DaMachy87 napsal:
CHlapy, už Druhá exide gelovka 19 AH, každá lehce přes dva roky, pak když si na motorku nesednu víc jak 14 dní tak hotovo, První rok na ne jezdím v pohode, druhý rok už je tam malé zaváhání občas a po zime už je to na palici, i když jsem je mel na udržovačce doma tak dva roky a víc ani prt, opravdu se tak hodne sama vybije ? něco po čem jít....? mám to teda na R1150R , altík dobíjí na voltmetru 14.1 V a kolikrát mi přijde jak kdyby ten startér roztáčel dva motory
Já mám Exide v druhé motorce, a vše naprosto v pohodě. I když jsem moto nechal přes zimu ležet v garáži s neodpojenou baterkou na začátku sezónu jsem přišel sundal plachtu otočil klíček a nastartoval. Používám ji i v autě mám ji ve třetím a vše v pohodě. Jednou mi baterka zlobila, ale pak jsem zjistil ze jsem si to způsobil já sám nabíjením. Musíš mi nabíječku co umí nabíjet gelové baterky. Neřeknu ti to odborné, ale gelovka potřebuje nabíjet jinak než obyc baterka jinak dochází k vysychaní gelu. U jednoho auta které moc nejezdilo jsem ji párkrát dobíjel obyc nabíječku a pak ji nechal na udrzovacce a byla KO.
Koupil jsem nabíječku co je i na gelove baterky a je vše OK...
Upravil sebatt dne 08.07.2017 11:43
Zkusil bych vytahnout, vycistit a promazat starter. Tez jsem mel problemy se startem, koupil novou baterku (nepomohla). POmohlo az rozebrani starteru, kde jsem navic zjistil zkrat na vinuti. Starter mel strasne velky odber.
Jinak ta baterka, kterou jsem vyradil, poslouzila jeste dalsi 4 roky (byt ne v BMW).
______________
R1150R 2004
Zdravím, malinko z jiného soudku, ale týkající se baterky. Musím u 11XX po odpojení baterie " kalibrovat plyn " ? Po odpojení od baterky my začala studená kouřit nespáleným benzinem, cca 1 min ale kouř fakt solidní. Je fakt že byla zima. Čeká mě seřízení, spotřeba vyšší a celkově to i déle startuje, ale to přičítám baterce která tam je kyselinová a podle mě nevhodná, koupím novou. Díky
700 GS, 1100 GS
mám to tedy přičítat tomu, že se v tom bývalý majitel vrtal, dělal si sám podtlaky atd. a když bylo tepleji tak se to neprojevilo ? Spotřeba vysoká, cca 7-8 l při celkem normální jízdě. Už je v servisu na seřízení, ale vrtá mi to hlavou.
700 GS, 1100 GS
Jirik napsal:
Podtlaky neovlivní spotřebu tolik, pokud jsi jezdil za 7-8L tak je nejspíše špatně nastavený TPS senzor.
při zapnutém klíčku bez motoru na něm bylo cca 0,145v místo zde psaných 0,37v takže nastavený špatně je. Někde jsem četl že hodnota směrem dolů je chudá směs, nahoru bohatá. Nevím, už je v servisu ...
700 GS, 1100 GS
jse mi vymlátila baterka, nechal jsem ve 1VC zdířce USB nabíječku. Baterka hyn, total. Nabijecka se nechtela chytnout. Tak jsme ji zapojili pres druhou baterku a minutku dobijeli. (dobijeni pres zdirku 12V zapalovace) myslel jsem, ze ji jiz neozivim, davala po 6ti hodinach malo 11,9 V. na nastartovani to nestacilo. Nicmene nabijecka neukazovala full. Tak jsem nechal pres noc a 13V. Zkusil jsem natocit a na brnk se syticem a paráda. pokles na 12,4 a za chvilku dobíjení a tam sem nameril myslim kolem 14ti. Takze jsem zvedav, jesi baterka je v cajku nebo ne. Uvidime po tydnu, jesi nebude zase KO.. To jen takova zimni prihoda
Mam 1150 adv, dnes mi dosla motobatt MB51814. Stara baterka melie z posledneho.
Chcel som sa spytat, ci mam pred vymenou radsej vycucnut benzin z nadrze do kanystru aby sa lepsie manipulovalo s nadrzou pri vymene baterky?
servisak napsal:
Pokud mas plnou tak klidne muzes. A preji hodne stesti s motobatt
Ano, nadrz je uplne plna.
Este mozno taka vec..Do aprila pravdepodobne na motorku nesadnem, ma vobec zmysel vymenit tu baterku uz teraz? Lebo nabijacku sice mam (aj na agm/gel), ale nema udrzovaciu fciu. Teplota v garazi celu zimu +-13 stupnov.
Hmn, su motobatt naprd? Kupoval som podla kladnych skusenosti tu na fore.
Upravil salem dne 12.01.2018 17:33
salem napsal:
Mam 1150 adv, dnes mi dosla motobatt MB51814. Stara baterka melie z posledneho.
Chcel som sa spytat, ci mam pred vymenou radsej vycucnut benzin z nadrze do kanystru aby sa lepsie manipulovalo s nadrzou pri vymene baterky?
pane lorenc uvezu to ?
Ne...
a ted ?
Ted jo... Kupredu spatki ni krok...
Kazdopadne ak na moto neplanujes jazdit do aprila urcite tam nedavaj novu. Staru odpoj vyber a nechaj moto bez baterky. Nadrz dole vobec nemusi ist teda aspon ja som nedaval a v poho som baterku vybral
BMW R1150GS 2002 white/blue
řeč bude o 1150 GSA, řešil někdo zvás na přístrojovku, či někam nějaký decentní voltmetr, měřil by kolik dává altik, neb zhasnutá kontrolka dobíjení neznamená, že je vše dobré. No a v klidovém stavu napětí baterie..
Už jsem to tu psal několikrát. Dost se mi osvědšil Koso mini 3, který do jedné škatule s hezkým bílý podsvícením kombinuje voltmetr, teploměr a hodiny. U loiuse cca za 8kil ale je to moc fajnová věcička. https://www.koso....amp;id=885
Upravil Spitfire dne 17.04.2019 17:06
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Voltmetr nepotrebuju, za ty roky uz poznam esli je teplo nebo zimatakze teplomer taky nee, hodiny tam mam a bez brejli to mam stejne rozmazany
no a na 80 g/s neni vubec nic a do garmise sem taky trefil, s mapou na nadrzi...
Kupredu spatki ni krok...
Ano ale ty si kyjovský národní úkaz a pan lorenc k tomu. My kteří nevíme jestli si už máme zapnout vyhřívání nebo ještě ne, potřebujeme teploměr a nebo abych se ptali jestli nám to při 13,9V nabíjí nebo ne, tak potřebujeme voltmetr
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90