MAKO napsal:
Je to nechutný, za vším jsou prachy a marketingové zájmy pořadatelů, Yamahy a ostatních výrobců. Proti tomu není šance.
Hele je to otázka... Nebyl by s tím problém, kdyby udělal to samé, co declerck a nechal si zařídit homologaci na malosériovou výrobu a v techničáku (nebo speciálním papíru od FIM) měl že výrobce je Josef Macháček a stroj se jmenuje Raptor2. Nebyl by s tím problém.
Ale prostě Yamaha Raptor s VIN raptoru a s papíry sériového raptoru holt vypadá jinak a nemá motor TDM 900 předělaný na 750. To samé před pár lety O. Bražina - Polaris s motorem F800GS. Ale tenkrát to šlo, teď tam dali že to musí být stroj produkční, nikoliv prototyp nebo speciál.
Právě že se Macháček vyjadřoval v tom smyslu, že jim Declerck pro tuhle možnost nějak zavřel dveře. Kdyby to tak šlo myslím že by toho využil, už jenom pro to pomoci polákům na jeho strojích.
FYYFF
MAKO: ne, on se na to trošku vykašlal... Je fakt, že tu změnu udělali v průběhu podzimu ale pořád měl dost času to zařídit. A zařídit to jde. I. Kaštan jel na té Gorile taky se správnými papíry z malosériové výroby své vlastní dílny. Pepa těch quadů dělá dost a prodává je normálně komerčně lidem, tak tohle by neměl být takový problém. Declerckova mašina a jeho je naprosto něco jiného ale v principu on sehnal papír od FIM, že to splňuje regulace a to rozhodlo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zajímavé....Svitko na střašně poruchové značce jako je KTM zajel pátou etapu na čtvrtém místě...a Ivan Jakeš na slovutné značce jako je BMW podle neoficiálních zpráv odstoupil kvůli poruše motocyklu....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
19:48 - Ivan Jakeš o dnešnom dni: "Motor sa úplne rozsypal, rozpadol na kusy. Stalo sa to počas jazdy. Ozvala sa rana a bol koniec. Jednoducho všetko vyletelo. Olej, voda... Nie je šanca, aby sa to dalo dokopy. Opäť končím skôr ako som chcel. Som síce v poriadku ale veľmi veľmi sklamaný.Stalo sa to, čoho som sa najviac obával - vypovedala technika. Je mi to ľúto. Viem, že mi veľa ľudí držalo palce a pomáhali mi. Chcel som sa im odvďačiť dobrým výsledkom. Žiaľ..."
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
nie som velmi znaly pravidlam, mozna by mohol TomasTT povedat, ako je to s tymi moznostami menit motor pocas Dakaru
je taka moznost? kolko krat? zalezi to na jazdcovi/team-e ci (ne)ma nahradne motorya ci (ne)urobi vymenu?
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vlk napsal:
nie som velmi znaly pravidlam, mozna by mohol TomasTT povedat, ako je to s tymi moznostami menit motor pocas Dakaru
je taka moznost? kolko krat? zalezi to na jazdcovi/team-e ci (ne)ma nahradne motorya ci (ne)urobi vymenu?
Prvni vymena - penalizace 15 min
Druha 45 min
Treti tusim 2 h
Vice vymen neni moznych.
Hodne, hlavne top zavodniku letos resilo, jestli setrit a dojet na jeden motor, nebo se vyplati to napalit a provest jednu planovanou vymenu (a tim padem riskovat i druhou v pripade poruchy). V pulce uvidime, kdo jak taktizoval, treba se nam poradi diky tomu jeste zajimave zamicha...
Maiali nel Fango!
vlk napsal:
nie som velmi znaly pravidlam, mozna by mohol TomasTT povedat, ako je to s tymi moznostami menit motor pocas Dakaru
je taka moznost? kolko krat? zalezi to na jazdcovi/team-e ci (ne)ma nahradne motorya ci (ne)urobi vymenu?
Prvni vymena - penalizace 15 min
Druha 45 min
Treti tusim 2 h
Vice vymen neni moznych.
Hodne, hlavne top zavodniku letos resilo, jestli setrit a dojet na jeden motor, nebo se vyplati to napalit a provest jednu planovanou vymenu (a tim padem riskovat i druhou v pripade poruchy). V pulce uvidime, kdo jak taktizoval, treba se nam poradi diky tomu jeste zajimave zamicha...
vdaka za vysvetlenie
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Není to úplně přesné, první tři jsou jak píše Morabo ale každá další je za 2h penalizaci. Můžeš měnit každý den ale přičtou ti 2h.
To jsem ale včera zmiňoval na Eurosportu. Velké týmy a úspěšní závodníci to dělají jinak. Motor se mění jen jednou, to za těch 15 minut se vyplatí.
Ale prakticky denně nebo obden se mění kompletně hlava. Tu můžeš měnit kolikrát chceš. A řekl bych, že u 450ccm je to takový nápor, že sériové motory prostě není možné jet v takovém závodě bez servisu. Bohužel logistika slovenských jezdců není taková, aby tam měli mechaniky jako profi týmy - jeden by dělal tlumiče, jeden motory, další elektriku atd. Jenže to je rozdíl oproti těm v první desítce, kteří tam jedou trvale. Ti prostě mají buď dedikovaného mechanika pro každou motorku nebo dokonce specialisty, kteří dělají jen něco.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Celé je to na h.vno Načo sa ešte obťažujú s jazdením ? Jednoduchšie by bolo prísť a kto položí na stôl väčší balík euráčov ten vyhrá...všetko ostatné je len divadlo.
Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
Celé je to na h.vno Načo sa ešte obťažujú s jazdením ? Jednoduchšie by bolo prísť a kto položí na stôl väčší balík euráčov ten vyhrá...všetko ostatné je len divadlo.
plny souhlas.
Zakazal bych teamy s nakladakama ND, 20 lidi ten na to a ten na to.
Jen Ty, bedna o danem rozmeru (ta plechova) a motka. Porad si sam, nebo odstup, tak jak to kdysi zacinalo, a kazdej mel stejny sance i bez penez.
glock7 napsal:
Celé je to na h.vno Načo sa ešte obťažujú s jazdením ? Jednoduchšie by bolo prísť a kto položí na stôl väčší balík euráčov ten vyhrá...všetko ostatné je len divadlo.
plny souhlas.
Zakazal bych teamy s nakladakama ND, 20 lidi ten na to a ten na to.
Jen Ty, bedna o danem rozmeru (ta plechova) a motka. Porad si sam, nebo odstup, tak jak to kdysi zacinalo, a kazdej mel stejny sance i bez penez.
Tak nějak to funguje v kategorii Marathon, s těma bednama.
Jinak tohle zní samozřejmě pěkně, ale je to naprosto nereálný.
Ono u Dakaru jsou ty rozdíly vidět poměrně hodně, protože tam se nemusí kvalifikovat, nebo nějak postoupit. Takže tam v podstatě může "kdokoliv" z ulice, kdo má motorku a sežene prachy na dopravu, start atd. Takže se na jednom místě potkává světová elita s těma , kteří si tam jedou hlavně splnit svůj sen a zažít to.
Napadá mi takový přirovnání, asi jako kdyby v rámci závodu MotoGP, byly zároveň i otevřený jízdy a každej by se s nima moh přijet svézt.
Dakar určitě neni férovej závod, ale kterej dneska je. Je jasný, že když to pravidla umožněj, najdou se týmy, který do toho napumpujou maximum a taky to z toho chtěj vytěžit. Dneska napsal TomasTT do blogu nebo na facebook, jak se jeden ze závodníků vracel zpátky na start, aby opravil motorku. Měl k tomu trefnou připomínku, že když nesmějí používat telefon, nebo jiný dorozumívací zařízení, jak se jeho tým dozvěděl, že na něho maj na startu počkat, že se vrátí.
I tak bych ale určitě nezpochybňoval, že jezdci, kteří jedou na špici, jsou nejlepší. To se jim prostě nedá upřít . A bylo by asi jenom hodně málo případů, že by je někdo z "chudších" jezdců, kdyby dostal srovnatelnou techniku, "udělal".
Upravil JardaFGS dne 06.01.2012 19:44
jardajerman@seznam.cz
Rallye, kde se jede "s bednou" a společných pár doprovodných aut pro všechny, je dneska docela hodně a jezdí i na původní trase do Afriky. Problém je v tom, že mají nulovou sledovanost. A bez sledovanosti tam nejdou tovární týmy. A pokud tam nejdou tovární týmy, tak nemají moc peněz na organizaci a zajištění. Třeba vrtulník je u většiny naprosto z říše snů a přitom to je tak důležitá věc, když se něco stane.
Navíc většinu diváků, kteří se na Dakar dívají, nezajímají moc motorky, hlavně auta a kupodivu kamiony. A situace je tam stejná - zázemí, mechanici, peníze...
Blbý je, že pokud člověk jede trošku upravenou motorku, třeba jako Honza Veselý, který má relativně malé zázemí u CDT a mechanika si dělá sám, tak ale je ve stejné kategorii jako najmutí jezdci, kteří jedou pro továrny jako je Husqvarna nebo KTM, kde mají v týmu maséry, klimatizované stany atd..
Blbý je, že prostě těch kategorií není víc, bylo by to lepší. Nicméně v autech je to taky v jednom celkovém hodnocení a jedou tam téměř neupravované vozy spolu s prototypy, takže to samé.
Prostě Dakar je takhle postavený, za ty roky z toho udělali fakt tovární exhibici. Léta už to nebyl v motorkách ani souboj značek (KTM proti KTM) ale letos tam je Husqvarna jako fabrický tým a nejedou úplně blbě, tak třeba na první pětku by to stačit mohlo a za pár let by to mohlo být zajímavější. Když teda pominu ty první dva, tak zbytek je normální bitva, tam už to jsou normálnější týmy.. Ale diváky prostě vždycky zajímalo jestli vyhraje Mitsubishi nebo VW nebo třeba letos Mini nebo Hummer... A i když Hummer nebýval dřív moc silný, tak zajištění měl taky super profesionální. Prostě kdyby měli jet "s jednou bednou" tak nepojede nikdo a spadne to na úroveň těch afrických podniků. Na video z těch závodů se můžeme podívat za půl roku (možná), jsou to závody spíš sami pro sebe a nejde to srovnávat. Jak píše JardaFGS - je to jako srovnávat MotoGP a páteční volnou jízdu na okruhu v Mostě, kam může přijet kdokoliv. Bude to někdo vysílat v televizi? Těžko. Je to zajímavé jen pro ty lidi, kteří tam byli a jejich známé. Slyšeli jste někdy o pilotovi Rob Geelenovi z Holandska? Je to vítěz Heroes Legend - z Paříže do Dakaru 2009 v kategorii klasických motorek. Dojel na Africe Twin. Bylo to asi úžasné ale bohužel o tom nikdo neví, protože to v televizi nejde, nemá to žádné zpravodajství, žádné novináře, žádné fotky...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Rallye, kde se jede "s bednou" a společných pár doprovodných aut pro všechny, je dneska docela hodně a jezdí i na původní trase do Afriky. Problém je v tom, že mají nulovou sledovanost. A bez sledovanosti tam nejdou tovární týmy. A pokud tam nejdou tovární týmy, tak nemají moc peněz na organizaci a zajištění. Třeba vrtulník je u většiny naprosto z říše snů a přitom to je tak důležitá věc, když se něco stane.
Navíc většinu diváků, kteří se na Dakar dívají, nezajímají moc motorky, hlavně auta a kupodivu kamiony. A situace je tam stejná - zázemí, mechanici, peníze...
Blbý je, že pokud člověk jede trošku upravenou motorku, třeba jako Honza Veselý, který má relativně malé zázemí u CDT a mechanika si dělá sám, tak ale je ve stejné kategorii jako najmutí jezdci, kteří jedou pro továrny jako je Husqvarna nebo KTM, kde mají v týmu maséry, klimatizované stany atd..
Blbý je, že prostě těch kategorií není víc, bylo by to lepší. Nicméně v autech je to taky v jednom celkovém hodnocení a jedou tam téměř neupravované vozy spolu s prototypy, takže to samé.
Prostě Dakar je takhle postavený, za ty roky z toho udělali fakt tovární exhibici. Léta už to nebyl v motorkách ani souboj značek (KTM proti KTM) ale letos tam je Husqvarna jako fabrický tým a nejedou úplně blbě, tak třeba na první pětku by to stačit mohlo a za pár let by to mohlo být zajímavější. Když teda pominu ty první dva, tak zbytek je normální bitva, tam už to jsou normálnější týmy.. Ale diváky prostě vždycky zajímalo jestli vyhraje Mitsubishi nebo VW nebo třeba letos Mini nebo Hummer... A i když Hummer nebýval dřív moc silný, tak zajištění měl taky super profesionální. Prostě kdyby měli jet "s jednou bednou" tak nepojede nikdo a spadne to na úroveň těch afrických podniků. Na video z těch závodů se můžeme podívat za půl roku (možná), jsou to závody spíš sami pro sebe a nejde to srovnávat. Jak píše JardaFGS - je to jako srovnávat MotoGP a páteční volnou jízdu na okruhu v Mostě, kam může přijet kdokoliv. Bude to někdo vysílat v televizi? Těžko. Je to zajímavé jen pro ty lidi, kteří tam byli a jejich známé. Slyšeli jste někdy o pilotovi Rob Geelenovi z Holandska? Je to vítěz Heroes Legend - z Paříže do Dakaru 2009 v kategorii klasických motorek. Dojel na Africe Twin. Bylo to asi úžasné ale bohužel o tom nikdo neví, protože to v televizi nejde, nemá to žádné zpravodajství, žádné novináře, žádné fotky...
Ja si vcera poprve pustil DVD Historie Paris Dakar(nebo tak nejak)Bylo to od prvniho rocniku,kdy jeste jeli motorky a auta dohromady.A pak tam jsou vybrany necim zajimavy rocniky.
Bylo to naprosto paradni.Chapu ze dnesni rocniky jsou asi lepsi v primem prenosu.Ale na kouknuti na dvd jsou mnohem hezci a zajimavejsi ty stary rocniky,kde je to vic o hrdinech a dobrodruzstvi.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
to Milan+Tom: neřekl bych, že by tu nikdo nebyl....spíš se tam nikdo z těch, co by na to jezdecky měli nehrne nebo nedá dohromady finance....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Milan+Tom: neřekl bych, že by tu nikdo nebyl....spíš se tam nikdo z těch, co by na to jezdecky měli nehrne nebo nedá dohromady finance....
právě, kdo na to má jezdecky, nemá peníze a kdo má peníze není schopnej prohánět špičku...
ale mezi náma, napište mi jediný jméno, kdo by na to měl jezdecky....
podívejte se na evropský enduro nebo erzberg, kolik čechů je v první desítce?
je to asi tím, že tenhle sport díky chatařskýmu a mysliveckýmu molochu je tady na vymření....
Upravil milan enduroskola dne 09.01.2012 23:39