koupil jsem měnič 12V na 220, ale nakonec jsem se neodhodlal ho použít na GS, radši
Lepší varianta je mít 2-3 baterky a když zastavíš v civilizaci, na oběd, tankování-pauzu, tak to dát nabít do zásuvky. Jen pak musíš víc přemýšlet, jestli létání v tom kterém místě stojí za vybíjení baterky.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
já to mám podobně, spím klidně 14 dní mimo civilizaci, v přírodě. tam si samozřejmě neškrtneš. Ale jak zastavím na pumpě nebo pro jídlo, tak hledám zásuvku. A tankovat určitě budeš
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Měniče 12/220V bych se nebál, pár let ho používám.
Večer nabíjím „kecafony“, později večer třeba foťák nebo kameru.
Už se mi stalo, že vlivem večerních událostí se nabíjení, respektive chod měniče protáhl až do rána a nikdy nebyl jediný náznak oslabení baterie motorky.
V elektrice se nevyznám, ale tohle je prostě moje zkušenost. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Tudy cesta nevede, ne ne. Chlapi, kolik ty Lipoly v koptéře mají kapacitu?? Kolik mAh do nich dostanete po vylétání?? Kolik jich přes den vylétáte - kolik jich chceš Petrlo večer nabíjet?? 2, 3 akupaky ?? Určitě bych si nevybíjel aku z moto, sorry to je nesmysl, nabíjet za jízdy, nějaký nabíječ by vám jistě doporučily i v nějaké modelářské prodejně, možná i levnější, možná
Jak píše Mara, tam, je to asi v poho, tam jde spíše o přibíjení, malých kapacit
Nebo měl zatím kliku, nějaký mAh vyhřeje do luftu měnič, toho bych se bál bože dej at ráno odjedu.
Upravil JirkaHK dne 17.12.2015 11:17
Myslím, že běžná nabíječka z modelářské prodejny neprojde, mají to ošetřený, jsou to tzv. chytré baterie a jen tak je nenabiješ, myslím si. Já mám v kufru vyvedenou zásuvku, plánoval jsem, že tam za jízdy zapojím měnič, do něj 220v nabíječku a baterii z phantoma. Ale ze strachu a altík jsem to ještě nezkusil, přece jen dojet pár tis.km od domu a mít nabitou koptéru mi moc nepomůže
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
mara napsal:
Měniče 12/220V bych se nebál, pár let ho používám.
Večer nabíjím „kecafony“, později večer třeba foťák nebo kameru.
Už se mi stalo, že vlivem večerních událostí se nabíjení, respektive chod měniče protáhl až do rána a nikdy nebyl jediný náznak oslabení baterie motorky.
V elektrice se nevyznám, ale tohle je prostě moje zkušenost.
Jenze odber nabijecky na mobil je uplne nekde jinde, nez nabijecka na baterie k modelum. Kazdopadne ja bych spis nabijel za jizdy, na kazde rozumne nabijecce lze nastavit dobijeci proud, takze proste neco nizkeho. Bude to trvat dele, ale nebude zadny problem. Zastavim, natocim, vybiju, dam nabijet a jedu dal. Ja kupoval treba tady: http://www.hobbyk...only_.html
Upravil MichalF dne 17.12.2015 11:19
Koníček mám ještě jeden, krom moto, su taky modelář letecký, létám letadla 5- 7 kg hmotnosti, motory elektrické, proudy tam tečou okolo 60- 100 A, pohonné aku LiPoly , kapacity kolem 5000mAh, 8- 10čl. v serii, nabíjení přístroj 300W, proto si dovolím tvrdit že vim která bije,.
Doporučuji nabíječ, který vám poradí v model prodejně , někdo ve vašem okoli, s ohledem k vašim aku, kdo s tím má zkušenost.
Já ty baterky neviděl, jaký, kolik článků, Ah, kolik C snesou pro nabíjení, a hlavně jakými jsou vybaveny konektory, copak silové, ale balanční ???? Ve finále to bude jednoduché.
Zapomeňte na nabíječ na 220v a měnič, máte v moto (autě) 12V a nabíječe existují, a vůbec jak vypadá, nebo jak chytrý je nabíječ dodávaný ke koptéře, co tam lze vše nastavit?? Většina kvalitních nabíječů pro tyto účely je na 12V, jak chytré, to je další otázka, a také důležité je jaký mají výkon. Volit budeme podle akupaků.
Dejte sem parametry vašich baterií.
Upravil JirkaHK dne 17.12.2015 12:07
mara napsal:
Měniče 12/220V bych se nebál, pár let ho používám.
Večer nabíjím „kecafony“, později večer třeba foťák nebo kameru.
Už se mi stalo, že vlivem večerních událostí se nabíjení, respektive chod měniče protáhl až do rána a nikdy nebyl jediný náznak oslabení baterie motorky.
V elektrice se nevyznám, ale tohle je prostě moje zkušenost.
Jenze odber nabijecky na mobil je uplne nekde jinde, nez nabijecka na baterie k modelum. Kazdopadne ja bych spis nabijel za jizdy, na kazde rozumne nabijecce lze nastavit dobijeci proud, takze proste neco nizkeho. Bude to trvat dele, ale nebude zadny problem. Zastavim, natocim, vybiju, dam nabijet a jedu dal. Ja kupoval treba tady: http://www.hobbyk...only_.html
...však píšu, že se v elektrice nevyzám.
Takže jen telefony, kamery, foťáky, interphony.
Nabíječka na phantoma nema zadne nastavení, jen se zapoji. Ale baterka je chytra, neznam nikoho, kdo by v ni byl schopen vymenit clanky. Ale vic bude vedet Ivan, řešil to na rc foru..
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
welli napsal:
Nabíječka na phantoma nema zadne nastavení, jen se zapoji. Ale baterka je chytra, neznam nikoho, kdo by v ni byl schopen vymenit clanky. Ale vic bude vedet Ivan, řešil to na rc foru..
Tak v základu je to modelařina, na baterkách nebude nic vyjímečného, předpokládám ,že LiPol, asi ne LiIon (u LiIon je výhoda, že se nemusí balancovat, jako v případě LiPol, tozn. že se při nabíjení se hlídá napětí u každého článku v paku zvlášť, a ten se skládá o tohoto asi tak ze tří článků).
Dejte sem parametry akupaku, nebo detailní foto komplet paku, konektorů, štítku který bude na baterce ( kde bude třeba 2200mAh -kapacita/ 3S1P -3články v sérii a jednou paralelně, kdyby více x paralelně tak se násobí kapacita a vybíjecí proudy) a rozměry akupaku, není to nic složitého, věřím že se jistě najde ekvivalent stejných rozměrů a hmotnosti, třeba s vyšší kapacitou ( závislost -délka letu), nebo s vyšším C , tozn. možnost nabíjet vyšším proudem a tím se zkrátí doba nabíjení. Pakliže štítek s parametry nebude a budou si hrát na tajemné, tak se baterka proměří a přečte se, ono to půjde
Upravil JirkaHK dne 17.12.2015 13:02
http://www.obchod...GwodhEkJWA
chvilku jsem googloval, pakliže toto, je jasné že to je tříčlánek, udávají, že není nutné vyrovnávač, balancovat, tozn. že balancer je integrován v plast.domečku baterie, tím je to vše jednodušší. https://www.alza....wwod9d8BIg
tohle je ve vysílači??
Upravil JirkaHK dne 17.12.2015 13:22
Tohle by asi mohla být varianta na moto http://www.jino.c...0323.html# Vypadá, že by mohla nabíjet , některé to nepustí,LiPol bez balancéru (vyrovnávač napětí na článcích) ten je integrován ve vaší baterii.
Výhoda tohoto nabíječe (nebo podobného) oproti dodávanému bez možnosti žádného nastavení a žádných informací.
- kontrola dodaných mAh, po letu víte přesně kolik jste vylétali a dá vám to možnost srovnávání a vůbec celkovému přehledu o tom jak se baterie chová, podle přesného údaje na displeji, získáte pro ni větší cit, bedete ji znát lépe, budete mít porovnání s dalšími aku, určitě budete mít minimálně dva.
--další výhoda, možnost baterii uvést do skladovacího napětí a s klidným svědomím ji necháte spinkat, když delší dobu nelétáte, ideální po každém létání i když vím že příště půjdu třeba za týden.
---můžete si ji přečíst, nabiji po té vybiji na minimum což nabíječ umí, pak zase nabiji, třeba do skladovacího napětí- tento údaj si uschovám a za rok zopakuji a vím v jaké je baterie kondici, zase mohu porovnávat a vím případně, že se něco děje, dříve než ježišmarjá za letu
Baterie, stojí to prachy, tak je potřeba se o ně starat
Upravil JirkaHK dne 17.12.2015 16:08