HonzaGS-SV napsal:
Plánuje se např. řada highend nebo extreme na GS1150 (ne ADV)?
Ne, nevejde se to. Bude jen Level1/2 a pak elektrický, který se tam pochopitelně v pohodě vejde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Saturnin napsal:
a takový to ACE a DDA pro 1150 nebude?
Pochopil jsem, že bude a že bude k odzkoušení na 1150 - předpokládám, že pocit to bude stejnej jako na 1200
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Před pár příspěvky jsem psal, že máme v nejbližší době dostat testovací verzi ACE pro 1150GSA. Tak to znamená, že to bude a je to ve fázi testování.
Je to technicky stejný jako pro 1200GS ale nejsou to pochopitelně stejné tlumiče protože to nejsou stejné motorky. Nicméně v principu to stejné je, bude to mít naprosto stejné možnosti.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Saturnin: mám obavy že cena bude naprosto stejná. Teda moc bych se divil, kdyby nebyla, protože to je fakt to samé.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jen přispěju vlastním názorem, najezdil sem na ACE podvozku cca 7tis km, nadšen jsem stále a narozdíl od očekávání, nastavení používám často: chci jet sportovně, vyrovnávam zatížení, jedu v offíku atd, atd. Je to super věc a motorka se chová opravdu bezvadně, půjčil jsem to kámošovi a on řekl jen: ty krávo to jede jak po kolejí i na těch špuntech , a když sem jel za svojí motorkou, tak se jen pozoroval jak podvozek pracuje a je to nádhera. Je to hodně peněz to určitě, ale já toho ani jednou nelitoval a utvrdil sem se v tom hlavně když sem sedl na 12tku se seriovym podvozkem, nechci nic hanit, ale rád sem jí vrátil zpět :-) a to sem si před tím myslel jak má moje motorka skvělej podvozek :-) no má, ale až teď.
Poslední přidanou hodnotou a pro mě taky důležitou je servis, jelikož po zkušenostech s repasí a nebo servisem tlumičů ostatních značek to není s podporou u nás nic moc a teď vím kam mám jet a nembudu muset nic řešit a to je příjemný mít vyřešený. Tak kolama dolu chlapi a AHOJ.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Cartridge pro F800GS budou k dispozici během příštího týdne (verze pro F800GS/2013), verze pro starší modely během 2-3 týdnů.
Sada elektrických tlumičů Plug&Travel bude do 2-3 týdnů v prodeji i ve verzi pro R1200GSA LC. Čeká se jen na homologaci. Fyzicky jsou vyrobené, vyzkoušené. Teď se ještě pracuje na instalačních návodech.
Máme objednané především ty cartridge pro starší F800GS, čekám na detaily cen. Dneska už přišly objednávací kódy.
Kdy bude k dispozici ta zkušební GSA 1150? Mám už na svejch sériovejch tlumičích nalítáno přes 90 tkm a skoro bych řekl, že začínaj bejt nějaký "nic moc" )
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Během srpna. Měl jsem dostat testovací 1150GSA ale ukázalo se, že chování řídící jednotky když pracuje jen se zadním tlumičem je nějaké nestandardní oproti chování sestavy obou tlumičů a tak se pracuje na vylepšení. Před dovolenou mi napsali, že to bude v průběhu srpna.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Článek o právě uvedených patronách (cartridge) Touratech Suspension do předních vidlí najdete zde: http://touratech-...vidli.html
Kromě patron představil Touratech jako první na světě tlumiče Touratech Suspension s elektrickou tryskou, které přímo nahrazují OEM tlumiče BMW typu ESA (pro modely F800GS i R1200GS). Je tedy možné vyměnit dosloužilé tlumiče všech typů ESA novými tlumiči a ovládat je pomocí palubního systému motocyklu BMW bez jakýchkoliv úprav - podobně jako to nabízí systém Plug-and-Travel pro motocykly řady GS LC, kde ale není systém ESA. Interface "překládá" povely řídícím servomotorům systému ESA pro pokyny nastavení systému ACE použitého v elektricky ovládaných tryskách s radikálně lepšími funkčními vlastnostmi.
Dík, ale píše se tam, že tlačítkem jdou nastavovat "parametry", ale nikde není napsáno které, plus na všech fotkách je nastavování předpětí vyvedeno ven a nikde nevidím servomotory, takže předpokládám, že tlačítkem ESA se bude dát nastavovat pouze útlum je to tak?
Dík, ale píše se tam, že tlačítkem jdou nastavovat "parametry", ale nikde není napsáno které, plus na všech fotkách je nastavování předpětí vyvedeno ven a nikde nevidím servomotory, takže předpokládám, že tlačítkem ESA se bude dát nastavovat pouze útlum je to tak?
Ty tlumiče mají solenoid. Takže tam vlastně nic nastavovat ani nejde. Komprese i zpětný odskok se řídí tím solenoidem. Mezi kabelem co jde do ESA a kabelem do našeho tlumiče je jednotka, která překládá komanda ESA a nastavuje solenoid podle toho, co má v programu a mění to podle toho, co přijde za změnu od jezdce.
Takže to jede podle nějaké tlumicí křivky, která tam je naprogramovaná jako ekvivalent dejme tomu režimu COMFORT. Když si nastavíš režim SPORT, tak to přepne na jiný program a solenoid pojede taky jinak a na předpětí nemusíš sahat pokud mezitím nenaložíš přítelkyni a 50kg věcí do kufrů. Takže to ovládání (kabel co vede do tlumiče) není nastavení útlumu ale to je řízení toho tlumiče po celou dobu chodu. Verze, kterou jsme o víkendu viděli na motorce, měla interface ve formě malé krabičky na kabelu. Je možné, že se jim to povede stlačit do dutiny uvnitř tlumiče ale zatím to je na kabelovém svazku. Produkční verzi jsem ještě neviděl. Ale je to celkem fuk, kde ten interface box bude. Kdyby to bylo uvnitř, tak to bude snadnější na zapojení.
Jo a teď jsem si přečetl celý příspěvek - takže ano, předpětí F800GS se nastavuje hydraulicky rukou - je to popsané v tom článku i důvody, proč to udělali takhle. Nicméně není problém dodat hydraulický motor a samostatné ovládání ale cena by pak byla stejná jako u verze ACE a tady bylo cílem nabídnout řešení levnější. Doplněno: u verze R1200GS bude motorové předpětí ale bez možnosti změnit ho za jízdy (omezení dané BMW systémem).
Upravil TomasTT dne 02.10.2014 16:24
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul: ještě mě to nedalo a zavolal jsem do Holandska a ověřil si něco.
Takže - F800GS ESA nemá předpětí pružiny, takže pro tuhle motorku vyvinuli tlumič taky bez předpětí. R1200GS počítají s tím, že většina lidí bude chtít naprosto identický systém jako tam měli, takže použili ten motor, který sice zvládá stlačovat pružinu i pod zátěží ale ovládací systém BMW to neumožňuje. Teď se řeší, který bude základní prodejní systém - právě teď se o tom jedná. Velmi pravděpodobné bude, že základní verze R1200GS teda bude ta s motorem (dražší). Každopádně na výstavě už mají tlumiče kde je elektronika řízení solenoidu uvnitř tlumiče a elektronika ovládání motoru bude (a tak to taky zůstane) na krabičce mezi kabelem co jde z motorky a kabelem co jde do motoru předpětí. Schovat se dá třeba pod sedlo. Opravím to v tom článku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Asi jo. Já si myslel, že to bude cenově mnohem výhodnější a tím pádem prodejnější.
Každopádně jakmile tam bude ten samostatný motor hydrauliky, tak to bude cenově stejný jako plug-and-play pro R1200GS LC...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...