Neviem kde to pisnuť tak to dam sem! Včera som doskladal môjho eco boxerika r850, bola urobena vymena oboch podhlavovych tesneni, všetko podľa manuálu poskladane, len nie som si isty nejakym tesnenim v ľavom napinaku ktoré som nevidel a ani neviem kde je nainštalovane, ale tipujem že vo vrchnej šrube do ktorej som sa nepozeral akorát som ju vyplachol čističom na brzdy od špinavych usadenin. Po naštartovani a skúšobnej jazde zistena zvuková anomalia na ľavom valci ale až od 4000ot vyššie ktorá mi pripada taka rezonančna ako keby niečo v ľavom valci rezonovalo. Inač do tých 4000otm ide motor ako funglač až počujem ako si vstreky striekaju, reťaz ani nepočuť tak som s toho jelen kde by mohol byť problem obzvlašť ked za dva tyždene chcem isť na Krk a sever Chorvatska.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
....vcera sme ten lavy napinak menili na kamosovej 1150ADV, mam ale otazku: ten, co som kupil podla VIN v FM moto BA sa skladal z vonkajsieho obalu a piestiku vo vnutri (plus medene tesnenie obal/valec) a ten povodny, co hrkotal po zahriati mal iba v podstate ten piestik v polovicnej dlzke uzsieho priemeru, ale mal vo vnutri aj strunu, ktora ho vysuvala k napinaku (pllus hore na obale dierka pre olej rovnako ako na novom). Takze: Ma ist ta pruzina aj do toho noveho? v tom servisakovom odkaze je aj s aj bez pruziny...
Ten novsi typ, ak sa nepletiem pruzinu uz nemal. Piest sa natlakuje olejom a je to. Takze to tam daj tak ako si to kupil a nic nepridavaj zo stareho.
Rado
Ahoj,
zkusim dat dotaz tady. Registruju z leveho valce klepani. Tezko popisovat klepani, ale rekl bych, ze je vyraznejsi pri zahratem motoru nez za studena. Moto ma na tacho 97.000 a tak me napadlo, jestli by to nemohl byt ten napinak. Jinak ventilove vule jsem kontroloval nedavno a na axialni jsem zapomnel :-(
Klapky jsou mi jasny, ty jsou chyceny a vim o nich. Ale je tam neco dalsiho, tak me napadnul ten napinak. Za 2 tydny chceme jet Svycarsko, tak jestli to resit ted nebo to nejakych 3.000 km jeste prezije? Prece jen by nebylo uplne koser, kdyby se to hryzlo nekde v Nemecku na dalnici
Taky by mě zajímala životnost toho pravého napínáku.Teď mám na eRku najetu 91 000km.Při výměně se musí sundat svod nebo ne?Měnil jsem ten levý a bylo to znát.
Otevru tohle stary vlakno, od koupe moji R850GS pozoruju po nastartovani klepani z leve strany valce. Trva maximalne vterinu, takze predpokladam, ze je to vyteklej napinak nez se znova natlakuje. Dela to na bocnim i centralnim stojanu, za studena vic, za tepla min nebo vubec. Ma smysl to resit akdyz, staci po sezone?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Moje 1150 GSA taky poťukávala na volnoběh a hlavně v kopcích chtastila na 4ku,5ku a 6ku při vytáčení nad 5tisíc ot./min. A už mě to nebavilo poslouchat. Tak sem objednal oba napínáky,dneska dorazili,tak sem se do toho pustil. Práce tak na hodinku,hodinku a půl v klidku. Levá strana sundat těleso klapky,ale kvůli pravé straně sem musel sundat svody-vysunout dopředu,Ysvod zustal na mistě,ale musel sem sundat i šusplech,kerej zavazel vysunutí svodů. Zatím po zkušební projížďce kolem komína to nezachrastilo ani jednou,tak snad bude pokoj,nebo se to alespoň výrazně omezí. Mám twinspark,r.v.03 a levej napínák byl ještě ten starej typ s pružinkou a pístkem zvlášť a pravej vypadal na pohled stejně,jako ten novej,ale ten novej byl o nějaký 2mm delší a oba nový šly stlačovat výrazně tíž,než ty starý,takže budou víc přitlačovat.
Zdravím, po úspěšné repasi napínáků na R1100RT/1998 mi motorka už rok startuje bez klepání.
Nepsal jsem to hned, ale myslím, že rok provozu je dostatečná zkušební lhůta. I když jsem najezdil jen 3 tisíce a většinou na krátko.
Zůstaly mi původní napínáky, které umím zrepasovat. Kdyby byl zájem. Repasi si cením na 500,- za kus. Je to cena nových dílů a hodina práce. God, Gun & BMW
Čest chlapi,napínák mi rosí trošku jak ho přetěsnit??Nebo spíš čím ho přetěsnit??Napadla mě tenká podložka plechová nebo nějaká teflonová páska ale u té nevím jestli snese teplotu.Bo pak už jedině instalatér a konopí.Dík Jura
"slaby se aj při sraní zpotí"
IRIK IRIK napsal:
Čest chlapi,napínák mi rosí trošku jak ho přetěsnit??Nebo spíš čím ho přetěsnit??Napadla mě tenká podložka plechová nebo nějaká teflonová páska ale u té nevím jestli snese teplotu.Bo pak už jedině instalatér a konopí.Dík Jura
Stačí vyměnit těsnění a napinak správně dotáhnout, pokud rám není jiný problém, tak tohle bohatě stačí
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Čest chlapi,diky za odpovědi problem se vyřešil sam aneb začátečník neví.Ja sem přetěsnoval valce a hlavy bo to rosilo trošičku no a jak jsem ten šponovák montoval tak sem ho asik neutřel pořádně a jak se to ohřálo tak na jeho hlavě se udělal silnější film ktery při hození na brko stekl a udělal minikapku tak sem to utřel zkusil to vzít momentakem což nešlo bo hned klikl.Tak sem to utřel pořádně do sucha.A měl sem zbytečnou obavu no a včera sem nikde nebyl a dneska sedumdesat km a nic neteče.Otravoval sem vás zbytečně ale innfo se mi bude hodit o tom vyžíhání podložky sem neměl ponětí že to tak funguje.Každopádně dík že je na vás spoleh a že se sem mužu obrátit.Dík Jiřik
Upravil IRIK IRIK dne 21.05.2018 14:17
"slaby se aj při sraní zpotí"