V pět hodin odpoledne jdeme do přístavu, lístky a formality. Nedřív platíme pokuty, vlastně jenom jednu z nich, ta druhá se "zašantročila", protože policie do pasu zapsala jenom tu jednu. Dokonce platíme s 20% slevou, prý bonus když se platí v Eurech do 15 dní... Takže nakonec jsme dobře udělali, že jsme neplatili přímo policii, něco jsme ušetřili.
Blíží se chvíle nalodění, hromada japoských turistů v autobusu je odbavena, jenom s mými papíry není něco v pořádku. Ukazuje se, že na vstupu do Turecka z Iránu opět nezanesli dobře mou SPZ a nemohou najít v systému můj stroj. Volají do Gorbulaku (hraniční turecko-iránské město), dohadují se, hodina odjezdu trajektu je již překročena o deset minut, čeká se jenom na mě. Oznamují mi, že mne nemohou pustit, protože nemůže opustit stát motorka, která není jasné jak vešla. Oznamují mi, že Mike je OK, může jet, ale já nikoliv.
Zastupitelka lodní společnosti říká, že nemohou dál čekat, musí odjet, jestli prý alespoň Mike se nalodí? Je to na něm, co řekne, já nemohu zasáhnout. Mike okamžitě odpovídá, že mě nemůže tady nechat samostného, že cestujeme spolu tolik kilometrů, že my za jejich nepořádek a neschopnost nemůžeme. atmosféra velmi napjatá, již na sebe všíchni hulákáme. Panika! do toho loď troubí, řveme na sebe jako pominutí. Prý zítra! Tlačíme je ke zdi, že jsme lékaří a za prvé se musíme vrátit a za druhé kdo platí odškodné za jejich vinu? Nový hotel, nové lodní lístky, ztráta jednoho dne, ušlé zisky z povolání apod. Tam se nám zdálo, že byli zaskočeni, nebyli připraveni na protiútok. Nakonec tu nervozitu rozsekne ředitel, kterého mezitím povolali. My v pasu měli samozřejmě z Gorbulaku nějaké razítko o vstupu osoby a tam byla i mašina, nějaká jejich čísla apod, jenom podle nich nemohli najit v komputeru tu SPZ. Ale bylo vidět, že jsme před třemi dny projeli legálně hranici i s razítky. Ředitel na sebe vzal tu zodpovědnost, něco jsme podepsali, nějaké fotokopie ještě udělali a nakonec nechali odjet i mne! ¨
Bravo Mike. V té chvíli bych mu ani neměl za zlé, kdyby se nalodil a odjel, ale neudělal to. Bravo, klobouk dolů. taak jsme se nalodili a opustili jinak velmi pohostinné Turecko (až na ty pokuty!!!)
Na trajektu z Cesme do Chíosu
Doc přiložený následující obrázek:
[51.06Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 22:34
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na Chíos to je bratru 40 minut, jsme tam tedy před osmou večer. Další přesun je velmi jednoduchý, máme tří večerní lodě na přesun, Kupujeme lístky a jdeme do přístavu do řecké taverny na ryby a mořské pochoutky, již nám chyběly.
Nalodění v pohodě, bereme kajutu a později uléháme.
Doc přiložený následující obrázek:
[87.3Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:50
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ráno po sedmé hodině jsme v Pireu, Mike má za hodinu spoj na ostrov Sifnos, za další tři hodiny se pořádku vylodí doma. Já pojedu 40 kilometrů do Saronidy, jižně od Atén, kde bydlím.
Po vylodění v Pireu
Získal jsem moc bobrého kamaráda.
Doc přiložený následující obrázek:
[56.34Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Cesta do Persie je zkušenost, která za to stojí. Lidé jsou natolik dobří, pohostinní, že zůstává často rozum stát. Stačí někde na cestě zastavit a buďte si jisti, že přesto, že na nikoho nemáváte, zastaví u vás kamion, řidič sleze z kabiny, přijde až k vám a zeptá se nejdříve, zda-li něco nepotřebujete, stiskne vám ruku, určitě se bude usmívat a nakonec vás poplácá po zádech a popřeje z celého srdce (znáte ten posunek... mluví a pravou ruku si přikládá na srdce, aby zdůraznil, že je poctěm, že děkuje, že to myslí upřímně!!) šťastnou cestu.
Trasa se dá zvládnout velmi lehce, ale je potřeba být připraven na hodně kilometrů, vyrazit s novymi asfaltovými gumami. Pokud byste jeli na jaře nebo na podzim, je třeba mít s sebou dost teplého oblečení na přejezd Tureckem. Nás to skoro zaskočilo. Měli jsme s sebou víc než dost lehkých triček, naopak mikinu a fleece jsem si bral jen tak "pro příprad ztroskotání" a nakonec jsem celé Turecko projížděl v jedné mikině a do vysokých hor i fleece.
Náklady nebyly velké, alespoň nikoli z hlediska cen, které panují v Řecku. Pro nás tedy šlo o levnou dovolenou, myslím, že jsme utratili kolem 1500 Euro, což je mnohem méně, než co bychom zaplatili za třítýdenní pobyt s mnoha kilometry, dobrými hotely a královským jídlem kdekoliv v Evropě.
Motorky vydržely v absolutním pořádku, Thomas (na 1150 a protože to chtěl) a Vasil (na Africe a protože musí) jednou měnili olej, tři ADV nic.
Jediným pádem byl můj na písku u Kaspického moře, ale šlo o blnutí a nikoli pád
Doc přiložený následující obrázek:
[70.96Kb]
Upravil Doc dne 19.06.2008 00:00
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
nechal jsem to nakonec..
Doc přiložený následující obrázek:
[39.37Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
zajímavá věc.... trochu se mi tam zkřivila řidítka tím pádem, jsem si tím absolutně jist
ale...
zázrakem
se po dvou hodinách srovnala sama
[vysvětluji si to tím, že nedošlo v podstatě k ohnutí materiálu řidítek, ale posunutí ve šroubech, a tou tensí, které upevnění má, ten tlak sroubů, který je vyvíjen v úchytech na řidítka "zařídil" jejich postupné vyrovnání do předem určené "ideální", "vyvážené" polohy., mechanici ?]
prostě BMW 1200GSA je samoopravovatelka!!!!
Doc přiložený následující obrázek:
[54.59Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:59
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[91.25Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:52
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Přeji Vám všem hodně šťastných kilometrů na cestách, rychle nebo pomalu, to je jedno, hlavně bezpečně, abyste mohli jet i příště na dvou kolech.
T H E
E N D
P.S.
komentáře, poznámky, názory, výtka a kritika... vše jsem ochoten vyslechnout, pokud mohu tak i vysvětlit
dotazy na věci možná potřebné rád zodpovím
Byl jsem na čaji v Esfahánu...........
Doc
Doc přiložený následující obrázek:
[108.5Kb]
Upravil Doc dne 18.06.2008 23:57
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Parádní výlet a perfektní dokument. Mám dotaz Doc-tore. Jsem už stejně dluho mlád jako ty a za poslední roky jsem si vozil zadek jen v autě(a podepsalo se to na mě, 105 kg). Motorku mám po letech od března a naježděných slabých 6000 km. Jak jste se na ten výlet připravovali fyzicky ? Chci zkusit pro začátek jen Rumunsko, ale když ujedu 500 za den, tak toho mám dost. No a když se tu dočítám, že někteří jedou celý den ofroadek, tak to je pro mne scifi.
www.lc8adv.cz
Juan napsal:
Parádní výlet a perfektní dokument. Mám dotaz Doc-tore. Jsem už stejně dluho mlád jako ty a za poslední roky jsem si vozil zadek jen v autě(a podepsalo se to na mě, 105 kg). Motorku mám po letech od března a naježděných slabých 6000 km. Jak jste se na ten výlet připravovali fyzicky ? Chci zkusit pro začátek jen Rumunsko, ale když ujedu 500 za den, tak toho mám dost. No a když se tu dočítám, že někteří jedou celý den ofroadek, tak to je pro mne scifi.
nijak jsme se nepripravovali, alespo ja urcite ne a nevim ani o jinych, ale je pravda, ze jsem v dobre kondici
zkus to Rumunsko a uvidis... ale jak znamo, co bavi - neboli a neotravuje...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Neviděl jsem, jak umí Doc ordinovat, ale uživil by se i psaním. Mooooooooooooooooooooooooooooooooooooc pěkné počteníčko a pokoukáníčko. Každopádně je to inspirace pro nás pro všechny.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Neviděl jsem, jak umí Doc ordinovat, ale uživil by se i psaním. Mooooooooooooooooooooooooooooooooooooc pěkné počteníčko a pokoukáníčko. Každopádně je to inspirace pro nás pro všechny.
dekuji swat i ostatnim klukum za pochvalu,
dam to rozmnozit a dam to do cekarny [to asi vsichni utecou, cha cha cha]
a hlavne
dam to v tuhe vazbe na utesenou vsem kulhajicim pacientum [nohu vam nespravim, tak si aspon poctete...cha cha cha]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
hm, ted jsem si to v rychlosti znovu probehl, je tam preklepu az hruza, ale ted jiz nemohu editovat, takze se neda nic delat
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Neni mi jasný, jak to lze přečíst za dvě hodiny. Četl jsem to celý odpoledne a ještě jsem se nenabažil. Zamačkávám závistivou slzu a asi nebudu spát. Ještě víc se nemůžu dočkat na za týden, až vyrazím sám.
Ufff,tak jsem to docetl a ani mi neprijde ze to trvalo 3 hodky
Gratuluju ze vsechno probehlo dle vasich planu a predstav a smekam pred Doc-em a pred jeho skvele napsanym clankem(kterej bych asi lip nedokazal napsat),perfektnima fotkama a vubec pri cteni sem si pripadal jako kdybych tam byl s vama.Fakt super A jeste jednou GRATULACE a vlastne i zavist v dobrym slova smyslu