Sami, jak se jmenoval motorkář z Kayseri, se ukázal velmi příjemným, kultivovaným člověkem. Jak vidíte, je vlastníkem R80 (předělané na 1000cc) ve špičkovém stavu. Nedal jinak, než že nás doprovodí do Nevsehiru, centra Kapadokie, kde má velmi dobrího známého, vlastníka cestovní agentury. Trval na tom, že nám musí zajistit dobré a přitom i laciné ubytování v některém s tradičních "jeskyňových" hotelů. tak se i stalo.
Doprovodil nás nejenom do Nevsehiru, ale jel s námi až do hotelu do městečka Uchisar
Doc přiložený následující obrázek:
[89.18Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:01
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To byl jednoduchý čtrnáctý den, s pěkným přesunem s Erzincanu do Nevsehiru
Doc přiložený následující obrázek:
[118.14Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 18:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jde to velmi zvláštní kus země, jakoby neskutečné přírodní scenerie
člověk nikdy neviděl nic podobného, je to jakoby umělé, tak podivné to je
kdybych měl hádat, nebo přirovnat k něčemu, abych bych řekl že je to podobné Walt Disney kresleným pohádkám, jenom v cartoon jsou kopce a skaly jako homole, možná je to měsíční krajina, možná království zlé čarodějnice
a v těchto skalách, ale i v podzemí jsou obydlí
prvními obyvateli zde byli Chetiti, postupně všechny známé civilizace
"Underground City" je opravdový labyrint pokojů, chodeb, světlíků, zasobáren a všeho, co patří do "nadzemní" mnohopatrové stavby, ale se jedná o stavbu až do minus sedmého podlaží!!!, čili do 30 metrů hloubky. Samozřejmě tyto podzemní stavby sloužili především jako úkryty před nájezdy nepřátel. Ale jsou uchvacující i na dnešní dobu, natož před 3.000 lety
Doc přiložený následující obrázek:
[72.02Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:04
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Underground City
Doc přiložený následující obrázek:
[57.78Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jeden celý den jsme relaxovali, popojíždíc jenom po oblasti Kapadokie. Vzdálenosti jsou malé. Centrem je velké město Nevsehir, ale centrem turistickým s mnoha tavernami a café-bar pro odpočinek, tak jako museum apod. je v Goreme. My bydleli v Uchisaru a to je trojúhelník o stranách 5-8 km. Nejzdálenejší je podzemní město 30 km jižně od Nevsehiru po D765.
Doc přiložený následující obrázek:
[82.97Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:45
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
chodit v těchto katakombách po tisíciletých schodech ale mít postavu vysokou průměrného muže 3.000 let později není lehké.... jsme srhbeni a rychle bolí nohy, často se nevejdeme lehce ani šířkou...cha cha Thomas měl problémy
Doc přiložený následující obrázek:
[51.56Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:23
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[70.36Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:24
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[64.24Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[55.42Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[71.85Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[68.94Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:24
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
pohled z hotelu
Doc přiložený následující obrázek:
[54.42Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
náš hotelový jeskyňový pokoj
Doc přiložený následující obrázek:
[37.4Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
v hotelu jsme "zabrali" okamžitě tento výklenek se stolem, kde jsme snídali, večeřeli,
všímněte si vlevo nahoře partu Němců, snídají na jejich "balkóně"
všimněte si jakési dřevěné kontrukce na stromě uprostřed obrázku
Doc přiložený následující obrázek:
[74.23Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 21:31
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jde o "stromovou ležáreň"
Doc přiložený následující obrázek:
[87.7Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
z odpolední další projížďky
Doc přiložený následující obrázek:
[67.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[77.92Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
pamatujete jak jsem vychvaloval večer v Yazdu, v tom atriovém hotelu?
podobnou nirvánu jsme prožívali celý den v Kapadokii, vše bylo na dosah, časté zastávky na relaxační kávu nebo vodní dýmku
v tomto café-baru jsme si objednali (A MĚLI) nargiles (vodní dýmka), ovocný mišmaš pohár (spíš kbelík!!), kafe a POHODLÍ
bylo to krásné, pohodlené, beze shonu, zakončení naší cesty
vyšlo perfektně
Doc přiložený následující obrázek:
[88.26Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
po poslední společné večeři jsme se nechali zavézt do jednoho turistiského podniku, kde jme něco popili a shlédli tradiční turecké a jiné tance (dervišové), prostě vystoupení pro turisty
poté návrat na hotel - nebo spíš "zalez do jeskyně!", ale předtím jsme ještě poseděli, (byly to poslední společné chvíle) na vodní dýmku
já a Mike, kluk který mi přirostl s srdci, určitě s ním budu cestovat, třeba ho jednou poznáte na nějakém srazu v Evropě, třeba s ním přijedu, jde o perfektního parťáka
Doc přiložený následující obrázek:
[55.73Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dnes se naše cesty dělí, Thomas a Vasil jedou směrem na Istanbul, kde stráví i následující den jeho prohlídkou a poté se vrátí v pořádku do Soluně
já s Mikem jedeme přímou čarou do Izmiru.
Máme samozřejmě společnou snídani okolo sedmé ranní a vyrážíme na prvních 30 kilometrů dohromady. Na křížovatce se loučíme s kluky velmi srdečně s přáním hlavně bezpečného návratu.
Máme před sebou téměř 900 kilometrů, které chceme zvládnout nejenom včas, ale dokonce do 17. nebo 18. hodiny, protože máme neurčité zprávy o tom, že se v tom případě stačíme ještě dnes přeplavit na řecký ostrov Chíos. A ferry je je prý jenom jednou denně! To ale máme dost naspěch, což nás stojí dvě těžké pokuty. To bynevadilo tolik, jako to že každá z nich znamená půlhodinové zdržení, než se sepíšou formality. Neplatíme žádnou s tím, že nemáme turecké liry a že zaplatíme na hranicích. Přeplav ferry se uskutečňuje v malém přístavu Cesmes, asi 50 km jižně od Izmiru. Dojíždíme tam lehce po 18.00 a loď nestíháme. Nevadí, spíš jsme to zkusili, věděli jsme předem, že není tak jednoduché zvládnout tolik kilometrů do této hodiny. Škoda, nebýt pokud, měli jsme to v kapse. Využíváme ale pobyt v Cesme jako nenadálou jednodenní dovolenou. Poznáváme Fransesca, jednoho motoristu z Peruggie, opravdového motoristu a máme s ním dobrou partu na dvě hodiny při jídle. Čeká na pozdější loď rovnou do Itálie. Cesmes má velmi upravené a čisté centrum, mnoho možností, jak sednout na kafe, zmrzlinu, kiounefé, kadaífi a jiné orientální dobroty.
Hrajeme s Mikem několik partií tavli a večer i následují den ubýhají rychleji než bychom mysleli.
Doc přiložený následující obrázek:
[113.64Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:46
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic