Diaboluss, až teraz som si všimol poštu. Takže opotrebenie je vačšie na od stredu kluky najvzdialenejšej ploche čapu. Čiže v mieste jednej či obidvoch úvratí kluky?
Potom je samozrejme nezmysel môj predchádzajúci príspevok.
Tryskac napsal:
Diaboluss, až teraz som si všimol poštu. Takže opotrebenie je vačšie na od stredu kluky najvzdialenejšej ploche čapu. Čiže v mieste jednej či obidvoch úvratí kluky?
Potom je samozrejme nezmysel môj predchádzajúci príspevok.
Na té mojí klice to není z fotky patrné. protože to poškození skoro není vidět. O nějakém přidření nemůže být řeeč, nicméně i tak to klapalo docela dost a je potřeba to řešit...
Takže podle tebe (z mého mailu) bude přecijen nejlepší to vyměnit úplně? Tedy kliku, vyvažovák atd? Samozřejmě to budu brát jako tvůj osobní pohled na věc... ale jsi jistě zkušenější než já a každej názor dobrej!
Ono je to svojim spôsobom pozitívne info, že to hlasne klepalo, ale ešte nedochádzalo k zadieraniu. Ten zvuk prinúti riešiť problém ešte pred totálnym poškodením.
Môj názor je, že pokial existujú výbrusové panvičky dal by som len prebrúsiť stredný čap. Ak nie su a prípadne sa ani nedajú niekde kvalitne vyrobiť, tak Ti nič iné neostáva iba meniť kluku aj zo všetkými panvičkami.
Výmena závažia je ale v každom prípade zbytočná, ale bolo by dobré aby sa skontrolovala jeho váha voči predpisu - ale asi nereálne lebo tam je "nedemontážny" spoj a nie je k dostaniu nový čap.
Na základe toho čo som počul a čítal si myslím, že v konštrukcii kluky a ložisiek nebola zmena ani po 2011.
Neexistuje nejaká možnosť ako kúpiť diely rovno z Rotaxu.
Alebo aspoň získať viac info o probléme, ked bmw čuší ako partizán pred gestapom
co sa čudujete ono to roby aj na nových motoroch
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=sk&prev=/search%3Fq%3Drotax%2B804%26start%3D20%26hl%3Dsk%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D588%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.sk&sl=en&u=http://f800riders.org/forum/showthread.php/30705-F800GS-engine-ticking-noise&usg=ALkJrhgbNIT3UNjr6ALdsaoLs5z9eBjBpQ
dufi napsal:
co sa čudujete ono to roby aj na nových motoroch
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=sk&prev=/search%3Fq%3Drotax%2B804%26start%3D20%26hl%3Dsk%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D588%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.sk&sl=en&u=http://f800riders.org/forum/showthread.php/30705-F800GS-engine-ticking-noise&usg=ALkJrhgbNIT3UNjr6ALdsaoLs5z9eBjBpQ
Robí, ale dle mého infa už v mnohem menším procentu než u 08/09...
pokud je čep kliky ,,nepoškozen" je ještě možnost že byly špatné (měké) šálky a ty se předčasně vychodily , nebyl by to první případ kdy byla vyrobena série dílů z nevhodného materiálu,;byla by to nejpříjemnější varianta opravy
To maš určitě pravdu ale k tomu se asi výrobce nepřizná že změnil třeba složení kompozitního materiálu na šálcích. Na druhou stranu odchází jen šálky na ojnici vyvažováku a ostatní jsou asi v pořádku takže na to má vliv ještě mazání tohoto konkrétního místa. Jak by to bylo jednoduché kdyby výrobce zveřejnil jaké přesné konstrukční změny provedl.
Zdá sa že tento problém sa dá riešiť donemoty, a nikdy nebudeme na konci. Mnohým by pomohol nejaký cenník z Rotaxu, alebo od nejakého zahraničného importéra, ktorý nie je taky pažravý ako na Slovensku. Ja zatial,chvalabohu tento problem nemam, no rad by som bol pripraveny na vsetko. Ako ste riesili tento problem , kde sa daju kupit veci, a cca co to vychadza? juraj
Randolf prej rozmontoval motor do sroubku a stejně nic nezjistili. Problém mají i nové motory 2010+ ? Nebo je to jen bolistka těch prvních?
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
refi napsal:
mi pacičková chrastí jen pár sekund při startu, což už tu někdo přede mnou kdesi psal. jinak v klidu. najeto 38 tis.
ne jinak, to JE v klidu.
chrasti nez se natlakuje hydraulicky napinak rozvodoveho retezu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat napsal:
Randolf prej rozmontoval motor do sroubku a stejně nic nezjistili. Problém mají i nové motory 2010+ ? Nebo je to jen bolistka těch prvních?
Nu... nekolik poznatku po te co mi Ztraceny rozebral motor "do sroubku", jak pise Swat:
- Byla pry spatne namontovana vodici lista pro rozvodovy retez a ten po ni nechodil spravne
- Pridrena olejova cerpadla - leve hodne, prave trochu - doted se nevi proc, mozna je to tim, ze kdyz mi v BMW v ramci kulance menili blok motoru, dali tam stare vnitrnosti, i kdyz vedeli, ze sila ktera motor rozskubla sla pres prevody a tak mozna nejsou uplne OK -> budu muset sem tam ta cerpadla zkontrolovat, jestli se zase nezadiraji
Motorku jsem po oprave jeste neslysel, ale Ztraceny rika, ze ted zni dobre
swat napsal:
Randolf prej rozmontoval motor do sroubku a stejně nic nezjistili. Problém mají i nové motory 2010+ ? Nebo je to jen bolistka těch prvních?
Nu... nekolik poznatku po te co mi Ztraceny rozebral motor "do sroubku", jak pise Swat:
- Byla pry spatne namontovana vodici lista pro rozvodovy retez a ten po ni nechodil spravne
- Pridrena olejova cerpadla - leve hodne, prave trochu - doted se nevi proc, mozna je to tim, ze kdyz mi v BMW v ramci kulance menili blok motoru, dali tam stare vnitrnosti, i kdyz vedeli, ze sila ktera motor rozskubla sla pres prevody a tak mozna nejsou uplne OK -> budu muset sem tam ta cerpadla zkontrolovat, jestli se zase nezadiraji
Motorku jsem po oprave jeste neslysel, ale Ztraceny rika, ze ted zni dobre
to snad neni mozny.
btw: to ale delal BMW Wien, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ne neznáš. A Byla to spíše zpráva pro dokreslení charakteru tohoto vlákna- Bleskovka
Pokusím se napsat co si o tom myslím z odstupem času, a k čemu mě dovedly skutečně podložené info.
1: Info je málo- BMW motory mění- vyjde je to levněji a zamezí identifikováni problému. To znamená po světě neběhá info- např. Nedobře vyřešeno mazání vyvažováku.
2: Je ůdajně nová konstrukce bloku a kliky. O šálách ani slovo.
3: Motor odchází jak drtičům tak slušným jezdcům- a naopak jede drtičům i pohodářům. Není souvislost s namáhaním motoru v normálních podmínkách užívání.
4: Odešly motory které jely přes normální mez užití- Přehřívání, atd.
Z toho mě vychází toto.
Motor má nedořešeno místo vyvažováku. V určitých otáčkách jsou cítit vibrace-drnčení- u nás od 4200 do 4500ot/min. V těchto otáčkách dochází k nerovnoměrnému tlaku na klikové ložisko vyvažováku- neurží se potřebný film.
Kdo jezdí v těchto daných otačkách je tomu prostě blíže-nevím jestli to dělá všem stejně.
Ostatní ložiska na klice jsou fixovány blokem-drnčí celek- vyvažovák má nefixovanou hmotnost v podobě závaží. je na třech čepech.
Co mě k tomu vede-jediné toto ložisko mělo stopy opotředení, nová klika-nevěřím ve změnu materiálu-kdyby tak šály- podle mě došlo ke změně konstrukční-olejové kanálky. Změna bloku- naprosto to samé-olej sveden přes vyvažovák-roztřik.
Takže bych jezdil, při výměně rozvodového řetězu nechat zkontrolovat ložisko vyvažováku. Nic více se nedá dělat, snad při výměnách olejů věnovat více pozornosti co vyteklo- jestli je možnost a něco se mi v něm nezá-dát na analýzu.
Upravil Waltr dne 13.03.2012 15:37
Nový poznatek ,,od pramene" (a to doslova ale nechci tady upřesňovat aby se se mnou příště bavil). Takže- na dotaz jestli je vhodný změnit olej 10w40 za 10w50 řečeno že to přímo doporučujou že se lépe osvědčil než GPS že GPS není to nejlepší pro tuhle motorku,na dotaz jestli mazací system není nějak dimenzován na 10w40 a hypoteticky třeba není příčinou potíží,tak prý v mazání to není ale že sám neví co je příčina; že mají moto co najeli 120tis a nemají problém a je to rok 2008,od r 2010prý snad lepší,zkrátka to neřešit,problémy jsou kus od kusu,není to sériová záležitost.
Tudíž změním olej na 10w50 buďto castrol 330kč/l nebo Motul 230Kč/l.naučím se nějakou modlitbu,objetuji motocyklovým bohům statného berana a budu normálně jezdit
Upravil kim dne 13.03.2012 16:31
bmw mění od letoška oleje a od gps odstupuje,a dává 10W 50 nebo i 5W 50,tak že to bude mít vliv,určitě pozitivní.a to u všech moto nejen 800.
"Žij svůj sen"
praskin napsal:
bmw mění od letoška oleje a od gps odstupuje,a dává 10W 50 nebo i 5W 50,tak že to bude mít vliv,určitě pozitivní.a to u všech moto nejen 800.
No právě -tak mě trochu napadá jestli celá ,,konstrukční "změna nebude pouze změna oleje a proto to mlčení ofic.míst Teď jsem trochu studoval vlastnosti olejů a půjdu do motulu,je levnější než castrol ale hlavně díky esterům i lepší vlastnostihttp://www.oleje....hp?id=1233
Vlastnost
Esterový
PAO
HC
Ropný
Životnost oleje
velmi dobrá
velmi dobrá
velmi dobrá
průměrná
Tepelná stabilita
vynikající
velmi dobrá
velmi dobrá
dobrá
Nízkoteplotní vlastnosti
vynikající
vynikající
velmi dobré
dobré
Vysokoteplotní vlastnosti (bez zlepšovacích přísad)
dobré
dobré
dobré
průměrné
Vysokoteplotní vlastnosti (se zlepšovacími přísadami)
vynikající
velmi dobré
velmi dobré
dobré
Mazání / redukce tření
vynikající
dobré
velmi dobré
dobré
Upravil kim dne 13.03.2012 22:18
Ta změna oleje je oficiální , opravdu začali dávat i do nových motorek jiný olej ? Jinak zajímavý článek k tomuto tématu obecně (šálky , mazání) je v Supermotu - květen 2009. Jen to nejdůležitější - Nejmodernější trendy nabízejí konstrukční řešení s utěsněnými pánvemi, což snižuje ztráty tlaku oleje , a tím i nutný příkon olejového čerpadla. (jsou takové šálky použity i na 800 GS ?) Při otáčení hřídele vzniká mezi kluznými plochami hydrodynamický tlak , který zabraňuje přímému styku těchto ploch kluzného uložení. Tlak vzniká vlivem vystředěné polohy čepu. Proto je vždy nutná určitá provozní vůle. Tlak oleje v mazací vrstvě je mnohem vyšší než přívodní tlak oleje vyvozený čerpadlem a musí být vždy vyšší než měrný tlak v ložisku , aby nedocházelo ke kovovému styku ploch. Třecí síla v takovém ložisku je pak závislá na celkové ploše ložiska, dynamické viskozitě oleje a na otáčkách.
Vím že někteří to znáte ale mě na tom zaujaly ty těsněné šálky (o tom jsem nevěděl ) a ta změna viskozity by mohla mít něco do sebe.