servisak napsal:
Luboss takže mi chceš říct že i ten dodatečně namontován TT nemá na moto co dělat??
Samozřejmě že ne.
Znamená to tedy, že žádný ze xenonů od TT není v ČR legální? Mám od nich komplet masku i se světly a nerad bych měl v případě nehody problémy s pojišťovnou. Že bych tam vrátil zpět sériové světlo? Na technické mi to zatím prošlo. http://www.tourat...c150c35823
Petr-RSV: nic nevyhazuj. Mluvil jsem s člověkem na technické, kde dělají motorky tady u nás a říkal, že když jsou přídavná světla pod vypínačem, tak je vůbec neřeší. Ta vyhláška EU, která omezuje používání xenonů prý vůbec neřešila motorky, autory prý vůbec nenapadlo, že by někdo na motorce používal xenon a to platí i pro motorky s vestavěným xenonem přímo od výrobce (třeba prý to řešili u staršího GTčka, kde pochopitelně taky žádné ostřikovače nejsou). Mluvil jsem včera se zástupcem BMW a řekl mi, že to asi před čtvrt rokem řešili na nějaké konferenci BMW v Německu a prý je to všude stejné - EU legislativa nepředpokládala že by se používaly xenonové světlomety na motorkách a logicky oni vyrábí a vyráběli motorky s xenonem bez ostřikovače atd a jsou normálně legálně v provozu. Přídavný xenon TT je výrobek Hella a napsal jsem tedy podnět výrobci aby to ověřili a poslali mi nějaké vyjádření případně od Helly ale podle mě je to zbytečný plašení. V těch uváděných zákonech a vyhláškách co jsem zatím četl, nebyla o xenonech a motorkách ani řádka. Náš kamarád právník mi slíbil poslat rešerži tak uvidíme. Každopádně - pokud narazíš na vola, tak ti neprojde technická i kvůli tomu, že máš obuté pneumatiky 140 místo 150 nebo že máš v bezdušovkách duše apod. Náš známý musel na technickou sundat i originál plastový přídavný světla od BMW na 1200GSA, protože mu tam tvrdili (bylo to někde u Berouna tuším) že to není povolené a neměl nervy se s nima hádat, tak to prostě sundal, prošel a doma si to zase namontoval. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo,souhlasím s Tomášem. Normální technik Tě s tím trápit nebude,ale pokud narazíš na vola,nebo si o to řekneš,tak Tě sejme a neuděláš s tím nic,protože legislativa je v tuto chvíli nastavená tak jak jsem psal a on bude mít pravdu. Já mám taky na motorce věci co tam nemají co dělat,přesto je tam mám.Když bude někdo prudit,sundej to a potom zase nasaď.
Docela bych byl rád,kdyby se k tomu vyjádřil i někdo z přítomných kdo je u Policie.Možná by to bylo taky zajímavý
Myslim ze u PCR jim to bude taky sumak. Nejhorsi je jak nekdo psal u nehody likvidacni technik od pojistovny. Najdou nejakou kravinu a odmitnou platit
3/6 Marines SEMPER FI
TomasTT: Díky. O technickou mi ani tak nejde - to se vždycky "nějak" dá udělat. Spíš jde o případnou nehodu - aby se nějaký chytrolín posléze nevymlouval, že byl oslněn mým xenonem a pojišťovna po mě pak nevymáhala škody. Už jsem viděl případy, kdy pojišťovna odmítla plnit, protože měl borec na přilbě nehomologované kouřové plexi apod. Platím si i celkem drahé havarijko, tak bych byl nerad, kdyby byly problémy s případným plněním (jakože u motorek je to dost pravděpodobné). Sice to asi moc hrotím, ale když už se to tu řeší, tak proč se nezeptat. Díky za info.
TomasTT napsal:
...pokud narazíš na vola, tak ti neprojde technická i kvůli tomu, že máš obuté pneumatiky 140 místo 150 ...
Tak to je myslím naprosto legitimní a běžný důvod, že Tě vyhodí z technický ne? 3patný rozměr pneumatik, sjetý gumy apod? To ten technik není vůl, ale dělá to co má! Technik je vůl pokud Ti strhne ve starým autě přídavný brzdový světlo. Podle mě teda!
Petr-RSV: No pokud toho chytrolína oslníš přídavným dálkovým xenonem a nevypneš ho, tak se na to jistě vymlouvat bude.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Petr-RSV napsal:
TomasTT: Díky. O technickou mi ani tak nejde - to se vždycky "nějak" dá udělat. Spíš jde o případnou nehodu - aby se nějaký chytrolín posléze nevymlouval, že byl oslněn mým xenonem a pojišťovna po mě pak nevymáhala škody. Už jsem viděl případy, kdy pojišťovna odmítla plnit, protože měl borec na přilbě nehomologované kouřové plexi apod. Platím si i celkem drahé havarijko, tak bych byl nerad, kdyby byly problémy s případným plněním (jakože u motorek je to dost pravděpodobné). Sice to asi moc hrotím, ale když už se to tu řeší, tak proč se nezeptat. Díky za info.
No čistě hypoteticky, pokud ti někdo způsobí nehodu, všimne si těch uprav a bude znalý věci. Vozidlo není způsobilé provozu na pozemních komunikacích. Tak to odsereš. A to nejsme ještě u pojištovny.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No nevím jak to je dnes ale před 6 roky jsme v rodině měli havárku s autem, kterou zavinil (podle mě) člověk s tuningovým autem VW Golf, tvrdil něco jiného, bylo to dost nepříjemný. Právník (tenkrát DAS) zkoušel právě to, že na tom autě byly různý spoilery, křídlo a folie na oknech, které byly (pravděpodobně) neschválené a v případě té folie, která byla úplně neprůhledná, skoro černá, tak myslel že to bude třeba mít vliv na vyšetřování o vině ale houby. Tyhle věci prostě vůbec nevzali v úvahu, naprosto to smetli a zajímali je jen svědci. Naštěstí to dopadlo dobře (pro nás) ale po té zkušenosti si myslím, že by někdo napadnul protistranu že používala něco neschváleného, je asi tak pravděpodobné, jako že by zkoumali, jestli má oblečení co jste měli na sobě atesty a jestli jste si zranění nezpůsobili tím, že jste neměli schválené chrániče apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dnes STK Chodovec praha 4. Prošel jsem i s namontovanými světly TT. Xenon nikoho nezajímal,zato druhé světlo,posouzeno jako mlhovka,měli veliký problém s tím že nemám kontrolku svícení .
TomasTT napsal:
No nevím jak to je dnes ale před 6 roky jsme v rodině měli havárku s autem, kterou zavinil (podle mě) člověk s tuningovým autem VW Golf, tvrdil něco jiného, bylo to dost nepříjemný. Právník (tenkrát DAS) zkoušel právě to, že na tom autě byly různý spoilery, křídlo a folie na oknech, které byly (pravděpodobně) neschválené a v případě té folie, která byla úplně neprůhledná, skoro černá, tak myslel že to bude třeba mít vliv na vyšetřování o vině ale houby. Tyhle věci prostě vůbec nevzali v úvahu, naprosto to smetli a zajímali je jen svědci. Naštěstí to dopadlo dobře (pro nás) ale po té zkušenosti si myslím, že by někdo napadnul protistranu že používala něco neschváleného, je asi tak pravděpodobné, jako že by zkoumali, jestli má oblečení co jste měli na sobě atesty a jestli jste si zranění nezpůsobili tím, že jste neměli schválené chrániče apod.
Vidíš Tomáši, já mám zase přesně opačný případ, psal se rok 1998 a mne z motorky (tehdy CBR 600) vysadil jeden pán, co si myslel, že má přednost. Vzhledem k tomu, že moje léčení bylo delší 30ti dnů, byl obžalován z těžkého ublížení na zdraví. A to bys koukal co obhájce (a následně soud) řešil za věci. Jestli byla motorka nějak upravována, zda na ní nebyly neschválené díly (měl jsem tam tehdy oblíbený laďák), co jsem mě za oblečení na sobě atd.. dokonce soudní znalec v posudku uváděl i značku brzdových destiček a to zda jsou vhodné pro tento typ moto, a nakonec mu to vyšlo. Sice byl viníkem nehody, ale z těžkého ublížení byl osvobozen. V odůvodnění soudce jasně řekl, že nehodu sice zavinil, ale řidič motocyklu by neutrpěl taková zranění, kdyby měl chrániče a motocyklovou obuv. Je pravda, že jsem tehdy jel v keckách a džínách, takže měl pravdu. Takže tady jasně vidíte, že když jde do tuhého, hodí se cokoliv jako argument.A to se dohromady moc nestalo, sice jsem měl trochu pocuchanou nohu a ruku, ale nic zas tak hroznýho a jemu hrozila maximálně podmínka.A ted si vem když jde třeba o smrťák, to je pak fakt dobrý cokoliv. A tohle byl rok 98, kdy přeci jenom nebyli právníci tak protřelí a motorky byly pořád trochu ještě exoti. Chtěl bych to vidět dneska.
GS 1200 R Adventure
Určitě, nepochybuju o tom že v případě takového soudního sporu se hledá cokoliv (viz to, že mrtvý co ho sejmul jeden z těch magorů v tuningovém autě jak jeli z nějakého srazu, měl v krvi nějaké zbytkové množství THC, takže to nejspíš hodí na něho). Kdybys chtěl jezdit 100% neprůstřelně tak bys de facto musel asi vyjet na fungl nové motorce, mít na sobě absolutně všechno s CE homologací včetně spoďárů, nesměl bys mít u sebe telefon (v tom okamžiku ti třeba někdo volal a to tě rozrušilo) atd...
Do určité míry je tohle riziko i při jízdě autem, stačí mít namontovanou kouli a když to tebe někdo napálí zezadu, tak to šikovný právník chce otočit že jsi to vlastně zavinil ty apod.
Mě baví cestování a pro ty dlouhé cesty prostě potřebuju určité věci, které možná nejsou všude schválené (nebo alespoň některé z nich) a při cestování na upravených motorkách je jasné, že čím je víc upravená (třeba pro offroad), tím je to horší. Teoreticky vzato bychom měli do cílové destinace vozit motorky na přívěsu a když bychom někde někdy potřebovali přejet po silnici, tak by tam mělo čekat auto s přívěsem a neměli bysme vlastně na silnici vůbec vjíždět třeba s terénníma gumama apod.
Je to asi na zvážení každého, v mém případě to beru, že když jedu na drasticky upraveném 1150, kde není původní ani rám ani vidle a původní je vlastně jen motor a zadní kolo, tak je to riziko a snažím se s ní po ose jezdit po silnicích minimálně a přepravovat jí jako závodní speciály - na vozíku. Ale to, že v noci nevidím dobře, kompenzuju pořádným přídavným světlem a potřeboval jsem ho 100x a mockrát mi pomohlo. Stejně tak mi pomohla třeba i pitomá mřížka na světle, protože bez ní bych sice splňoval kdejaký zákon ale po vyjetí z offroadu bych si rovnou mohl zavolat odtahovku, protože s rozbitým sklem světlometu se jezdit nedá. Ale když to je domů pár set nebo pár tisíc km, tak je asi fakt lepší riskovat nějaký problém a tu mřížku tam mít (nebo jí sundávat a nandávat). Nějaké věci takhle jdou a nějaké ne. Takže asi tak.
S tím oblečením to bylo už několikrát, slyšel jsem to fakt mnohokrát, že protistrana řeší takové věci jako stav pneumatik, brzd a protektorů. Nikdy jsem ale neslyšel o tom, že by řešili jestli byl na motorce laďák nebo ne (i kdyby byl neschválený pro silniční použití), protože zase tvůj právník by měl vyvrátit tvrzení, že by měl nějaký vliv na průběh nehody. Brzdy ano, to je celkem pochopitelný. Stav nebo typ pneumatik - určitě, typ sedátka asi ne apod..
Každopádně - když někoho baví jezdit na absolutně sériový motorce a myslí si, že tím eliminuje riziko v případě že se mu něco stane, tak je to nepochybně správný rozhodnutí a nebudu mu ho vyvracet ale když se takový člověk rozmlátí na první polní cestě, protože se snažil odmlžit zadýchané plexi skvělé a bezpečné přilby, která je ale naprosto nevhodná při zrychleném dechu při jízdě ve stupačkách v terénu nebo skončí s rozbitým motorem protože neměl žádné ochranné prvky (z důvodu že třeba nejsou certifikované), tak co je lepší? Podle mě by si každý měl asi najít ten správný kompromis a určitě je nedělat tam, kde je to fakt nebezpečný pro jezdce nebo okolí. Když jedeš v kraťasech, tričku a kokosáku tak se něco může stát leda tobě. Když máš ale topcase o objemu 80l, který ti za jízdy uletí, protože ho držáky neunesou a způsobíš zranění někomu, do koho vletí v plné rychlosti na dálnici, tak je to trošku něco jiného. Některé věci, které na motorkách vídám, jsou za tou hranicí, kterou považuju za limitní - hlavně na chopperech ale třeba i běžné silnice, když frajeři jedou na dovolenou s plastovým topcasem s nosností do 10-15kg a mají v něm naložených 40kg věcí, tak stačí přejet nějakou nerovnost a už se to sype po silnici. Já tohle zažil na své úplně první nebo druhé cestě do Alp na motorce - z nějaké "silnice" kufr uletěl a rozsypalo se to po silnici a ten frajer co jel za ním, na těch věcech dostal smyk asi jak zabrzdil a skončil v příkopu ale nic se mu nestalo. Je to těžký, když člověk vidí jak jezdí náklaďáky a sypou se z nich dřeva apod. Ale chce to trošku asi zdravý rozum.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
mozart napsal:
Dnes STK Chodovec praha 4. Prošel jsem i s namontovanými světly TT. Xenon nikoho nezajímal,zato druhé světlo,posouzeno jako mlhovka,měli veliký problém s tím že nemám kontrolku svícení .
TomasTT napsal:
.
.
.
.
Každopádně - když někoho baví jezdit na absolutně sériový motorce a myslí si, že tím eliminuje riziko v případě že se mu něco stane, tak je to nepochybně správný rozhodnutí a nebudu mu ho vyvracet ale když se takový člověk rozmlátí na první polní cestě, protože se snažil odmlžit zadýchané plexi skvělé a bezpečné přilby, která je ale naprosto nevhodná při zrychleném dechu při jízdě ve stupačkách v terénu nebo skončí s rozbitým motorem protože neměl žádné ochranné prvky (z důvodu že třeba nejsou certifikované), tak co je lepší? Podle mě by si každý měl asi najít ten správný kompromis a určitě je nedělat tam, kde je to fakt nebezpečný pro jezdce nebo okolí.
.
.
.
.
K tomu neni moc co dodat. Docela s tim ztotoznuji.... Rozumny nazor.
Ahoj lidi
Zrovna řeším to samé, mám 1150 a ve skutečnosti vidím pouze před mašinu ale ouha nedej bože točit nějakou prudkou zatáčku jedu krokem a fakt naslepo. HID xenon bych do hlavní paraboly nikdy nedal. Potkavám k.r.e.t.e.n.y s dvojkovým WV golfem nebo podobným autem jak maji HID v origi parabole a pusobí opravdu jako oslnovací zařízení. Spíš přemyslím že dám naférovku 2x mlhovku + 2x dlouhé . Pokud je to rozumně seřízené nic neoslňuje a dlouhe prostě tlumit v čas, neomezuju ostatní řidiče. Nevím zda mně za součet světelného výkonu nebo činné světelné plochy nezmastí PČR. Na STK se prostě pojede s návlekama na přidavná světla.
Bude to vypadat asi jako na přiloženém snímku
cobra_cz přiložený následující obrázek:
cobra_cz napsal:
Bude to vypadat asi jako na přiloženém snímku
Vanocni stromecek hadr....
Tohle potkat v noci v protismeru, tak bych ti to s chuti vybil kamenem....
??? Důvod ???
Píš, že tam chce mít 2 mlhy a 2 dlouhé, takže v případě setkání s jiným vozidlem v protisměru pojede na standardní hlavní světlomet, tak v čem vidíš problém?