Chyba, měl zastavit na cigáro a pokecali bychom o tom a odeznělo by to. Ale neudělal to a zůstal nesoustředěným. Tak vjel do levotočivé zatáčky nepřipraven, nepřibržděn dostatečně. Co teď? Buď se zakloní, položí motorka víc a adheze to (možná) unese, udrží, nebo prostě budu brzdit co to dá a pojedu rovně do toho křoví co vidím před sebou. Rozhodl se pro druhou variantu a ubrzdil co se dalo, o zbytek se postaralo husté křoví. Nestalo se absolutně nic ani jezdci, ani motorce. Ale veliká výstražná kontrolka se nám rozsvítila oběma. Je potřeba na motorce být stále duší a smysly na vozovce. A soustředěn. Důkaz jeho nepřipravenosti a podcenění zatáčky je i kvalt v rychlostce. Je normální mít tam čtyřku, pokud jste duší přítomen a čtete cestu? Není! Takže o tom to je.
Konečně jsme si dali to cigáro a vynadali moskvičovi, zrekapitulovali moskviče a to zdejší křoví a učinili správná resumé.
Doc přiložený následující obrázek:
[191.44Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:27
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Do Vidinu je to tak asi padesát kilometrů, je kolem půl dvanácté, tam někde. Na jeden zátah to dáváme do Vidinu a po dlouhém obchvatu města se dostáváme konečně k trajektu. Je to celé o něco novější a modernější než před třiceti lety, ale ještě poznávám mnoho míst. Když jsme dojeli na místo trajektu, byli jsme vlastně první na molu. Dobré? Kdepak, naopak, velmi špatná zpráva. Znamená to, že ten minulý zrovinka odjel a další bude za dlouho....
Doc přiložený následující obrázek:
[184.14Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[153.67Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[191.19Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
OK, dáváme kafe, vyměňujeme mapy v GPS, dát pár cigaret. Přesto nám to ale hatí plány, protože na trajektu ztrácíme zbytečné asi tři hodiny. Alespoň vyprávím podrobně Nikolovi tehdejší cestu na Jawě s jeho maminkou za zády. Jaké to bylo tehdy cestovat, jaké problémy jsme měli po cestě, jak jsme po dvě noci nespali atd. Některé záhyby z života rodičů bývají neodhaleny po mnoho let, ne schválně, ale stává se to. Nikdy se nenaskytla příležitost nebo důvod vyprávět o tehdejší cestě, teď máme dvě tři hodinky volné, povídáme si.
Doc přiložený následující obrázek:
[185.55Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[144.39Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[144.73Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[171.48Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[177.81Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 10:03
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nakonec platíme docela směšnou sumu za trajekt, naloďujeme se a během půlhodinky jsme na druhé straně. V Calafatu se snažíme vyměnit peníze ale není to možné, neexistuje nic jako turistická exchange otevřená o víkendu a teď je sobota odpoledne.
Doc přiložený následující obrázek:
[134.88Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[159.41Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[134.13Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jak se to dá řešit, jak si představují turistiku bez základní podpory turisty nevím, třeba je to nezajímá. Jak se tak několikrát otáčíme na náměstí, vidíme mládež se zaparkovanou motorkou. To je ten správný kluk na kterého se obrátíme a ten nám vymění na ulici za normální rozumný kurs i euro na lei ale i naše zbylá leva z Bulharska za lei. Za městem tankujeme za hotové a registrujeme, že jsme mohli i na kartu, takže se omlouváme, jsou na turisty připraveni.... Následuje průjezd rovinatou krajinou kolem Dunaje, je to jižněji od vám známého Banátu, ale já si tu krajinu pamatoval z dětství. Vesnice zůstaly tak jak jsem je zanechal před třiceti lety. Snad malé změny, které jsem zaregistroval byly ty, že už asi měli vodovod až domů, na rozdíl od veřejných pump na okraji cesty ze sedmdesátých let. Jo a trochu lepší asfalt na hlavní ulici, příčné dosud zůstavají prašné, alespoň v těch menších vesnicích. Povozy se nezměnily, cikánů méně. Aut mnoho. Vybavují se vzpomínky z dětství jak tak projíždíme krajinou a vesnicemi do Craiovy. Jak jsme tudy jezdili postupně několikrát embéčkem, potom dvakrát "polákem", od 74 potom zeleným "žigulem". Kolem 78 jsem takto jel s rodiči naposled, vlastně jsem končil gympl a další a dodnes poslední cesta již byla na motorce v osdesátémčtvrtém s Nikolovou maminkou.
Doc přiložený následující obrázek:
[109.27Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[184.73Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[173.96Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 10:09
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[167.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
obrázky z jedné zastávky na cestě, motorest před Craiovou
Doc přiložený následující obrázek:
[194.56Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Velmi rychle se dostáváme ke Craiově. Do města se sjíždí několika malými serpentinami. Město jako takové, jeho centrum na mě udělalo veliký dojem. Jedná o velice moderní centrum, docela hezké, velmi čisté a upravené, veliké široké třídy a spousta obchodů. Nečekal jsem to, docela nám to vyrazilo dech. Na rozdíl od vesnic ve městech tedy došlo k civilizační revoluci. Opravdu velká změna. Snažili jsme se sehnat roztok na čočky, ale bohužel v lékárnách ho nevedou. Jenom v optikách a ty jsou jakožto konzumní obchody samozřejmě v sobotu v podvečer zavřeny. Nezbývá než na dnešek spát v čočkách. Jeden den se to dá vydržet lehce i když normálně je sundávám každý večer.
Doc přiložený následující obrázek:
[149.94Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 12:38
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Naším cílem je dostat se co nejblíže nebo třeba i projet Fagarašem. Protože jsme při plánování cesty nevěděli, jak to bude s trajektem, kolik času to zabere, řekli jsme si předem, že možná stačíme projet Fagaraš již dnes a budeme spát potom, ale možná že to nestihneme a v tom případě se budeme snažit dostat se blízko pod Fagaraš a vyspat se tak, abychom ráno vlastně sedlem začínali. No a v našem případě nešlo udělat nic jiného, než to druhé, vždyť v Craiově jsme byli kolem šesté a nemá žádný smysl projíždět Fagarašem za tmy a nic nevidět. Dojíždíme tedy již za soumraku do Pitesti a najíždíme na cestu DN7C, čili fagarašskou. To jsme ještě na okraji Pitešti a ptáme se policie, zda je vůbec Fagaraš průjezdný, opravený z těch škod po nedávných děštích. Mladí policajti s výbornou angličtinou nás informují o tom, že vše je OK.
Doc přiložený následující obrázek:
[181.93Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 11:31
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pokračujeme tedy podle plánu až do Curtea de Arges. Během této půlhodinky, jak se postupně stmívá a navíc stále lehce stoupáme, teplota rapidně klesá. Z Řecka jsme odjížděli za normální teploty, tedy něco přes třicet, v Bulharsku to bylo příjemné léto kolem pětadvaceti až osmadvaceti, v Rumunsku zatím celé odpoledne kolem pětadvaceti i místy víc, do Pitešti jsme v osm večer za soumraku vjeli při asi 25C, to si dobře pamatuji. Na výpadovce na Fagaraš již bylo jenom 21 a než jsme dorazili do Curte de Arges klepali jsme kosu kolem patnácti stupňů. Nemělo žádný smysl zastavovat a převlékat se na pár kilometrů, ale uzavřeli jsme všechny větrací průduchy na našich R2P oblecích, trochu to pomohlo. Po troše hledání nacházíme pokoj za 28 Euro pro oba a jdeme na večeři. Než jsme našli ten malý hotýlek projezdili jsme Curtea de Arges několikrát křížem krážem. Rumuni jsou velmi ochotní poradit a vysvětlit, ale jsou neschopní orientovat se a poradit správně cestu. I ti, kteří mluvili anglicky a vypadali chytře ti něco vysvětlili absolutně jasně, řekli metry a všechny odbočky a nakonec jedeš a neplatí ani ten odhad metrů ale ani ty orientační body, o kterých mluvili. No nic, než jsme to našli a než se uvelebili a osprchovali bylo kolem desáté, akorát tak na čas sejít na jídlo. Hotelů jiných lepších jsme viděli po cestě spousty, kdybychom chtěli obětovat dvou nebo třínásobnou sumu, mohli jsme zastavit kdekoli. Ale tohle je trochu klukovská cesta, já jezdím pouště, kluk v létě v partě free camping na řeckých ostrovech..... nějak to k nám nešlo, navézt se do prvního přepycháče na cestě. A nejde jenom o peníze. Předem jsme si řekli, jedeme natočit kilometry a vidět a projet co nejvíce stihneme, nejedeme na týden na lážo plážo výlet a flákat se. Pokud chceme, abychom se soustředili na to hlavní, čili ty kilometry a cesty, nebudeme s sebou brát ani stan, jenom spacák pro případ ztroskotání a pro zpáteční loď. Jinak malé levné hotýlky a pensiony, vždyť to bude vždycky jen na složení hlavy. Tady v tom pensiónu jsme měli i štěstí, protože sál byl plný lidí, měli ho zadaný na sobotní večer na nějakou oslavu narozenin či co. Každopádně tím pádem kuchyň pracovala naplno a bylo lehké objednat i v deset večer. Rozhodli jsme se sedět venku u stylových dřevených lavic, prakticky vedle byly zaparkované i mašiny. Malým překvapením bylo Černé Krušovické, které jsme viděli ve stojaté prosklené lednici. Hm, dali jsme mu přednost před klasickým Heinekenem nebo Amstelem nebo místními rumunskými pivy. Jídlo jako takové nic moc, čekali jsme něco víc, něco zajímavějšího, ale nevadí. Zítra Fagaraš!
Doc přiložený následující obrázek:
[181.36Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:35
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic