Tak jsem si teď o víkendu vyměnil asi jen na 20km s kamarádem motorky a svezl se na mé staré, milované, nejlepší Kalahari Yellow 1100GS. A pocity z přímého srovnání s 1150 Adv.?
1. Adventure má lepší podvozek, je to vznášení se nad vozovkou, zatímco 1100 je přece jen taková drncavější (berte to ale opravdu jako porovnání těch dvou strojů, jinak má 1100 podvozek excelentní a konkurence může závidět - je neuvěřitelné, že to šlo ještě zlepšit).
2. U Adventure mi nefouká na kolena díky širší nádrži
3. Adventure, i se sníženým sedadlem, má sedlo výš, a není to jen jeho výškou nad zemí, ale je větší vzdálenost mezi sedlem a stupačkami, což je lepší.
A teď druhá strana mince:
1. Ujistil jsem se, že 5-tikvaltová převodovka mi seděla líp, na 1100 se vůbec neřadí.
2. 1100 je lehoučká kočka. Je lehčí i než standardní 1150GS a rozdíl mezi 1100 a 1150Adv je opravdu markantní.
3. 1100 nežere olej vůbec a benzínu míň než 1150 Adv.
Výsledek: 1150 má úžasný podvozek a velkou nádrž co pojme víc paliva a chrání nohy. A to jsou jediné dva větší objektivní rozdíly.
Víš co, rád na ni vzpomínám, i když mě v té době chyběla ekonomická šestka na dálnici pro přesuny. Moc na mě foukalo, teď je to podstatně lepší, ale ze všeho bylo nejdebilnější, že při bočáku to chcíplo. To mě sralo, ale odpojit jsem to nechtěl, protože se znám
Ten stojánek se Miloši dá jednoduše vyřešit pomocí jednoho relé. Mě i Držákovi to na 1100GS funguje stejně jako na 1150GS. Poradil nám to Tomassino z Plzně.
Posílám ti schéma a můžeš ho dát na stránky.
Upravil Tonda dne 18.06.2007 21:00
Pak by to bylo super. Ten stojánek mě nejvíc vadil. Vše ostatní nebylo až tak podstatné. Člověk by řekl, že je to hovadina, ale opravdu mě to dost znepříjemňovalo život. Já jsem musel dojet ke vratům, otevřít, popojet a zase zavřít vrata. V tomto cykly jsem 3x startoval.
Je zajímavé, jak každý preferuje jiné věci. Třeba mně šestka nikdy nechyběla, ona 1100-ks byla i o něco rychlejší než 1150Adv. (papírových 198 proti 192km/h, a funguje to, vyzkoušeno), foukání jsem vyřešil větším štítkem a na chcípání při policajtovi jsem si už ani nevzpomněl, i když máš pravdu, přišlo mi to taky jako blbě udělané. Ale naučil jsem se s tím žít, motor jsem zahříval na hlavním stojanu atd.
....vlastně hledám odpověď na rachotící kotouče při přejezdu nerovností, zejména mám na mysli pražskou dlažbu, dávaj se nějaký podložky, nebo co to způsobuje?
červenej Elf
barokar napsal:
To se po těch letech pořád tak krásně čte.
....vlastně hledám odpověď na rachotící kotouče při přejezdu nerovností, zejména mám na mysli pražskou dlažbu, dávaj se nějaký podložky, nebo co to způsobuje?
Jasně, pružné podložky pod šrouby a pouzdra. Zrovna před týdnem jsem je měnil na 21" kole na prodej, kde kotouče cinkaly. Nemusí ani kolo dolu z motorky, práce do 10ti minut
Wer später bremst, fährt länger schnell.
barokar napsal:
To se po těch letech pořád tak krásně čte.
....vlastně hledám odpověď na rachotící kotouče při přejezdu nerovností, zejména mám na mysli pražskou dlažbu, dávaj se nějaký podložky, nebo co to způsobuje?
Jasně, pružné podložky pod šrouby a pouzdra. Zrovna před týdnem jsem je měnil na 21" kole na prodej, kde kotouče cinkaly. Nemusí ani kolo dolu z motorky, práce do 10ti minut
To zní libě, takže jen vyšroubuju šrouby, co drží kotouč, vložím podložky zakoupené v jakémkoliv železářství, a bude to v pohodě?
Pouzdrem mám rozumět co? Pouzdro je pro mě jen to na čočky, brejle nebo futrál na hudební nástroj. To má být věc, kde je zašroubovanej ten šroub, co drží kotouč? Rozumim tomu jak koza náklaďáku
červenej Elf
barokar napsal:
To se po těch letech pořád tak krásně čte.
....vlastně hledám odpověď na rachotící kotouče při přejezdu nerovností, zejména mám na mysli pražskou dlažbu, dávaj se nějaký podložky, nebo co to způsobuje?
Jasně, pružné podložky pod šrouby a pouzdra. Zrovna před týdnem jsem je měnil na 21" kole na prodej, kde kotouče cinkaly. Nemusí ani kolo dolu z motorky, práce do 10ti minut
To zní libě, takže jen vyšroubuju šrouby, co drží kotouč, vložím podložky zakoupené v jakémkoliv železářství, a bude to v pohodě?
Pouzdrem mám rozumět co? Pouzdro je pro mě jen to na čočky, brejle nebo futrál na hudební nástroj. To má být věc, kde je zašroubovanej ten šroub, co drží kotouč? Rozumim tomu jak koza náklaďáku
Jestli seš opravdu takovej jantar, jak tady popisuješ, tak to odvez do servisu, nebo se po výměně šroubů a podložek akorát někde zrakvíš, když se nepřizabiješ už golou v garáži.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ivan napsal:
Ale ty naše vehykli, Klasiko, budou stále jezdit! Zatímco ty Tajvanočíny budou na smetišti, zničený mechanicky i nepojízdný díky nedostupnosti 30 let starého software...
Koukám na 7let starou diskuzi A i po těch letech mi dodnes pokaždé, když na silnici potkám 1100, naskočí úsměv. To žádná jiná motorka neumí
Zatím mám "jen" R 1100R, ale boGSer bude... určitě...
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Ivan napsal:
Ale ty naše vehykli, Klasiko, budou stále jezdit! Zatímco ty Tajvanočíny budou na smetišti, zničený mechanicky i nepojízdný díky nedostupnosti 30 let starého software...
Koukám na 7let starou diskuzi A i po těch letech mi dodnes pokaždé, když na silnici potkám 1100, naskočí úsměv. To žádná jiná motorka neumí
Zatím mám "jen" R 1100R, ale boGSer bude... určitě...
Tak pro tebe 11tka musí být velmi srdeční záležitost. První cesty v lese, přejetej pařez, litry potu a první zkušenosti s americkou páskou....
Já se 11tky taky nemůžu zbavit. Vymyslím něco jiného, svezu se na tom a řeknu si "howno" a zůstávám s babkou.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
to já se zas nechystám 1150tky zbavit,letos mě trochu potrápila ale vždy dovezla dom hodlám sní zestárnout bo nemám rád elektroniku
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
barokar napsal:
To se po těch letech pořád tak krásně čte.
....vlastně hledám odpověď na rachotící kotouče při přejezdu nerovností, zejména mám na mysli pražskou dlažbu, dávaj se nějaký podložky, nebo co to způsobuje?
Jasně, pružné podložky pod šrouby a pouzdra. Zrovna před týdnem jsem je měnil na 21" kole na prodej, kde kotouče cinkaly. Nemusí ani kolo dolu z motorky, práce do 10ti minut
To zní libě, takže jen vyšroubuju šrouby, co drží kotouč, vložím podložky zakoupené v jakémkoliv železářství, a bude to v pohodě?
Pouzdrem mám rozumět co? Pouzdro je pro mě jen to na čočky, brejle nebo futrál na hudební nástroj. To má být věc, kde je zašroubovanej ten šroub, co drží kotouč? Rozumim tomu jak koza náklaďáku
Jestli seš opravdu takovej jantar, jak tady popisuješ, tak to odvez do servisu, nebo se po výměně šroubů a podložek akorát někde zrakvíš, když se nepřizabiješ už golou v garáži.
Haha, jo asi jantar, ale už jsem si dokázal vyměnit stator startéru, a to jsem nejdřív nevěděl, kde vůbec je. Pravda, překvapilo mě, že je pod proudem, se mi trochu přiškvařil klíč na ukazováček a i na nějakej ohňostroj došlol. Když bude něco jako návod, snad bych to zvládl!
červenej Elf
A my jsme taky stále stejní, měli bychom se zamyslet nad naší počínající kostnatělostí...:-). Ne, dělám si srandu - názor mám zatím stále stejný, ale snad je to i tím, že 1100GS a hlavně 1150 GSA se mi stále líbí nejvíc i vzhledově - jednoduché tvary, nepřerušené modernistickými zlomy, hranami či špicemi, čiší z toho na dálku, že ty motorky byly ještě vyrobeny proto, aby byly používány, co nejvíc a v jakýchkoliv podmínkách, aby se při pádu poškodilo co nejméně věcí atd. Tahle "hardcore" tvář oproti pseudochlapáckosti novějších modelů (trochu mi připomínají načesané modely propagující outdoorové oblečení) mne stále fascinuje a asi dlouho nepřestane. 1100GS je dnes myslím ve třídě cestovních endur absolutně nejvýhodnější koupě.
Řada 1100/1150 se stane legendou - předchozí nesmrtelné dvouventily ještě trpěly horšími brzdami a jízdními vlastnostmi, 1100/1150 stanuly na pomyslném vrcholu, ze kterého se - z určitého pohledu - v současnosti zase sestupuje dolů. 1100GS se začala dělat v r.1993, dnes je tomu 21 let a já stále nemám sebemenší pocit, že by byla brzdami, podvozkem či jízdními vlastnostmi zastaralá...
Ale berte mne s rezervou, jsem jeden z těch, co si s motorkou povídá, za jízdy poplácává po nádrži a děkuje za to, co pro něj dělá. Pro mne je to fakt kámoš...
Ano, taky si myslím, že mezi cestovními endury je dnes nejlepší poměr "koupená muzika"/cena právě u 1100 GS. Vždyť se prodávají za ceny transalpů, malých v-stromů apod....