Myslim si, ze prejmenovat starej olej, abych ho mohl prodavat draz je proste lumparna! A at mi nikdo netvrdi, ze ho nejak vylepsili. Leda prdlajs! Cena ropy taky neomlouva to drasticke zdrazeni. Tak o co jde? Nenazranost! Hroch jezdi na Divinol a vubec si nestezuje. A vychazi kolem kila na litr. Neverim, ze Castrol je za dvojnasobnou cenu az oproti Divinolu takova spica...
Nekdo tu bude jiste argumentovat tim, ze jezdime na motorkach za pul melcku a setrime halire na oleji. Ano souhlasim, kdyby nebyla kvalitativne srovnatelna konkurence, klidne budu lejt do motoru olej za petibabu flasku. Ale proc platit zbytecne vic za nic???
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Liju Valvoline do všech svojich strojů od sekačky po kolku a světe div se,za posledních 10 let stejná cena a etiketa změnila jen barevnost.Přejmenování co ten olej 20 let dělám nepamatuji Asi je někde chyba
BURE napsal:
Myslim si, ze prejmenovat starej olej, abych ho mohl prodavat draz je proste lumparna! A at mi nikdo netvrdi, ze ho nejak vylepsili. Leda prdlajs! Cena ropy taky neomlouva to drasticke zdrazeni. Tak o co jde? Nenazranost! Hroch jezdi na Divinol a vubec si nestezuje. A vychazi kolem kila na litr. Neverim, ze Castrol je za dvojnasobnou cenu az oproti Divinolu takova spica...
Nekdo tu bude jiste argumentovat tim, ze jezdime na motorkach za pul melcku a setrime halire na oleji. Ano souhlasim, kdyby nebyla kvalitativne srovnatelna konkurence, klidne budu lejt do motoru olej za petibabu flasku. Ale proc platit zbytecne vic za nic???
Presne jak pises Bure.Taky leju ten Divinol. kdyby ny trhu nebylo nic jinyho nez drahej olej tak mi nic jinyho nezbude.Ale takhle?Volba je.na kazdem z nas.Navic mi prijde ze proti Actevu je i o trosku nizsi spotreba.Bezne sem doleval na 10000km cca 1,5 l ted skoro o pul litru min,takze mi vpoho vystaci 5 L kanystr!
Objavil som dnes olej Comma 20w50 API SL-CF v kur.vsky dobrej cene okolo 3.3-é za liter. https://www.motoi...acka=COMMA
Upravil JRM66 dne 28.05.2015 22:08
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Potřebuji dolít olej do 1200 GS 2005. Podle faktury z posledního servisu v BMW Mnichov (dělal ještě předchozí majitel) je tam olej "BMW High Performance Öl SAE 15W-50".
Můžu pro dolití použít jiný olej splňující specifikaci BMW (třeba Castrol 20W-50)?
j_a_k napsal:
Nechci zakládát nové vlákno a proto píšu sem.
Potřebuji dolít olej do 1200 GS 2005. Podle faktury z posledního servisu v BMW Mnichov (dělal ještě předchozí majitel) je tam olej "BMW High Performance Öl SAE 15W-50".
Můžu pro dolití použít jiný olej splňující specifikaci BMW (třeba Castrol 20W-50)?
Díky.
Určitě ti už někdo poradil, ale kdyby náhodou ne, tak určitě můžeš.. Dnes již žádná rafinérie nevyrobí olej, který by se s jiným nesnesl.. Jediné, na co je třeba dávat pozor je, že když bys dohromady slil třeba 2l 10W-50 a 2l 20W-50, tak výsledkem nemusí být 4 litry 15W-50, ale třeba 20W-40.. Viskózní třídy jsou trochu alchymie při tom míchání.. Při dolévání s tím ale moc nehneš..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Držím se doporučení mého mechanika: "Nalej si tam co chceš, já dávám Castrol...."
Není co řešit.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Ten Divinol používám řadu let a naprostá spokojenost,i mým známým co dělám motorky je nalévám. Němec do Němce. Používám i Divinol pro 2T do Husaberg TE 250 a po 120 Mth a druhém pístu opotřebení válce 0,o2 mm,přiznám se že přidávám do paliva Verva100 Metanova C3 ...
Upravil -Rosi- dne 13.12.2015 14:08
jofree napsal:
Pro info: 20W-50 od Castrolu je ale jen v mineralu, nedelaji ho v syntetice.
15W-50 od stejne znacky je synteticky.
20W-50 v plne syntetice dela napr. Repsol, (cena cca 130kc/litr) ve velkoobchode kde kupuju ja: http://www.lavio.cz/sortiment/oleje/
Myslim že už tu bylo dost clanku o tom,ze oznaceni mineralni,synteticky olej je uz dlouho nepravdive a zavadejici.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tyhle starý motory nejsou tak haklive na kvalitu oleje. Sám dávám 20w-50 od Castrolu, ale může tam být i jiný typ. Důležité je často měnit olej, tím ten motor víc vydrží. Více to řešit je zbytečné.
Prosím o radu. Našel jsem zde spoustu článků jaký olej do BMW R 1100 GS, přesto jsem zmaten a prosím o názor. V říjnu jsem zakoupil BMW R1100 GS r. v. 1995. Teď chci vyměnit olej a tento olej Q8 T 520 SAE 20W50 mám možnost dostat zdarma, podle článků zde na fóru by to mělo být v pořádku? Jezdím pouze od jara do podzimu cca 2000km. Nechci vypadat, že bych šetřil, ale proč ho kupovat, když ho dostanu zadarmo a je to stejně kvalitní olej jako Motul atd.
Mohu tam dát prosím tento olej?
http://obchod.top-oil.cz/detail4638/uzitkova-vozidla-a-stroje/q8-t-520-sae-20w50
Děkuji za názor.
Levně koupené 2x placené, nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci.
Nikdo neudělá chybu, pokud dá na doporučení výrobce motoru.
1/Srovnávat oleje od výrobců, kteří je vyvíjejí a spolupracují s automobilkami s oleji míchačů, kteří od nich kupují formule a jen míchají je ztrácením času - míchač pokud řídí kvalitu, zaručuje jen to, že přesně plní požadavky formule a tím minimální požadavky výrobce motoru
2/ S žádným olejem, který má certifikaci se motor nezadře, jen opotřebení a funkce v mezních stavech (studený/přehřátý motor) se poměrně hodně liší - má vliv na poruchovost a životnost motoru
3/ prováděl jsem testy opotřebení během 300000km na jednom motoru při různých olejích - závěr je :
- pokud chci znát rozdíl v kvalitě oleje, udělám test opotřebení u souč. oleje(cena 500 - 1500 Kč) vyměním olej za posuzovaný, při druhé výměně posuzovaného oleje nechám udělat test opotřebení znovu (první výměna - parametry opotřebení nejsou ustáleny)
Srovnám obdržené grafy a mám jasno, mohu pokračovat dál a dál
4/ Divinol - nevím o tom, že by měli vlastní vývoj, asi míchači. Pro běžné použití asi stačí. Po přechodu na tento olej známý zaplatil 24 hydroštelů a 2200Kč, a to se vyplatí. Proč jej u jednoduchých strojků nepoužívat, pokud moc nenajedu, na funkci to nemá vliv
5/ Změny názvů Valvoline - systém kvality je takový, že pokud olej i nepatrně vylepším, nesmím použít stejný název, tedy ti, kteří vylepšují se poznají podle toho, že názvy musí měnit, Ten kdo vyrábí pořád stejný produkt ho i stejně nazývá,
6/ pokud má motor hydroštely, varoš - při změně oleje (Shell tvrdí i pokud se mění jejich různé oleje) po zkušenostech doporučuji dát před výměnou do starého oleje nějaký proplachový sajrajt. Nejvíc motoru svědčí neměnit zavedený olej, pokud ano (za lepší) propláchnout. Závěr: poruchy a zvýšené opotřebení zapřičiněné nižší kvalitou oleje (horšími vlastnostmi) jsou bez velkých nákladů a odborných zkoumání neprokazatelné. Můžeme tady psát jak kdo a jak moc je spokojen, bez měření jsou to jen pocity více či méně zasvěcených.
Proto - za sebe - používám vzhledem k proběhu km a způsobu používání předepsaný olej, pokud bych ale zvyšoval výkon nebo najel 10000km ročně a víc, popř. jel do Afriky, nebo za polární kruh, asi bych sháněl olej který má lepší vlastnosti.
pro frant7 - pokud plní slpecifikaci, klidně ho použij Q8 jsou míchači, ale vcelku dobří, - můj názor.
Upravil bobGS dne 21.02.2016 15:30
Pánové mám dotaz
Používal jsem v gs 1200 castrol 20w50 actevo ale ten už nevyrábí jaká je tedy jeho náhrada?Vypadá to na castrol pover 1 20w50 ale ten je polosynt. a actevo byl minerál tak jak to vlastně je .Myslím vzhledem ke koncepci motoru jestli ta polosyntetika nebude spíš na škodu když je motor stavěnej na minerál
boby napsal:
Pánové mám dotaz
Používal jsem v gs 1200 castrol 20w50 actevo ale ten už nevyrábí jaká je tedy jeho náhrada?Vypadá to na castrol pover 1 20w50 ale ten je polosynt. a actevo byl minerál tak jak to vlastně je .Myslím vzhledem ke koncepci motoru jestli ta polosyntetika nebude spíš na škodu když je motor stavěnej na minerál
Bojs, pouzivate nekdo ten Divinol? http://www.eshop-.../0/5/1646- doted jsem jezdil jen na motul 3100 20w50. Ale stoji to vic a navic ma to zbytecne prisady pro spojku a prevodovku. Olej menim co rok takze driv nez je tech 10tkm vzdy i s filtrem. Rikam si ze pokud to splnuje specifikace a meni se castej nez je interval je to lepsi jak nejaky epes rades volej tahat az na limit kilometru.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM