Právě že jsem sehnal jetej přední Ohlins tak budu muset pořešit co se zadním.
Takže to zatím vidím asi na ten hyperpro. Ještě mít možnost to tak někde zkusit
Tak jsem dnes namontoval přední ohlins. První dojmy jsou že budu muset koupit i zadní ale to asi spíš Tractive.
Ale potřeboval bych radu jak to něják základně nastavit? (od čeho pokračovat v doladění)
Teď sem to dal jen jak mě to přišlo a je to dobrý ale doufám že by to ještě trochu šlo konfortněji?
Mám na prodej zadní Oehlins na 1150GSA. Resp. bude na prodej záhy, musím ho dát do servisu na kontrolu, výměnu gufera a oleje atd. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vondri napsal:
Měl bych dotaz ohledně zadního tlumiče na 1100gs. Má cenu kupovat např hyperpro nebo tractive?( pokud by na to šlo požít hydraulický předpětí z origo) nebo se tomu vyrovná repase origo tlumiče s novou pružinou?
Vůbec nepochybuj o tom, že Tractive, Ohlins nebo i Hyperpro tlumič bude o třídu lepší, než repasovaný originál s jakoukoli pružinou.
Celý Hyperpro tlumič lze koupit za cca 11000 v Touratechu a dá se na něj dát hydraulika z originál tlumiče.
Mohl jsem porovnat repasovany origo s novou hyperpro pruzinou proti novemu hyperpro tlumici i proti tractive.Mezi origo a novym hyperpro jsem rozdil nepoznal,ale tractive byl opravdu znatelne lepsi.U öhlins je fakt problem,ze ho malokdo dokaze nastavit a pocity jsou mnohdy smisene.Taky ten öhlins docela dost lidem vytekl.
vevis napsal:
Mohl jsem porovnat repasovany origo s novou hyperpro pruzinou proti novemu hyperpro tlumici i proti tractive.Mezi origo a novym hyperpro jsem rozdil nepoznal,ale tractive byl opravdu znatelne lepsi.U öhlins je fakt problem,ze ho malokdo dokaze nastavit a pocity jsou mnohdy smisene.Taky ten öhlins docela dost lidem vytekl.
Azda repas je neporuchový? Už tu bola jedna zvolávačka a Brnak Jim tiež nemá nejlepšiu skúsenosť vid...http://www.bmwgs....d_id=15650
Pokial bol prvý repas za 6k bola to kravina, ešte tak ked sa zmesti do 6k za oba budiš..
Upravil Malakh dne 04.09.2012 07:23
Repas obou stoji do 5000kc.Brnakuv pripad nebyl klasickej repas,ale taky pokus o vyrobu novych dilu.Navic Brnak ho jeste neposlal na reklamaci,takze tezko soudit co se stalo.Kazdopadne se vytrhla pistnice a to asi tezko kvuli repasu jako takovemu.Navic slo o uplne jiny tlumic nez je na 1100 a 1150gs.
Ta svolavacka byla spise preventivni a slo pouze o predni tlumic na 1100 a 1150gs,ktery jediny neni rozebiratelny a potrebuje vetsi upravu.A vubec netvrdim,ze pouze repas je spravna cesta.Urcite ale pro mnoho lidi jedina financne dostupna.Spis chci rict,ze podle mne bud levny repas anebo potom nesetrit a koupit to nejlepsi.Myslim ze stredni cesta je spatne.Pouze je to hodne penez za tlumice,ktere nejsou vyrazne lepsi nez originalni s novyma pruzinama.
Tractive se nastavuje stejně jako jakýkoliv jiný tlumič v dané kategorii, To znamená, že typ tlumiče se štelováním předpětí a útlumu se nastavuje stejně bez ohledu na to, jestli ho vyrábí firma XXX nebo YYY. Problém je v tom, že každý výrobce resp. každý model má trošku jinou charakteristiku (jinak široký rozsah) a nastavit některé je opravdu hodně těžké, protože najít bod, kdy se nastaví korektně útlum v kombinaci s konkrétním předpětím může být záležitost na několik hodin. Když je použitelná pracovní charakteristika širší, tak se do té "korektní" části člověk dostane dřív. Rozhodně je dobré vycházet z toho, co doporučuje výrobce, bohužel někteří výrobci nedoporučují nic. U Tractive základní nastavení sedí mimořádně dobře, pochopitelně za předpokladu, že vpředu i vzadu jsou jejich tlumiče. Kombinace dvou výrobků různých firem neznamená, že by to nešlo nebo to fungovalo nějak špatně, jen to nemusí být snadné nastavit a taky se může stát, že to nastavit nepůjde vůbec. Kamarád takhle nastavoval přední Wilbers a zadní Ohlins a byl to horor a nakonec se rozhodl pro oba Wilbersy, protože při změně předpětí vzadu to poskakovalo a nefungovalo dobře a byl opruz utahovat pokaždé předek.
Jakmile jde o tlumiče, které mají víc regulačních prvků, je nastavení pochopitelně ještě obtížnější, pokud nevíte, z jakých poloh vycházet. Třeba u rovnotlakého Ohlinsu TTX jsou tři nastavovací šrouby + předpětí a několik lidí se snažilo nastavit to na moje WRko a byl to horor, otočení šroubu o čtvrt otáčky znamenalo totální změnu chování tlumiče... Nakonec se to povedlo, tlumič nastavili někde v Německu a vím, že na to prostě nesmím šahat, jinak se to rozhodí. Takže určitě je výhodou, když výrobce pro konkrétní aplikaci (motorku a zátěž) dodává smysluplné defaultní hodnoty nastavení, takže je nějaký funkční základ, ze kterého se dá případně vycházet. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Tractive se nastavuje stejně jako jakýkoliv jiný tlumič v dané kategorii, To znamená, že typ tlumiče se štelováním předpětí a útlumu se nastavuje stejně bez ohledu na to, jestli ho vyrábí firma XXX nebo YYY. Problém je v tom, že každý výrobce resp. každý model má trošku jinou charakteristiku (jinak široký rozsah) a nastavit některé je opravdu hodně těžké, protože najít bod, kdy se nastaví korektně útlum v kombinaci s konkrétním předpětím může být záležitost na několik hodin. Když je použitelná pracovní charakteristika širší, tak se do té "korektní" části člověk dostane dřív. Rozhodně je dobré vycházet z toho, co doporučuje výrobce, bohužel někteří výrobci nedoporučují nic. U Tractive základní nastavení sedí mimořádně dobře, pochopitelně za předpokladu, že vpředu i vzadu jsou jejich tlumiče. Kombinace dvou výrobků různých firem neznamená, že by to nešlo nebo to fungovalo nějak špatně, jen to nemusí být snadné nastavit a taky se může stát, že to nastavit nepůjde vůbec. Kamarád takhle nastavoval přední Wilbers a zadní Ohlins a byl to horor a nakonec se rozhodl pro oba Wilbersy, protože při změně předpětí vzadu to poskakovalo a nefungovalo dobře a byl opruz utahovat pokaždé předek.
Jakmile jde o tlumiče, které mají víc regulačních prvků, je nastavení pochopitelně ještě obtížnější, pokud nevíte, z jakých poloh vycházet. Třeba u rovnotlakého Ohlinsu TTX jsou tři nastavovací šrouby + předpětí a několik lidí se snažilo nastavit to na moje WRko a byl to horor, otočení šroubu o čtvrt otáčky znamenalo totální změnu chování tlumiče... Nakonec se to povedlo, tlumič nastavili někde v Německu a vím, že na to prostě nesmím šahat, jinak se to rozhodí. Takže určitě je výhodou, když výrobce pro konkrétní aplikaci (motorku a zátěž) dodává smysluplné defaultní hodnoty nastavení, takže je nějaký funkční základ, ze kterého se dá případně vycházet.
Mám už je delší dobu a nastavil jsem je tak jak si myslím, že je to pro mě ideální a dost dlouho to trvalo. Nicméně by neškodilo vědět jaký je základní nastavení předního (level 1) a zadního level 2 (předpokládám, že level 2 je pouze level 1 s hydroštelem, podle eshopu to tak vypadá)? Díky za odpověď.
buboGS: kruci, odkaz jsem měl hned ale začetl jsem se na webu tractive o nějakém projektu s moto guzzi a byl jsi rychlejší
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
peet napsal:
Mám už je delší dobu a nastavil jsem je tak jak si myslím, že je to pro mě ideální a dost dlouho to trvalo. Nicméně by neškodilo vědět jaký je základní nastavení předního (level 1) a zadního level 2 (předpokládám, že level 2 je pouze level 1 s hydroštelem, podle eshopu to tak vypadá)? Díky za odpověď.
Ještě k dotazu - ano, Level 2 je Level 1 + hydraulické nastavení předpětí (PA - preload adjustment). Level 2e je totéž ale s elektro-hydraulickým motorem, HighEnd už je jiná konstrukce (s externí nádobkou na těle nebo na hadici a s dvojicí bypass ventilů HS/LS) a Extreme je totéž jako HighEnd ale navíc s vnitřním druhým půlpístkem a nádobkou PDS a stavitelným okem (nastavení délky na oku).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
peet napsal:
Mám už je delší dobu a nastavil jsem je tak jak si myslím, že je to pro mě ideální a dost dlouho to trvalo. Nicméně by neškodilo vědět jaký je základní nastavení předního (level 1) a zadního level 2 (předpokládám, že level 2 je pouze level 1 s hydroštelem, podle eshopu to tak vypadá)? Díky za odpověď.
Ještě k dotazu - ano, Level 2 je Level 1 + hydraulické nastavení předpětí (PA - preload adjustment). Level 2e je totéž ale s elektro-hydraulickým motorem, HighEnd už je jiná konstrukce (s externí nádobkou na těle nebo na hadici a s dvojicí bypass ventilů HS/LS) a Extreme je totéž jako HighEnd ale navíc s vnitřním druhým půlpístkem a nádobkou PDS a stavitelným okem (nastavení délky na oku).
A jde na tractive level1 použít eventuelně hdyraulika s origo bmw tlumiče?
U R1100GS
vondri: nejde to ani z 1150 a ani z 1200GS. Tractive má větší průměr. Originál z 1100 (myslím) a 1150 (určitě) alde jde použít na tlumiče Hyperpro.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jasný. Potřebuješ hydrauliku s vnitřním průměrem na tělo tlumiče asi 55mm (nejsem teď v prodejně, takže to nemůžu přesně přeměřit), možná to je 54mm, fakt z hlavy nevím.
Taky by možná bylo řešení prodat ten starý tlumič i s hydraulikou a koupit prostě novou co tam patří od Tractive.
Upravil TomasTT dne 04.09.2012 14:22
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já byl jeden z prvních, možná vůbec první v ČR co to kupoval s hydraulikou na 1150 (Milan si určitě vzpomene, votravoval sem už vod 1/2 listopadu , tehdy ještě nebylo rozlišení na level 1 a 2. Milan mi to přivez přímo z továrny a montoval to na to. K základní ceně tlumiče bylo tehdy připočteno cca 5tis. Kč, ale vzhledem k tomu, že bez toho je předpětí v podstatě nenastavitelný tak mi to tak hrozný nepříde.