Vlnovy profil na unaseni kola taky nejde jen tak vykudlat. Nejaka presnost se dodrzet musi. Cela tato vlnovka je utopena oproti celu kola o nekolik milimetru a tak to vyrobit neni uplne sranda. Samozrejmosti je 3D model a z CAMu vygenerovany program pro CNC stroj. Material jsem zvolil stejny jako v padesatych letech na zubata kola do zavodnich specialu Machri to byli tenkrat....
Michal21 přiložený následující obrázek:
Zdravim pri tom dnesnim svatku...Pojdme dal. Napadla me myslenka dotahnout ten zatracenej motor do konce kdyz uz. Koupil jsem prevodovku, starou, hnusnou, k nicemu, za hrozny penize a to jen proto abych se ujistil v tom, ze tenhle krok musim udelat....je to presne to co vas ted napadlo...pojdme vyrobit prevodovku na Jawa 500 OHC. Kdyz vidim co se dnes prodava za veci jako ze jeste pouzitelny chce se mi blejt. Pojdme se podivat na jedno z nekolika kolecek prevodovky abysme si nastinili, ze to neni uplne sranda takova prevodovka.
Na obrazku vidite dve velky kola s dirama a jedno s bocnim ozubenim. Bocni ovalne diry jsou zde vyuzity pro spojeni vedlejsiho kola s bocnim ozubenim a tim vlastne i zapojenim velkeho kola do tahu. V tomto pripade je dost dulezite dodrzet presnost vyroby a ovaly udelat presne po 90 stupnich, jelikoz pak dochazi k prenosu sily jen bocnim zubem, ktery je v kontaktu a ostatni se jen vezou. Aby to nebylo tak jednoduche, tak jawa tuto presnost v te dobe u prevodovek nemela ani nahodou a na par petistovkovych kolech, ktere jsem videl bylo uz od oka patrne, ze kazda dira je jinde. Bocni zuby jsou taky husty, nebot musi byt vyrobeny s podbrusem aby kolecko v ovalnych dirach drzelo a nechtelo vyskocit v tahu. Na zavodnich specialech se dokonce delalo to, ze i ovalne diry mely podbrus. Sranda co? a to se bavime o dvou koleckach...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Pojdme si dat neco na kochani. Porad existuji lide, kteri umi...Jednim takovym je pan Pejšek, ktery se specializuje na opravy hlav. Takze vyroba ventilu na zakazku, nova voditka, pruziny, misky, kameny, sedla, futra na svicky. To vse podle puvodni dokumentace...provedeni dokonale!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Jojo pan je sikovnej...a vite co je nejlepsi? Vseho se delalo X kusu, takze si to u pana pejska muze koupit kazdej...ale pssst, nikomu ani slovo, nebo maj ohc pseudo umelci a kurvi.ci cen po ojebavani a lhani lidem...
Cekani skoncilo, mame tu predvanocni cukrovi... kdyz jsme to s mirkou davali do chromovny, delali sme si srandu, ze podle terminu co nam tam dali, by se dalo stihnout dite... skoro se to podarilo...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Taky nam tady konci zas jeden pribeh soucastky...od chvile, kdy jsem u jednoho pana vyndal ze skrine nadrz minulo zhruba dva roky, naslednym procesem za desitky tisic jsem se dostal az sem...dalsi zachraneny skvost...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Hezky se na to dívá. Je vidět, že tě tahle tvoje úchylka zcela pohltila. Již se těším až budeš finišovat a budeš mít všechno nastrojeno.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Dynamo slo na repas a tesne pred novym rokem jsem dostal zpravu, ze uz je temer hotove. Vyskemral jsem od pana co to ma na svedomi fotku abych se s vami mohl podelit. Zajimavou upravou je zde predelavka na 12V s ukostrenym minus jako to maji moderni stroje. Ona dnes ta 6V soustava pomalu upada v zapomneni. Samozrejme je zde take nova hridelka rotoru a novy komutator. Nekdy fakt nechapu jak jsou nekteri lide sikovni!
Michal21 přiložený následující obrázek: