Mě zatím jednou pořádně.Plně naložený bundesbuček-3 kufry,tankvak a manželka.Na Istrii mě docela překvapila ostrá vracečka se štěrkem u menší propasti...Zacukalo to pořádně,dodnes nevím jestli cvakalo ABS nebo mé pozadí.Každopádně jsme to tak-tak ustáli a jelo se dál.Pak na takových těch domácích okresních střelbách to sem-tam pocítím.
Bez ABS bych cestovní bike fakt nechtěl.
Tak po dnesni jizde jsem zjistil, ze R-ku bych tu absenci ABS i toleroval ale stejne si ho nekoupim, ma pro me nejaky jiny nevyhody co se mi nelibi.
Takze zustanu u BMW a mozna spis prikoupim neco na blbnuti,mam na to ted pres zimu dost casu,ale spis by to bylo neco levnejsiho, abych se o to nemusel bat,ze to rozbiju.
Upravil brtnik dne 05.11.2011 17:12
brtnik napsal:
Tak po dnesni jizde jsem zjistil, ze R-ku bych tu absenci ABS i toleroval ale stejne si ho nekoupim, ma pro me nejaky jiny nevyhody co se mi nelibi.
Takze zustanu u BMW a mozna spis prikoupim neco na blbnuti,mam na to ted pres zimu dost casu,ale spis by to bylo neco levnejsiho, abych se o to nemusel bat,ze to rozbiju.
tak rovnou napis, co se ti nelibi.
..to je bozka hudba pro muj sluch
Upravil hicks dne 05.11.2011 17:35
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Libi se mi, prevodovka,podvozek, brzdy. Motor ma vykonu na rozdavani, ale nejak si neumim predstavit kdy ten potencial vyuzit?? V terenu fakt tezko a na silnici kupodivu ve vyssich rychlostech je motorka jakoby nestabilni-rychlosti tak nad 140km/h . To bylo pro mne nejvetsi sklamani,pri 180 mi to prislo uz jako nebezpecna jizda,motor by jel jeste vic a vic uplne paradne. S kuframa to bude asi jeste horsi..... Tlumice jsem zkousel nejak pritvrdit ale nepomohlo to,pneu byly silnicni scorpion. Abych rek pravdu tak i jizda stabilne 160 byla proste nic moc, to jsem necekal. Predni plexi bylo to vetsi,jiny se uz nedela a stalo taky dost za prd,sedlo jako lavice se da uz lehce predelat,ale na nejaky jezdeni by i nebylo spatny. Vejfuky topej jako krava,neumim si to predstavit v lete. Spotrebu jsem mel 8l coz taky neni nic moc. Vzhledem k pneu jsem zkousel jen nejakou polnacku ale i prejezd retarderu bylo hned poznat, ze podvozek je jina kategorie, hlavne celkovy vyvazeni a stavba je oproti GSA o dost lepsi na jizdu terenem. Staci pridat plyn a motorka si poradi, u GS se chce predek nejak zapichnout mi prijde... Taky jsem s tim ale nechtel prastit,takze to bylo opatrny. Plyn je v mensich rychlostech ucukanej jako hodne, malej rejd to asi ma,ale nejak mi to ani neprislo. Na teren bych potreboval asi vic jizd a jiny pneu abych to moh vic ocenit.
Proste co jsem cekal, ze bude lepsi-vaha,podvozek tak to tak bylo,navic razeni uplne sametovy, motor jako ze sportovni motorky ale nestabilni jizda ve vysokych rychlostech, komfort je taky nekde jinde, k tomu spotreba...topeni od motoru a vejfuku bylo sice ted prijemny,ale v lete to bude katastrofa. To je tak asi v souhrnu co me ted napada.
Treba se mi to jeste nejak ulezi, leccos se da nejak upravit...treba by pomoh tlumic rizeni na tu rychlejsi jizdu, nevim
Ja se posledni dobou malokdy vydavam nad 130-140...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
brtnik napsal:
No docela casto jezdim rychle a tech aspon 160 chci aby se dalo jezdit v pohode i nalozenej, do 130 jezdi v pohode i Transalpik....
no jestli jezdis rychle po dalnici, tak -- zvlast na mokru -- bych videl ABS jako hustokrutou nutnost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nevím, jestli se za to mám stydět anebo na to mám být hrdý, ale mně ABS na motorce ani u žádného z aut ještě ani jednou v životě nepomohlo - nebyl důvod.
Tím ale neříkám, že je ABS obecně zbytečná věc.
P.S.
Pokud to jde, brzdím hlavně motorem a provozníma brzdama jenom dobržďuju
EDIT:
Možná je to všechno dlouhodobým návykem z minula.
Tehdy žádný ABS neexistoval a člověk musel jezdil tak, aby brzdit až na krev nepotřeboval.
A když už brzdil, tak si zvlášť v zatáčce nemohl dovolit kola zablokovat.
No a na motorce už vůbec ne.
Upravil Dovi dne 07.11.2011 10:06
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Me ABS pomohlo jednou, ale i jednou mi fakt staci k tomu ho chtit.
Za horizontem zatacka, bohuzel plna sterku. Lekl jsem se zatacky a automaticky sahnul po brzde, bez ABS bych na tom sterku lezel.
Ahoj. Někdy si chci zablbnout a ABS vypnu.
Někdy jedu jako šnek. ABS nepotřebuju.
No a někdy mám za sebou 700 km za den, hledám kemp trošku prší a najednou využiju ABS ---- traktor v protisměru.
..no, me se ABS u brambora uz zaplatilo minimalne 2x. Jednou s manzelkou kuframa a hromadou kramu me **** na mokre dalnici zkrizil drahu pres 3 pruhy a malem nas sundal a jednou sam v zatacce, kde za horizontem byly sterkem zalatane diry a nebylo to oznacene..... v obou pripadech me ABS dovolilo ridit dal....
... jezdim teprve 25 let a Dovi ma sice obecne pravdu - nicmene lidi, co toho najezdi trosku vic, potkaji i vic pruserovych situaci. Ja jsem za ABS na me potvore rad.
EDIT: .. on taky provoz pred 20 lety a dnes celkem nejde srovnavat.
Upravil Bubak dne 07.11.2011 11:34
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Bubak napsal:
... jezdim teprve 25 let a Dovi ma sice obecne pravdu - nicmene lidi, co toho najezdi trosku vic, potkaji i vic pruserovych situaci. Ja jsem za ABS na
Jasně, vždyť já jsem taky rád, že na Báwu a v autě mám ABS - stát se může všelicos a opravdu se to může jednou hodit...
Ale podle pravdy moje odpověd na diskusní otázku "Kolikrat Vam pomohlo ABS??" je, že já jsem ABS zatím ještě ani jednou v provozu nevyužil - ani na motorce, ani v autě.
Občas (cca 1x za rok) ho samozřejmě zkusím, ale to jenom cvičně, za mokra na prázdné přímé silnici, for sichr, že (pořád ještě) funguje. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
samozřejmě zkusím, ale to jenom cvičně, za mokra na prázdné přímé silnici, for sichr, že (pořád ještě) funguje.
ja treba krizove brzdeni.. pokud si vzpomenu... trenuju pomerne casto.. ruzne povrchy.
Jinak... ZE TY NEMAS TRVALE PRST NA BRZDOVE PACCE
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
ja treba krizove brzdeni... trenuju pomerne casto...
...to mohu dosvědčit:
- člověk vjíždí do zatáčky, Hicks je ve zpětném zrcátku...
- člověk vyjíždí ze zatáčky, Hicks nikde....
...jak to?
...no trénuje přeci brždění...
Sis asi nevsiml,ze te v zatacce predjel a je pred tebou!
tak tak.. Vjetrnik si ostatne nevsima vic veci, ze
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2