BMW G 650GS Sertao -malé GS s off-roadovejšími ambíciam
Přidané 07.10.2011 20:11
Příspěvků: 6189 Registrace: 22.05.09
Až to dostane do rukou Touratech nebo Wünderlich začne to být pro mě lákavější... Svojí Dakarku ale za nějakou pláň tááámhle někde v Portugalsku nevyměním...
BMW G 650GS Sertao -malé GS s off-roadovejšími ambíciam
Přidané 18.02.2012 20:16
Příspěvků: 188 Registrace: 12.02.12
Jinak poslední a asi konečná cena základního modelu je 205.000,- včetně ABS za vyhřívaný hefty a 12V zásuvku chtěj snad 10tis
Uvažoval jsem hodně o ní, ale ta vysoko stanovená cena mě odradila a koukám po lehce ojeté osmistofce....., což už je dle mého pohledu motorka celkem bez kompromisů s o dost silnějším motorem a jen o pár kilo těžší
BMW G 650GS Sertao -malé GS s off-roadovejšími ambíciam
Přidané 03.07.2012 10:35
Příspěvků: 6189 Registrace: 22.05.09
Měl jsem možnost si vyzkoušet Sertao, na kterém přijel na vyjížďku Petr Havlík. Musím říci, že se vzhledově moc neliší od Dakarky. Dá se říci, že většina dílů kolem rámu a podvozku je stejná nebo jen lehce upravená. Samozřejmě nechybí inovovaný displej, světlo dle poslední módy BMW, nové sedlo, více elektriky atd.
Když jsem na to sedl, byl jsem překvapený výškou. Oproti mému Dakaru jsem seděl o pár čísel výše, ovšem záleží na sedle a nastavení tlumiče. Hlavně mě zaskočila váha byla úplně někde jinde. Samozřejmě to bude tím, že moje Dakarka je obalena železem, vybavená kufrem a kdesi cosi. Motor bezvadně táhne od nižších otáček, motorka jde skvěle za plynem a jak jsem již říkal hned na místě Petrovi, většinou si na motorce, na které sedím poprvé netroufnu to, co na tom Sertau. Na Metzelerkách Tourance XP jsem jí neváhal poslat do zatáčky ve slušném náklonu a pod plynem, krásně vedla stopu, jela přesně tam, kam jsem chtěl. Motorka je celkově užší a těžiště je taky jinde, než u Dakaru.
Asi se mě zeptáte, jestli bych volil Sertao nebo Dakara. Samozřejmě ať je to jak je, budu hájit svojí Dakarku, už jen proto, že vím, co si s ní můžu dovolit. Sertao na mě působí křehce a popravdě naložit na to výbavu o 3 kufrech, rámy, tankvak a dva lidi mi přijde takový "divný". Už jen když jsem na tom jel tak, jak to vidíte, připadal jsem si jak vosa na bonbóně. Asi jsem si zvykl mít pod sebou hodně materiálu a to Sertao mi přijde titěrný. Ovšem jak jsem psal výše, chválím motor a těžiště, prostě super. Dalo by se říci, že Sertao bych doporučil dívkám, kterým se líbí Dakar, ale Dakar je pro ně těžký a nedosáhnou z něj. Sertao jistě půjde snížit a je prostě užší. To že z Dakara většina dívek nedosáhne je způsobeno z větší míry šířkou sedla, což Sertao svým způsobem řeší.
Co člověk, to názor. Můj je ten, že Sertao bych nebral jako novinku od BMW, ale jen jako facelift a upgrade z Dakara. Přirovnat by se to dalo ke konverzi z Octavie Tour na Octavii poslední generace. Více od toho asi nečekejte.
P.S. Přední blatník byl sundán (zapůjčen na jinou motorku).
xHackerM přiložený následující obrázek:
BMW G 650GS Sertao -malé GS s off-roadovejšími ambíciam
Přidané 03.07.2012 12:27
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Kde jste nechali ,,zobák"
Když jsem si na výstavišti sedl jak na melé Gčko nebo na Sertao, tak se mi zdáli míň pohodlný než Fko nebo Dakarka možná to byl jen můj pocit, ale asi bych na tom nevydržel jet v kuse to co na Fku
BMW G 650GS Sertao -malé GS s off-roadovejšími ambíciam
Přidané 03.07.2012 12:30
Příspěvků: 6189 Registrace: 22.05.09
Jo a ještě jeden, pro mě docela zásadní rozdíl... Na Dakarce když jsem si stoupl do stupaček, tak jsem byl v mírném předklonu (teď mám zvýšení řídítek), na Sertau jsem ale skoro přepadl...