Jinak cena těch úplně základních tlumičů bude více než konkurenční i daleko levnějším značkám než WP a Ohlins myslím. Ceník se bude ladit teď po EICMA ale mělo by to začínat na necelých 500EUR vč. DPH (nejlevnější verze má nastavení emulze a rebound) a končí to na asi 850EUR za verzi s externí nádobkou na hadici nebo otočnou na těle tlumiče a kromě reboundu jde nastavit i komprese pro vysokou a nízkou rychlost stlačení (high speed / low speed). Pak jsou tam příplatky za doplňky - samostatné nastavení délky šroubem u oka asi 60EUR, hydraulika 220EUR nebo 260EUR na hadici, PDS2 (anti hard bottoming) 170EUR a motokrosovou verzi udělají za 150EUR příplatek apod. Takže když se sečte nejdražší tlumič s úplně všemi doplňky a nechá se postavit v MX verzi, tak to vyjde na nějakých 39 tisíc s DPH ale to jsou věci, které už jsou mimo rozsah konkurence, takže aby se to dalo srovnat, tak bez MX a bez PDS to je 30 tisíc (prakticky totéž co Ohlins) a bez nastavené délky v oku a bez otočné nádobky to je 27 tisíc, což je nižší cena než Ohlins.
Takže obecně se dá říct, že cenové rozpětí z zadních tlumičů bude 12000 - 40000Kč s DPH ale i ten za 12 nabízí víc než ty nejlevnější basic Ohlinsy a ten nejlepší má vlastnosti nebo možnosti lepší než nejlepší Ohlinsy.
Elektriku bych zatím neřešil - ty ceny nejsou ještě vůbec jasné a i ty co jsem psal, nejsou ještě pevné. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
hicks: bude to možné takhle objednat s ovladačem, kde se dokonce dá nezávisle měnit charakteristika při kompresi i zpětný odskok (je tam přepínač co ovládáš a tlačítka +/- na změnu parametru) a truhou dvojicí tlačítek +/- se dá měnit předpětí.
Ale jak jsem psal - většina lidí uvítá přednastavené kombinace jako má ESA, takže se tím předejde situaci, kdy člověk solo bez věcí nastaví velké předpětí a dá nejměkčí charakteristiku apod.
Tomasi to vypada proste bozsky..
mne jde o jedinou vec.. kdyz jsem full nalozenej abych si mohl alespon trochu hybat i s tlumicem (predpeti pruziny naplno trvale).
Vubec nic nemam proti prednastavenejm variantam, jde mi ciste jen o tohle.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks: je mi to jasné, jenže víš jak to je - kdyby nechali všem volnost nastavení všech 3 parametrů nezávisle, budou lidi nadávat jak to blbě funguje, protože to nikdo nebude umět pořádně nastavit.
Pro tebe bude určitě lepší volba ovladač se samostatným nastavením předpětí a charakteristiky a nebo se vykašlat na elektrické předpětí a nastavovat ho jen kolečkem (stejně se to nastavuje většinou na celou cestu stejně) a měnit jen průtok oleje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to Hicks: jen už vidím, jak dáváš tlumiče za 70tis. na tu Tvou moto v reálné ceně 125tis....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Hicks: jen už vidím, jak dáváš tlumiče za 70tis. na tu Tvou moto v reálné ceně 125tis....
jdi do pr...
jestli chces chranit svoje "investice" tak si najdi jinej konicek, nez motorkareni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
hicks: je mi to jasné, jenže víš jak to je - kdyby nechali všem volnost nastavení všech 3 parametrů nezávisle, budou lidi nadávat jak to blbě funguje, protože to nikdo nebude umět pořádně nastavit.
Pro tebe bude určitě lepší volba ovladač se samostatným nastavením předpětí a charakteristiky a nebo se vykašlat na elektrické předpětí a nastavovat ho jen kolečkem (stejně se to nastavuje většinou na celou cestu stejně) a měnit jen průtok oleje.
to predpeti je pro mne taky klicove.. dost casto menim zatez.. v zasade s tim furt kroutim...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mne jde o jedinou vec.. kdyz jsem full nalozenej abych si mohl alespon trochu hybat i s tlumicem (predpeti pruziny naplno trvale).
---------------------------------------------------------------------------------
to predpeti je pro mne taky klicove.. dost casto menim zatez.. v zasade s tim furt kroutim...
---------------------------------------------------------------------------------
Petr 11 napsal:
mne jde o jedinou vec.. kdyz jsem full nalozenej abych si mohl alespon trochu hybat i s tlumicem (predpeti pruziny naplno trvale).
---------------------------------------------------------------------------------
to predpeti je pro mne taky klicove.. dost casto menim zatez.. v zasade s tim furt kroutim...
---------------------------------------------------------------------------------
tak jak teda?
jo aha, ono to neni uplne zrejme..
na dovolene potrebuju mit predpeti pruziny na full a mit moznost si pohrat s tlumicem.
Pro bezne jezdeni porad upravuju predpeti pruziny... pripadne kombinace pruzina+tlumic.
Upravil hicks dne 15.11.2011 15:39
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks: jsou lidi, pro které prostě budou nabízet nezávislé ovládání parametrů i s rizikem, že si nastaví nesmyslnou kombinaci. Ale ano, jde to dodat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
hicks: jsou lidi, pro které prostě budou nabízet nezávislé ovládání parametrů i s rizikem, že si nastaví nesmyslnou kombinaci. Ale ano, jde to dodat.
super
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to vypada moc pekne!
Upravil hicks dne 15.11.2011 21:59
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám ESA takze zadne, hledam alternativu k originalu az bude cas menit unavene pruziny. Zatim nebyl system ktery by sel napojit primo na ESA rozhrani ted je toto Ohlins a repase starych od Willberse. U Ohlinsu maj nesmyslne vyresene pritvrzovani v zavislosti na rychlosti. Pokud bude toto zachovavat moznosti nastaveni ESA a bude to fungovat lepe, budu to urcite zvazovat.
FYYFF
MAKO napsal:
Mám ESA takze zadne, hledam alternativu k originalu az bude cas menit unavene pruziny. Zatim nebyl system ktery by sel napojit primo na ESA rozhrani ted je toto Ohlins a repase starych od Willberse. U Ohlinsu maj nesmyslne vyresene pritvrzovani v zavislosti na rychlosti. Pokud bude toto zachovavat moznosti nastaveni ESA a bude to fungovat lepe, budu to urcite zvazovat.
aha.. myslel jsem, ze tohle ma v nabidce jen Wilbers..
kazdopadne Tvoje pohnutky chapu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
K tomu odkazu na WP, je to starý příběh..
Nějaký inženýr Linderman vymyslel elektronicky ovládané tlumiče (patenty jsou na jeho jméno). Továrna WP jeho patent vyrobila ve dvou provedeních - jako OEM pro BMW s názvem ESA1 a jako tlumič pro volný prodej s názvem EDS. Byly to absolutně stejné komponenty z roku 2005. Podle mých informací vyrobili dohromady 100ks pro 1200GS, 1150GS a Adventure. Výroba měla obrovské problémy, terchnologie v té době nebyla ještě na takové úrovni, aby to bylo spolehlivé. Autor spolu s dalším konstruktérem dostali zadání vymyslet novou verzi, která bude výrobně snadnější, spolehlivější a odstraní problémy původní koncepce. To byo EDSII pro BMW. WP to nikdy nedělali pro volný prodej. Nicméně hlavní tělo tlumiče, krokový motor a DC motor jsou stejné jako v ESAI protože takové bylo zadání (nejspíš měli nakoupené ty věci v obrovském počtu pro výrobu BMW). Ty tlumiče se dnes občas na trhu objevují z různých zdrojů pod různými názvy. S drobnou úpravou je možné typ označený EDS2 připojit k řízení ESA2, takže lidi co mají vadný tlumič ESA2 si ho můžou přehodit za tento. Nicméně:
- ty tlumiče se nabízí jen pro ty uvedené BMW motorky, ne pro F800 apod..
- neexistuje tam žádný vývoj, všichni konstruktéři jsou dávno z firmy
- výroba byla ukončena, tohle je doprodej starých zásob
- systém není modulární, není to možné jakkoliv změnit, dokonce není možná ani změna pružiny protože to motor neutáhne
- není možné nastavit nic uživatelsky, funguje jen tak, jak to naprogramovali
- je to stará technologie z roku 2005
- výrobky jsou 6 let staré, takže je jasné, že stav nebude 1*
- neexistuje tam žádný vývoj, je to starý produkt v nové krabici
- není možné změnit nastavení během jízdy
- neexistuje řešení pro klasické vidle
- neexistuje vývoj pro aktivní podvozek (o tom jsem zatím nemluvil, není na to ještě úplně správná doba ale v principu si představte, že máte podvozek s elektrickým řízením manuálně z řídítek, který má ale čidla a dokáže sám zareagovat na změnu terénu aniž byste museli něco mačkat v rozsahu, který si nastavíte). Prostě jakoby si to samo nastavilo režim podle toho, jaké rány to dostává. Tractive tohle řeší a chce předvést příští léto jako finální produkt
Každopádně, aktuálně na trhu není jediný výrobce s řešením, které je alespoň principem podobné tomu co jste viděli na tom videu. Někteří další výrobci mají řešení pro změnu nastavení hlavní trysky ale tohle, co mění kompletně celé nastavení tlumiče komplexně, nemá nikdo ani v prototypu. Ne nadarmo to mají ti lidi z TracTive patentované, je to vymyšlené chytře ale k vývoji potřebovali určité technologické možnosti vývoje miniaturních motorů s určitou rychlostí a výkonem (a nízkým odběrem) a ty dřív prostě neexistovaly. Ono prý není problém vyrobit tlumič, který má konstantní odběr kolem 10A nebo i víc a když něco vypadne, tak spadne tak, že se na tom nedá dojet. Oni hledali řešení, kde ten tlumič když vypadne elektrika pojede dál s nastavením na nějaký definovaný střed (univerzální) a bude mít malý trvalý odběr.
Každopádně to, že do nějakého tlumiče vedou dráty, neznamená, že to je totéž.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
- neexistuje vývoj pro aktivní podvozek (o tom jsem zatím nemluvil, není na to ještě úplně správná doba ale v principu si představte, že máte podvozek s elektrickým řízením manuálně z řídítek, který má ale čidla a dokáže sám zareagovat na změnu terénu aniž byste museli něco mačkat v rozsahu, který si nastavíte). Prostě jakoby si to samo nastavilo režim podle toho, jaké rány to dostává. Tractive tohle řeší a chce předvést příští léto jako finální produkt