Zrovna tady kolega má za sebou dva pády na dálnici kvůli upadlému kolu taky. Takže to není naprosto ojedinělá věc. Těžko říct, co stálo za tím ale podle něj to byla mizerná práce mechanika v pneuservisu, který šrouby nezkontroloval momenťákem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Je to problém , každej to dorve jako prase a pak se divěj. nataženej šrou se povoluje snadno jak nedotaženej. oni nejsou pronic za nic dva momenty na utažení zadního kola
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Já jsem si kdysi taky zapomněl dotáhnout kolo, byla to chyba moje, ne nikoho jinýho, ale vibrace, chvění a divný chování mi po pár kilometrech jasně řeklo: zastav a mrkni co se děje!!! Malinko jsem to dotáhl a byl klid. Nechápu jak se může vyšroubovat víc než centimetr závitu a to na čtyřech šroubech najednou tak, že si toho nevšimnu!!! To snad není možný si toho nevšimnout, nemyslíte? Všechny popisovaný teorie proč upadlo kolo chápu, ale jet dokud to kolo neupadne mi přijde malinko divný...
Na kolik se prosim dotahuje zadni dratove kolo na 1200GS dvouvacce? V maualu je 60Nm a neni tam zminka ani o lepidle.
Neni jistejsi na srouby kapnout Loctitem na zavity?
Optoti 105Nm co je vyse zminenych u kola na 1150 mi tech 60 prijde nejak malo...
Je to pravda. 1200GS má fakt 60Nm, na 1150 se dotahuje 50Nm napoprvé a 105 napodruhé
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
U R1200 jsou ale šrouby M10 a je jich 5ks.
U R1150 jsou šrouby M12 a jsou 4ks.
Tedy je rozdíl v utahovacích momentech vcelku jasný.
Žádné lepidlo na závity není potřeba, když je kolo dotaženo správným momentem.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
NA AUTECH SE DŘÍV ASI TAK DO PADESÁTÝCH LET DÁVALY NA LEVÝ KOLA ŠROUBY S LEVÝM ZÁVITEM A NA PRAVOU STRANU S PRAVÝM ZÁVITEM. BYLO TO KVŮLI TOMU ŽE SE PŘI VOLNÝCH ŠROUBECH MĚLI TENDENCI UTÁHNOUT. PROTO TAKY VĚTŠINOU NA AUTECH DNES UPADNE LEVÉ KOLO COŽ JE ASI PODOBNÉ U BMW. ZNÁTE NĚKDO PŘÍPAD ŽE BY UPADLO KOLO NA BMW S DIFERÁKEM NA LEVÉ STRANĚ. J.C.
Hmm..no problem.ale pri troche skusenosti sa da aj ten moment odhadnut.(na cestach momentak nemas,ale vis vahu svoju a delku paky)treba si to skusit v v dilni.paku cca 30 cm a prekontrolovat momentakem.aj ked ho presolis o 5-10 si furt na tem dobre.je to ale skur pro mechaniky.ty to maju vic v "rukacu".a zadne mazivo ani lep.kolove sruby su najlepsi suche..aj ked u masin jako kombajn ci rezacka sa lep na zavitove spoje pouziva casto prave kuli vybraciam.a este dotaz..maju ty kolove sruby podlozky? Jake?ploche obyc. bych nedaval,daval bych vrubovane ploche.podrza..
Upravil lui175 dne 29.07.2016 06:25
Nikam nic nedavej na 1200 je 5 sroubu bez podlozky a utahuji se na 60nm na 1100 a 1150 jsou r srouby s kuzelem a utahuji se na 2x jednou 72nm finalni 105 a nic ti nikdy neupadne. Upadavaji kola nedotazena nebo naopak pretazena.
... servis a diagnostika BMW Motorrad