Tak z toho všeho začínám mít dojem že indicie ukazují na poddimenzovaný mazací kanál v uložení vyvaž ojnice;že by v Rotaxu neuměli udělat kliku)materiálově) se mi nezdá,zato se mi zdá že BMW pomocí dezinformací a klamných triků se snaží zastřít výrobní nedostatek.
Rostabmw napsal:
Až budeš vědět kolik stojí nová klika s vyvažovákem a šálkama dej vědět. Ale zákonitě musí nejdřív odejít šálky až potom dojde k poškození kliky.
Mělo by to být něco kolem 36 000. + nějaké to těsnění. a samozřejmě práce...
KIM: BMW mě fakt nasralo... nikdo ti narovinu neřekně, kde je chyba, je to samozřejmě pochopitelné, ale kdyby měli aspoň zájem nějak "normálně" to vyřešit a uznali, že to je i z části na jejich straně, člověk by nebyl tak naštvanej...
Myslím, že jestli to je tak či onak, ukáže až čas.
Ježek by nám mohl říct kolik by ta sranda vyšla (myslím díly) tj klika, vyvažovačka a šálky,i kdyř v počátku podchycený problém by mohla vyřešit klika a šálek vyv.ojnice;vlastní vyv.ojnice by typuju mohla zůstat ok.
Neverím tomu, že sa zmenil materiál kluky, lebo ak by bol zlý, tak by boli ošlahané aj ostatné čapy. Toto môže veľmi ľahko potvrdiť alebo aj vyvrátiť premeranie diabolussových čapov. No to by sa asi musel najprv nájsť ochotný servisák, ktorý by to premeral a nebál sa o tom informovať ...
Ak bola vôbec nejaká úprava, teda ak som si dobre poskladal čriepky informácií, tak sa asi týkala mazania. No pri tom si myslím, že čerpadlo je dostatočne výkoné. Ved napríklad "prebytočný" olej z mazania hlavných ložísk je prepúšťaný škrteným kanálom na mazanie prevodovky.
Takže ako dôvod vidím abnormálne zaťaženie uloženia striedavým namáhaním, priečenie ojnice pri pádoch a asi mazanie tohto čapu bez dostatočnej rezervy. A tento komplot necností by mal ako prvé začať požierať panvičky strednej ojnice.
Tryskáč: A co konkrétně a kde by se mělo měřit?? Myslíš na té "chycené" klice vůči rozměrům čepů na nové klice?
Nějak se v tom zamotávám. Nejsem technickej tpy ale samozřejmě bych v tom měl rád nějak jasno... nicméně v BMW ti neřeknou nic... tam se jen dozvíš, kolik stojí novej motor.... 170 000 korun českých :-/
Mám najazdene 8tis.km r.v.2008, po tom vsetkom co citam, ma zaujima len jedno, za kolko sa da riesit takyto problem, ak vznikne? po nahradnych dieloch, ako napr. motor na 800gs neni ani zmienka na internete, trebars z nejakej buracky, atd. Nove diely su abnormalne drahe. Znamena to ze zostava len cakat, a postihne tento problem kazdeho, alebo to je problem 1% majitelov tohto druhu motoriek? Nahradne diely na f800 existuju len nove? ??
Jak to tady čtu,tak o tom moc nepřemýšlet, dokud se nic neděje. Mám r.v.2009 najel jsem na ní 30tis. Zatím se nic nestalo, jen ložiska v kolech což je halířová položka. jsou tu jiný co mají nalítáno mraky kilometru a taky nic. Chápu že strach je jedna věc ale popsat to tady jako že je ta motorka šrot je blbost protože až to někdo z vás bude prodávat tak už jen poslouchám kupujícího jak mě tlačí s cenou někam na ojetou škodovku, co to navydrží. Jezdil jsem Yamahu:::osrala se. KTM adventure:::::to samé, 1150 adv.taky si dřepnul.Takže co????? nežere, zatím drží a náklady jsou oproti ostatním stejný. Chlapi je to jenom motorka nejsou to ledviny nebo něco horšího. To jen muj osobní názor
juraj napsal:
Mám najazdene 8tis.km r.v.2008, po tom vsetkom co citam, ma zaujima len jedno, za kolko sa da riesit takyto problem, ak vznikne? po nahradnych dieloch, ako napr. motor na 800gs neni ani zmienka na internete, trebars z nejakej buracky, atd. Nove diely su abnormalne drahe. Znamena to ze zostava len cakat, a postihne tento problem kazdeho, alebo to je problem 1% majitelov tohto druhu motoriek? Nahradne diely na f800 existuju len nove? ??
Už jsem to zde psal. Já osobně bych do novýho motoru nešel, protože to už je lepší si koupit novej stroj. Cena 170 000 s DPH je docela hukot. A díly na tuto opravu jsou cca 36 000 (nové) + samozřejmě práce servisu, což není taky zanedbatelné.
Jak psal As, nejsou to ledviny, ale holt zamrzí to. Když si vemeš, že bys 50 000 místo do opravy vrazil do "upgradu" mašiny nebo do nějakýho výletu, uršitě bys z toho měl větší požitek než to dát do opravy...
Ale nejvíc mně na tom sere, že ti NIKDO (nebo mně to aspoň není známo) nežekne, v čem je pravá příčina tohoho průseru... a z toho plynoucí nejistota, zda ta oprava nebudou vyhozený peníze...
Tryskac napsal:
Neverím tomu, že sa zmenil materiál kluky, lebo ak by bol zlý, tak by boli ošlahané aj ostatné čapy. Toto môže veľmi ľahko potvrdiť alebo aj vyvrátiť premeranie diabolussových čapov. No to by sa asi musel najprv nájsť ochotný servisák, ktorý by to premeral a nebál sa o tom informovať ...
Ak bola vôbec nejaká úprava, teda ak som si dobre poskladal čriepky informácií, tak sa asi týkala mazania. No pri tom si myslím, že čerpadlo je dostatočne výkoné. Ved napríklad "prebytočný" olej z mazania hlavných ložísk je prepúšťaný škrteným kanálom na mazanie prevodovky.
Takže ako dôvod vidím abnormálne zaťaženie uloženia striedavým namáhaním, priečenie ojnice pri pádoch a asi mazanie tohto čapu bez dostatočnej rezervy. A tento komplot necností by mal ako prvé začať požierať panvičky strednej ojnice.
No jo jenže pokud je ta klika chycená, tak by se stejně musel brousit - tedy ten středový čep. A jak by to dlouho vydrželo, pánbůsuď :-/
Na Tvojich foto to moc dobre nevidno, ale zdá sa mi že ten čap nie je vyryhovaný alebo nerovnomerne ošlapaný. A ak by ho premerali spôsobom, ktorý som Ti popisoval v maily a ten čap by nebol oválny alebo nemal podlimitný rozmer /podľa serv. manuálu/ nebrúsil by som a ani nemenil kluku. Vtedy je predpoklad, že sú vytlčené iba panvičky a stačilo by vymeniť iba tie. Samozrejme, že životnosť by bola maximálne taká ako súčastný nájazd km /pri rovnakom spôsobe používania/
Určite bezpečnejšie je obrúsiť ten stredový čap, no ja som si nikde nevšimol, že by boli v ponuke výbrusové panvičky, alebo sú?