Miho napsal:
Jsem letos novým majitelem 1150 GS. Dokonce by podle servisky mělo mít jen okolo 30 tis. Kč, ale bůh ví, jestli je to pravda.Většinu věcí jsem vychytal, ale spotřeba oleje mě stále překvapuje. Vyměnil jsem olej Motorex Legend. Spotřeba asi bude pokračovat, ale fakt mi není jasné, kdy to vlastně kontrolovat. Je jasné, že hned po jízdě ne, protože je potřeba počkat tady doporučených cca 10 min, až olej steče. Ovšem po delší době, když motor úplně vychladne je oleje v okénku zase méně, někdy i výrazně. Můžete mi to někdo vysvětlit?
ahoj 1150 gs má termostat a ten pouští z chladiče oleje kdy jak se mu chce :-) - proto vidíš v okénku vždy něco jiného. Nejlepší je když odstavíš moto na hl. stojan tak ho pak ještě nastartovat, nechat pul minuty blafat a pak teprve chcípnout a už s tím nehejbat, tímhle rituálem bude stékat zpět do vany relativně stejné množství oleje a ty pak lépe můžeš hladinu měřit - ale i tak se to sem tam může lišit (kamarád to tak dělá pravidelně a stejně tam má rozdíl cca 1 cm v okénku, ale alespoň to není o celé okno :-D )
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
O tom termostatu jsem slyšel a něco na tom bude. Každopádně mi to nevysvětluje věc, kdy když zastavím motor není olej na dně okénka vidět. Za cca 10 min tak v 1/3 a po vychladnutí motoru na dně okénka. Kdyby se termostat otevřel, tak by spíše olej přibyl než ubyl. Nebo se ještě v něčem mýlím?
Miho napsal:
O tom termostatu jsem slyšel a něco na tom bude. Každopádně mi to nevysvětluje věc, kdy když zastavím motor není olej na dně okénka vidět. Za cca 10 min tak v 1/3 a po vychladnutí motoru na dně okénka. Kdyby se termostat otevřel, tak by spíše olej přibyl než ubyl. Nebo se ještě v něčem mýlím?
Jó tak to ti bude muset osvětlit někdo kdo má s 1150 zkušenost, já na 1100 termostat nemám a tuhle anomálii moc neznám. Vím že u 1150 je měření hladiny docela vopruz právě kvůli různýmu množství v okýnku...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Stalo se mi že po výměně oleje jsem měl plné okno.po ujetí cca 150 km jsem dojel dom a okno bylo poloprázné,bylo mi to dovné a tak jsem nechal motorku na policajtoj druhý den okno bylo o5 plné..ten olej se prostě někde strácí a zase oběví:-D
Ahoj. Taky nad tim laboruju u 1150ADV. Uz se mi stalo, ze pred jizdou bylo v okynku nad 3/4 oleje. Po jizde jsem odstavil na hlavni stojan a druhej den rano okynko prazdny. Vypozoroval sem, ze po jizde musim motorku postavit na bocni stojan na cca. 5 min., pak ji dat na hlavni stojan a pak bych rekl, ze ukazuje hladinu oleje spravne.
A co ji taky nevoni, nechat ji delsi dobu odstavenou na bocnim stojanu. Stalo se mi, ze sem nekam dojel, dal na bocni, zakecal se a odjizdel tak po hodine a pul. Kdyz sem ji nastartoval, tak z vejfuku sel modrej dym, jak u trabanta :-D
Upravil lebi dne 05.09.2012 09:05
přijedu, chcipnu to a dám na hl. stojan - olej na dně okénka ... vyčkám dle návodu cca 10 min a pak kouknu - olej téměř v půlce okénka - tudíž OK ... a za půl dne ( s motorkou vůbec nehýbu) hladina v okénku klesne o cca 0,5-1cm ....
proč tomu tak je nevím a neřeším to ... za "směroplatný" údaj beru výši hladiny v okénku cca 10 min po chcípnutí na hl. stojanu ...
(ch)stepan
servisak napsal:
To s tím zakouřením je naprosto normální dělá to... Mě to dělá u 12 taky...
Me zase dela, ze kdyz startuji dele odstavenou motorku na bocaku,tak ma i pres sytic tendenci chvipnout.Nekdy se stava, ze 10sec jede a pak chcipne,jakoby malo plynu.Na hlavnim tohle nedela. Tak nevim jestli ma v naklonu na levo, motor moc prace nekam tlacit olej, nebo to ma neco spolesneho neco se setrvacnou silou motoru.Ale zadna prekerka, jen vypozovani.Kdyz uz vydrzi bezet na bocaku pul minuty,tak se drzi normalne.
A olej to je loterie.Prubezne kontroluji na halvnim stojanu po jizde. Pokud se pohybuji nekde na pul okynka,tak to neresim.
I pád na hubu je pohyb kupředu
přijedu, chcipnu to a dám na hl. stojan - olej na dně okénka ... vyčkám dle návodu cca 10 min a pak kouknu - olej téměř v půlce okénka - tudíž OK ... a za půl dne ( s motorkou vůbec nehýbu) hladina v okénku klesne o cca 0,5-1cm ....
proč tomu tak je nevím a neřeším to ... za "směroplatný" údaj beru výši hladiny v okénku cca 10 min po chcípnutí na hl. stojanu ...
protože ten olej vychladne a zmenší svůj objem :-)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
chstepan napsal:
... že by tepelná roztažnost oleje dělala cca 0,5deci na cca 5 litrů ? ...
Řekl bych, že i víc. Když jsem měnil olej kdysi v Caponordu tak mě volovi nedošlo, že bych měl měřit na teplým motoru (teplým oleji). Vyměnil jsem olej, protočil motor, dolil nahoru a jel projet asi 10 km, abych mohl hladinu pořádně zkontrolovat a mít po výměně olej na horní rysce. Jak se olej roztáhl, nechtěl se mi vůbec vejít do nádobky (odhadem tam byla rezerva ještě tak 2 - 3 deci) a já ho potupně tahal injekcí ven z nádobky ...
R 1150 GS
Já musím říct, že jsem to řešil hlavně loni, kdy jsem přesedlal na BMW z Hondy. Teď to dělám tak, že moto po jízdě postavím na hlavní stojan a asi po doporučených 10 min. se podívám do okýnka. Když vidím olej okolo poloviny, tak to nechám být, protože po vychladnutí oleje je tam, jak píše HonzaGS-SV, tak o 1/4 méně. Když při studeném motoru se dostanu do spodní části, doleju asi 1/4 l. a tak pořád dokola. Spotřeba mi vychází asi 2 dcl na 1 tis. km, takže na delší cestu vezmu sebou nějaký olej na dolití. Už jsem si zvykl a ani mi to nepřijde
vrátil jsem se z Chorvatska,ujel jsem asi něco přes 3000km a olej jsem sháněl na benzínce musel posloužít 10W40 klasifikace nevím už,ale nějaká lepší,na dolití dobré asi něco kolem 3dcl jsem dolil postupně,takže příště beru olej určitě sebou hlavně po dálnici to papá dost
Dojedu dom,před barákem opřu na bočák,otevřu vrata,zatlačím,postavím na hlavní stojan a oleje mám v okně furt stejně. Od výměny najeto cca3-4000km a v okně ubylo z horní hrany okna někam do pulky,takže myslím že tak za 1000km tam naliju pul litru a mám do konce sezony pokoj,pak de olej ven... Že by mě nějak haprovala hladina,jako jeden den plno,druhej den prázdnu,to se mě nestalo
Když se to přelije trošku, nic se nestane, motor je odvětraný.
S tepelnou roztažností nevím nevím, půl litru na 5 l je strašně moc, matně si pamatuju, že olej v kuchyni ve friťáku byl stále cca po rysku ať studený nebo teplý a byly ho tam 3 litry:-). Navíc moje zkušenost je taková, ža u 1100GS, r.v.2008-9, hladina oleje v okénku nešvindlovala, a byla cca podobná ať u studeného nebo teplého motoru. Až 150 přineslo po delším stání a studeném motoru prázdné nebo skoro prázdné okénko, které se ale po nastartování, zahřátí a nelépe krátké jízdě, zázračně zaplnilo. Takže to nebude pouze roztažností, ale hlavně konstrukcí motoru, resp. olejového systému, jak kdysi prohlásil kamarád - "cesty oleje u 1150 jsou nevyzpytatelné..."
S olejem Castrol 10W-50 mám spotřebu oleje kolem 0,3 l/1000km. Taky dolivam studeny motor k horni rysce, za tepla to pak dela +- polovicku.
______________
R1150R 2004