem tlačí. Jsou to nové výrobky. Ale ani jedno ani druhé nepovažuju za nějaký zásadní problém. Konkrétně u Zuma 590 si nedovedu představit návrat k 660. Je to docela šílený, jak si člověk zvykne na tu rychlost a displej. A spousta práce leží na vývojářích map - drtivá většina problémů je způsobená tím, že mapy CN2014.4 zdaleka nejsou na úrovni, kterou by potřebovala ta navigace aby se využily možnosti výpočtu, které nabízí. V mapách se správně nerozlišují dálniční známky pro motorky a auta i když to navigace umí, dokonce většinou ani rozdíl mezi placenou silnicí a silnicí zahrnutou ve vinětách. V řadě zemí nejsou v mapách údaje o vyhlídkových místech, které se zahrnují do výpočtu trasy okruhových vyjížděk. Atlas ČR je v tomhle ohledu téměř mrtvá věc, praktický význam má jen pro hledání specifických adres v ČR, kde má myslím lepší databázi než mapy CN. V testovací navigaci mám teď nahranou testovací mapu 2015.10 IC, což je beta verze mapy která chodí jen v těch testovacích navigacích a má o solidních 22% větší velikost, což přičítám právě těm rozšířením databází.
Nicméně z těch asi padesáti prodaných navigací mám jen jednoho zákazníka, který s ní byl absolutně nespokojený a nevyhovovalo mu na ní prakticky nic. Vadila mu logika výpočtu trasy, rozdělení omezení kudy nejezdit a vlastně všechno. Lidi bojují s tím nastavením dálničních známek a zapomínají používat volbu "dálnice" v navigaci, vůbec nepoužívají režim výpočtu "klikaté cesty" který eliminuje hlavní tahy a přijde mi naprosto ideální pro ježdění mimo dálnice a hlavně - pořád zadávají trasy mimo dálnice a placené silnice o délce tisíců kilometrů. I když ta navigace má mnohem víc paměti pro výpočet, tak nejde zadat trasu Praha - Gibraltar mimo dálnice a placené silnice, prostě to je moc. No vlastně právě tuhle trasu to spočítat víceméně umí (alespoň moje gama verze jí spočítá na 90% a zbytek dopočítá po ujetí asi 400km - ale trvá jí to dost dlouho). Je to příklad nesmyslu - když pak na trase 2800km dlouhé člověk odbočí na benzínku, tak to začne přepočítávat ten zbytek. Navíc pak ihned počítá téměř stejně dlouho druhý průchod (mimo placené silnice) kde paměť stačí na nějakých 80% trasy. Takovou trasu mimo dálnice a placené (to znamená se spoustou navigačních řádek v itineráři) je potřeba rozdělit třeba na jednotlivé dny apod. Zumo 590 umí mnohem víc než jiné navigace ale tohle prostě taky nezvládne. Když povolím dálnice, tak tu trasu spočítá za 35s. To mi přijde celkem v pohodě. Ale jakmile se začne omezovat mimo dálnice, tak je to pomalé. Ale stačí třeba ta samá trasa s využitím zatáčkovitých silnic, což vynechá hlavní tahy a trasa je spočítaná za asi čtyři minuty. To je relativně děsně pomalé ale ta trasa je fakt složitá.
SD karta: navigace na kartu pochopitelně umí zapisovat (jde na ní třeba uložit GPX data), takže při loopcrashi se může stát, že zůstane otevřená při zápisu a poškodí se. Mě se to teda zatím nestalo ale myslím si, že se to stát může.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Neprochazel sem vsechny prispevky, takze jste to mozna uz zminovali: naplanovane trasy se na 590 jmenuji "neplanovane trasy"... Asi preklep. Jinak jsem se vsim spokojeny. Vetsinou kdyz sem na neco nadaval, tak jsem mel jen ja spatne nastaveni.
schrek napsal:
skoda, ze si nenapsal driv, ja sem dal ted ADQC27, vyzkousim a mam i matnou ARMR220 dam casem, ale sedla velikostne jak prdel na hrnec nadhera presne jak jsem u VIKUITI zvyklej
Hm, tak to já teda říct nemůžu. Dneska mi dorazila ARMR220 tak jsem jí tam chtěl lípnout. Začal jsem z jedné strany displeje pěkně vyhlazovat aby se nedělaly bublinky a když už jsem byl na druhé straně tak jsem zjistil že se mi tam nevejde cca tak o 1 mm. Takže znova strhnout, zastříhnout, přitom se mi na tu folii chytlo nějaké smítko a ve finále na jednom kraji stejně úplně nepřilnula. Kdybych to tušil, tak jsem jí zakrojil ještě s tou ochrannou fólií a byl klid ale takhle to byla děsná pakárna a s výsledkem teda moc spokojenej nejsem. Jinak když to srovnám s Invisible Shield co jsem dával na 660ku tak bych řekl že je to némlich to samý. Akorát ten se tenkrát aplikoval na mokrý displej.
Některým stačí motocykl, jiní potřebují BMW
schrek napsal:
skoda, ze si nenapsal driv, ja sem dal ted ADQC27, vyzkousim a mam i matnou ARMR220 dam casem, ale sedla velikostne jak prdel na hrnec nadhera presne jak jsem u VIKUITI zvyklej
mam oboji zkusim matnou na NAV5.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jsem se včera konečně utrhnul od dětí a vyzkoušel nové Zumo na motorce. Musím říct že výměna 660ky za 590ku už jenom kvůli čitelnosti displeje za slunečného počasí jaké včera panovalo, stála za to. Neříkám že by to nemohlo být lepší ale konečně navi na které taky něco vidím. Dalším, pro mě obrovským plusem, je rychlost s jakou se dá procházet mapou bez nepříjemného zadrhávání a načítání mapového podkladu. Displej je také mnohem citlivější na dotek než 660ka což dělá procházení také mnohem příjemnějším. Co se týče menu už tu bylo leccos řečeno, mě se třeba líbí rychle přístupné doplňkové funkce přímo z mapy. Co mi naopak nevyhovuje a nevím zda to jde nějak nastavit je, že když naviguji tak mám mapu orientovanou ke směru jízdy. V momentě kdy chci mapou procházet se nepřepne na zobrazení orientované k severu ale zůstává orientována směrem k jízdě a já musím vždycky zobrazení přepnout ručně. Další poznatek je že když se importuje dlouhá trasa tak 590ka jí oproti předchůdci automaticky rozdělí a uloží s pořadovým číslem za názvem trasy. Bohužel ani já jsem se nevyhnul bugu a navi mi najednou z ničeho nic přestala dávat navigační pokyny. Pomohlo až ukončení a opětné spuštění navigování po trase. Takže za mě co se týče hardwaru tak a firmware se snad časem odladí.
Některým stačí motocykl, jiní potřebují BMW
Jinak ale nemůžu říci nic proti 590, je opravdu super ale prostě se to takto stalo. Cyklický restart byl vyřešen tím jak Tomas TT píše nicméně se v záznamu nic nenašlo, což bylo trochu podivné. Ale máká nadále a doufám že bude. Ta hlasitost při naváděni nám opravdu nejde regulovat na F5MC ale občas ano i po výměne F5. Kde najdu ten profil otevřená helma? Díky a Zumu zdar..
svejkyblack napsal:
Jinak ale nemůžu říci nic proti 590, je opravdu super ale prostě se to takto stalo. Cyklický restart byl vyřešen tím jak Tomas TT píše nicméně se v záznamu nic nenašlo, což bylo trochu podivné. Ale máká nadále a doufám že bude. Ta hlasitost při naváděni nám opravdu nejde regulovat na F5MC ale občas ano i po výměne F5. Kde najdu ten profil otevřená helma? Díky a Zumu zdar..
Profil otevřená helma je v nastavaní F5MC, takže ve sluchátku...
svejkyblack napsal:
Jinak ale nemůžu říci nic proti 590, je opravdu super ale prostě se to takto stalo. Cyklický restart byl vyřešen tím jak Tomas TT píše nicméně se v záznamu nic nenašlo, což bylo trochu podivné. Ale máká nadále a doufám že bude. Ta hlasitost při naváděni nám opravdu nejde regulovat na F5MC ale občas ano i po výměne F5. Kde najdu ten profil otevřená helma? Díky a Zumu zdar..
Profil otevřená helma je v nastavaní F5MC, takže ve sluchátku...
budu to tam hledat..Jen trochu škoda že to není tak super zvuk jako u starejch F4 ale prý na tom makají..
svejkyblack napsal:
Jinak ale nemůžu říci nic proti 590, je opravdu super ale prostě se to takto stalo. Cyklický restart byl vyřešen tím jak Tomas TT píše nicméně se v záznamu nic nenašlo, což bylo trochu podivné. Ale máká nadále a doufám že bude. Ta hlasitost při naváděni nám opravdu nejde regulovat na F5MC ale občas ano i po výměne F5. Kde najdu ten profil otevřená helma? Díky a Zumu zdar..
Když to takhle chceš sledovat, musí se zapnout logování chyb. Jinak to nezapisuje téměř nic - jen stavy jako že je nízké napětí apod. V servisu to určitě vědí. Teprve s tím zapnutým logováním se čeká nebo zkouší vyvolat chyba a pak to udělá záznam. Ne vždy ale třeba pády způsobené chybou v mapě to zapisuje. V CN 2014.4 je fůra problémů s tím, že zadáš "povolit vinětu" a "povolit mýta" a zjistíš, že ty úseky dálncie, nejsou spojitě označené jako že tam je potřeba dálniční známka. Jak se úseky které mapují různé firmy (?) napojují, tak tam může být přerušení. U starých navigací to nevadilo ale když podle těch kritérií plánuješ na Z590, tak to způsobí crash.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak Zumo a různé typy sluchátek a sluchátkových sad beru na Travel Event, takže když to někdo bude chtít zkoušet, stačí říct.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ještě k tomu audio - moc se to neví ale v nabídce je takový propojovací kabel, který se na jedné straně zastrčí do F5 a na druhé straně asi 10cm kabelu je váleček s 3.5mm jackem. Jdou do toho zapojit jakákoliv sluchátka a pokud je ten jack trojpólový (což dneska často bývá) s mikrofonem na kabelu nebo v mušli, tak to funguje jako normální handsfree. Je to myšlené třeba na kolo nebo jakékoliv jiné aktivity kde se nepoužívá helma ale stačí ty sluchátka rozebrat a pokud to má člověk jen na audio bez telefonování, tak to jde použít taky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
schrek napsal:
skoda, ze si nenapsal driv, ja sem dal ted ADQC27, vyzkousim a mam i matnou ARMR220 dam casem, ale sedla velikostne jak prdel na hrnec nadhera presne jak jsem u VIKUITI zvyklej
Hm, tak to já teda říct nemůžu. Dneska mi dorazila ARMR220 tak jsem jí tam chtěl lípnout. Začal jsem z jedné strany displeje pěkně vyhlazovat aby se nedělaly bublinky a když už jsem byl na druhé straně tak jsem zjistil že se mi tam nevejde cca tak o 1 mm. Takže znova strhnout, zastříhnout, přitom se mi na tu folii chytlo nějaké smítko a ve finále na jednom kraji stejně úplně nepřilnula. Kdybych to tušil, tak jsem jí zakrojil ještě s tou ochrannou fólií a byl klid ale takhle to byla děsná pakárna a s výsledkem teda moc spokojenej nejsem. Jinak když to srovnám s Invisible Shield co jsem dával na 660ku tak bych řekl že je to némlich to samý. Akorát ten se tenkrát aplikoval na mokrý displej.
tak me to krasne sedlo, ona je dost presna, takze pokdu to nedes opravdu na presne tak ji tam proste nedostanes. U me nejde vubec poznat, ze tam je. jen kdyz to podrobneji zkoumas.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Jinak moje postrehy za prvich 750km se ZUMEM. Display je super pri plnem slunecnim svitu a za sera, ale jak je pod mrakem tak je to horsi. Me se zatim BUG nepodaril , že by se mi navigace vypla, ale vcera sem dal navigovat z TT DAY a z nepochipotelnych duvodu mi to u Jihlavy uhlo z dalnice a navigovalo podel dalnice a za ca 20 km se to zas na dalnici napojilo, nastaveno nejrychlejsi trasa, samozrejme sem zustal na dalnici a neuposlechl navigaci a trasa se casove zkratila o 15min .
Jinak melo by fungovat takovy to okynko na razeni do jizdnich pruhu, musi se to nejak nastavovat nekde nebo to ma naskakovat automaticky? Me to nejde teda.
schrek přiložený následující obrázek:
[26.4Kb]
Upravil schrek dne 26.05.2014 10:55
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
To okýnko funguje jen s mapou CN a funguje to někdy i v ČR, tuším třeba na výjedu z pražského okruhu na dálnici na Plneň to tam skáče, každopádně hlavně v cizině - hned za hranicema za Rozvadovem jsem viděl to aktivní řazení..
To že tě to někde chce vést jinudy může dělat "my trends" pokud to máš aktivní - navigace může upravovat trasu podle historie jízdy v tom místě, pokud třeba někde bývají kolony a objíždělo se to apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jojo, to je ono. Na jiných navigacích se to jmenuje my trends.
To zobrazení se dá vyvolat i v simulaci, pošlu ti souřadnice kde to ukazuje 100%
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
oki diky posli, jinak ve stredu bych se mel ukazat a mozna stihnu i skoleni pokud bude cas
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček