Chlapíci, mam dotaz. Při brzdění zadní brzdou na doraz (smyky na štěrku, ...) mi kardan dělá zvuky jakoby "kladivem o kovadlinu", se zapnutým ABS ještě víc.
Je to normální chování jev (na projevy BMW si stále zvykám)? Předtím jsem měl také moto s kardanem, ale tam se toto nestávalo. Je možný že by to dělaly vůle v kardanu nebo převodovce?
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Fanous napsal:
Chlapíci, mam dotaz. Při brzdění zadní brzdou na doraz (smyky na štěrku, ...) mi kardan dělá zvuky jakoby "kladivem o kovadlinu", se zapnutým ABS ještě víc.
Je to normální chování jev (na projevy BMW si stále zvykám)? Předtím jsem měl také moto s kardanem, ale tam se toto nestávalo. Je možný že by to dělaly vůle v kardanu nebo převodovce?
je to normalni. Bouchaji ty vsechny zubove vule .
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Nahodil som bocne hlinikace a od zadneho kolesa pocut valivy zvuk akoby lozisko. Ked idem pri zvodidlach alebo pri betonovej stene, je to dost slusny kraval. Bez bocnych kufrov som tento zvuk nepozoroval. Ako viem ze je velke lozisko na vymenu? Vola v kolese minimalna, takmer ziadna, ale cca 25000km stale rovnaka, kufre som dal pred tyzdnom a za tych 2000km co som urobil sa zvuk nijako nemeni. Minuly rok ked som bol na dovolenke, neviem ci to hucalo takto. Mam 99000km
Inak ked na hlavnom stojane tocim kolesom, citit a pocut brnenie, ktore je pri zohriatom oleji v hruske slabsie. Tento jav vsak trva od 75000km stale rovnako, olej v hruske menim kazdych 10000km, na magnete vypustaku mam vzdy piliny v troche sedeho maglajzu
Vůle na kole být nemusí a přesto může být ložisko KO. Můj případ. Pokud pociťuješ vrnění při otáčení, tak to tak je a vyměň ložisko. Možná ti k tomu přidají názor kluci pro servis GS kovaní (Tonda, Servisák a jiní)
Upravil joe dne 09.07.2015 18:44
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Varan : vloni, při cestě na dovolenou, jsem si všimnul (naloženej, ve dvou, s kuframa) že mi od zadku víc brní a vrní motorka. Přikládal jsem to tomu, že jsem naloženej. Při míjení třeba betonových svodidel jsem slýchával divný šustění a takový zvláštní hučení... tři dny na to, už na motorce nebylo možný pořádně jet... Za jízdy se mi kolo "hryzalo", jak se sekala a dál drtila rozlámaná klec hlavního ložiska... Kolo nemělo do stran skoro žádnou vůli... V životě jsem to na ničem nezažil a posledních asi 15km při cestě zpátky ke známému, kde jsme dovolenkovali, jsem zažil nejhorší jízdu v životě. Uplně jsem cítil a slyšel, jak to ložisko umírá víc a víc. Tahle smrt nastala během asi 400km...
Edit : to lozisko melo cca 40tkm ...
Opravu mi pak provedl Servisak. K nemu jsem mazal na vozejku
Upravil Kubrt dne 10.07.2015 09:49
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Měl bych menší dotaz. Loni v Rumunsku se mi stalo to samý co tu popisoval Kubrt. Roztrhla se klec a ložisko (kuličkové) KO. Nicméně podařilo se mi sehnat servis, který ho vyměnil (ještě v Rumunsku).
Od té doby jsem najel cca 4500km bez problémů. Teď v týdnu jsem si všimnul vůle na zadním kole. Není nijak velká, je spíš jen cítit v rukou (uchycení kola nahoře a dole) než vidět. Najel jsem ještě asi 500km a nezdá se mi, že by se vůle nějak změnila.
Příští týden ale odjíždím na dovolenou (Německo, Polsko a pak týden na Slovensku) ve dvou a celkový nájezd bude tak 3500 - 4000km. Od někoho jsem slyšel, že takováhle vůle je normální, ale já bych přísahal, že před tím tam nebyla a nechce se mi na cestu vyrážet, když nevím co to může udělat.
Motorka má najeto skoro 90 000km, já jí mám od 72000km. Co bylo měněno před tím nevím.
Osobně tipuji, že bude třeba vyměnit kuželíkové ložisko, ale chtěl jsem se předem zeptat zkušenějších co jiného by to ještě mohlo být nebo zda to je opravdu normální.
Upravil TazDevil dne 10.07.2015 12:52
Ked chytis koleso po stranach (od tlmicu a od konca motorky), vola je vo velkom lozisku. Ked ho drzis hore a dole, vola je v kuzelovych loziskach ulozenia hrusky. Neviem preco (ved vola zadneho kolesa by mala byt vsade ak je zle lozisko kolesa), no je to tak.
Mne na zaciatku dovolenky zacalo hucat lozisko, ked na stojane tocim koleso, pocut hlusny hrkot, tak velke lozisko, male lozisko aj axialne aj s guferamj je uz objednane, vsetko z bmw, spolu 215eur
Kupil som kardan z RT co mal 15000km (moj mal vydrolenu gumu, sa cudujem ze sa este nepretocil)
Vymenene:
velke lozisko
male lozisko
axialne lozisko
2x lozisko medzi kyvkou a hruskou
Gufero velkeho loziska
Gufero pred axialnym loziskom
Loziska mi vymenil a ozubenie nastavil velmi dobry mechanik na bmw, zvysok rozoberania a skladania som si spravil sam, samozrejme vsade predpisane momenty
Po vymene lozisk pocut len suchanie platniciek o kotuc, nikde absolutne ziadne vole, akurat mam pocit, ze koleso sa tazsie toci, ked ho roztocim rukou, ledva urobi jednu otacku. Pred vymenou slo o cosi lahsie
začalo mi týct gufero na vstupu do rozvodovky. Dřív než se pustím do opravy, nebo to někomu odvezu, rád bych vyzkoušel jestli je funkční odvzdušnění rozvodovky. Jak se to vůbec rozdělává? Koukal jsem v realoem, že v tom odvzdušňováku je nějakej filtr, měnil ste ho někdy někdo?
Aha,oni to tam psaný jako filtr. Tu plastovou čepičku se mi podařilo stáhnout, ale zbytek nešel. Ale ucpaným odvzdušňovákem to stejně asi nebude, to bylo jen takový zbožný přání Napíšu ti servisáku PM a domluvíme se jestli bych ti to mohl přivíst, včera ti už kvůli tomu volal Kubas a sondoval..
Saturnin napsal:
Aha,oni to tam psaný jako filtr. Tu plastovou čepičku se mi podařilo stáhnout, ale zbytek nešel............
Pod tou "čepičkou" už pak nic kromě molitanového filtru (takový molitanový váleček o průměru cca přes 1cm a délky tak cca 2-2,5 cm) není. Filtřík vyndáš např. pinzetou a vypereš ho v jarové vodě a necháš uschnout - pak ho nacpeš zpět.
Ale spíše už bude "chycené" gufero nebo ložiska.
Upravil Tonda dne 01.09.2015 20:22
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak po nedavnej vymene vsetkych lozisiek v koncaku ma po 2000km velke lozisko prave nechalo v Bosne. Vsetky loziska boli z bmw, namontovane skusenym mechanikom na bmw. Cakal som vselico, ale ze ma necha zrepasovany koncak, to teda nie
Dotycny mechanik mi povedal o dalsich troch takych istych pripadoch (ktore, nerobil on) a tiez lozisko KO. Vsetko v priebehu posledneho pol roka.
Na tom lozisku z BMW mam Made in Mexico
Coz mechanik, co mi povedia v bmw ked im poviem ze to urobilo dalsim styrom (s presne takym istym loziskom) a 2 z toho boli robene v bmw. Momentalne sedim na hoteli a snazim sa zistit kde v Bosne zozeniem to lozisko.
Nieco s tym loziskom asi nebude v poriadku ked v bmw stoji cca 80 a SKF stoji 160. Nuz mam proste smolu