Saturnin napsal:
Aha,oni to tam psaný jako filtr. Tu plastovou čepičku se mi podařilo stáhnout, ale zbytek nešel............
Pod tou "čepičkou" už pak nic kromě molitanového filtru (takový molitanový váleček o průměru cca přes 1cm a délky tak cca 2-2,5 cm) není. Filtřík vyndáš např. pinzetou a vypereš ho v jarové vodě a necháš uschnout - pak ho nacpeš zpět.
Ale spíše už bude "chycené" gufero nebo ložiska.
Když jsem zjistil, že mi to teče, jsem stáhnul manžetu, všechno jsem do sucha otřel a vyměnil olej. Od tý doby jsem byl na dvou vyjížďkách cca 500-600 km. Za těch 500-600 km naprosto žádnej úbytek oleje (v převodovce taky nulovej úbytek), pod manžetou sucho. Ze zvědavosti v jakým stavu je olej jsem ho vypustit, byl panensky čistej, žádná metalíza... Co na to odborníci na slovo vzatí? Někde jsem se tady na fóru dočet, že při nějaký delší odstávce gufero začne propouštět a při opětovném uvedení do provozu se "zatáhne." Je tedy možný že je tam nějakej únik kterej je standardní a v manžetě se mi olej hromadil a když ho zdrhovačka už neudržela tak vytekl?
Zdravím.
Už jsem se s tím taky setkal, jak píše Tonda, zprůchodnil jsem výdech z rozvodovky, utřel olej a už se mně to nestalo, že by olej protekl k manžetě, byla to ta lepší alternativa, v letošním létě byly veliká vedra, vzduch v rozvodovce se teplem roztahuje - vzniká tlak a jestli je výdech ucpaný bordelem, tak to protlačí olej okolo simeringu.
Ivoš.
To jsem se tady taky dočet, že to někomu v Maroku začalo vlivem tepla tyct. ale zase jsem si říkal že tady nebude takový teplo jako v Maroku, že by to mělo vydržet. ale na druhou stranu nevím jak dlouho se tam ten olej mohl bejt, byl jsem na Balkáně, Itálii, Chorvatsku, Francii, všude teplo k padnuti...
Saturnin napsal:
To jsem se tady taky dočet, že to někomu v Maroku začalo vlivem tepla tyct. ale zase jsem si říkal že tady nebude takový teplo jako v Maroku, že by to mělo vydržet. ale na druhou stranu nevím jak dlouho se tam ten olej mohl bejt, byl jsem na Balkáně, Itálii, Chorvatsku, Francii, všude teplo k padnuti...
Pokud je oddech ze skříně průchodný a vše je v pořádku, tak to teplo nic neudělá, ledaže by bylo gufero, nebo ložisko na hřídeli KO, jak se píše výše...
Ivoš.
Nazdárek, neznáte někdo mechanika na Liberecku který má zkušenosti s přeložiskováním zadního úhlového převodu. Hrušku je sundaná a rozdělaná, mám nová ložiska a velké gufero k talíři, ale nejsem si úplně jistej stavem ložisek vstupní hřídeli. Díky
Jan Ebermann napsal:
Nazdárek, neznáte někdo mechanika na Liberecku který má zkušenosti s přeložiskováním zadního úhlového převodu. Hrušku je sundaná a rozdělaná, mám nová ložiska a velké gufero k talíři, ale nejsem si úplně jistej stavem ložisek vstupní hřídeli. Díky
Buď Míra Tichý z Jablonce http://www.bmwgs....lookup=403
Nebo to zabal do krabice a pošli mi to poštou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Na zahraničním webu jsem se dopátral zajímavé modifikace radiálního kuličkového ložiska na kardanu 1150 GS. Zajímavý na tom je, že jakýsi chlapík co podnikl se svou chotí trip okolo světa, údajně vyřešil problém s poruchovostí onoho ložiska. "Jednoduše" standardní ložisko 6917 nahradil ložiskem s kosoúhlým stykem 7917. Údajně je výhoda v tom, že toto ložisko je schopno přenášet zatížení i v axiálním směru.
Moc tomu nerozumím, ale pokud by to fungovalo, tak proč ne? Nedělám si iluzi, že soudruzi ze západního Německa všechno vymysleli na 1A....
Co k tomu řeknou naši mechanici?
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Moc tomu nerozumím, ale pokud by to fungovalo, tak proč ne? Nedělám si iluzi, že soudruzi ze západního Německa všechno vymysleli na 1A....
Co k tomu řeknou naši mechanici?
Je jasný, že asi pro toho kdo jezdí převážně sám a má dobrého servisáka (správně "vypodložkuje" ložisko), toto nemá význam. Ale pro ty co jezdí hodně naložení po cestách necestách, by to mohlo být zajímavý.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
ja bych tomu veril, ze to bude vyrazne lepsi v zatezi.
BMW ale chybu neudelalo, zivotnost je tam vcelku slusna i s levnejsim,kulickovym loziskem.
Stejne je to pak zrale na vymenu tesneni a kontroly celkoveho stavu.
Jak pises: kdo tomu dava zabrat, mohl by si tim zajistit vyssi spolehlivost. Asi jako s keramickou spojkou. Kdo ji vyuzije,tomu se investice vyplati, ale vetsine lidi staci obycejna za ctvrtinu ceny. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Taky by mě to docela zajímalo a hlavně kuželíková ložiska v kolech u starších aut vydržela věčnost pokud měli trochu vůli ale to by se asi nechalo vychytat. J.C.
Jara Cimrman napsal:
Taky by mě to docela zajímalo a hlavně kuželíková ložiska v kolech u starších aut vydržela věčnost pokud měli trochu vůli ale to by se asi nechalo vychytat. J.C.
Kdysi jsme to tady na webu už s někým řešili, že by bylo zajímavé kuličkové ložisko vyměnit za jiné. Nikdo ale neměl "gule" to zkusit na své motorce.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jediny problem je ze jsem nasel nejlevnejsi za 230eur... Moje ma temer 130 000, takze az klekne dam tam ze zasoby obycejne. Smysl to ma asi az kdyz ta motorka dostava fakt zahul, jedine co se mi nezda je ze typkovi vydrzelo min nez 10k klasicke. To musel byt problem nelde jinde, treba v podlozce nebo tak.
radovant napsal:
Jediny problem je ze jsem nasel nejlevnejsi za 230eur... Moje ma temer 130 000, takze az klekne dam tam ze zasoby obycejne. Smysl to ma asi az kdyz ta motorka dostava fakt zahul, jedine co se mi nezda je ze typkovi vydrzelo min nez 10k klasicke. To musel byt problem nelde jinde, treba v podlozce nebo tak.
Borec jel s manželkou na cestu kolem světa. Oba byli podle fotek trošku při těle, bagáž, k tomu cesty necesty a ložisko dostává zabrat. Dvakrát mu to opravovali v BMW servise, třikrát si to dělal sám. Výsledek stejný. Po cca. 15 tkm ložisko ko.
Jinak ložisko jsem našel nějaký japonský za docela rozumnou cenu. Čekám co budou chtít za poštu. V ČR se dá sehnat pouze za cca. 5 300,-.
Tento druh ložiska se prý používal na osách kol u starých Mini Cooperů a dnes se používá na obráběcí stroje.
Prodejce ložisek mě upozorňoval, že se toto ložisko stahuje v axiálním směru předepsaným momentem ( hodnotu nevim) a že neví co by to udělalo v náboji kola motocyklu.
Napsal jsem borcovi mail, jak dá vědět, šoupnu to sem.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Nic natom neni pouzij rozum a hlavu a nemas co podelat. A nebo to dej nekomu kdo to uz delal a mas klid a nemusis se bat o ne zrovna levny loziska a cepy.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Když to mam rozebrany,mam taky sundat a zkontrolovat,popř. namazat ložiska v kyvce? Ma to cenu kontrolovat nebo jakou mate s tim zkušenost? (jestli to neni zbytečny a tyto ložiska jsou většinou OK)
Ložiska v kyvce OK. Ještě by mně zajimalo,jak je to s tim natočenim křižu ? Musi to byt zrcadlově proti sobě? Měl jsem to hnuty o 3 dražky.
BMW R 1100 GS