Eman_ napsal:
A už se někdy někomu přihodilo něco zlého,že si říkal,proč sem si hlupák nekoupil ten doraz?
Nevím proč,ale když padám,tak mám řidítka rovně a pořád sedím na moto,asi jsem cvok.....
ona je otázka jak by doraz řízení pomohl u pádu, který tomáš popisuje... aby to osapalo všechny kabely a hadice to musí bejt neskutecna morda, při který ten doraz nemůže pomoct... při takový ráně by musel povolit telelever (nebo jak se říká tomu trojúhelníku), nebo cep a to se urve doraz neboraz, může to zabránit tak akorát ulomeni originálních dotazů řízení, ne osapani hadic... kazdopadne ten doraz vypadá dost cool a az nebudu vědět co s korunama jdu do něj.
taková mrizka před chladič je mnohem funkcnejsi doplněk. když budeš mít mřížku před světlem schytas malej kamínek co preti a sklo světla praskne, když budeš mít plexi, vlitnes do křoví kde o větev rozbijes plexi i světlo... nevyberes si...
Já v terénu občas spadl a dorazy jsem neměl, kamarád má neježděno 250 tisíc km, hodně v terénu, bez padáků a bez dorazů. Teď dorazy mám, když jsem motorku kupoval, byly tam, klidnější kvůli tomu nejsem, ale budiž. Ale určitě může nastat pád, kdy budou užitečné, stejně jako mi může vyhořet dům, v souvislosti s těmihle věcmi mne napadá zajímavá definice pojištění jako "sázka na něco, co nejspíš nikdy nenastane", no a baráky přece pojištěné máme, tak proč ne...
Saturnin napsal:
ona je otázka jak by doraz řízení pomohl u pádu, který tomáš popisuje... aby to osapalo všechny kabely a hadice to musí bejt neskutecna morda, při který ten doraz nemůže pomoct... při takový ráně by musel povolit telelever (nebo jak se říká tomu trojúhelníku), nebo cep a to se urve doraz neboraz, může to zabránit tak akorát ulomeni originálních dotazů řízení, ne osapani hadic... kazdopadne ten doraz vypadá dost cool a az nebudu vědět co s korunama jdu do něj.
taková mrizka před chladič je mnohem funkcnejsi doplněk. když budeš mít mřížku před světlem schytas malej kamínek co preti a sklo světla praskne, když budeš mít plexi, vlitnes do křoví kde o větev rozbijes plexi i světlo... nevyberes si...
Mluvíš o tom pádu v hechlingenské enduroškole? Ne, vypadalo to naprosto jako nevinný pád - on vlastně jen padnul tělem na motorku a přimáčkl řídítko na jedné straně. Nevypadalo to vůbec nějak šíleně. Doraz by pomohl docela určitě - asi by se ohnulo řídítko ale určitě by ta druhá strana neprošla do nádrže. Ten doraz (alespoň u té naší verze) tvoří celkem tvrdý plast. Někde jsem viděl fotku jak je to rozdrcený po nějakém nárazu ale nálitek na krku to nepoškodilo. Myslím, že při tom pádu co jsem popisoval, by se to rozhodně nerozdrtilo. Jinak nárazy do toho dorazu určitě jsou a nejsou malý. Takový ten gumový čudlík co se tam nalepuje, bývá po někdy rozmáčknutý na kopretinu o tloušťce tak milimetr. Zkus ho položit na kolejnici a praštit do něj kladivem - podle mě ho takhle nerozmáčkneš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nemluvim o zadnym konkrétním pádu, ja když jsem 5000 kiláků od baráku podle toho jezdím, tzn žádný zbytečný riskovani, machrovani před mistnima, no dobre to možná trochu jo , prostě jedu tak abych minimalizoval nebezpečí havárie, ale stát se může cokoli.
ono v tom hochněco určitě jezdili pěkně vypaseny fírerové, ne nadarmo je obzerstvi jeden ze zmrtelnejch hříchu... a takhle ho Pánbůh ztrestal ono v těch 150 kilo živý váhy udělá svoje. v tomhle případě by doraz určitě pomohl, ale když ty šavle dostanou nějakou megamordu, neco povoli, je jedno prez co se síla přenese.
Jestli se někomu při pádu osapaly kabely a hadice je taky o tom, ze pod řídítka daj 70 mm nástavce a v maximálních rejdech to všechno je nasponovany jak ksandy je jasný že stačí málo a pretrhne se to. v tom případě potom ten doraz může pomoct.
Byl to němec, to je pravda ale už si nevybavuju, jestli byl 80kg nebo 110kg. Je to už dost let. Každopádně to byla absolutně sériová motorka. Žádný nástavce, nic. Ale taky se v průběhu let na 1200GS měnily řídítka - některé modely měly železný, pak duralový, pak s hrazdou... Taky na to má vliv, jestli jsou ty větve z bláta nebo jsou pevný a pak se energie posune někam jinam a praskne třeba držák v horních brejlích apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zdravím, řešil jsem dorazy po svém, koupil jsem siletbloky za cca 120 Kč, vyvrtal do ramene teleleveru dírku proměr 5mm, vyřízl závit M6 a našrouboval dorazy, fungují naprosto spolehlivě. Už slyším ty námitky o narušení ramene a podobně, ale mohu být naprosto klidný že bych narušil pevnost takového ocelového svařence jak je toto rameno. Přikládám fotky.
bmwivo přiložený následující obrázek:
bmwivo napsal:
Zdravím, řešil jsem dorazy po svém, koupil jsem siletbloky za cca 120 Kč, vyvrtal do ramene teleleveru dírku proměr 5mm, vyřízl závit M6 a našrouboval dorazy, fungují naprosto spolehlivě. Už slyším ty námitky o narušení ramene a podobně, ale mohu být naprosto klidný že bych narušil pevnost takového ocelového svařence jak je toto rameno. Přikládám fotky.
.. to nevypadá vůbec špatně a funkčnost bude asi dobrá ...
navíc by se mohlo hodně energie, při eventuálním nárazu, vyblbnout v tom "masu" tý pryže a méně energie se přenést na rameno, potažmo nohu vidlice ...
Upravil chstepan dne 07.11.2013 08:10
(ch)stepan
bmwivo napsal:
Zdravím, řešil jsem dorazy po svém, koupil jsem siletbloky za cca 120 Kč, vyvrtal do ramene teleleveru dírku proměr 5mm, vyřízl závit M6 a našrouboval dorazy, fungují naprosto spolehlivě. Už slyším ty námitky o narušení ramene a podobně, ale mohu být naprosto klidný že bych narušil pevnost takového ocelového svařence jak je toto rameno. Přikládám fotky.
hmm sice je mě trochu proti srsti dělat tam díry, ale asi to vliv na pevnost mít nebude. Jinak to ale vypadá profesionálně
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
bmwivo napsal:
Zdravím, řešil jsem dorazy po svém, koupil jsem siletbloky za cca 120 Kč, vyvrtal do ramene teleleveru dírku proměr 5mm, vyřízl závit M6 a našrouboval dorazy, fungují naprosto spolehlivě. Už slyším ty námitky o narušení ramene a podobně, ale mohu být naprosto klidný že bych narušil pevnost takového ocelového svařence jak je toto rameno. Přikládám fotky.
kde se dají koupit takové silembloky prosím prosím :-)?? asi si teď přes zimu udělám radost :-)
Upravil magoss dne 30.12.2013 18:20
bmwivo napsal:
Zdravím, řešil jsem dorazy po svém, koupil jsem siletbloky za cca 120 Kč, vyvrtal do ramene teleleveru dírku proměr 5mm, vyřízl závit M6 a našrouboval dorazy, fungují naprosto spolehlivě. Už slyším ty námitky o narušení ramene a podobně, ale mohu být naprosto klidný že bych narušil pevnost takového ocelového svařence jak je toto rameno. Přikládám fotky.
kde se dají koupit takové silembloky prosím prosím :-)?? asi si teď přes zimu udělám radost :-)
Koupil jsem je v podnikové prodejně Rubena Náchod. Myslím si, že mají i internetový obchod, cenu si již nepamatuji, kupoval jsem 4ks a bylo to do 100,- Kč. Tyto silentbloky jsou na šroubu M6 s podložkou 1,5mm pozinek, ( podložky jsou zvlášť), utaženo pouze rukou, ( stačí to ).
Mrkni na: http://www.rubena.cz/default.asp?CatID=1967&TYPTREE=1
Upravil bmwivo dne 31.12.2013 06:38
Ivoš.
Nějakou funkci to mít bude, kvalitně udělané dorazy mohou pomoci hodně, méně sofistikované pomohou méně, ale určitě také. 50% lidí má dorazy aby byli cool a zbylých 50% je bere jako pojištění - zaplatím za něco, co se nejspíš nikdy nestane. Takže já, když budu chtít ušetřit, nedám raději dorazy žádné (poprvé jsem je měl po 170 tisících km na motorce, kterou jsem s dorazy už koupil a to moje předchozí motorky nebyly rozhodně asfaltové leštěnky), jiný si koupí pojištění u TT a jiný v Rubeně. Ale taky platí kdo si hraje, nezlobí a když mu to navíc udělá radost...
a to fakt nemáte strach, že se to rameno oslabí? nevím třeba při nějaký díře nebo doskoku aby to nepovolilo... Zajímá mi to, ale obavy trochu mám no, pardon
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
bmwivo děkuji moc :-)
Firefly hele na druhou stranu oslabíš neoslabíš díra v něm sice bude ale na druhou stranu bude v ní šroub takže díra bude vyplňěná takže podle mě k žádnému oslabení přeci nedojde ?
To sú tu zas perly. Samozrejme tá navŕtaná diera rameno oslabí, je to proste vrub. A určite tomu jej zapchatie nepomôže (namiesto tej šrouby tam môžeš dať plastelínu, efekt na "neoslabenie" to bude mat rovnaký).
Na druhú stranu to rameno je tak mohutné a určite predimenzované, lebo si nemohli dovoliť, aby sa po najakom čase začalo krútiť alebo praskať, myslím že táto diera problémom nebude.